FCM i samarbejdsaftale med FC Roskilde

Om FC Midtjylland og Black Wolves
YahooSeeker [Bot]

FCM i samarbejdsaftale med FC Roskilde

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Nu er det så lige jeg savner Kent til at komme med folks forudsigelser, men vi kan vel allerede sidde hver for sig og komme med nogle gode gæt.

Her på vej på arbejde, vil jeg bare glæde mig til at komme hjem og se hvad debatten er blevet til.

Personligt mener jeg bare det er en naturlig konsekvens af den strategi som FCM har og mon ikke vi kan se nogle lignende samarbejder med e eller to andre klubber, over en årelang periode.
Senest rettet af YahooSeeker [Bot] 19. apr 2007, 22:00, rettet i alt 1 gang.

Persian_Wolf

Re: FCM i samarbejdsaftale med FC Roskilde

Indlæg af Persian_Wolf »

Jeg syntes ikk der står noget om spillere der går den anden vej? Hvorfor ikke bruge Roskilde som en klub hvor fcm kunne lege elite spillere ud til deres 2. div (som muligvis rykker op) ?
Altså lidt a lá Agbeetu i Kolding ?

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Hekler Skrev:
-------------------------------------------------------
> Nu er det så lige jeg savner Kent til at komme med
> folks forudsigelser, men vi kan vel allerede sidde
> hver for sig og komme med nogle gode gæt.
>
> Her på vej på arbejde, vil jeg bare glæde mig til
> at komme hjem og se hvad debatten er blevet til.
>
> Personligt mener jeg bare det er en naturlig
> konsekvens af den strategi som FCM har og mon ikke
> vi kan se nogle lignende samarbejder med e eller
> to andre klubber, over en årelang periode.

Jeg har gjort de overvejelser, at vi har i forvejen et tophold i 2. division ( vest), og vores spiller bliver ældre, så vi får flere ældre årgange, hvor imellem der er mange rigtig gode spiller, som kunne have godt af flere 2. divisionskampe. Roskilde er et tophold i 2 division ( øst), så får FCM to strenge at spille på. Hvis Roskilde efter deres ambitioner rykker op i 1. division, så for vi også pludselig adgang til 1. division. På den måde kan vi tage de spiller, som er for gode til 2. division, men mangler noget til ligaen, og sende dem af sted til 1. divisionskamps – så bliver springet også mindre, og det kan formentlig fremme udviklingen hos vore unge spiller.

Omvendt kunne vi også vælge strategien, at 2. division er langt mere udpræget et genoptræning hold, og 1. division er langt mere et udviklingshold for de bedste ungdomspiller.

Dertil er Roskilde et stor by på Sjælland ( vel den 2. største by efter København). Hvis vi kan få ” bid ” i en større by på sjælland, så har vi en god base, at drage ud i landet og støvsuge de områder, som Lyngby, BiF og FCN har nydt godt af. Vi går kortsagt ind og angriber to konkurrenter på udviklingsområder lige inde i hjertet af deres eget opland. Yderligere syntes jeg at huske, at vi er i gang med at lægge en plan for at støvsuge Norge/ Sverige for ungdomstalenter, så er det måske lettere fra Roskilde end fra Herning. Selvom jeg nogle måske vil påpeget, at det er sgu en stenaldertankgang, ved at pege på at der altså er opfundet noget der hedder en flyvemaskine mv. Ja, men med Øresundsforbindelsen og motorvejsnetværket, så er Roskilde kun lige en kort køretur på den anden side af sundet.

Vi hjælper altså Roskilde med at nå deres ambitioner, og de hjælper os til spilletid og adgang til endnu et område i Danmark. Først tog FCM Jylland, så tog vi Fyn, nu tager vi Sjælland og næste gang så går vi i gang med Skandinavien ( Norge/ Sverige).

Spørgsmålet er om vi ikke snart nærmere hedder FC. Danmark!(o:

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Nu skal vi da have solgt nogle spillertrøjer i Roskilde og omegn :-P

Fantastisk at kile sig ind i BIF og KBs baghave.

Med alle dem der skal på akademiet fremover, nu også fra Roskilde, så må vi vel forvente at antallet af pladser på akademiet skal øges stille og roligt?

Spørgsmålet er hvad der sker hvis Roskilde skulle ende med at rykke op i superligaen. Umiddelbart synes jeg godt vi kunne forsætte, såfremt superligaen bliver udvidet som bl.a. Morten Olsen ønsker det, så bliver den nedre del sandsyneligvis udviklingshold som vil leje spillere hos de større klubber.

Et spørgsmål der melder sig, hvilke spillere har vi egentlig som vi kunne sende til Roskilde. Mange af spillerne på FCM2 er jo akademispillere, eller førsteholdsspillere som er nede og få kamptræning. Skal akademiet åbne en afdeling i Roskilde, eller er det forsvarligt at sende dem derovre til kampe, og så tilbage til akademiet i hverdagen? Spillerne vil jo have bedst af at træne med dem de skal spille med, så det ligner umiddelbart ikke en mulighed?

Kent

Indlæg af Kent »

Hekler Skrev:
-------------------------------------------------------
> Nu er det så lige jeg savner Kent til at komme med
> folks forudsigelser, men vi kan vel allerede sidde
> hver for sig og komme med nogle gode gæt.
>

Jeg kan da godt finde en enkelt kommentar frem, fra vores østlige naboer i 1. division :-)
http://www.hvidvom.dk/indland/012.htm

Kent

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Haha den var morsom :-D

Besvar