Ååh nej Kølbæk det sagde du ikke

Om FC Midtjylland og Black Wolves
YahooSeeker [Bot]

Ååh nej Kølbæk det sagde du ikke

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

http://www.dr.dk/Regioner/Vest/Nyheder/ ... e&regional

Supporter-uro over mandagskampe
15. feb. 2007 12.52 Herning

Der er ulmende uro blandt fanklubberne i Superliga-klubberne.

Supporterne er utilfredse med, at den nye tv-aftale med SAS Liga-klubberne betyder, at der er en kamp hver mandag aften kl. 20. Kampen skal sendes direkte på TV2 Sport.

FC Midtjyllands pr-chef, Torben Kølbæk, maner til besindighed, for det drejer sig kun om én kamp i hver runde.

Alligevel regner han med, at FC Midtjylland kommer til at mærke det, når klubben skal spille en mandagskamp.

- Det er jo klart, at det kommer til at ramme os mere end et typisk byhold, fordi vi er et regionshold, hvor folk kommer kørende langvejs fra for at kommer til stadion, siger han.

Selv om mandagskampene betyder en nedgang i billetindtægterne, så er der en væsentlig bedre tv-aftale med større indtægter.

----------------------------------------

Jeg lader den lige stå er øjeblik.

Flere penge til klubben er altså ikke det samme som at alt andet så er ligemeget!
Senest rettet af YahooSeeker [Bot] 16. feb 2007, 09:55, rettet i alt 1 gang.

Altoriso

Re: Ååh nej Kølbæk det sagde du ikke

Indlæg af Altoriso »

Det er vist den samme enslydende melding fra flere af de andre klubber

Mener at Kim Brink har sagt noget lignende her i ugen, fulgt op af at det faktisk er blevet en succes i de lande det er sådan

På EFB´ hjemmeside står der også noget lign. http://www.efb.dk/Fodbold/?cat=news&news_id=2514

Cortez

Indlæg af Cortez »

Jeg må indrømme, at jeg ikke er smart nok til at gennemskue, hvad det er, du mener, Hekler?

Hvad er det, du mener, er problemet i Kølbæks udtalelse?

Cortez

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Cortez Skrev:
-------------------------------------------------------
> Jeg må indrømme, at jeg ikke er smart nok til at
> gennemskue, hvad det er, du mener, Hekler?
>
> Hvad er det, du mener, er problemet i Kølbæks
> udtalelse?

Jeg mener at han skulle have holdt sin mund hvis hans eneste budskab er, at fansene er ligemeget så længe der kommer penge i kassen.

Kent

Indlæg af Kent »

Men måske skulle du også se det lidt større perspektiv i det.

Naturligvis er det skidt med mandagskampe for fans, der kommmer langt fra til hjemmekampe og for fans, der gerne vil til udekampe.

Men samtidig så betyder den større eksponering, også at klubben bliver mere kendt rundt omkring. Normalt er vi jo ikke sene til at brokke os over, at tv kun fokuserer på BIF og FCK, hvilket også betyder at de har fans over hele landet, da det jo er dem, som ser i fjernsynet. En større eksponering på tv skaber mulighed for at opbygge en større fanbase, der så kan troppe op til de normale kampe.

Mandagskampe har vist sig at fungere i en lang række andre lande, så hvorfor skulle det ikke gøre det herhjemme? Jeg ved godt, at det slog fejl for nogle år siden, men siden da, er der jo sket en større og større profilering af SAS-ligaen, så måske er tiden moden nu.

Og hvis ikke man kan acceptere at det altså er økonomi, der er det vigtigste i proffesionelle klubber, så synes jeg, at man skal nøjes med at følge 2. div :-)

Kent

Xort

Indlæg af Xort »

Hvem siger det er negativt at det er om mandagen.. personligt passer det mig langt langt bedre... da jeg virkelig sjællendt har tiden til bold i weekenden..

Så at det er om mandagen betyder at jeg kan komme ud og se noget bold også..!

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det passer mig dårligt, trafikken er drabeligt en hverdagsaften man skal mod Herning til kamp, det fandt jeg rigeligt ud af under alle vores Royal League kampe sidste sæson.... :-(

Anyway, er trods alt enig med Kølbæk, man må se på det store hele, og vi overlever det nok.

Xort

Indlæg af Xort »

nu skal du tænke på at motorvejen er kommet... så den tager nok en del af trafikken... hvor kommer du fra?

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Struer, så nej desværre det betyder ikke alverden med motorvejen. Dog er det lettere at komme fra stadion nu end før.
Den værste trafik er på Ringvejen i Holstebro, det er en dødssejler ved fyraftenstid...

Motorvej til Holstebro ... NU! :-)

jakob88

Indlæg af jakob88 »

Du kunne bosætte dig i Midtjylland!

Hvad gør man ikke for FCM!

Dahl Nielsen

Indlæg af Dahl Nielsen »

Ravnen Skrev:
> Struer, så nej desværre det betyder ikke alverden
> med motorvejen. Dog er det lettere at komme fra
> stadion nu end før.
> Den værste trafik er på Ringvejen i Holstebro, det
> er en dødssejler ved fyraftenstid...
>
> Motorvej til Holstebro ... NU! :-)

Ah, op på hesten igen ;)

Har selv boet lidt uden for Struer engang, endda på den "forkerte side" (bor nu i Herning), og så lang tid tager det trods alt heller ikke at køre til Herning. Men okay, tæt trafik kan sgu ødelægge selv den korteste tur, og hvis det først bliver efter 22 man kommer af sted igen efter sådan en aftenkamp, så er man alligevel rimelig sent hjemme.

I øvrigt tror jeg ikke, at der kommer motorvej fra Struer til Holstebro foreløbig :)

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Dahl Nielsen Skrev:
> Ah, op på hesten igen ;)
>
> Har selv boet lidt uden for Struer engang, endda
> på den "forkerte side" (bor nu i Herning), og så
> lang tid tager det trods alt heller ikke at køre
> til Herning. Men okay, tæt trafik kan sgu ødelægge
> selv den korteste tur, og hvis det først bliver
> efter 22 man kommer af sted igen efter sådan en
> aftenkamp, så er man alligevel rimelig sent
> hjemme.

Der er 65 km fra hvor jeg bor, som også er på den "forkerte side", nemlig nordfor Struer.
Hovedvejen er virkelig dødens pølse ved fyraftenstid...

>
> I øvrigt tror jeg ikke, at der kommer motorvej fra
> Struer til Holstebro foreløbig :)

Nej der går nok lidt, det gør heller ikke så meget, der er jo god plads til at overhale i midten, så den går aldrig helt i stå. Bare der kunne komme fra Holstebro ville være fantastisk :-P

Bobby

Indlæg af Bobby »

Hallo!

Nu spilles kampen jo først kl. 20.00, så vidt jeg har forstået. Normalt set er den værste fyraftenstrafik fra kl. 15.30-17.30. Nu ved jeg jo selvfølgelig ikke i hvor god tid, du har tænkt dig at komme, men hvis du kører hjemmefra kl. 18.00, så burde der ikke være fyraftenstrafik, og så kan du vel være i herning omkring kl. 18.45. En time og et kvarter før kampstart....

Så er problemet med mandagskampe vel heller ikke større...

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg kører ofte i temmelig god tid da jeg lige skal følge stemningen lidt inden kampen. Men ja du har ret det betyder en del i forhold til trafikken at det er kl 20 og ikke klokken 17!!
Tilgengæld bliver det rimelig sent inden man er hjemme så :-)

Nå men som sagt så er det ikke noget problem, jeg kommer når FCM spiller uanset hvornår det så end er ;-)

Besvar