Ja, så var Mohammed Zidan jo på besøg på SAS-Arena til kampen mod AGF i søndags.
For de bilinteresserede - ja, ja, jeg VED godt at dette her er et fodboldfanforum - var det en Bentley Continental GT han kørte i.
522 hk
6,0 ltr. motor (5998 ccm)
6 trins automatgearkasse
Topfart: 318 km/t (så må vi håbe han ikke prøvede den af mellem Herning og Hammerum, ref. den fartbøde han fik dengang han var hos FCM...)
0-100 km/t: 4,8 sekunder
Vægt, ca. 2,8 tons
90 ltr. tank
Pris: ? - men den koster GBP. 169.900. I danske kroner er det vist over 3 millioner incl. afgifter
Mener han købte bilen, da han kom til Bremen. Det tyder nummerpladen, der starter med HB (Hansestad Bremen) også på.
Mvh Bjarne
Zidan`s bil: (For bilnørder)
-
Bjarne Fonnesbech
Zidan`s bil: (For bilnørder)
Senest rettet af Bjarne Fonnesbech 4. okt 2007, 17:49, rettet i alt 1 gang.
-
Kraut
Re: Zidan`s bil: (For bilnørder)
Hvor langt kører sådan en djævel på literen? 8? Hvis du kører pænt ;0)
-
Bjarne Fonnesbech
Ikke helt galt skudt. Det er omkring 8,6 km pr. ltr. (Ved pæn kørsel) Og så ved jeg ikke engang om det er en 8 cyl. eller "kun" en 6 cyl.
Mvh Bjarne
Mvh Bjarne
-
Lauth
Nice vogn. Men ville nu hellere have en Shelby Mustang Fastback fra 70 til at stå i garagen. Feee vogn 
-
Bjarne Fonnesbech
ups, det er vist endda en 12-cyl.
20" fælge og permanent 4-hjulstræk.
BF
20" fælge og permanent 4-hjulstræk.
BF
-
Bjarne Fonnesbech
Yes - også en af mine drømmebiler. Skal jeg være lidt nørdet, så er en Shelby fra 1970 faktisk 1969 modeller, som ikke blev solgt fra fabrikken, eller også var det Ford der overtog restlageret fra Shelby. Det erindrer jeg ikke lige...
Der er tilføjet en staffering henover fronten for at markere dette !
Samarbejdet mellem Ford og Shelby sluttede i 1969.
Personligt synes jeg at 1967 Shelby er den fedeste model. GT 500 KR (KR står for King of the Road) har en 427" Side-Oiler (Fords dengang største motor). Officielt omkring 550 hk.
Tjek filmen "Gone in 60 seconds" for at se en ombygget model af denne. Dog "kun" en GT 500. (Nicolas Cage kalder bilen "Eleanor") Ingen af bilerne i filmen er ægte. Ved ikke lige prisen på et ægte Shelby klenodie idag, men det er mange millioner.
Der findes en enkelt ægte 1967 Shelby i Danmark. Men også "kun" en GT 500. Modellen er markant med tågelygterne placeret centralt i fronten. Dette gav Ford problemer med kølingen af motoren, og senere modeller i 1967 fik tågelygerne placeret ude ved siden i stedet.
Nå, det er jo fodbold det her handler om. Good luck i aften FCM
Mvh Bjarne
(tidl. ejer af en 1968 Ford Mustang - i 13 år - på de gode dage kørte den 7 - 8 km på en liter benzin - på en dårlig dag var det mlm. 4 og 5 km. )
Der er tilføjet en staffering henover fronten for at markere dette !
Samarbejdet mellem Ford og Shelby sluttede i 1969.
Personligt synes jeg at 1967 Shelby er den fedeste model. GT 500 KR (KR står for King of the Road) har en 427" Side-Oiler (Fords dengang største motor). Officielt omkring 550 hk.
Tjek filmen "Gone in 60 seconds" for at se en ombygget model af denne. Dog "kun" en GT 500. (Nicolas Cage kalder bilen "Eleanor") Ingen af bilerne i filmen er ægte. Ved ikke lige prisen på et ægte Shelby klenodie idag, men det er mange millioner.
Der findes en enkelt ægte 1967 Shelby i Danmark. Men også "kun" en GT 500. Modellen er markant med tågelygterne placeret centralt i fronten. Dette gav Ford problemer med kølingen af motoren, og senere modeller i 1967 fik tågelygerne placeret ude ved siden i stedet.
Nå, det er jo fodbold det her handler om. Good luck i aften FCM
Mvh Bjarne
(tidl. ejer af en 1968 Ford Mustang - i 13 år - på de gode dage kørte den 7 - 8 km på en liter benzin - på en dårlig dag var det mlm. 4 og 5 km. )
-
Ravnen
Hold da kæft mand, nu ved jeg hvad jeg skal snakke med ham om næste gang 
Har selv en Porsche 968, min fjerde Porsche og er generelt vild med biler
Har selv en Porsche 968, min fjerde Porsche og er generelt vild med biler
-
Altoriso
Der var på et tidspunkt et interview/reportage med ham
Der var det noget med at han lige havde fået, vist nok den bil ? - og man må sgu sige at det er blæret køb
Der var det noget med at han lige havde fået, vist nok den bil ? - og man må sgu sige at det er blæret køb