Transfers - Januar 2026
Transfers - Januar 2026
Med januars transfer vindue lige om hjørnet, kan debatten vidst godt starte - Hvem skal ind, hvem skal ud, hvis nogen?
Jeg tror og håber, vi holder på alle profiler. Vi SKAL have guld til sommer.
Jeg håber vi sælger Dani Silva, for hans og vores skyld. Det gør plads og kræver en erstatning, måske endda 2. Gerne en dansk, erfaren spiller, der fylder i omklædningen og på banen, men som accepterer en rotation/reserve rolle.
Derudover gerne en venstebenet CB, også til rotation.
Og måske en kant spiller mere? Chili er for dårlig, og vi mangler en backup for Osorio.
Hvad tænker i?
Jeg tror og håber, vi holder på alle profiler. Vi SKAL have guld til sommer.
Jeg håber vi sælger Dani Silva, for hans og vores skyld. Det gør plads og kræver en erstatning, måske endda 2. Gerne en dansk, erfaren spiller, der fylder i omklædningen og på banen, men som accepterer en rotation/reserve rolle.
Derudover gerne en venstebenet CB, også til rotation.
Og måske en kant spiller mere? Chili er for dårlig, og vi mangler en backup for Osorio.
Hvad tænker i?
Re: Transfers - Januar 2026
Tja, jeg vil blot helst at vi ikke sælger nogen. Vi er på vej mod et dansk mesterskab og en pokaltitel og transfervinduet er næsten det eneste som kan spolere det
Måske kan vi fyre Brumado af for 50 mio kr efter i aften
Måske kan vi fyre Brumado af for 50 mio kr efter i aften
Jeg synes vi har mange spillere i truppen, som formentlig gør sig forhåbninger om at skulle videre inden for de næste 2 år, fx Franculino, Osorio, Simsir, Castillo, Bravo og Diao + måske Byskov, Bak, Cho og Lee.
Så hvis vi ikke skal skifte alt for mange samtidigt, kunne man overveje at sprede udskiftningerne lidt ud, og sælge fx Simsir i dette vindue.
Han er på toppen af en formkurve, lidt ældre end de andre og vi har en god arvtager på hans position.
Så har vi også lidt tid til at spille en ny mand ind på en kant..
Så hvis vi ikke skal skifte alt for mange samtidigt, kunne man overveje at sprede udskiftningerne lidt ud, og sælge fx Simsir i dette vindue.
Han er på toppen af en formkurve, lidt ældre end de andre og vi har en god arvtager på hans position.
Så har vi også lidt tid til at spille en ny mand ind på en kant..
Jeg kan godt følge din tankegang, men jeg tror vi får svært ved at finde en spiller, som er mere erfaren og dygtig end Silva, som vil tage til takke med den mængde spilletid Silva har fået.
Ellers så skal den nye spille tage spilletid fra Byskov, hvilket jeg synes vil være ærgerligt.
Måske man i stedet skal have en ung spiller ind, der ligesom Bravo og Castillo skal bruge lidt tilvænning, inden de er klar til en større rolle.. Men der kommer næppe mange lette kampe i foråret, hvor en ny spiller kan spilles ind, eller hvor der skal roteres..
sådan set enig, i det her vindue skal der hentes kommende afløsere, kan se man har været ude efter en højre kant fra Dortmund, Osorio er ene mand på den kant.3316 skrev: ↑6. dec 2025, 10:26Jeg kan godt følge din tankegang, men jeg tror vi får svært ved at finde en spiller, som er mere erfaren og dygtig end Silva, som vil tage til takke med den mængde spilletid Silva har fået.
Ellers så skal den nye spille tage spilletid fra Byskov, hvilket jeg synes vil være ærgerligt.
Måske man i stedet skal have en ung spiller ind, der ligesom Bravo og Castillo skal bruge lidt tilvænning, inden de er klar til en større rolle.. Men der kommer næppe mange lette kampe i foråret, hvor en ny spiller kan spilles ind, eller hvor der skal roteres..
Lee har kontraktudløb om 1 1/2 år, den skal forlænges nu, eller han skal skydes af i det her vindue.
Jeg tror ikke at man undgår at sælge en del i sommerens vindue, derfor vigtig at få et par stykker ind i det her vindue, afløseren for francolino.
Hvis man skal se hvor holdet står svagest, så synes jeg venstreback oftest er der FCM ser svagest ud. Solbakken vil gerne have en stærk midtforsvar, den havde jeg ikke set komme, synes egentlig at man har fået lukket godt af, men korrekt får FCM en skade der så begynder det at se skidt ud når man spiller med en 3 back kæde.
Der er mange positioner jeg gerne vil have nye spillere til, men jeg vil rigtig gerne have Hyseni til klubben. Han er bare spændende.
Vildt nok at du mener at der er mange positioner du vil have nye spillere til?
Jeg burde nok have benyttet ordet "flere" i stedet for "mange". Men nu hvor du spørger:
En ny andenmålmand. Når Elias kokser, som han gjorde i dag, ser jeg det som et tegn på, at han får for lidt modspil på målmandsposten.
En ny højre- og venstreback. Vi har været udfordret på disse positioner gennem hele efteråret. Victor Bak har ikke spillet nogen god halvsæson, og Kevin Mbabu har vel kun vist sig frem i de store kampe.
Samtidig er jeg er ikke sikker på, at vi kan – eller bør – holde på henholdsvis Franculino og Simsir.
Franculino, hvis han altså ikke er blevet skadet, er en enorm god case for, at vi kan udvikle spillere og sende dem videre til topklubber. Det er en god historie, som kan hjælpe os med at tiltrække flere store talenter i fremtiden.
Simsir har udtjent sin værnepligt i klubben. Han er i øjeblikket et monster, og jeg ville i den grad være ked af at se ham gå. Men han har selv givet udtryk for, at han gerne vil til udlandet – og det synes jeg også, han har fortjent.
Hvis disse to bliver solgt, formoder jeg, at vi henter 2 nye spillere ind til at fylde tomrummet.
Desuden er jeg også begyndt at have min tvivl om vi kan forløse Osorio's potentiale. Så her burde der måske også kigges efter en erstatning.
Mht målmænd. Så mener jeg sådan set bare at Lössl skal stå, han er bedre og mere stabil end Elias. Spørgsmålet er om Elias så er dygtig nok til på sigt at blive bedre. Der kunne konkurrence være på sin plads, så en ny ind ville være godt.
Kan egentlig godt se tanken med at slippe Simsir nu. Han præsterer vanvittigt pt, og det gik ellers før lidt op og ned. Hans pris er vel nærmest optimal ligenu?
Det kan blive voldsomt til sommer hvis vi på en gang skal sælge en masse profiler.
Kan egentlig godt se tanken med at slippe Simsir nu. Han præsterer vanvittigt pt, og det gik ellers før lidt op og ned. Hans pris er vel nærmest optimal ligenu?
Det kan blive voldsomt til sommer hvis vi på en gang skal sælge en masse profiler.
Lyder til at Ola Brynhildsen kan komme retur og få en rolle i foråret. Spændende hvad Tullberg kan få ud af ham. Jeg har stadig ikke tilgivet ham det horrible indhop han lavede nede i Bratislava…
https://campo.dk/2025/12/13/campo-erfar ... m-til-fcm/
https://campo.dk/2025/12/13/campo-erfar ... m-til-fcm/
/ ABT

Nogen der bed mærke i Tullbergs nedtakts interview i Farum? Synes han mere end hentydet, at der skulle nogle spillere ind - særligt for at kunne holde sig konkurrencedygtig i tre turneringer med de mange kampe det afstedkommer.
Kan være vi har noget interessant i vente…
Kan være vi har noget interessant i vente…
/ ABT

det giver mening at hente mindst en der kan gå direkte ind på holdet, det giver altid noget ny energi at ryste hierarkiet lidt.
hvis man vil lade en del rejse til sommer giver det mening at hente nye talenter ind her og nu, så de kan få føling med omgivelserne.
Silva, brynhildsen, Etim og chilli er nok på rampen for udsalg eller udleje, de har alt for mange angribere
hvis man vil lade en del rejse til sommer giver det mening at hente nye talenter ind her og nu, så de kan få føling med omgivelserne.
Silva, brynhildsen, Etim og chilli er nok på rampen for udsalg eller udleje, de har alt for mange angribere
Er det dette Solbakken interview du henviser til?FCM2000 skrev: ↑6. dec 2025, 10:48Hvis man skal se hvor holdet står svagest, så synes jeg venstreback oftest er der FCM ser svagest ud. Solbakken vil gerne have en stærk midtforsvar, den havde jeg ikke set komme, synes egentlig at man har fået lukket godt af, men korrekt får FCM en skade der så begynder det at se skidt ud når man spiller med en 3 back kæde.
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... hanceloese
Han siger, at hvis vi får en skade, er han ikke sikker på at nummer 3 og 4 er gode nok.
Jeg læser det som om, at han ikke ved vi spiller med 3 stoppede
Synes stopper positionen måske er der vi er bedst besat, og skulle der komme en skade, er det muligt at skifte til en 4 back kæde, eller lade en af backs agere backup.
Der er andre steder jeg hellere vil suppleres - fx højre kant
Det var en fuldstændig idiotisk kommentar af Ståle - og viser at han slet ikke kender holdet.3316 skrev: ↑19. dec 2025, 18:59Er det dette Solbakken interview du henviser til?FCM2000 skrev: ↑6. dec 2025, 10:48Hvis man skal se hvor holdet står svagest, så synes jeg venstreback oftest er der FCM ser svagest ud. Solbakken vil gerne have en stærk midtforsvar, den havde jeg ikke set komme, synes egentlig at man har fået lukket godt af, men korrekt får FCM en skade der så begynder det at se skidt ud når man spiller med en 3 back kæde.
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... hanceloese
Han siger, at hvis vi får en skade, er han ikke sikker på at nummer 3 og 4 er gode nok.
Jeg læser det som om, at han ikke ved vi spiller med 3 stoppede
Synes stopper positionen måske er der vi er bedst besat, og skulle der komme en skade, er det muligt at skifte til en 4 back kæde, eller lade en af backs agere backup.
Der er andre steder jeg hellere vil suppleres - fx højre kant
Det der netop kendetegner midterforsvaret er vel netop at der er meget lille forskel på niveauet af spillerne. Vi kan vel herinde ikke engang blive enige om, hvem der er 2., 3. og 4. valg (hvis vi antager at Mads B er 1. valg)?