Money money money
-
YahooSeeker [Bot]
Money money money
Jeg undre mig over at der er mere debat på AaB og OB forums om kapitaludvidelsen end der er her.
Havde alle bare forventet der blev fuldtegnet....overtegnet ligefrem?
Ved alle hvad pengene skal bruges til?
Er der nogen der har ideer til hvor FCM kunne engagere sig uden for fodbolden?
Få eventuelt inspiration her: http://www.debatside.dk/forum/viewtopic ... 010#110010
her: http://ob.dk/forum/thread/49137.aspx
eller her: http://www.thegreenpride.dk/forum/viewtopic.php?t=1931
Havde alle bare forventet der blev fuldtegnet....overtegnet ligefrem?
Ved alle hvad pengene skal bruges til?
Er der nogen der har ideer til hvor FCM kunne engagere sig uden for fodbolden?
Få eventuelt inspiration her: http://www.debatside.dk/forum/viewtopic ... 010#110010
her: http://ob.dk/forum/thread/49137.aspx
eller her: http://www.thegreenpride.dk/forum/viewtopic.php?t=1931
Senest rettet af YahooSeeker [Bot] 16. sep 2007, 16:45, rettet i alt 1 gang.
-
Vinding
Re: Money money money
Jeg havde personligt ikke regnet med at alle aktierne ville blive solgt så hurtigt.
Hvordan gik det sidste gang? Der blev de vel ikke solgt alle sammen da de blev udbudt?
Jeg syntes at det er rigtig dejligt at man kan læse at der er 1900 mennesker som der har villet handle
Vinding
Hvordan gik det sidste gang? Der blev de vel ikke solgt alle sammen da de blev udbudt?
Jeg syntes at det er rigtig dejligt at man kan læse at der er 1900 mennesker som der har villet handle
Vinding
-
Hoffmann
Hekler Skrev:
-------------------------------------------------------
> Jeg undre mig over at der er mere debat på AaB og
> OB forums om kapitaludvidelsen end der er her.
>
> Havde alle bare forventet der blev
> fuldtegnet....overtegnet ligefrem?
>
> Ved alle hvad pengene skal bruges til?
>
> Er der nogen der har ideer til hvor FCM kunne
> engagere sig uden for fodbolden?
>
> Få eventuelt inspiration her:
> http://www.debatside.dk/forum/viewtopic.php?p=1100
> 10#110010
> her: http://ob.dk/forum/thread/49137.aspx
> eller her:
> http://www.thegreenpride.dk/forum/viewtopic.php?t=
> 1931
Ja, der var jo ikke mange der troede på mig! http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,524 ... #msg-52861
Men var det mine penge, skulle de bruges til at holde på spillere som Mikkel Thygesen.. Ellers bliver det hunde svært at opfylde vision 2011!!
> Jeg undre mig over at der er mere debat på AaB og
> OB forums om kapitaludvidelsen end der er her.
>
> Havde alle bare forventet der blev
> fuldtegnet....overtegnet ligefrem?
>
> Ved alle hvad pengene skal bruges til?
>
>
> Få eventuelt inspiration her:
> http://www.debatside.dk/forum/viewtopic.php?p=1100
> 10#110010
> her: http://ob.dk/forum/thread/49137.aspx
> eller her:
> http://www.thegreenpride.dk/forum/viewtopic.php?t=
> 1931
Ja, der var jo ikke mange der troede på mig! http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,524 ... #msg-52861
Men var det mine penge, skulle de bruges til at holde på spillere som Mikkel Thygesen.. Ellers bliver det hunde svært at opfylde vision 2011!!
-
YahooSeeker [Bot]
Hoffmann Skrev:
> Ja, der var jo ikke mange der troede på mig!
> http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,524 ... #msg-52861
>
> Men var det mine penge, skulle de bruges til at
> holde på spillere som Mikkel Thygesen.. Ellers
> bliver det hunde svært at opfylde vision 2011!!
Det er jo ren insider trading
> Ja, der var jo ikke mange der troede på mig!
> http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,524 ... #msg-52861
>
> Men var det mine penge, skulle de bruges til at
> holde på spillere som Mikkel Thygesen.. Ellers
> bliver det hunde svært at opfylde vision 2011!!
Det er jo ren insider trading
-
Thomas Lund
Hvis man skulle investere i noget der ikke direkte relaterer til FCM skulle man nok holde sig fra andre sportsgrene. Der er ingen penge i Ishockey og håndbold. Økonomisk har det toppet, så hold jer venligst fra det!
Herning mangler i den grad et fantastisk vandland. Svømmehallen er renoveret men det var en lappeløsning. Jeg mener fint det kunne placeres ved Messecenter Herning og blev det strategisk korrekt placeret kunne omklædning og bad benyttes ved andre sportsaktiviteter i Messecenter Herning. Man kunne evt. lave et aktivitetsland i samarbejde med dem der har Baboon City oppe at køre: http://www.babooncity.dk/Default.aspx og/eller Herning Kommune.
Der er jo også koncertbrancen, men det skal man nok lade Messecenter Herning om. Det har også mange gange vist sig ikke at være den store forretning. Omvendt kunne FCM investere i aktier i Messecenteret men jeg aner ikke om det over hovedet kan lade sig gøre, hvordan det kører, hvad man ville få ud af det rent bestemmelsesmæssigt og økonomisk.
Lund
Herning mangler i den grad et fantastisk vandland. Svømmehallen er renoveret men det var en lappeløsning. Jeg mener fint det kunne placeres ved Messecenter Herning og blev det strategisk korrekt placeret kunne omklædning og bad benyttes ved andre sportsaktiviteter i Messecenter Herning. Man kunne evt. lave et aktivitetsland i samarbejde med dem der har Baboon City oppe at køre: http://www.babooncity.dk/Default.aspx og/eller Herning Kommune.
Der er jo også koncertbrancen, men det skal man nok lade Messecenter Herning om. Det har også mange gange vist sig ikke at være den store forretning. Omvendt kunne FCM investere i aktier i Messecenteret men jeg aner ikke om det over hovedet kan lade sig gøre, hvordan det kører, hvad man ville få ud af det rent bestemmelsesmæssigt og økonomisk.
Lund
-
YahooSeeker [Bot]
Thomas Lund Skrev:
> Hvis man skulle investere i noget der ikke direkte
> relaterer til FCM skulle man nok holde sig fra
> andre sportsgrene. Der er ingen penge i Ishockey
> og håndbold. Økonomisk har det toppet, så hold jer
> venligst fra det!
>
> Herning mangler i den grad et fantastisk vandland.
> Svømmehallen er renoveret men det var en
> lappeløsning. Jeg mener fint det kunne placeres
> ved Messecenter Herning og blev det strategisk
> korrekt placeret kunne omklædning og bad benyttes
> ved andre sportsaktiviteter i Messecenter Herning.
> Man kunne evt. lave et aktivitetsland i samarbejde
> med dem der har Baboon City oppe at køre:
> http://www.babooncity.dk/Default.aspx og/eller
> Herning Kommune.
>
> Der er jo også koncertbrancen, men det skal man
> nok lade Messecenter Herning om. Det har også
> mange gange vist sig ikke at være den store
> forretning. Omvendt kunne FCM investere i aktier i
> Messecenteret men jeg aner ikke om det over
> hovedet kan lade sig gøre, hvordan det kører, hvad
> man ville få ud af det rent bestemmelsesmæssigt og
> økonomisk.
>
> Lund
Man kunne vel sagtens forestille sig at man invisterer nogle penge i Messecenteret. Evt. i en af de berygtede multiarenaer der sikkert er på vej rundt omkring i jylland. Selvf er 70 mil mange penge. Men hvis man skal ind i den branche er det vel bare småpenge?
> venligst fra det!
>
> Svømmehallen er renoveret men det var en
> lappeløsning. Jeg mener fint det kunne placeres
> ved Messecenter Herning og blev det strategisk
> korrekt placeret kunne omklædning og bad benyttes
> ved andre sportsaktiviteter i Messecenter Herning.
> Man kunne evt. lave et aktivitetsland i samarbejde
> med dem der har Baboon City oppe at køre:
> http://www.babooncity.dk/Default.aspx og/eller
> Herning Kommune.
>
> nok lade Messecenter Herning om. Det har også
> mange gange vist sig ikke at være den store
> forretning. Omvendt kunne FCM investere i aktier i
> Messecenteret men jeg aner ikke om det over
> hovedet kan lade sig gøre, hvordan det kører, hvad
> man ville få ud af det rent bestemmelsesmæssigt og
> økonomisk.
>
> Lund
Man kunne vel sagtens forestille sig at man invisterer nogle penge i Messecenteret. Evt. i en af de berygtede multiarenaer der sikkert er på vej rundt omkring i jylland. Selvf er 70 mil mange penge. Men hvis man skal ind i den branche er det vel bare småpenge?
-
YahooSeeker [Bot]
Thomas Lund Skrev:
> venligst fra det!
Men er den analyse ikke også så klar at det vil være fantastisk hvis nogen der bare har fulgt en lille smule med, ville foreslå det?
Vandland modellen er jo prøvet inden for fodboldkoncerner, men jeg er bange for at vi taler om beløb i en helt anden størrelse for at være med i det game-
> nok lade Messecenter Herning om.
Det ville være et underligt valg, taget i betragtning at man ville blive sin udlejers konkurent.
> Omvendt kunne FCM investere i aktier i
> Messecenteret.
Det er jo en nær samarbejdspartner, men jeg ved ikke lige hvor FCM har noget knowhow som Messecenteret har brug for?
Det er ikke fordi jeg har nogle bud der overhovedet er bedre selv, så det er lidt tyndt. Men jeg kan altså ikke lige komme på noget der er oplagt.
> venligst fra det!
Men er den analyse ikke også så klar at det vil være fantastisk hvis nogen der bare har fulgt en lille smule med, ville foreslå det?
Vandland modellen er jo prøvet inden for fodboldkoncerner, men jeg er bange for at vi taler om beløb i en helt anden størrelse for at være med i det game-
> nok lade Messecenter Herning om.
Det ville være et underligt valg, taget i betragtning at man ville blive sin udlejers konkurent.
> Omvendt kunne FCM investere i aktier i
> Messecenteret.
Det er jo en nær samarbejdspartner, men jeg ved ikke lige hvor FCM har noget knowhow som Messecenteret har brug for?
Det er ikke fordi jeg har nogle bud der overhovedet er bedre selv, så det er lidt tyndt. Men jeg kan altså ikke lige komme på noget der er oplagt.
-
Kasper_Nielsen
Re: Money money money (OT)
Er jeg den eneste, som er lidt forundret over de meget positive omtaler som vi har fået på de nævnte debatfora? :S
-
Lars
Efter min mening burde FCM overveje om yderligere investeringer i akademiet ville kunne være rentable.
Klubben sidder jo der med en aktivitet, som udføres rigtigt godt. Så hvorfor ikke satse på det man er god til?
Hvis klubben skal ud og satse på noget nyt, så må man håbe det bliver godt gennemtænkt og så behøves pengene jo hellere ikke brænde i lommerne lige nu. Et godt kapitalgrundlag kan jo også gører at man kan have lidt mere is i maven i fremtidige transferforhandlinger (salg) da klubben godt kan overleve ikke at have de store spillersalg hver sæson.
Klubben sidder jo der med en aktivitet, som udføres rigtigt godt. Så hvorfor ikke satse på det man er god til?
Hvis klubben skal ud og satse på noget nyt, så må man håbe det bliver godt gennemtænkt og så behøves pengene jo hellere ikke brænde i lommerne lige nu. Et godt kapitalgrundlag kan jo også gører at man kan have lidt mere is i maven i fremtidige transferforhandlinger (salg) da klubben godt kan overleve ikke at have de store spillersalg hver sæson.
-
Kent
Hekler Skrev:
Har der ikke været rygter om noget hoteldrift eller lign?? Det er der et eller andet, der siger mig
Under alle omstændigheder, har vi nu fået det økonomiske grundlag, som vi kun turde drømme om for 1 år siden.
Hvis nogen inden starten på sidste sæson havde sagt, at FCM ville vinde sølv og hente 92 mio i en aktieemission, havde I så troet dem???
Det er fantastisk, og forhåbentlig blive pengene brugt fornuftigt. En del er jo allerede øremærket til tilbagekøb af transferrrettigheder, samt talentudvikling. Det er jo ikke så ringe. Forhåbentlig finder vi nogle gode steder at placere resten, så de ikke allesammen på AB-vis ryger til spillere og dyrtkøbte lige-ved-og-næsten mesterskaber.
Har der ikke været rygter om noget hoteldrift eller lign?? Det er der et eller andet, der siger mig
Under alle omstændigheder, har vi nu fået det økonomiske grundlag, som vi kun turde drømme om for 1 år siden.
Hvis nogen inden starten på sidste sæson havde sagt, at FCM ville vinde sølv og hente 92 mio i en aktieemission, havde I så troet dem???
Det er fantastisk, og forhåbentlig blive pengene brugt fornuftigt. En del er jo allerede øremærket til tilbagekøb af transferrrettigheder, samt talentudvikling. Det er jo ikke så ringe. Forhåbentlig finder vi nogle gode steder at placere resten, så de ikke allesammen på AB-vis ryger til spillere og dyrtkøbte lige-ved-og-næsten mesterskaber.
-
Ravnen
Umiddelbart har jeg svært ved at se hvordan man skulle kunne "udvide" akademiet. Det er vel begrænset hvor mange talenter med niveauet vi kan finde, derudover er det også begrænset hvor mange vi man bruge på talentholdene, for slet ikke at snakke om hvor mange vi kan rykke op i A truppen.
Det eneste omkring Akademi jeg kan se kunne være perspektiv i, var at lave et udenfor Danmark, et sted hvor vi kan bruge afrikanerne. Så måske åbne et rigtigt scandinavisk akademi i et stabilt afrikansk land, og samle de bedste afrikanske talenter der indtil de bliver 18 år og vi kan tage de bedste op til os, og forsøge at hjælpe resten afsted til andre klubber.
Af andre muligheder må vi nok holde os indenfor underholdningsgenren, og det er svært, messecentret har jo nærmest monopol i Herning. Det eneste der er at gøre er at fusionere med messecentret, men er vi store nok økonomisk og sponsormæssigt til at det kunne blive ligeværdigt? Ideen har været vendt mange gange efterhånden..
Det eneste omkring Akademi jeg kan se kunne være perspektiv i, var at lave et udenfor Danmark, et sted hvor vi kan bruge afrikanerne. Så måske åbne et rigtigt scandinavisk akademi i et stabilt afrikansk land, og samle de bedste afrikanske talenter der indtil de bliver 18 år og vi kan tage de bedste op til os, og forsøge at hjælpe resten afsted til andre klubber.
Af andre muligheder må vi nok holde os indenfor underholdningsgenren, og det er svært, messecentret har jo nærmest monopol i Herning. Det eneste der er at gøre er at fusionere med messecentret, men er vi store nok økonomisk og sponsormæssigt til at det kunne blive ligeværdigt? Ideen har været vendt mange gange efterhånden..
-
Ravnen
Kent Skrev:
> Hvis nogen inden starten på sidste sæson havde
> sagt, at FCM ville vinde sølv og hente 92 mio i en
> aktieemission, havde I så troet dem???
Vi får vel kun maks de 72 mio som der er udbudt?
> Hvis nogen inden starten på sidste sæson havde
> sagt, at FCM ville vinde sølv og hente 92 mio i en
> aktieemission, havde I så troet dem???
Vi får vel kun maks de 72 mio som der er udbudt?
-
Dahl Nielsen
Ravnen Skrev:
> Kent Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hvis nogen inden starten på sidste sæson havde
> > sagt, at FCM ville vinde sølv og hente 92 mio i
> en
> > aktieemission, havde I så troet dem???
>
> Vi får vel kun maks de 72 mio som der er udbudt?
Ja, det gør vi. Af en eller anden mærkelig grund bliver det vist 79 mio. (?), læste jeg et eller andet sted, men jeg ved ikke hvorfor. Jeg har ikke lige den store forstand på aktier.
92 mio. er det beløb, som vi kunne have hentet, hvis der havde været udbudt tilstrækkeligt mange aktier.
> Kent Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hvis nogen inden starten på sidste sæson havde
> > sagt, at FCM ville vinde sølv og hente 92 mio i
> en
> > aktieemission, havde I så troet dem???
>
> Vi får vel kun maks de 72 mio som der er udbudt?
Ja, det gør vi. Af en eller anden mærkelig grund bliver det vist 79 mio. (?), læste jeg et eller andet sted, men jeg ved ikke hvorfor. Jeg har ikke lige den store forstand på aktier.
92 mio. er det beløb, som vi kunne have hentet, hvis der havde været udbudt tilstrækkeligt mange aktier.
-
Kent
Dahl Nielsen Skrev:
> Ja, det gør vi. Af en eller anden mærkelig grund
> bliver det vist 79 mio. (?), læste jeg et eller
> andet sted, men jeg ved ikke hvorfor. Jeg har ikke
> lige den store forstand på aktier.
Fordi de blev solgt til kurs 110. Dvs den pålydende værdi af aktierne er 2.9 mio * 25 kr = 72.5 mio kr. Solgt til kurs 110: 1.1*72.5 = 79.75 mio kr. Stykprisen for hver aktie med en pålydende værdi på 25 kr var altså 27,50 kr
> Ja, det gør vi. Af en eller anden mærkelig grund
> bliver det vist 79 mio. (?), læste jeg et eller
> andet sted, men jeg ved ikke hvorfor. Jeg har ikke
> lige den store forstand på aktier.
Fordi de blev solgt til kurs 110. Dvs den pålydende værdi af aktierne er 2.9 mio * 25 kr = 72.5 mio kr. Solgt til kurs 110: 1.1*72.5 = 79.75 mio kr. Stykprisen for hver aktie med en pålydende værdi på 25 kr var altså 27,50 kr
-
Kent
Lidt info fra dagens HF:
- Vi kommer ikke til at sælge profiler til FC København eller andre danske topklubber. Altså med mindre tilbuddet er så stort, at det forretningsmæssigt ikke er forsvarligt af os at afslå, siger fodbolddirektøren. FC Midtjylland vil selv fortsat være aktiv på transfermarkedet, og profiler vil blive erstattet af profiler af mindst landsholdsklasse. Men ikke spillere som en Jesper Grønkjær.
- Ikke spillere i 15 millioner kroners- klassen - vi vil fortsat handle fornuftigt i forhold til vores kapital, siger Claus Bertelsen.
Aktieemissionen betød også, at FCM's afrikanske forretning, Ghana Invest, nu er 100 procent ejet af FC Midtjylland.
- Vi har indløst cirka 20 procent kontant, resten, seks-otte millioner kroner, er konverteret til aktier, siger Claus Bertelsen.
- Vi kommer ikke til at sælge profiler til FC København eller andre danske topklubber. Altså med mindre tilbuddet er så stort, at det forretningsmæssigt ikke er forsvarligt af os at afslå, siger fodbolddirektøren. FC Midtjylland vil selv fortsat være aktiv på transfermarkedet, og profiler vil blive erstattet af profiler af mindst landsholdsklasse. Men ikke spillere som en Jesper Grønkjær.
- Ikke spillere i 15 millioner kroners- klassen - vi vil fortsat handle fornuftigt i forhold til vores kapital, siger Claus Bertelsen.
Aktieemissionen betød også, at FCM's afrikanske forretning, Ghana Invest, nu er 100 procent ejet af FC Midtjylland.
- Vi har indløst cirka 20 procent kontant, resten, seks-otte millioner kroner, er konverteret til aktier, siger Claus Bertelsen.