Sæt Thyge af.
-
jakob88
Re: Sæt Thyge af.
Jeg kan simpelthen på ingen måde følge dig.
Hvorfor skal Thyge smides af holdet?
Muligvis spillede han ikke fremragende i Fredericia, men at du vurderer ham, som ikke værende god nok efter en dårlig kamp af stort set hele holdet, er direkte latterligt efter min mening!
Denne konstellation fungerede også fortrinligt i sidste sæsons første halvsæson.
Det har du vel ikke allerede glemt?
Holdet skal lige finde sig selv, hvilket forhåbentligt sker mod BIF på søndag!
Hvorfor skal Thyge smides af holdet?
Muligvis spillede han ikke fremragende i Fredericia, men at du vurderer ham, som ikke værende god nok efter en dårlig kamp af stort set hele holdet, er direkte latterligt efter min mening!
Denne konstellation fungerede også fortrinligt i sidste sæsons første halvsæson.
Det har du vel ikke allerede glemt?
Holdet skal lige finde sig selv, hvilket forhåbentligt sker mod BIF på søndag!
-
Hausser
Re: vedr. træningskampe
Motivation har altid være en ledelsesmæssig opgave, det er skam ikke mit udsagn, jeg videreformidler blot veldokumenterede og beskrevne teorier. Alexander, Gaius Marius, Guderian & Wallace ville aldrig have haft deres plads i historien hvis ikke det forholdt sig sådan.
Efter sidste sæsons medaljeræs og store kampe i hver uge, så kan det måske være svært igen, at sætte sig op til at spille kampe som mod Keflavik foran 600 tilskuere og det kan måske være svært at præstere mod nedrykningskandidaterne fra Horsens, endda i elendige omgivelser som ikke hører suppen til og blot foran 2000 tilskuere.
Jeg har kun læst referaterne fra Island, men indstilling og motivation har været den altoverskyggende til den dårlige sæsonstart, det tror jeg ikke der er mange meniger om, og det er fandme vigtigt at spillerne er klar fra dag et. Skabelsen af en succesfuld sæson starter fra kamp et ikke fra kamp fem, og de små kampe tæller lige så meget som kampene mod Bif og Fck. Det er helt og holdent ledelsens opgave at indprinte spillene dette faktum og noget kunne altså indikere at dette hidtil ikke er lykkedes.
Efter sidste sæsons medaljeræs og store kampe i hver uge, så kan det måske være svært igen, at sætte sig op til at spille kampe som mod Keflavik foran 600 tilskuere og det kan måske være svært at præstere mod nedrykningskandidaterne fra Horsens, endda i elendige omgivelser som ikke hører suppen til og blot foran 2000 tilskuere.
Jeg har kun læst referaterne fra Island, men indstilling og motivation har været den altoverskyggende til den dårlige sæsonstart, det tror jeg ikke der er mange meniger om, og det er fandme vigtigt at spillerne er klar fra dag et. Skabelsen af en succesfuld sæson starter fra kamp et ikke fra kamp fem, og de små kampe tæller lige så meget som kampene mod Bif og Fck. Det er helt og holdent ledelsens opgave at indprinte spillene dette faktum og noget kunne altså indikere at dette hidtil ikke er lykkedes.
-
Kent
Men som flere efterhånden også har gjort opmærksom på, så er der altså ikke noget, der tyder på et generelt motivationsproblem. Mod Keflavik var vi foran 2-0 efter 20 min, og mod Horsens 1-0 efter 8.
Så umiddelbart er spillerne altså både klar og motiverede når kampene starter. Så jeg kan ikke se nogen indikation på et ledelsesmæssigt motivationsproblem.
Det jeg tilgengæld kan se, er at når det går lidt ned af bakke (straffe+selvmål på Island og straffe i Horsens), så er det som om vi ikke har noget at stå imod med. Jeg savner en indpisker (på banen), der kan hive de andre op. Det er måske nok der, at savnet af Bak og Dennis er størst. Klimpl er efter min vurdering spillemæssigt mindst på niveau med Bak, men han er ikke nogen indpisker - endnu. Både Frank og Claus har også sagt, at de ikke ligefrem er typerne, der råber og skriger på banen, og det er også mit indtryk at Femi, Røll, Troest og Danny ikke ligefrem er dem, der råber højest. Så står vi tilbage med Kolja, Chr. Poulsen og Thyge, hvoraf de 2 lige er kommet (tilbage).
Så det jeg mangler er, at der falder et hierarki på plads i truppen, hvor der er nogen i toppen, der tager ansvar i modgang. Den type savner jeg på holdet lige nu, men forhåbentlig kan fx Klimpl og Chr. Poulsen komme ind og tage den rolle. De virker begge som typer der kan det (Klimpl var trods alt anfører i Banik) - men det kan selvfølgelig godt tage lidt tid.
Så umiddelbart er spillerne altså både klar og motiverede når kampene starter. Så jeg kan ikke se nogen indikation på et ledelsesmæssigt motivationsproblem.
Det jeg tilgengæld kan se, er at når det går lidt ned af bakke (straffe+selvmål på Island og straffe i Horsens), så er det som om vi ikke har noget at stå imod med. Jeg savner en indpisker (på banen), der kan hive de andre op. Det er måske nok der, at savnet af Bak og Dennis er størst. Klimpl er efter min vurdering spillemæssigt mindst på niveau med Bak, men han er ikke nogen indpisker - endnu. Både Frank og Claus har også sagt, at de ikke ligefrem er typerne, der råber og skriger på banen, og det er også mit indtryk at Femi, Røll, Troest og Danny ikke ligefrem er dem, der råber højest. Så står vi tilbage med Kolja, Chr. Poulsen og Thyge, hvoraf de 2 lige er kommet (tilbage).
Så det jeg mangler er, at der falder et hierarki på plads i truppen, hvor der er nogen i toppen, der tager ansvar i modgang. Den type savner jeg på holdet lige nu, men forhåbentlig kan fx Klimpl og Chr. Poulsen komme ind og tage den rolle. De virker begge som typer der kan det (Klimpl var trods alt anfører i Banik) - men det kan selvfølgelig godt tage lidt tid.
-
YahooSeeker [Bot]
jakob88 Skrev:
-------------------------------------------------------
> Jeg kan simpelthen på ingen måde følge dig.
>
> Hvorfor skal Thyge smides af holdet?
>
Prøv at læse det indlæg du svarer på, hele indlæget er et svar på dit spørgsmål!
Men jeg kan da godt tage den igen: "Han fylder for lidt og er totalt ufarlig. Dadu og Baba er meget farligere end Thyge og Frank. Frem for alt så er der noget at spille op på."
Ikke bare formår jeg at komme med en grund men også et alternativ....det er bare ikke ofte jeg fatter mig så kortfattet.
> Jeg kan simpelthen på ingen måde følge dig.
>
> Hvorfor skal Thyge smides af holdet?
>
Prøv at læse det indlæg du svarer på, hele indlæget er et svar på dit spørgsmål!
Men jeg kan da godt tage den igen: "Han fylder for lidt og er totalt ufarlig. Dadu og Baba er meget farligere end Thyge og Frank. Frem for alt så er der noget at spille op på."
Ikke bare formår jeg at komme med en grund men også et alternativ....det er bare ikke ofte jeg fatter mig så kortfattet.
-
Hausser
Starten på nedturen i Fredericia, var ikke deres straffe, men da vi ophørte med at spille bold efter 30 minutter.
Motivationsproblemet ligger jo i den uoplagte og selvfede attitude som vi tydeligvis har tillagt os, vi bør jo trods alt kunne spadsere hen over et hold som ACH når vi bare præsterer på 75% kraft. Forkert, den forslidte kliche om at der ikke findes lette kampe holder 110% i professionel fodbold idag og det kan vi heller ikke sige os fri for. Vi kan tabe til alle hold i superligaen og det er på tide spillerne også finder ud af det, sæsonen er gået igang for 2 kampe siden..
Føringerne har sandsynligvis forstærket spillerne i deres selvindbildte hybris og de har derefter slået op i banen, kampene var trods alt afgjort og resultatet kan vel fedtes hjem. At den forventede trodsreaktion så er udeblevet, da selvforståelsen er blevet knust, skyldes nok lige så meget manglen på en indpisker som motivationsproblemer, men indstillingen er helt gal lige p.t, det er der ingen tvivl om.
Motivationsproblemet ligger jo i den uoplagte og selvfede attitude som vi tydeligvis har tillagt os, vi bør jo trods alt kunne spadsere hen over et hold som ACH når vi bare præsterer på 75% kraft. Forkert, den forslidte kliche om at der ikke findes lette kampe holder 110% i professionel fodbold idag og det kan vi heller ikke sige os fri for. Vi kan tabe til alle hold i superligaen og det er på tide spillerne også finder ud af det, sæsonen er gået igang for 2 kampe siden..
Føringerne har sandsynligvis forstærket spillerne i deres selvindbildte hybris og de har derefter slået op i banen, kampene var trods alt afgjort og resultatet kan vel fedtes hjem. At den forventede trodsreaktion så er udeblevet, da selvforståelsen er blevet knust, skyldes nok lige så meget manglen på en indpisker som motivationsproblemer, men indstillingen er helt gal lige p.t, det er der ingen tvivl om.
-
bw2443
Hekler Skrev:
> jakob88 Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jeg kan simpelthen på ingen måde følge dig.
> >
> > Hvorfor skal Thyge smides af holdet?
> >
>
> Prøv at læse det indlæg du svarer på, hele
> indlæget er et svar på dit spørgsmål!
>
> Men jeg kan da godt tage den igen: "Han fylder for
> lidt og er totalt ufarlig. Dadu og Baba er meget
> farligere end Thyge og Frank. Frem for alt så er
> der noget at spille op på."
>
>
> Ikke bare formår jeg at komme med en grund men
> også et alternativ....det er bare ikke ofte jeg
> fatter mig så kortfattet.
Så tyndt befolket vi er på den centrale midt, og så godt befolket vi er i angrebet, gad jeg godt at se thyge nede på den centrale sammen med Femi.
Så skulle vi spille mere diamant, med Thyge som offensiv og Femi som defensiv. I angrebet kunne vi stadig spille med Dadu/Frank(Helst Dadu) forrest og Baba bagved.
Bare min ønske situation:)
> jakob88 Skrev:
> -----
> > Jeg kan simpelthen på ingen måde følge dig.
> >
> > Hvorfor skal Thyge smides af holdet?
> >
>
> Prøv at læse det indlæg du svarer på, hele
> indlæget er et svar på dit spørgsmål!
>
> Men jeg kan da godt tage den igen: "Han fylder for
> lidt og er totalt ufarlig. Dadu og Baba er meget
> farligere end Thyge og Frank. Frem for alt så er
> der noget at spille op på."
>
>
> Ikke bare formår jeg at komme med en grund men
> også et alternativ....det er bare ikke ofte jeg
> fatter mig så kortfattet.
Så tyndt befolket vi er på den centrale midt, og så godt befolket vi er i angrebet, gad jeg godt at se thyge nede på den centrale sammen med Femi.
Så skulle vi spille mere diamant, med Thyge som offensiv og Femi som defensiv. I angrebet kunne vi stadig spille med Dadu/Frank(Helst Dadu) forrest og Baba bagved.
Bare min ønske situation:)
-
jakob88
Det er det, at din vurdering sker på baggrund af ÉN turneringskamp!
Derfor stiller jeg mig meget uforstående over for din mening, og jeg synes i stedet, at man burde overvære et større antal kampe inden sådanne ændringer overhovedet kan komme på tale!
Derfor stiller jeg mig meget uforstående over for din mening, og jeg synes i stedet, at man burde overvære et større antal kampe inden sådanne ændringer overhovedet kan komme på tale!
-
YahooSeeker [Bot]
jakob88 Skrev:
> Det er det, at din vurdering sker på baggrund af
> ÉN turneringskamp!
>
> Derfor stiller jeg mig meget uforstående over for
> din mening, og jeg synes i stedet, at man burde
> overvære et større antal kampe inden sådanne
> ændringer overhovedet kan komme på tale!
Hvis du har noget at sige så er det noget nemmere at forholde sig til hvis du rent faktisk deler det. Det er faktisk noget svært at forholde sig andet en det du skriver.
> Det er det, at din vurdering sker på baggrund af
> ÉN turneringskamp!
>
> Derfor stiller jeg mig meget uforstående over for
> din mening, og jeg synes i stedet, at man burde
> overvære et større antal kampe inden sådanne
> ændringer overhovedet kan komme på tale!
Hvis du har noget at sige så er det noget nemmere at forholde sig til hvis du rent faktisk deler det. Det er faktisk noget svært at forholde sig andet en det du skriver.
-
mrjelle
Hekler Skrev:
> Han fylder for lidt og er totalt ufarlig. Dadu og
> Baba er meget farligere end Thyge og Frank. Frem
> for alt så er der nogn at spille op på.
Har du allerede glemt hans præstationer inden han smuttede til Tyskland?
Og er det ikke en smule forhastet at skrive efter 1 tuneringskamp?
Personligt vil jeg hellere have Dadu på top end Frank, han fylder mere syns jeg.
> Han fylder for lidt og er totalt ufarlig. Dadu og
> Baba er meget farligere end Thyge og Frank. Frem
> for alt så er der nogn at spille op på.
Har du allerede glemt hans præstationer inden han smuttede til Tyskland?
Og er det ikke en smule forhastet at skrive efter 1 tuneringskamp?
Personligt vil jeg hellere have Dadu på top end Frank, han fylder mere syns jeg.
-
YahooSeeker [Bot]
mrjelle Skrev:
> Hekler Skrev:
> -----
> > Han fylder for lidt og er totalt ufarlig. Dadu
> og
> > Baba er meget farligere end Thyge og Frank.
> Frem
> > for alt så er der nogn at spille op på.
>
> Har du allerede glemt hans præstationer inden han
> smuttede til Tyskland?
> Og er det ikke en smule forhastet at skrive efter
> 1 tuneringskamp?
> Personligt vil jeg hellere have Dadu på top end
> Frank, han fylder mere syns jeg.
Jeg kan bruge hans farlighed fra for et år siden lige så godt som jeg kan bruge lønnen fra forrige måned.
> Hekler Skrev:
> -----
> > Han fylder for lidt og er totalt ufarlig. Dadu
> og
> > Baba er meget farligere end Thyge og Frank.
> Frem
> > for alt så er der nogn at spille op på.
>
> Har du allerede glemt hans præstationer inden han
> smuttede til Tyskland?
> Og er det ikke en smule forhastet at skrive efter
> 1 tuneringskamp?
> Personligt vil jeg hellere have Dadu på top end
> Frank, han fylder mere syns jeg.
Jeg kan bruge hans farlighed fra for et år siden lige så godt som jeg kan bruge lønnen fra forrige måned.