Transfer - Sommer 2024

Om FC Midtjylland og Black Wolves
UlveLars

Re: Transfer - Sommer 2024

Indlæg af UlveLars »

Matjavsen skrev:
23. jun 2024, 22:24
FCM2000 skrev:
23. jun 2024, 21:58
Dondinho skrev:
23. jun 2024, 20:26

Hvem giver det så plads til/hvem bliver klemt?

Dynamiske CM’er (nuværende + Rygter)

Martinez
Bravo
Castillo
Oliver Sørensen
Askildsen

I mindre grad:
Rømer
Charles

Kanter Venstre
Simsir
Brynhildsen
Chili
Charles
Gogorza

Kanter Højre:
Dario
Oliver Sørensen
Byskov
Chili?
Chili bliver i hvert fald klemt - jeg tror han ryger.
Derudover tror jeg Rømer kommer i klemme - men bliver i klubben. Jeg er usikker på Charles. Han er en TT-mand, men han må blive ramt på spilletiden.
Gorgoza på udleje (jeg så ham senest i sidste u-19 kamp i Esbjerg - hold fast hvor er han god), så han kan lave springet til seniorbold, men ser ham meget gerne tilbage næste sæson.
Jeg håber meget, der kan findes spilleminutter til Byskov
Men hvis vi skal spille med rigtige kanter, er Chili så ikke nærmest den eneste “kant” vi har i truppen. Tror Rømers rolle ændre sig, er ikke dynamisk nok. Desværre.

Kan komme ind som playmaker i superliga kampe måske.
Når du nu har taget rygterne med, så mangler du den største profil blandt rygterne, nemlig Hercules, en rigtig 8'er

Charles og chili er to typer man har brug for, de er anderledes på den venstre kant/højre kant, chili er speed lige ud, og charles er den stærkeste defensivt.

TT siges at have kærlighed for forskelligheder, som han kan ændre kampe med.

Hvad angår Castillo, Bravo og Askildsen, så er det nok mere udviklingsspillere end nogle der kan gå direkte ind og hæve niveauet.

Askildsen har ikke kunnet spille sig på i opstillingen i en serie B klub i Italien, de andre to kan man også stille spørgsmålstegn ved.
[/quote]

Sørloth kunne ikke lave sammenlagt 10 mål over 2 sæsoner i Holland.

Vi køber/får askildsen af samme grund, pga det potentiale han blev solgt for da han røg fra Norge.

Og hvis Ove P har sagt god for de 2 unge, så er det nok
[/quote]

Lukker vi Castillo, så henter vi ikke Hercules. De er castet til den samme plads. Det bruger vi ikke 2 x 30+ mil på. Til gengæld kan Askildsen (transferfri eller meget billig) og til dels Bravo (3-4 mil) blive konkurrenter til pladsen sammen med Oliver. Men Castillo bliver det store køb til midtbanen.
Som jeg skriver, så tror jeg også vi beholder Charles - men han kommer længere væk fra spilletid.
Jeg tror fortsat ikke på Chili. Han har speed - men hvad ellers? Niveauet er alt for langt fra det her hold - efter min mening.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

UlveLars skrev:
24. jun 2024, 01:23
Som jeg skriver, så tror jeg også vi beholder Charles - men han kommer længere væk fra spilletid.
Jeg tror fortsat ikke på Chili. Han har speed - men hvad ellers? Niveauet er alt for langt fra det her hold - efter min mening.
Charles er jeg stort set sikker på ryger, hvis vi kan komme af med ham. Han gjorde det over forventning i foråret, men han har en alder, hvor han skal være fast mand hos os, hvis det skal give mening. Ellers skal pladsen gives til en yngre spiller, der kan udvikle sig og blive bedre end Charles.

Chili har spillet 9’er i Sverige, og jeg tror man kan forvente at se ham i den rolle hos os i efteråret. Vi har ikke andre lynhurtige angribere, og hvis vi forventer, at vi i europæiske kampe kan komme til at stå lidt defensivt og spille på omstillinger, så kan han godt få en rolle der.

UlveLars

Indlæg af UlveLars »

Kent skrev:
24. jun 2024, 08:42
UlveLars skrev:
Charles er jeg stort set sikker på ryger, hvis vi kan komme af med ham. Han gjorde det over forventning i foråret, men han har en alder, hvor han skal være fast mand hos os, hvis det skal give mening. Ellers skal pladsen gives til en yngre spiller, der kan udvikle sig og blive bedre end Charles.

Chili har spillet 9’er i Sverige, og jeg tror man kan forvente at se ham i den rolle hos os i efteråret. Vi har ikke andre lynhurtige angribere, og hvis vi forventer, at vi i europæiske kampe kan komme til at stå lidt defensivt og spille på omstillinger, så kan han godt få en rolle der.
Det afhænger naturligvis af hvad Charles ønsker. Vil han væk, så accepterer vi selvfølgelig det. Det er ikke en spiller vi insisterer på at beholde. Jeg tror dog fortsat han er i klubben i efteråret.
Om Chili spiller kant eller 9er gør ingen forskel - for mig. Hans tekniske niveau er så langt under, hvad vi kan bruge. Jeg kan sagtens se fordelen ved at kunne sætte speed på banen, men det bliver ikke Chili

6256

Indlæg af 6256 »

For os der ikke er på X, kan I, Kent og UlveLars, så ikke bare lige sætte et par ord på, hvad der menes med det, der diskuteres om, at vi 'vil noget andet'. Hvad ligger der i det, og hvad er det i forhold til?

Det får vel også betydning for transferstrategien.

UlveLars

Indlæg af UlveLars »

Ja, det er jo det der diskuteres:)
Farzam postede på X at Castillo var en done deal. Kun lægetjek mangler. Det fik flere til at kommentere, at han var en helt anden type en Olsson - ikke en playmaker, hvortil Farzam svarede at Castillo VAR Olssons afløser. Til en anden lignende kommentar svarede han at fcm "ville noget andet". Hvad det helt præcis dækker over er der vist ikke nogen der har svaret på, men mon ikke vi skal regne med 2 dynamiske CMs og så skal det kreative komme fra kanterne, hvorfor mange spekulerer i, om der skal være plads til to kreative typer som Simsir og Osorio på samme tid.
Det er sådan jeg tænker, men vi har ingen facitliste. Jeg synes det giver god mening ift TT

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

6256 skrev:
24. jun 2024, 10:56
For os der ikke er på X, kan I, Kent og UlveLars, så ikke bare lige sætte et par ord på, hvad der menes med det, der diskuteres om, at vi 'vil noget andet'. Hvad ligger der i det, og hvad er det i forhold til?

Det får vel også betydning for transferstrategien.
De midtbanespillere der hentes, skal være kendetegnet ved fysik og dynamik. Så tænk mere Onyeka og Rapha end Evander. Flairen skal komme fra Osorio, Aral, Byskov, mens de centrale skal have duelstyrke og (også) være gode uden bold. Olsson er lidt speciel, da han både har noget fysisks tilstedeværelse og kan noget med bolden. Den type er der ikke mange af, så han bliver næppe erstattet 1:1.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Kunne det nye være 4-3-3?

Bravo, Sørensen og Castillo
Osorio, Cho, Simsir

Det gad jeg da godt se med 2 dynamiske 8’ere.

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

Lupus1999 skrev:
24. jun 2024, 16:25

Osorio, Cho, Simsir

Der skal være plads til francu, så 4-4-2

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Kent skrev:
UlveLars skrev:

Nu vil jeg tillade mig, at skrive, at hvis FCM skal i top 50, cham liga, genvinde mesterskabet og pokal, så kræver det nok mere end en 19 års Bravo fra den Portugisiske 2. liga og en 20 års Castillo med meget få kampe, og Kristoffer Askildsen 23 år fra serie B, hvor han er faldet i værdi.

Hvis vi skal tage ejerens ord fra tv, så har han store planer, de tre spillere nævnt ovenfor er mere udviklingsspillere end nogle der kan gå ind og løfte holdet til det plan.

Jeg tror TT er glad for Charles, han kan bruges anderledes på venstre kant, han har erfaring. Jeg vil næsten sige, at det var ham der sparkede mesterskabet til FCM.

Jeg mangler stadig 3 kanon indkøb, en til hver kæde.

Og evt. en klassemålmand, der har det niveau, som vi ser i FCK og Brøndby.

UlveLars

Indlæg af UlveLars »

Lupus1999 skrev:

Osorio, Cho, Simsir

Jeg synes også det kunne være spændende, men var det ikke meget det vi forsøgte under Capellos og fandt ud af, at det ikke var et fcm-system. Derudover er TT udpræget 4-4-2-mand og som andre skriver, så kommer vi til at mangle en plads til Franculinho.

JBT

Indlæg af JBT »

Håber man udover ham fra Ecuador (han kunne jo også erstatte Martinez), ser efter en Olsson type 1:1 uanset hvad til den midtbane, som også kan træde op på en evt 10’er, det andet virker for traktor-agtigt og man må ikke glemme hvor piv dårlige man har spillet det meste af tiden i sæsonen - uden Olsson. Der mangler kreative kræfter eller en som kan diktere spillet på midten. Det vil også give Cho mere at arbejde med end hvad vi har set.

Rømer og Charles syntes jeg højst kan være med til de kedelige kampe i suppen og det kan chili og Brumado knap nok også - så hellere et par færre folk men nyt blod med Europa klasse eller et par unge talenter (pengene er nok med Dovbyk salg i mente)

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

UlveLars skrev:
24. jun 2024, 17:51
Lupus1999 skrev:

Osorio, Cho, Simsir

Jeg synes også det kunne være spændende, men var det ikke meget det vi forsøgte under Capellos og fandt ud af, at det ikke var et fcm-system. Derudover er TT udpræget 4-4-2-mand og som andre skriver, så kommer vi til at mangle en plads til Franculinho.
Ja, det ved jeg godt, men udfordringen dengang var, at vi ikke havde spillerne til det system. Eller vi manglede flere dynamiske midtbanespillere, samt flere fremadrettede forsvarsspillere.

Jeg tror også han holder fast i 4-4-2, fordi Franculino ligner en mand der bare skal spille, men Franculino kunne også spille i mellem Osorio og Simsir og det ville så løse vores angriber bredde, da der så kun er en plads.

UlveLars

Indlæg af UlveLars »

Lupus1999 skrev:
24. jun 2024, 18:10
UlveLars skrev:
24. jun 2024, 17:51
Lupus1999 skrev:

Osorio, Cho, Simsir

Ja, det ved jeg godt, men udfordringen dengang var, at vi ikke havde spillerne til det system. Eller vi manglede flere dynamiske midtbanespillere, samt flere fremadrettede forsvarsspillere.

Jeg tror også han holder fast i 4-4-2, fordi Franculino ligner en mand der bare skal spille, men Franculino kunne også spille i mellem Osorio og Simsir og det ville så løse vores angriber bredde, da der så kun er en plads.
Jeg kan sagtens se det for mig, men som du også konkluderer, så tror jeg også set bliver en 4-4-2 med kreative, indadvendte kanter.
Men spændende hvordan vi møder op - og med hvem - det bliver det godt nok

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

FCM2000 skrev:
24. jun 2024, 17:20
Kent skrev:
UlveLars skrev:

Nu vil jeg tillade mig, at skrive, at hvis FCM skal i top 50, cham liga, genvinde mesterskabet og pokal, så kræver det nok mere end en 19 års Bravo fra den Portugisiske 2. liga og en 20 års Castillo med meget få kampe, og Kristoffer Askildsen 23 år fra serie B, hvor han er faldet i værdi.

Hvis vi skal tage ejerens ord fra tv, så har han store planer, de tre spillere nævnt ovenfor er mere udviklingsspillere end nogle der kan gå ind og løfte holdet til det plan.

Jeg tror TT er glad for Charles, han kan bruges anderledes på venstre kant, han har erfaring. Jeg vil næsten sige, at det var ham der sparkede mesterskabet til FCM.

Jeg mangler stadig 3 kanon indkøb, en til hver kæde.

Og evt. en klassemålmand, der har det niveau, som vi ser i FCK og Brøndby.
Diomande tog springet fra Portogisisk 2 div til knockout i champions league.
Du kender jo intet til deres niveau.

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

Besvar