Først lidt om banen.
Det er glædeligt nyt at banen fungere rimeligt godt, selvom der har været under 10 graders frost inat. Den var ganske vist hårdere end ellers med gav sig fint. Efter at være blevet fejet var den også rimfri, og FCM valgte at træne i det hjørne hvor der var mest gummigranulat for at få det blødeste sted.
Grunden til jeg skriver om banen er at det jo er yderst relevant hvilke træningsforhold truppen har til rådighed, hvis vi skal til at hva vinter.
Efter lidt opvarmning med Lars, mens banen blev fejet, gik spillerne ned i hjørnet og spillede lidt kant, 2 mod 5-6 en berøring. Jeg ved ikke lige hvorfor Poku havde valgt at have bare ben?? selvom det stort set kun er knæet der er bart er det sku koldt idag.
Efter kant og nogle tværløb, gik de over til at spille to hold mod hinanden med Erik som Joker, max to berøringer. Der kommer dagens glædelige budskab fra.
Dadu ser ved første indtryk ud til at være noget af en kanon. Det første jeg lagde mærke til var, at han er høj. En type der kan være med i luften går jeg ud fra, selvom jeg ikke så noget til det idag. Udemærket teknik, og vælger nogle fikse og utraditionelle løsninger som man lægger mærke til. Kommunikationen er god, han var i hvert fald med det samme klar over hvad hver enkelt øvelse gik ud på også selvom jeg havde svært ved at forstå noget af det på de forklaringer der kom.
Dadu er hele tiden spilbar, og den type der gør de andre gode, men det betyder ikke at han bare aflevere bolden hver gang. Tvært imod viste det sig at han har et rimeligt habilt skud.
Dømt på denne ene træning, så tror jeg han bliver et hit. Jeg synes klart han var den der gjorde den bedste figur til træningen, selvom jeg nok tror Erik synes han var den bedste
Snakkede lidt med Erik, der selv synes han er i topform. Bare roligt jeg prøvede at holde ham nede....Det synes han ellers han har nok folk til hvis han skal sige det selv
Nå med det sidste jeg så var et boldspil hvor der var to hold, fri berøring, spil på trejde mand og alle over midten for at mål tæller. Formålet er at få spillerne ud at løbe. Op i en intensitet hvor deres puls er i ca 90% hvis jeg forstod det rigtigt. Åbenbart så har banens beskaffenhed noget at gøre med om man kan komme derop i intesitet, og nogle spillere havde da også noget svært ved det.
Det er blevet en fast del af træningen at spillerne har pulsure på som de skal holde øje med at de bliver inden for rammerne af de forskellige øvelser.
Så fx Olsen løbe rundt om banen mens de andre trænede, og han måtte holde små pauser fordi han kom for tæt på max puls.
Nå ja man kommer jo pluseligt til at skrive lidt når man først kommer igang.
Som jeg lige husker det var følgende spillere med til træningen.
1. Anders Rasmussen
3. Kolja Afriyie
12. Jesper Mikkelsen
22. Rasmus Grønberg Hansen
29. Winston Reid
31. Ulrik Lindkvist
8. Thomas Røll
13. Ayinde Jamiu Lawal
26. Ajilore Oluwafemi
27. Adigun Taofeek Salami
34. Christian Sivebæk
9. Serghei Dadu
17. Kwadwo Poku
20. Christian Olsen
Olsen løb bare
Sivebæk og Ulle var ikke med til spil på to mål
Spørg bare hvis der er noget i gerne vil vide så vender jeg tilbage og kigger senere.