SL R22: FCM - BIF

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
ABT

SL R22: FCM - BIF

Indlæg af ABT »

Sidste kamp i grundspillet i denne sæson står for døren. Den gode stime skal fortsættes. Vi har stadig en lang række folk ude, men det har Brøndby potentielt også.

Brøndby har set langt fra skræmmende eller prangende ud efter pausen. For første gang i rigtig lang tid sidder jeg ikke og frygter et møde med dem. Det afspejler sig også på odds sætningen af kampen.

Lad os få de tre point, så der er Max tryk på GF til de sidste 10 kampe i slutspillet.
/ ABT

Billede

FCM2000

Re: SL R22: FCM - BIF

Indlæg af FCM2000 »

det virker til at FCM er overspillet på midten, opspillet er langsom, med frem og tilbage, sidelæns, de så trætte ud i dag.

Træneren burde have styrket midten fra 2 halvleg, cho får intet ud af.

der manglede tempo i dag.

Lund7400

Indlæg af Lund7400 »

Ærgerligt. Havde været en forrygende start på foråret med -2 på AGF. Men havde jeg fået dette scenarie, som vi har nu, havde jeg også taget det. AGF har haft væsentligt nemmere kampe siden jul, og de har IKKE imponeret i nogle af dem. Overhovedet. De har haft alle marginaler.

Hvis vi holder skruen i vandet, så gør vi det færdigt. AGF får maksimalt 20 point i slutspillet, så finder vi 24, så er det nok. Det giver råd til tre svipsere (uafgjorte), FCN ude, Brøndby ude og GF ude de mest oplagte.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Det bliver meget svært at hente AGF.
De har taget 2,53 i snit i de sidste 19 kampe!
Det er ret vildt!

Et eller andet galt med vandet i Skandinavien.
Viking, Mjällby og nu AGF.
Jeg tror de holder hjem, for der er bare så mange ting der går deres vej.
I de to sværeste kampe de har haft i foråret, har modstanderne manglet deres bedste spillere, grundet karantæne/skade.
De har haft mega optur på røde kort/straffekendelser i efteråret og det har desværre kun taget til her i foråret (disclaimer: ved ikke noget om Vejlekampen i dag)
Det minder mig en hel del om vores 2024 sæson, hvor forkerte/tvivlsomme dommerkendelser gav os rigtig mange point og i sidste ende et mesterskab. Den største forskel er blot, at AGF ser langt bedre ud spillemæssigt, end vi gjorde i 2023/2024

Vi struggler i den grad med dommerkendelser i den her sæson, i helt uhørt grad.
Elias skal være glad for, at han ikke ligger på hospitalet med hovedet i gips. Vildt, at der ikke kommer er rødt kort i den situation.

Ellers bare en lortekamp i dag mod et hold der stod i skyttegraven kampen igennem.

Savner at se Uhre byde ind med noget af værdi
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Hvor er det ærgerligt med sådan en trist kamp i dag, efter en lang række flotte kampe og resultater. Det er som om vi slet ikke finder os selv i dag. Vi plejer at have én god halvleg og jeg troede den ville komme i anden halvleg. Men det blev værre.

Mht. AGF er jeg ikke så bekymret. Det er en helt anden slags kampe der kommer herfra. AGF er ikke vant til at være i den position og det vil vise sig, før eller siden.

Jeg er nu ikke så bekymret for os. Vi har leveret gode resultater hele foråret, det skal nok komme igen. Jeg håber snart Franculino er klar.

Nu kan vi jo starte med at slå AGF ud af pokalen.

Debussy

Indlæg af Debussy »

https://bold.dk/fodbold/stillinger/supe ... st-korrekt

Hold da kæft en sindssyg udtalelse når man har set den i langsom. Den situation kunne været gået helt galt og i værste tilfælde være både karrie- og livsødelæggende for Elias.
Jeg er simpelthen målløs. Er der en eller anden sammensværgelse mod os?

Danand123

Indlæg af Danand123 »

Debussy skrev:
2. mar 2026, 11:08

Hold da kæft en sindssyg udtalelse når man har set den i langsom. Den situation kunne været gået helt galt og i værste tilfælde være både karrie- og livsødelæggende for Elias.
Ikke så sært at vores dommere ikke dømmer internationalt. Hvorfor har vi VAR - og hvorfor vil man ikke indrømme fejl bagefter?

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

Må sige, at Uhre ser vanvittig ubrugelig ud i de minutter, som han har fået so far. Deværre.

Manden ser ud til at have nul fart tilbage, som jo ellers var en af spidskompetencerne. Det lugter lidt af en Lasse Vibe situation.

Vi må snart gerne få nogle af vores manglende folk retur. Vi kunne ikke ændre kampen fra bænken i går.

Ved vinterpausen havde jeg nok solgt den for status quo ift. GFs føring. Men momentum og marginalerne bliver ved med at blæse deres vej. Spørgsmålet er, om de når at få modvinden før det er for sent for os at lukrere på det.
/ ABT

Billede

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Danand123 skrev:
2. mar 2026, 11:25
Debussy skrev:

Ikke så sært at vores dommere ikke dømmer internationalt. Hvorfor har vi VAR - og hvorfor vil man ikke indrømme fejl bagefter?
Hvor utroligt det end lyder, tyser det på at dommen er korrekt, efter gældende regelsæt.
Helt vanvittigt, når man tager i betragtning at hans liv og førlighed var på spil i den situation.
Kan bare ikke forstå, at der ikke er en eller anden regel man kan komme den ind under.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Debussy

Indlæg af Debussy »

mousebreaker skrev:
2. mar 2026, 12:52
Danand123 skrev:
2. mar 2026, 11:25
Debussy skrev:

Hvor utroligt det end lyder, tyser det på at dommen er korrekt, efter gældende regelsæt.
Helt vanvittigt, når man tager i betragtning at hans liv og førlighed var på spil i den situation.
Kan bare ikke forstå, at der ikke er en eller anden regel man kan komme den ind under.
Nu må du meget gerne rette mig hvis jeg tager fejl, men finder jeg DBU's fodboldlov frem https://www.dbu.dk/turneringer-og-resul ... illemaade/ , så står der:

Forseelser, som skal straffes med udvisning
En spiller, reserve eller udskiftet spiller skal udvises, hvis spilleren:
• gør sig skyldig i spil, som i alvorlig grad er utilladeligt

Spil, som i alvorlig grad er utilladeligt
En tackling eller et angreb, som bringer modspillerens sikkerhed i fare eller udføres med unødig stor kraft eller brutalitet, skal betragtes som spil, som i alvorlig grad er utilladeligt.

I min optik, står det sort på hvidt og at Sundberg kommer med en omgang, undskyld mit sprogbrug, mundlort anser jeg som farligt for de andre spillere på banen. Sådanne aktioner burde koste måneder i skyggen, da alt hensyn til andre er tilsidesat. Jeg husker stadig tydeligt Alexander Linds situation med Martin Fraisl, der nok kostede Fraisl sin karriere.

Jakla

Indlæg af Jakla »

Hvornår fatter flagsvingerne at der er ringe opbakning til deres idioti? Man er på stadion for at se fodbold og mål - ikke for at glo på et dødssygt plastikflag.

Brugeravatar
JGToftdahl

Indlæg af JGToftdahl »

Taget fra FC Midtjyllands hjemmeside:

C.C. Contractor-tribunen
Dette er ståtribunen, hvor fanklubben Black Wolves og Hedens Drenge holder til og sætter stemningen for den velkendte 12. mand, som gennem mange år har hjulpet holdet til at gøre MCH Arena til et tæt på uindtageligt fort.

Her bidrager du til stemningen, og der vil ofte både være flag, tifoer og andet, der løfter stemningen på MCH Arena.

https://www.fcm.dk/billetter/

Jakla

Indlæg af Jakla »

JGToftdahl skrev:
3. mar 2026, 17:20

C.C. Contractor-tribunen
Dette er ståtribunen, hvor fanklubben Black Wolves og Hedens Drenge holder til og sætter stemningen for den velkendte 12. mand, som gennem mange år har hjulpet holdet til at gøre MCH Arena til et tæt på uindtageligt fort.

Her bidrager du til stemningen, og der vil ofte både være flag, tifoer og andet, der løfter stemningen på MCH Arena.

Det er gået over gevind og i misforstået støtte produceres flere og flere flag der uddeles til juniorer uden situationsfornemmelse. Man kan sagtens bidrage ved at synge, klappe og heppe uden megaflag som fjerner alt udsyn bag målet på CC.

Kejle

Indlæg af Kejle »

Jakla skrev:
3. mar 2026, 19:29
JGToftdahl skrev:

C.C. Contractor-tribunen

Det er gået over gevind og i misforstået støtte produceres flere og flere flag der uddeles til juniorer uden situationsfornemmelse. Man kan sagtens bidrage ved at synge, klappe og heppe uden megaflag som fjerner alt udsyn bag målet på CC.
Du bør læse indlægget igen, det er direkte fra fcm.dk Hvis du ikke kan lide lugten i bageriet, så er der andre tribuner. Brok omkring for mange flag og stemning falder ind under "sure gamle mænd" kategorien.

Jakla

Indlæg af Jakla »

Kejle skrev:
3. mar 2026, 20:49
Jakla skrev:
3. mar 2026, 19:29
JGToftdahl skrev:

C.C. Contractor-tribunen

Du bør læse indlægget igen, det er direkte fra fcm.dk Hvis du ikke kan lide lugten i bageriet, så er der andre tribuner. Brok omkring for mange flag og stemning falder ind under "sure gamle mænd" kategorien.
Ikke enig. De 2 ekstra flag placeret så man ikke kan se mål og opspil til mål giver ikke merværdi til oplevelsen - og så er jeg sådan set ligeglad med citater fra en hjemmeside, der ikke sætter rammer for hvornår nok er nok - og hvor den gode stemning åbenbart også omfatter ulovlig pyro, der koster klubben penge...Det kan man kalde anti-opbakning.

Besvar