reid og sivebæk på kontrakt..

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Mose

Re: reid og sivebæk på kontrakt..

Indlæg af Mose »

Egentlig tror jeg stadig FCM regner med disse spillere. I midtugen af tipsbladet udtaler Steinlein.

"Den helt store forskel ligger på træningsbanen. Når de danske midterforsvarere spiller to mod to mod spillere som Collins og Salami, som er nogle af verdens bedste i deres årgang og lynhurtige på fødderne, så er det noget, der udvikler."

Iøvrigt kan jeg ikke se, hvorfor de ikke allerede har sendt Agbetu hjem, hvis de ikke vil satse på ham.

Jeg tror/håber stadig på Salami og Agbetu. Med den tålmodighed de havde med Pimpong i tankerne ser jeg en lys fremtid for Salami og Agbetu.

fadlaa

Indlæg af fadlaa »

Ja man havde tålmodighed med Pimpong i en 5 års tid. Hva skete der så, manden spillede godt en halv sæson. Nu spiller han som en seriespiller. Måske er det det Peter mener fcm gerne vil undgå

Mose

Indlæg af Mose »

Han kan jo spille et år mere, på de vilkår han er her på nu, og er så god nok, kan man jo siden hen skrive kontrakt med ham.

weinkouff

Indlæg af weinkouff »

Hej...

Vil bare lige oplyse at det IKKE er Salami der skal opereres i vinterpausen, men Lawal. Operationen er vel overstået idag, og vi håber alle at se Lawal klar igen om 6 uger.. efter en skulderskade...

Mange hilsner
de afrikanske drenge's danske mor...

Marian Weinkouff

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Ahh, okay. Så fangede jeg det forkert, da jeg snakkede med Sivebæk i forrige uge :-)

Undskylder mange gange.

Peter Ross

Mose

Indlæg af Mose »

Jeg vil da ikke håbe, at denne holdning spreder sig ret langt. Hvor var vi hvis ikke vi kan vente 4-5 år på vores talenter.
Så ville vi ikke udvikle ret mange. Det er de færreste spillere der er klar som 18 årige.

Talentudvikling kræver tålmodighed.
Allan Bak var utrolig dårlig den første sæson i IFS, og Skoubo var totalt ufarlig. Alligevel blev de jo begge senere solgt med store transferindtægter til følge.

Mose

Indlæg af Mose »

Kan se i JP at Steinlein udtaler:

"Vi regner med debut i 2006 til Ried og Sivebæk samt de tre afrikanere Lawal, Agbetu og Salami."

Så det er vel stadig spillere vi regner med.

Claus J

Indlæg af Claus J »

Man kan bare se på Brøndby, der lader talenterne starte på talentholdet, og give dem en kamp i ny og næ, for senere, hvis de er gode nok, kommer ind og får mere spilletid, og senere evt. faste spillere.
De bedste eksempler, er vel nok spillere som Johan Absalonsen og Kasper Lorenzen, der er kommet ind på holdet på denne måde. Også Nicki Zimling fik enkelte kampe med mellemrum, men havde (måske forståeligt nok?) ikke tålmodigheden til at vente på at blive fast mand.

Mon ikke også at vi i FCM kan gøre tingene på denne måde??

Jan

Indlæg af Jan »

Jeg har læst i tipsbladet, at Reid har new zealandsk mor og dansk stedfar. Der står han har boet i DK i mange år.

Mit spørgsmål:

Har han boet her længe nok til, at han kan benyttes som dansker(må han spille selv om der er 3 ikke eu spillere på banen). Eller hvor lang tid skal han bo i landet mere før.

weinkouff

Indlæg af weinkouff »

Nej.. Winston fungerer som ikke EU borger, og må derfor indgå som en af de 3 på banen ad gangen...

Så vidt det vides får han dansk pas til juni 2006, hvor han fylder 18 år...

Mange hilsner
Marian weinkouff

Jan

Indlæg af Jan »

Tusind tak for svaret, det er alligevel ikke meget længe vi eller han skal vente.

Mose

Indlæg af Mose »

Det ser ud til at Reid allerede bliver dansker pr 1/1 2006.
Kilde:WWW.midtvest.dk

Besvar