HVIS forstærkning (klassemålmand og venstreback)
-
YahooSeeker [Bot]
HVIS forstærkning (klassemålmand og venstreback)
Hvis FCM skal forstærkes er det på venstreback og målmandspladsen.
1) Heinze er den bedste målmand FCM har, men han kommer til kort ved hjørnespark og mål nr. 2 den har en klassemålmand.
Det skal ikke opfattes som en kritik af Heinze blot at se realistisk på det.
2) Venstre back pladsen halter, og det ved modstanderne, de spiller konstant på den back plads.
3) Ønsketænkning var en spiller i Grønkjær klassen.
Hvis de 3 forstærkninger kommer jamen så har FCM et hold der mand mod mand kan hamle op mod et hold som FCK, ALTSÅ SET OVER LANG TID.
Fredefyn
1) Heinze er den bedste målmand FCM har, men han kommer til kort ved hjørnespark og mål nr. 2 den har en klassemålmand.
Det skal ikke opfattes som en kritik af Heinze blot at se realistisk på det.
2) Venstre back pladsen halter, og det ved modstanderne, de spiller konstant på den back plads.
3) Ønsketænkning var en spiller i Grønkjær klassen.
Hvis de 3 forstærkninger kommer jamen så har FCM et hold der mand mod mand kan hamle op mod et hold som FCK, ALTSÅ SET OVER LANG TID.
Fredefyn
Senest rettet af YahooSeeker [Bot] 29. nov 2006, 16:18, rettet i alt 1 gang.
-
Takito
Re: HVIS forstærkning (klassemålmand og venstreback)
Fredefyn Skrev:
-------------------------------------------------------
> Hvis FCM skal forstærkes er det på venstreback og
> målmandspladsen.
>
> 1) Heinze er den bedste målmand FCM har, men han
> kommer til kort ved hjørnespark og mål nr. 2 den
> har en klassemålmand.
>
> Det skal ikke opfattes som en kritik af Heinze
> blot at se realistisk på det.
>
> 2) Venstre back pladsen halter, og det ved
> modstanderne, de spiller konstant på den back
> plads.
>
> 3) Ønsketænkning var en spiller i Grønkjær
> klassen.
>
> Hvis de 3 forstærkninger kommer jamen så har FCM
> et hold der mand mod mand kan hamle op mod et hold
> som FCK, ALTSÅ SET OVER LANG TID.
>
>
> Fredefyn
Venstre back pladsen fejlede da ikke noget. oplægget er at Jesper skulle skubbe med frem og presse FCK på den måde. Det vil automatisk skabe plads bagved ham. Derfor bliver Grønkjærs direkte modstander i de fleste tilfælde Troest, hvilket jeg mener er et problem. Da Troest ikke er den stærkeste på det område. Så set fra kampen idag fejler back-pladsen absolut intet, idet hullerne bagved som tidligere skrevet stammer fra det taktiske oplæg, hvilket Erik også selv bekræftede i indslaget efter kampen.
> Hvis FCM skal forstærkes er det på venstreback og
> målmandspladsen.
>
> 1) Heinze er den bedste målmand FCM har, men han
> kommer til kort ved hjørnespark og mål nr. 2 den
> har en klassemålmand.
>
> Det skal ikke opfattes som en kritik af Heinze
> blot at se realistisk på det.
>
> 2) Venstre back pladsen halter, og det ved
> modstanderne, de spiller konstant på den back
> plads.
>
> 3) Ønsketænkning var en spiller i Grønkjær
> klassen.
>
> Hvis de 3 forstærkninger kommer jamen så har FCM
> et hold der mand mod mand kan hamle op mod et hold
> som FCK, ALTSÅ SET OVER LANG TID.
>
>
> Fredefyn
Venstre back pladsen fejlede da ikke noget. oplægget er at Jesper skulle skubbe med frem og presse FCK på den måde. Det vil automatisk skabe plads bagved ham. Derfor bliver Grønkjærs direkte modstander i de fleste tilfælde Troest, hvilket jeg mener er et problem. Da Troest ikke er den stærkeste på det område. Så set fra kampen idag fejler back-pladsen absolut intet, idet hullerne bagved som tidligere skrevet stammer fra det taktiske oplæg, hvilket Erik også selv bekræftede i indslaget efter kampen.
-
YahooSeeker [Bot]
jamen det siger du, jeg ser det anderledes, for det er ikke kun i den her kamp det er sket, at modstanderne kører på venstre back.
Begge mål FCK scorer var efter at Fcms venstre side blev rundbarberet.
Mikkelsen måtte tage ufine midler i brug og fik kort, der stækkede ham resten af kampen.
Det samme sket i Esbjerg.
Det her er ikke en kritik, men et oplæg til debat, om at hvis FCM skal være stærkere, hvor holdet så kan styrkes ?
Styrke mæssigt var FCK bare bedre end FCM mand for mand.
Fredefyn
Begge mål FCK scorer var efter at Fcms venstre side blev rundbarberet.
Mikkelsen måtte tage ufine midler i brug og fik kort, der stækkede ham resten af kampen.
Det samme sket i Esbjerg.
Det her er ikke en kritik, men et oplæg til debat, om at hvis FCM skal være stærkere, hvor holdet så kan styrkes ?
Styrke mæssigt var FCK bare bedre end FCM mand for mand.
Fredefyn
-
jacobfrederiksen100
Det er rigtigt. Leon Jessen haltede også på venstre back da FCK sidst vandt 2-1 i Parken, altså sløvt i venstre-siden af FCM til 1-0 målet i september af FCK.
-
NME
Takito Skrev:
> Venstre back pladsen fejlede da ikke noget.
> oplægget er at Jesper skulle skubbe med frem og
> presse FCK på den måde. Det vil automatisk skabe
> plads bagved ham. Derfor bliver Grønkjærs direkte
> modstander i de fleste tilfælde Troest, hvilket
> jeg mener er et problem. Da Troest ikke er den
> stærkeste på det område. Så set fra kampen idag
> fejler back-pladsen absolut intet, idet hullerne
> bagved som tidligere skrevet stammer fra det
> taktiske oplæg, hvilket Erik også selv bekræftede
> i indslaget efter kampen.
Så godt samme interview, men så synes jeg bare de skulle have lavet taktikken sådan at det var Kristian Bak der skulle ud og møde Grønkjær og så Troest der skulle heade et evt. indlæg væk..
Men synes også godt vi kunne bruge en god decideret venstre back.
> Venstre back pladsen fejlede da ikke noget.
> oplægget er at Jesper skulle skubbe med frem og
> presse FCK på den måde. Det vil automatisk skabe
> plads bagved ham. Derfor bliver Grønkjærs direkte
> modstander i de fleste tilfælde Troest, hvilket
> jeg mener er et problem. Da Troest ikke er den
> stærkeste på det område. Så set fra kampen idag
> fejler back-pladsen absolut intet, idet hullerne
> bagved som tidligere skrevet stammer fra det
> taktiske oplæg, hvilket Erik også selv bekræftede
> i indslaget efter kampen.
Så godt samme interview, men så synes jeg bare de skulle have lavet taktikken sådan at det var Kristian Bak der skulle ud og møde Grønkjær og så Troest der skulle heade et evt. indlæg væk..
Men synes også godt vi kunne bruge en god decideret venstre back.
-
Mose
Venstrebacken er et kronisk problem i dansk fodbold. Der er jo ingen i ligaen som reelt er stærkt besat på den plads. Bedste danske venstreback er vel Michael Jakobsen, og han bliver nok svær at hente til heden.
Brøndby og FCK har forsøgt at hente spillere udefra i Elanga og Wendt, og vi har selv forsøgt med en spiller fra Makedonien, men heller ikke disse spillere har klassen. Derfor tror jeg, at det bliver en særdeles vanskelig plads at hente en spiller til.
Jeg tror derfor, at fremtiden ligger hos Leon Jessen (20 år), som måske kan nå et højt niveau på pladsen, eller en Jesper Juelsgård (17 år) som også snart presser sig på til et indhop i SASligaen.
Juelsgård har alle de offensive kvaliteter, vi kan forvente af en venstreback, og derudover har han et vidunderligt venstreben, som virkelig kan bruges til at vende spillet, idet han er en mester i lange diagonalafleveringer. Han mangler stadig lidt i mand til mand situationerne og lidt rutine i at spille backpladsen generelt.
Brøndby og FCK har forsøgt at hente spillere udefra i Elanga og Wendt, og vi har selv forsøgt med en spiller fra Makedonien, men heller ikke disse spillere har klassen. Derfor tror jeg, at det bliver en særdeles vanskelig plads at hente en spiller til.
Jeg tror derfor, at fremtiden ligger hos Leon Jessen (20 år), som måske kan nå et højt niveau på pladsen, eller en Jesper Juelsgård (17 år) som også snart presser sig på til et indhop i SASligaen.
Juelsgård har alle de offensive kvaliteter, vi kan forvente af en venstreback, og derudover har han et vidunderligt venstreben, som virkelig kan bruges til at vende spillet, idet han er en mester i lange diagonalafleveringer. Han mangler stadig lidt i mand til mand situationerne og lidt rutine i at spille backpladsen generelt.
-
Syrensen
synes du ser helt fokert med hensyn til heinze, for godt nok er heinze lille, men stadig langt bedre og mere sikker i hans luftindgreb end f.eks. A. rasmussen. synes heinze spiller en god kamp idag, og synes lisom dig at heinze er den bedste keeper vi har pt.
Der hvor heinze måske mangler lidt er skudene udefra, ligesom på mål nr. 2
Mht. venstreback pladsen, så ville jeg hellere se at vi beholdte alle spillere, og så lod vær med at hente en til den plads.
dette tror jeg dog er en smule urealistisk, da jeg hverken mener vi kan holde på, eller har økonomi til at holde på alle vores spillere
Der hvor heinze måske mangler lidt er skudene udefra, ligesom på mål nr. 2
Mht. venstreback pladsen, så ville jeg hellere se at vi beholdte alle spillere, og så lod vær med at hente en til den plads.
dette tror jeg dog er en smule urealistisk, da jeg hverken mener vi kan holde på, eller har økonomi til at holde på alle vores spillere
-
Arff
Det skal i hvert fald ikke være Grønkjær, for så inkassere vi tusinde gule kort for brok!
-
Altoriso
Arff Skrev:
> Det skal i hvert fald ikke være Grønkjær, for så
> inkassere vi tusinde gule kort for brok!
Hvorfor tror du dog det ??
Han har i denne sæson ikke fået et eneste kort
I 60 A-landskampe har han fået 5 gule og et rødt
I 24 U21 landskampe har han fået 2 gule kort
Og jeg er sikker på at det er det samme billede der tegner sig på de andre klubhold...
> Det skal i hvert fald ikke være Grønkjær, for så
> inkassere vi tusinde gule kort for brok!
Hvorfor tror du dog det ??
Han har i denne sæson ikke fået et eneste kort
I 60 A-landskampe har han fået 5 gule og et rødt
I 24 U21 landskampe har han fået 2 gule kort
Og jeg er sikker på at det er det samme billede der tegner sig på de andre klubhold...
-
Martin
Altoriso Skrev:
> Arff Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Det skal i hvert fald ikke være Grønkjær, for
> så
> > inkassere vi tusinde gule kort for brok!
>
>
> Hvorfor tror du dog det ??
>
>
>
> Han har i denne sæson ikke fået et eneste kort
>
> I 60 A-landskampe har han fået 5 gule og et rødt
>
> I 24 U21 landskampe har han fået 2 gule kort
>
> Og jeg er sikker på at det er det samme billede
> der tegner sig på de andre klubhold...
Jeg er 100% sikker på, at han havde mange flere gule kort, hvis han spillede for os... Han brokker sig altid. - han er typen som kan få mit pis i kog... Og Erik har bestemt ret, når der brokkes så koster det os, men ikke FCK...
> Arff Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Det skal i hvert fald ikke være Grønkjær, for
> så
> > inkassere vi tusinde gule kort for brok!
>
>
> Hvorfor tror du dog det ??
>
>
>
> Han har i denne sæson ikke fået et eneste kort
>
> I 60 A-landskampe har han fået 5 gule og et rødt
>
> I 24 U21 landskampe har han fået 2 gule kort
>
> Og jeg er sikker på at det er det samme billede
> der tegner sig på de andre klubhold...
Jeg er 100% sikker på, at han havde mange flere gule kort, hvis han spillede for os... Han brokker sig altid. - han er typen som kan få mit pis i kog... Og Erik har bestemt ret, når der brokkes så koster det os, men ikke FCK...
-
Kim Sorensen
Christopher Poulsen og Heath Pearce ville begge forstærke os på venstrebacken. (Er ikke helt sikker på at C.P spiller venstre back.) Men begge er meget stærke, Pearce er også knald god offensivt og går meget ofte med frem for FCN. Han er -desværre- langt bedre end både Jesper Mikkelsen og Leon Jessen på den plads. Leon kan måske nå niveauet opå sigt, men Jesper tror jeg ikke ikke kan nå derop med hans alder.
Heath Pearce er også ganske ung (23 så vidt jeg husker) Hans kontrakt udløber til sommer så vi kan kontakte ham til jul.
Nedenstående er vel egentlig ikke nogen dårlig jule løsning for FCM:
1) Vi sælger Dennis for 12 Mill.
2) Vi køber Heath Pearce på en fri transfer til sommer
3) Vi forhandler så 1 mill. hjem med FCN og får ham til foråret.
4) Sivebæk og Claus Madsen tager over på højrekanten. Eller vi flytter Thyge derned igen med Chr Olsen som ny makker til Frank på toppen.
Dermed får vi fikset økonomien og vi får egentlig ikke noget ringere hold.
Kim
Heath Pearce er også ganske ung (23 så vidt jeg husker) Hans kontrakt udløber til sommer så vi kan kontakte ham til jul.
Nedenstående er vel egentlig ikke nogen dårlig jule løsning for FCM:
1) Vi sælger Dennis for 12 Mill.
2) Vi køber Heath Pearce på en fri transfer til sommer
3) Vi forhandler så 1 mill. hjem med FCN og får ham til foråret.
4) Sivebæk og Claus Madsen tager over på højrekanten. Eller vi flytter Thyge derned igen med Chr Olsen som ny makker til Frank på toppen.
Dermed får vi fikset økonomien og vi får egentlig ikke noget ringere hold.
Kim
-
Kent
Heath Pearce er absolut en attraktiv spiller. Der er bare 2 problemer:
1. Han er ikke-eu'er. De ikke-eu pladser vi har bør vi nok spare til vores nigerianere. Ellers er pladserne i hvert fald booket, med Femi, Salami og Pearce. Så er der ikke plads til Collins, Poku eller Akeem m.m.
2. Mon ikke han sigter på en større liga/klub ved kontraktudløb? Han var meget skuffet over ikke at være i den amerikanske VM-trup, og et skift til en større liga eller klub ville nok hjælpe på det. Han kunne være svaret på BIFs venstre back problem. I den henseende anser jeg ikke FCM for at være tilpas meget større end FCN.
Kent
1. Han er ikke-eu'er. De ikke-eu pladser vi har bør vi nok spare til vores nigerianere. Ellers er pladserne i hvert fald booket, med Femi, Salami og Pearce. Så er der ikke plads til Collins, Poku eller Akeem m.m.
2. Mon ikke han sigter på en større liga/klub ved kontraktudløb? Han var meget skuffet over ikke at være i den amerikanske VM-trup, og et skift til en større liga eller klub ville nok hjælpe på det. Han kunne være svaret på BIFs venstre back problem. I den henseende anser jeg ikke FCM for at være tilpas meget større end FCN.
Kent
-
hitman202
Jeg giver dig ret, han brokker sig som en tøs, og filmer som gik han efter at vinde en Oscar!
Jeg tror desuden han får specielt lavet hans trøjer i crepe-papir, for han har da sjældent en hel trøje på efter en kamp.
Det var vist lidt udenfor emne, Jeg synes også vi mangler en kanon målmand som kan matche resten af holdet, Heinze bliver god men vi mangler en som har klassen nu! synes Peter Skov er et oplagt emne hvis han stadig er i form som da han forlod os.
Jeg tror desuden han får specielt lavet hans trøjer i crepe-papir, for han har da sjældent en hel trøje på efter en kamp.
Det var vist lidt udenfor emne, Jeg synes også vi mangler en kanon målmand som kan matche resten af holdet, Heinze bliver god men vi mangler en som har klassen nu! synes Peter Skov er et oplagt emne hvis han stadig er i form som da han forlod os.
-
Kent
Brøndby-interesse i Stephan A
http://www.bolddk.com/nyt/?vis=63241&rss=true
Ankergreen har tidligere udtalt (ifm rygter om Stephan A til BIF i sommers), at såfremt der blev hentet en ny førstemålmand, så ville han se sig om efter en anden klub.
Personligt vil jeg mene, at Ankergreen ville være en god forstærkning for os på målmandsposten. Vil self hellere se Stephan A i klubben, men er bange for at han er alt for dyr, samtidig med at vi ikke har en chance, hvis BIF er interesseret.
Kent
Ankergreen har tidligere udtalt (ifm rygter om Stephan A til BIF i sommers), at såfremt der blev hentet en ny førstemålmand, så ville han se sig om efter en anden klub.
Personligt vil jeg mene, at Ankergreen ville være en god forstærkning for os på målmandsposten. Vil self hellere se Stephan A i klubben, men er bange for at han er alt for dyr, samtidig med at vi ikke har en chance, hvis BIF er interesseret.
Kent
-
Glen
Re: Brøndby-interesse i Stephan A
Hvis Stephan Andersen ønsker at bruge et ophold i SASligaen, for at kickstarte karrieren, vil jeg da mener at FCM er klart at foretrække frem for Brøndby. Jeg har længe regnet med at BIF ville komme igang og slutte i min top 4. Men som det har flasket sig er jeg overbevist over at FCM & OB sætter sig på de 2 UEFA cup pladser. Så hvis Stepahn Andersen ønsker at komme ud og spille Europæisk til efteråret skal han helt klart vælge FCM. Om klubben så har pengene til at tiltrække Stephan A. er en helt anden snak. Hvis det skal holdet op mod en "transferfri" Skov Jensen, så tror jeg desværre ikke han bliver aktuelt.