Vågn op!

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Thomas Lund

Vågn op!

Indlæg af Thomas Lund »

I oktoberudgaven år 2004 af Ulvehylet skriver jeg at det virker som om Erik ikke har et taktisk oplæg til kampene og at de spillere som der proklameres som teknisk stærke ikke udvikler sig som de skal.

Det er nu et år siden og jeg kan kun sige, at der reelt ikke er sket en skid. Sidste hjemmekamp mod FCN udviklede sig til en gang sparken op i midten af banen på trods af at man havde proklameret at taktikken var at bruge banens bredde (?!?) og den netop overståede kamp mod SIF viste at spillerne ikke har gejsten til 90 minutters fodboldkamp.

Når spillerne løber på banen for MIN klub forventer jeg 100 % fight fra start til slut og 100 % koncentration om opgaven for man skal være STOLT over at bære den sort/røde trøje og over at repræsentere en klub der har så mange frivillige, der arbejder for at klubben skal blive en topklub i Danmark.

Nogle på Nordea blev forarget over at jeg verbalt langede ud efter Erik Rasmussen under kampen mod SIF men jeg vil fanme ikke stå og se passivt til, at min klub bliver kørt i sænk imens træneren står og siger at vi skal "glemme" et nederlag på 5-0 til BIF og at vores taktiske oplæg til kampen mod FCK er at få et point og når vi så kommer bagud ikke har noget som helst alternativt at hive ud af ærmet end at begrænse nederlaget.
Hvis spillerne ikke kan følge taktikken er det trænerens opgave at lade dem starte på bænken eller på tilskuerrækkerne. Det nytter ikke at rokere de spillere der rent faktisk fungerer rundt på pladserne og så lade dem der spiller under niveau beholde deres pladser. Det er en falliterklæring fra træneren at han ikke kan motivere holdet til mere med den kulisse som SAS Arena er og at han ikke kan formulere en taktik der kan følges, enten når man er foran, uafgjort eller bagud (der ER kun de tre scenarier).
"Frihed under ansvar" Det er der sgu ikke noget der hedder! Erik skal som træner være en lederfigur og ikke en flinker kammerat. Han skal gå foran og vise hvem der bestemmer og fortælle spillerne hvordan en topatlet motionerer, træner og spiser. At give spillerne "frihed under ansvar" er en gang alibiledelse og viser at vores trænder ikke er sin opgave voksen som leder. FCMs problem er derfor, at vi har en træner der ikke er leder og ikke har erfaringen til den modgang vi oplever. Derfor må han ud.

Lund
Senest rettet af Thomas Lund 9. nov 2005, 15:33, rettet i alt 1 gang.

Martin

Skrid ERIK

Indlæg af Martin »

Thomas Lund skrev:
-------------------------------------------------------
> I oktoberudgaven år 2004 af Ulvehylet skriver jeg
> at det virker som om Erik ikke har et taktisk
> oplæg til kampene og at de spillere som der
> proklameres som teknisk stærke ikke udvikler sig
> som de skal.
>
> Det er nu et år siden og jeg kan kun sige, at der
> reelt ikke er sket en skid. Sidste hjemmekamp mod
> FCN udviklede sig til en gang sparken op i midten
> af banen på trods af at man havde proklameret at
> taktikken var at bruge banens bredde (?!?) og den
> netop overståede kamp mod SIF viste at spillerne
> ikke har gejsten til 90 minutters fodboldkamp.
>
> Når spillerne løber på banen for MIN klub
> forventer jeg 100 % fight fra start til slut og
> 100 % koncentration om opgaven for man skal være
> STOLT over at bære den sort/røde trøje og over at
> repræsentere en klub der har så mange frivillige,
> der arbejder for at klubben skal blive en topklub
> i Danmark.
>
> Nogle på Nordea blev forarget over at jeg verbalt
> langede ud efter Erik Rasmussen under kampen mod
> SIF men jeg vil fanme ikke stå og se passivt til,
> at min klub bliver kørt i sænk imens træneren står
> og siger at vi skal "glemme" et nederlag på 5-0
> til BIF og at vores taktiske oplæg til kampen mod
> FCK er at få et point og når vi så kommer bagud
> ikke har noget som helst alternativt at hive ud af
> ærmet end at begrænse nederlaget.
> Hvis spillerne ikke kan følge taktikken er det
> trænerens opgave at lade dem starte på bænken
> eller på tilskuerrækkerne. Det nytter ikke at
> rokere de spillere der rent faktisk fungerer rundt
> på pladserne og så lade dem der spiller under
> niveau beholde deres pladser. Det er en
> falliterklæring fra træneren at han ikke kan
> motivere holdet til mere med den kulisse som SAS
> Arena er og at han ikke kan formulere en taktik
> der kan følges, enten når man er foran, uafgjort
> eller bagud (der ER kun de tre scenarier).
> "Frihed under ansvar" Det er der sgu ikke noget
> der hedder! Erik skal som træner være en
> lederfigur og ikke en flinker kammerat. Han skal
> gå foran og vise hvem der bestemmer og fortælle
> spillerne hvordan en topatlet motionerer, træner
> og spiser. At give spillerne "frihed under ansvar"
> er en gang alibiledelse og viser at vores trænder
> ikke er sin opgave voksen som leder. FCMs problem
> er derfor, at vi har en træner der ikke er leder
> og ikke har erfaringen til den modgang vi oplever.
> Derfor må han ud.
>
> Lund
>
>
>
> Redigeret 1 gange. Sidst ændret 06/11  
> 19:46 af Thomas Lund.

Godt indlæg Thomas... Var dog ligeså chokeret over dig som mange andre på nordea idag, men synes faktisk det var alletiders, at der også er grænser for, hvad man kan bakke omkring...

Træk dig venligt ERIK - det ord holder jeg ved, og nu ved vi hvor vi står, og så må klubben gøre det sidste stykke, hvis Erik ikke selv vil gå...

Husker at ERIK sagde, at det ikke var noget katastrofe at tabe til Viborg, mener det var sidste sæson... Bare det alene betyder, at han ikke er manden for os...

YahooSeeker [Bot]

Re: Skrid ERIK

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Tudefjæs.

Peter Ross

Re: Vågn op!

Indlæg af Peter Ross »

Du ved godt, at kampen er glemt, når spillerne bager snobrød efter træningen i morgen formiddag. Hvis de så samtidig synger fællessang, så kan vi godt gemme ordet "krise" langt væk. Der er nemlig ikke krise, så længe humøret på holdet er godt, det har Erik selv sagt !!!

Der er først krise den dag, hvor der ikke er flere sange at synge, og de samtidig løber tør for dej til snobrød (eller deres bål brænder ud).

Peter Ross - Luk røven, Erik !

Martin

Indlæg af Martin »

Peter Ross skrev:
> Du ved godt, at kampen er glemt, når spillerne
> bager snobrød efter træningen i morgen formiddag.
> Hvis de så samtidig synger fællessang, så kan vi
> godt gemme ordet "krise" langt væk. Der er nemlig
> ikke krise, så længe humøret på holdet er godt,
> det har Erik selv sagt !!!
>
> Der er først krise den dag, hvor der ikke er flere
> sange at synge, og de samtidig løber tør for dej
> til snobrød (eller deres bål brænder ud).
>
> Peter Ross - Luk røven, Erik !
>
> --------------------------------------------------
> ---------
> "You miss 100% of the shots you never take."
>
> Citat: Wayne Gretzky

Godt sagt Peter Ross... Hvis de ikke snart tager sig sammen, så ender det med første division, og så er der ihvertifald ikke råd til snobrød mere!

Chap - FCM4EVER

Indlæg af Chap - FCM4EVER »

Vil bare lige sige, at det med "krisemøde", kommer i onside nu :D Hvis nogen skulle have glemt det. Hold kæft det bliver spændende at se, hvad det er for noget.

jakob88

Indlæg af jakob88 »

Vil folk der ser det give et kort referet af hvad det handler om????

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Man kunne så håbe at nogle af fansene ville blive væk i den tid, så vi kan bygge en ny fanklub op igen !

For med den opbakning der har været i længere tid, med blandt andet 2 aflyste udebaneture til FCK og Brøndby, så kunne vi vist godt trænge til noget nyt blod !!!

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Erik fredet ifølge Jens ørgaard.

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Man havde et interview med bestyrelsesformanden om situationen - hans holdning var vel mest at man var opmærksom på at det ikke kørte godt
Dernæst snakkede man med Ørgaard, som fastholdt at en trænerfyring IKKE var aktuel
Tilsidst var det Michael Hansen som påtalte at det lige så meget var spillerne der ikke præsterede

Dan Sørensen ( Onside reporter ) konkluderede at Erik Rasmussen godt kunne blive fyret, hvis det ikke kommer til at gå godt i de 2-3 næste kampe

Men se evt genudsendelsen ( ved midnatstid tror jeg ) eller følg nogle af de links Onside som regel har på hjemmesiden

bruno

Indlæg af bruno »

Som jeg forstod så syndes ER at spillerne levrede varen i dag.
Erik Rasmusen vil du ikke nok godt sige op NU ! Før du gør dig selv merer til grin og os andrer med.
Er der nogle der har forslag til en ny træner kunne værer ?
Personlig kunne jeg godt tænke mig,at få John Faxe Jensen som ny træner fordi jeg troer han kan få noget gejst/kampvilje tilbage i spillerne igen og ren taktis har jo fået noget erfaring med en stor klub og under ML vinger med kontroleret ofenseiv,så død kedlig bliver det nok ikke og husk han fik en DM tidel hjem med Herfølge,som han har en stor andel æren af.

Martin

Indlæg af Martin »

Altoriso skrev:
> Man kunne så håbe at nogle af fansene ville blive
> væk i den tid, så vi kan bygge en ny fanklub op
> igen !
>
> For med den opbakning der har været i længere tid,
> med blandt andet 2 aflyste udebaneture til FCK og
> Brøndby, så kunne vi vist godt trænge til noget
> nyt blod !!!
>
> ***************************************
>
> Husk at besøge www.bweast.dk
>

Var du selv på sas arena idag ?

Hvis ikke så hold da din kæft med de udekampe

Persian_Wolf

Indlæg af Persian_Wolf »

så vift dog med det hvide stof!
"Buuuh" og "piiiiift" er ikke altid nok til at udtrykke ens utilfredshed.

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Hvis ikke vi havde modtaget et sygdomsafbud, kl halv ni imorges, så havde jeg faktisk været der, Ja !

Men vi bliver heller ikke forsynet med billige busture og andre flotte tilbud, som fansene i Midtjylland...

Men vi klager såmænd ikke af den grund, og igår stod vi nogle stykker i bidende kulde og så vores juniorer og ynglinge spille i Brøndby !

Så jo....

Martin

Indlæg af Martin »

Altoriso skrev:
> Hvis ikke vi havde modtaget et sygdomsafbud, kl
> halv ni imorges, så havde jeg faktisk været der,
> Ja !
>
> Men vi bliver heller ikke forsynet med billige
> busture og andre flotte tilbud, som fansene i
> Midtjylland...
>
> Men vi klager såmænd ikke af den grund, og igår
> stod vi nogle stykker i bidende kulde og så vores
> juniorer og ynglinge spille i Brøndby !
>
> Så jo....
>
>
> Husk at besøge www.bweast.dk
>

Nu var idag heller ikke som det plejer... Det er ikke tit, man ser direkte skænderier imellem FCM fans... Såsom Lund fik henstiller om, at holde sin mund da de krævede ERIK væk! Så synes det er nemt sagt af dig, at kritisere alle os andre, men ikke selv være villig...! Men vi andre må jo bare klappe af spillerne, rose dem selvom de levere noget lort hver gang... DET VIL VI BARE IKKE STÅ MODEL til... Alt over klubben... Jeg er ligeglad med om det er Erik eller Troels Bech der er træner, bare vi rejser os... Og pt.må man konstatere at det bare ikke fungerer, og derfor er der mange der melder ud rent ud af posen...

Besvar