DR-dokumentarserie om Akademiet
-
Kent
DR-dokumentarserie om Akademiet
I optakten til torsdagens kamp blev det fortalt, at DR dokumentar i næste uge går i gang med at filme en dokumentarserie, der skal følge livet på FCMs fodboldakademi. Der blev sagt at det nok blev noget i stil med 6 programmer af ½ times varighed. Der blev ikke sagt noget om hvornår det skal sendes.
Jeg synes det lyder kanon. Det kan give rigtig god reklame for akademiet blandt unge talenter, der så måske vil være endnu mere interesseret i at komme til at spille på akademiet. Samtidig giver det også en god profilering af klubben (3 timers reklame i god sendetid!).
Kent
Jeg synes det lyder kanon. Det kan give rigtig god reklame for akademiet blandt unge talenter, der så måske vil være endnu mere interesseret i at komme til at spille på akademiet. Samtidig giver det også en god profilering af klubben (3 timers reklame i god sendetid!).
Kent
Senest rettet af Kent 12. feb 2006, 18:17, rettet i alt 1 gang.
-
NME
Re: DR-dokumentarserie om Akademiet
Kent skrev:
-------------------------------------------------------
> I optakten til torsdagens kamp blev det fortalt,
> at DR dokumentar i næste uge går i gang med at
> filme en dokumentarserie, der skal følge livet på
> FCMs fodboldakademi. Der blev sagt at det nok blev
> noget i stil med 6 programmer af ½ times varighed.
> Der blev ikke sagt noget om hvornår det skal
> sendes.
Lyder helt sikkert super cool.. Blir da også fedt for os FCM fans at se hvordan det egentlig er inde på Akademiet..
> Jeg synes det lyder kanon. Det kan give rigtig god
> reklame for akademiet blandt unge talenter, der så
> måske vil være endnu mere interesseret i at komme
> til at spille på akademiet. Samtidig giver det
> også en god profilering af klubben (3 timers
> reklame i god sendetid!).
>
> Kent
Om det blir god reklame afhænger da af hvilken vinkel DR vælger at ligge i programmet.. Hvis de vælger at følge Akademiet fordi de synes at der bliver drevet rovdrift på unge mennesker eller sådan, og at det så kommer til at skinne igennem i programmerne, kunne man godt forestille sig nogle forældre der blev lidt bekymrede..
> I optakten til torsdagens kamp blev det fortalt,
> at DR dokumentar i næste uge går i gang med at
> filme en dokumentarserie, der skal følge livet på
> FCMs fodboldakademi. Der blev sagt at det nok blev
> noget i stil med 6 programmer af ½ times varighed.
> Der blev ikke sagt noget om hvornår det skal
> sendes.
Lyder helt sikkert super cool.. Blir da også fedt for os FCM fans at se hvordan det egentlig er inde på Akademiet..
> Jeg synes det lyder kanon. Det kan give rigtig god
> reklame for akademiet blandt unge talenter, der så
> måske vil være endnu mere interesseret i at komme
> til at spille på akademiet. Samtidig giver det
> også en god profilering af klubben (3 timers
> reklame i god sendetid!).
>
> Kent
Om det blir god reklame afhænger da af hvilken vinkel DR vælger at ligge i programmet.. Hvis de vælger at følge Akademiet fordi de synes at der bliver drevet rovdrift på unge mennesker eller sådan, og at det så kommer til at skinne igennem i programmerne, kunne man godt forestille sig nogle forældre der blev lidt bekymrede..
-
Kent
tror næppe fcm ville give DR lov til at komme indenfor, hvis det var den vinkel der blev valgt.
Oplægget er at det skal være noget i stil med "Drengene fra Herlufsholm" eller hvad det nu hed, der kørte for noget tid siden. Altså at man følger livet på akademiet.
Kent
Oplægget er at det skal være noget i stil med "Drengene fra Herlufsholm" eller hvad det nu hed, der kørte for noget tid siden. Altså at man følger livet på akademiet.
Kent
-
fadlaa
Ja man må da håbe, at man som seer sidder tilbage med en Bedre fornnemelse end jeg Personlig gjorde efter Dokumentaren Spillet om Zidan. Jeg håber det bedste, men frygter det værste
-
Tapia
Nu tror jeg ikke på FCM har noget at sige om vinkel. Hvis de har er det ihvertfald dårlig journalistik.
-
Kent
... og hvis de ikke har, er det dårlig strategisk ledelse.
FCM er da ikke interesseret i at åbne dørene for tv-hold over en længere periode, hvis det går ud på at svine FCM til, og skabe dårlig omtale for klubben.
Men hvorfor tror du/I overhovedet at der bliver tale om dårlig omtale?? - Det er en dokumentarserie, der naturligvis vil vise hverdagen som den er på et akademi, med den konkurrence og det pres, der er mellem spillerne. Det er elitesportsfolk vi uddanner, så miljøet er vel anderledes en på en normal efterskole, men det er jo hele pointen.
Kent
FCM er da ikke interesseret i at åbne dørene for tv-hold over en længere periode, hvis det går ud på at svine FCM til, og skabe dårlig omtale for klubben.
Men hvorfor tror du/I overhovedet at der bliver tale om dårlig omtale?? - Det er en dokumentarserie, der naturligvis vil vise hverdagen som den er på et akademi, med den konkurrence og det pres, der er mellem spillerne. Det er elitesportsfolk vi uddanner, så miljøet er vel anderledes en på en normal efterskole, men det er jo hele pointen.
Kent
-
tgjensen
Dårlig journalistik er, hvis man har bestemt sig for en vinkel inden man overhovedet begynder at filme. Med mindre akademispillerne bliver presset for meget,eller uddannelsen bliver negligeret til fordel for fodbolden, så kan DR vel ikke rigtig slippe afsted med at anlægge en negativ vinkel!
-
NME
tgjensen skrev:
> Dårlig journalistik er, hvis man har bestemt sig
> for en vinkel inden man overhovedet begynder at
> filme.
Der er jeg godt nok lodret uenig med dig !! Langt de fleste medier har da en vinkel på det de skriver/filmer om.. Vel kun Metro og Urban der ikke har.. Man beslutter sig da ikke bare lige pludseligt for at begynde at filme et sted hvis man ikke har en mening om det i forvejen..
> Dårlig journalistik er, hvis man har bestemt sig
> for en vinkel inden man overhovedet begynder at
> filme.
Der er jeg godt nok lodret uenig med dig !! Langt de fleste medier har da en vinkel på det de skriver/filmer om.. Vel kun Metro og Urban der ikke har.. Man beslutter sig da ikke bare lige pludseligt for at begynde at filme et sted hvis man ikke har en mening om det i forvejen..
-
Tapia
Jeg skriver ikke noget som helst om at jeg forventer, at der bliver dårlig omtale. Jeg synes bare journalisterne sælger ud, hvis de på forhånd har lovet ikke at skildre negative sider. Faktisk vil jeg mene, at journalis standen i DK har et seriøst problem, hvis vi er der henne, at FCM får indflydelse på vinkel.
Hvis der ikke er noget negativt at fortælle, bliver der naturligvis ikke fortalt noget negativt.
Hvis der ikke er noget negativt at fortælle, bliver der naturligvis ikke fortalt noget negativt.
-
tgjensen
Det kommer jo an på om de kender noget til stoffet i forvejen. Det kan godt være at DR har hørt en masse om akademiet, der gør at de synes en dokumentar om det ville være spændende, men de skal jo stadig forholde sig til hvad de ser derude. Hvis alt, hvad de havde hørt, var forkert, og akademiet i virkeligheden var et skalkeskjul for en satanisk kult, bliver de jo nødt til at ændre vinklen!
-
ste(fcm)fan
er der nogen der ved noget om hvornår det ville blive vist i tv...???
-
Altoriso
http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,238 ... #msg-23841
Det ligger vist ikke helt klart endnu, men der går jo nok noget tid endnu, så måske kunne man forestille sig at det kommer en gang til efteråret
Det ligger vist ikke helt klart endnu, men der går jo nok noget tid endnu, så måske kunne man forestille sig at det kommer en gang til efteråret