Ravnen skrev: ↑16. aug 2026, 22:55
Vi har ikke spillet godt siden vi røg ud af Europa League. Hele mesterskabsspillet var samme elendighed, som vi ser nu. Der er en eller anden form for træthed over truppen. Taktikken er slap. Offensiven lever på enkeltmands præstationer i ny og næ. Jeg savner sgu Thomasberg, det kan godt være det ikke var Barcelona stil under ham, men vi stod rigtigt taktisk og gjorde vores arbejde. Tullberg skulle forløse vores "stjerner", det gjorde han til en start, men nu er vi tilbage ved at det heller ikke fungerer for dem.
Hvem skal det så være? En erfaren træner, en som ved hvordan man taktisk angriber og ændrer en kamp. Jeg vil hellere have en Jess Thorup eller Thomasberg end en Capellas, Henriksen eller Tullberg. Alt det der show off og løben omkring, taber ved siden af en taktisk klog træner.
Tillad mig at være 100% uening ifht Thomasberg. Der var en grund til, at han blev fyret trods 16 kampe i rap uden nederlag. Vi stod på ingen måde godt under ham. TIl gengæld var i pivheldige. Jeg kan huske, at min sidemakker på stadig og jeg var enige om, at vi skulle score en gang mere, hvis vi skulle vinde, da vi førte med 3-1 hjemme mod Fredericia. Vi spillede som bekendt 3-3 og var heldige med ikke at tabe. Dette var ikke en engangsforestilling under TT.
Vi er heller ikke dygtige til at forsvare under Tullberg. Vores centerforsvarer er helt uafbestemte i tilbageløb og der bliver i fællesskab bakket alt for meget, så modstanderne for nemt kommer på skudhold. Her tænker jeg primært på Erlich og Bech.
I gårsdagens kamp mod Lyngby får vi sat en prop i defensivt. Det er ikke meget vi tillader. Til gengæld fungerer intet offensivt. Det er kun individuelle præstationer der fører os frem til lidt. Det er i det hele taget netop det, som jeg skyder skarpt mod i tidligere indlæg. Det er som om, at vi som hold INTET har at falde tilbage på, hvis vores individualister ikke lykkedes med at drible 8 mand i en telefonboks. Og dem har vi ikke mange af der kan. Om nogen.
Billing ser småskadet ud og det ligner også at hans psyke tager skade af det. Han piver meget og det er gift for holdet. En lønførende spiller ikke bare i FCM, men i hele ligaen, SKAL kunne skyde brystet frem også når tingene ikke lige kører. Det er en ny rolle for ham, og der er plads til personlig udvikling.
Jeg er skuffet over at Tullberg ikke har fået mere ud af træningerne i opstarten. Der er noget der halter gevaldigt. Jeg er slet ikke på "fyr Tullberg" vognen, dertil har han været her for kort tid og det han viste lige da han fik tøjlerne, det var decideret fremragende.
Det er som om, at da mediestormen mod Tullberg grundet de gule kort, endelig fik ham tæmmet, da røg der også 10-15% ud af holdets energi.
Vi mangler at finde en mental balance. Nu finder mentalguruen BC vel på, at vi skal 16 overlevelsesture frem mod vinterpausen....
Jeg tror, at vi kommer til at spille sæsonen uden europæisk ligaspil. Dermed bliver presset på Tullberg enormt.