MCH Arena
Re: MCH Arena
Som sagt i transfertråden, så har jeg bare hørt at det er alle 3 tribuner der skal have en omgang.
Det var en meget løs snak om at sponsorsiden skulle laves en del om. Jeg forestiller mig noget i samme stil som Faxe Kondi.
Men det er løs snak fra en fin kilde
Så der er næppe besluttet noget som helst endnu.
Men det er løs snak fra en fin kilde
Det synes jeg også er på tide. For en gangs skyld har ledelsen ikke rigtig været proaktiv. De har haft som mål i lang tid at få 10.000 tilskuere i snit, hvilket er de facto udsolgt. Det nåede vi i sidste sæson.
Jeg er med på at der er en del kampe hvor vi ikke kan trække 15.000 men hvis vi siger, at GF, VFF, BIF, FCK kan, så er det 4x2= 8 kampe om året. Dertil kommer 1-2 pokal kampe samt måske 5 internationale kampe, så er det 15 kampe'ish om året. Det er vel ok. Ud af de 15 kampe så er der måske 5 kampe, der kan trække 20.000.
Hvis vi skal fortsætte udviklingen er det kritisk at vi får flere på stadion og giver en bedre kulisse.
Jeg forstår ikke helt, hvorfor der ikke ligger en køreplan og et blueprint allerede... De snakker nogle gange lidt for meget om at presse sig selv til at blive bedre men de er nogle gange lidt langsomme til at sluge deres egen medicin. Så kære Steinlein, nu går du lige hen til Anders og siger, Anders, Mr Wolf siger, at vi skal udvide stadion NU. Kan du hoste op med nogle monetos... sæt igang!
Jeg er med på at der er en del kampe hvor vi ikke kan trække 15.000 men hvis vi siger, at GF, VFF, BIF, FCK kan, så er det 4x2= 8 kampe om året. Dertil kommer 1-2 pokal kampe samt måske 5 internationale kampe, så er det 15 kampe'ish om året. Det er vel ok. Ud af de 15 kampe så er der måske 5 kampe, der kan trække 20.000.
Hvis vi skal fortsætte udviklingen er det kritisk at vi får flere på stadion og giver en bedre kulisse.
Jeg forstår ikke helt, hvorfor der ikke ligger en køreplan og et blueprint allerede... De snakker nogle gange lidt for meget om at presse sig selv til at blive bedre men de er nogle gange lidt langsomme til at sluge deres egen medicin. Så kære Steinlein, nu går du lige hen til Anders og siger, Anders, Mr Wolf siger, at vi skal udvide stadion NU. Kan du hoste op med nogle monetos... sæt igang!
Tiden er løbet fra mch arena, og med de ambitioner FCM har, så kræver det et større og flottere stadion end det der er der nu, ikke kun for at der kan være flere tilskuere, men også fordi det er nemmere at tiltrække sponsorer (nationalt og internationalt) + nye spillere.MrWolf skrev: ↑26. aug 2025, 21:08Det synes jeg også er på tide. For en gangs skyld har ledelsen ikke rigtig været proaktiv. De har haft som mål i lang tid at få 10.000 tilskuere i snit, hvilket er de facto udsolgt. Det nåede vi i sidste sæson.
Hvordan man vil udvide stadion, det er jeg spændt på, vil man rive den tilbageværende gamle side bygning ned?, vil man have overdækningen til at
flugte med hinanden. tribunerne bag målet, om man her udvider stort eller lille, så påvirker det ikke prisen meget, hvis man får taget til at flugte med den nye tribune, så bliver der vel plads til det dobbelte bag målene. 18000 tilskuere må være minimum.
Hvis man kun ønsker et par tusinde mere, vil det være mere logisk at bygge et par rækker mere nedenfor, altså ned mod banen, det er der plads til.
Hvis man derved placere to rækker mere hele vejen rundt, så bliver der plads til 1500 mere sådan cirka, og det kan man gøre for små penge.
Jeg tvivler på at der kan laves flere rækker nedenfor uden at det går udover reklameindtægterne.
Jeg tror mere på en udbygning i etaper, hvor der måske endda sendes ønske ind om at slutte hjemme i slutspillet (antijinx), og starte med 2 udekampe i næste sæson. Jeg har svært ved at se en udbygning uden midlertidig lukning af tribuner.
Jeg tror mere på en udbygning i etaper, hvor der måske endda sendes ønske ind om at slutte hjemme i slutspillet (antijinx), og starte med 2 udekampe i næste sæson. Jeg har svært ved at se en udbygning uden midlertidig lukning af tribuner.
Som jeg har hørt det, er det endetribunerne der skal udvides i to etaper.
Plads til omkring 20k i alt.
AL der bliver lavet først, og det bliver efterfølgende den nye stemningstribune.
Plads til omkring 20k i alt.
AL der bliver lavet først, og det bliver efterfølgende den nye stemningstribune.
Høvdingen af Herning
Lidt ud af det blå har Preben Rokkjær udtalt til DR, at man drømmer om en stadionkapacitet på 20K, men at det nødvendigvis ikke ligger lige rundt om hjørnet.
Hvad skal vi tænke om det, og at det kommer ud så random, som det er tilfældet? Jeg havde snarere tænkt, at det ville blive offentliggjort i en ny strategiplan.
Saemalas bud for 1 års tid siden flugter meget pænt på den seneste udtalelse (omend den er super ukonkret).
https://campo.dk/2026/06/08/fcm-droemme ... tilskuere/
/ ABT

Well, sidste rygte jeg har hørt er måske blot en and. LEGO skulle vær inde over et helt nyt stadion, lige som der er skrevet om at vi tilbød DBU.
Udbygning af MCH har sine begrænsninger, mens nyt vil låse op for markant større stadion.
Udbygning af MCH har sine begrænsninger, mens nyt vil låse op for markant større stadion.
jeg har aldrig forstået den stadionudvidelse af MCH, har man tænkt sig om?, det gør det svært og dyrt at udvide, da man på den modsatte side er nød til at rive noget ned. Arkitektonisk ser MCH forfærdelig ud som det ser ud nu, MCH arena som den er nu, her må man sige at tiden er løbet fra MCH arena.
Når man kan samle 17000 fans i københavn så burde man til top kampe kunne samle 20000.
Nej MCH arena kræver virkelig til en kærlig hånd, ligesom Parken gør det. Tiden er løbet fra de her stadions fra 90-00 erne.
De hold FCM arena er i konkurence med i europa ligger langt foran.
Et stadion som i Aarhus det er nutiden.
Raiffeisen Arena i Linz med plads til 19000 tilskuere kostede samlet 635 mill kroner, man kan sige at hvis MCH skal opgraderes til det og man beholder strukturen som nu og river overbygningen væk fra den gamle vip, og lader fundamentet stå og bygge op i samme højde som den nye faxe kondi vip, så kan det nok gøres for noget billigere, om det er 200-300 mill kroner det lyder måske ikke helt forkert.
Ville blive overrasket hvis der inden for de næste par år blev annonceret konkret plan om et helt nyt stadion (lad os sige med kapacitet omkring 20.000). Jovist, lagde man bud ind ift. DBU, men det er jo en hel anden kaliber, end det vi snakker her.
Kan simpelthen ikke se, at vi allerede skal skylle den relativt dyre udbygning af VIP i vasken. Oveni det en splinterny fanzone og FCM shop. Derfor tror jeg en udvidelse af en eller anden form er mere sandsynlig, selvom jeg er enig i, at resultatet potentielt kan blive tvivlsomt.
Et eller andet skal der hvert fald ske før eller siden hvis vi skal rykke klubben og generelt være up-to-date.
Kan simpelthen ikke se, at vi allerede skal skylle den relativt dyre udbygning af VIP i vasken. Oveni det en splinterny fanzone og FCM shop. Derfor tror jeg en udvidelse af en eller anden form er mere sandsynlig, selvom jeg er enig i, at resultatet potentielt kan blive tvivlsomt.
Et eller andet skal der hvert fald ske før eller siden hvis vi skal rykke klubben og generelt være up-to-date.
/ ABT