Selvom jeg er en stor Dreyer fan, så mener jeg FCM skulle have ladet være med at skrive kontrakt med Dreyer, når han ville have så lav en frikøbskausul og kigget efter noget andet. FCM vidste jo godt i foråret at de relativt snart skulle sende Evander videre. Situation i dag er jo at vores topscorer og streteg er væk og vi har ikke fundet afløsere endnu. Jeg tror hellere ikke, det bliver nemmere at tiltrække gode spillere fra samme hylde som Dreyer og Evander med vores nuværende placering og udsigt til ikke at spille europæisk næste sæson.UlveLars skrev: ↑13. jan 2023, 17:04Dreyer var fremragende det første halve år tilbage fra Rusland. Da vi derefter skulle lave en permanent kontrakt med ham stod valget mellem at give ham en lav frikøbsklausul (som han insisterede på) eller lade handlen (som alle vi fans dengang skreg på) glippe. Hvad mener du, man skulle have gjort? Jeg mener klubben handlede korrekt!Gubbi77 skrev: ↑13. jan 2023, 16:50Hvis FCM gerne vil de store armbevægelser, som de konstant ikke er blege for at råbe højt om og de gerne vil blive på det niveau, hvis de engang når derop fx top 50 i Europa, så kræver det meget større lønkroner til både start 11, men også til bænken. Ingen hold har nogensinde kunne holde sig i top 50, uden løbende konstant at investerer massivt i truppen. At de giver Dreyer en kontrakt med en lav frikøbskausul er ikke holdbar og min pointe er, at sådan en aftale gør ikke noget godt for holdets udvikling. Jeg er faktisk overrasket over, han ikke røg videre i sommers med sådan en lav frikøbskausul.3316 skrev: ↑13. jan 2023, 15:22
Det er netop FCK's elendige kontrakter der til dels gør, at vi har kunnet konkurrere med dem de seneste 5 år, selvom de har større spillerbudget.
De har 'åbnet pengetanken' som du tidligere skrev, du synes FCM skulle gøre, og givet høje lønninger og lange kontrakter til formodet gode spillere, som de ikke kunne komme af med efterfølgende, da de ikke slog til.
Jeg er virkelig glad for, at FCM ikke har gjort det samme, så vi havde flere cases som Sisto, hvor alt for mange lønkroner er bundet op på bænken. Vores lønkroner skal gøre gavn på banen..
Transfer - Vinter 2022/2023
Re: Transfer - Vinter 2022/2023
Jeg sidder i mit stille sind og tænker over om FCM mon allerede har solgt sæsonen, og anerkender at det er en genopbygningssæson (med mere streg under genopbygning end normalt), hvorfor man vælger af cashe in nu og rydde op i truppen. Lige nu er vores “nemmeste” vej til Europa næste år gennem 7. Pladsen, alt taget i betragtning.
Før transfervinduet skreg jeg på en oprydning, så jeg har det egentlig ganske fint med af nogle af de gamle travere og dem uden niveau til FCM får klippet navlestrengen. Selvfølgelig skal der erstatninger til, og det er da bekymrende at vi har hørt nærmest 0 rygter udover det langskud der var oppe at vende med ham grækeren fra Celtic. CS og SG får voldsomt travlt de næste to uger, for der skal dælme spillere ind, og jeg tror nødvendigvis heller ikke vi er færdige på ud-siden endnu.
Med salget af Dreyer til Anderlecht kan det være at vi kan trykke dem lidt på maven med Olsson. Who knows… (dermed ikke sagt at jeg er 100 % fortaler for ham på en permanent kontrakt i FCM).
Før transfervinduet skreg jeg på en oprydning, så jeg har det egentlig ganske fint med af nogle af de gamle travere og dem uden niveau til FCM får klippet navlestrengen. Selvfølgelig skal der erstatninger til, og det er da bekymrende at vi har hørt nærmest 0 rygter udover det langskud der var oppe at vende med ham grækeren fra Celtic. CS og SG får voldsomt travlt de næste to uger, for der skal dælme spillere ind, og jeg tror nødvendigvis heller ikke vi er færdige på ud-siden endnu.
Med salget af Dreyer til Anderlecht kan det være at vi kan trykke dem lidt på maven med Olsson. Who knows… (dermed ikke sagt at jeg er 100 % fortaler for ham på en permanent kontrakt i FCM).
/ ABT

Det er helt fair - vi må enes om at være uenige.Gubbi77 skrev: ↑13. jan 2023, 18:47Selvom jeg er en stor Dreyer fan, så mener jeg FCM skulle have ladet være med at skrive kontrakt med Dreyer, når han ville have så lav en frikøbskausul og kigget efter noget andet. FCM vidste jo godt i foråret at de relativt snart skulle sende Evander videre. Situation i dag er jo at vores topscorer og streteg er væk og vi har ikke fundet afløsere endnu. Jeg tror hellere ikke, det bliver nemmere at tiltrække gode spillere fra samme hylde som Dreyer og Evander med vores nuværende placering og udsigt til ikke at spille europæisk næste sæson.UlveLars skrev: ↑13. jan 2023, 17:04Dreyer var fremragende det første halve år tilbage fra Rusland. Da vi derefter skulle lave en permanent kontrakt med ham stod valget mellem at give ham en lav frikøbsklausul (som han insisterede på) eller lade handlen (som alle vi fans dengang skreg på) glippe. Hvad mener du, man skulle have gjort? Jeg mener klubben handlede korrekt!Gubbi77 skrev: ↑13. jan 2023, 16:50
Hvis FCM gerne vil de store armbevægelser, som de konstant ikke er blege for at råbe højt om og de gerne vil blive på det niveau, hvis de engang når derop fx top 50 i Europa, så kræver det meget større lønkroner til både start 11, men også til bænken. Ingen hold har nogensinde kunne holde sig i top 50, uden løbende konstant at investerer massivt i truppen. At de giver Dreyer en kontrakt med en lav frikøbskausul er ikke holdbar og min pointe er, at sådan en aftale gør ikke noget godt for holdets udvikling. Jeg er faktisk overrasket over, han ikke røg videre i sommers med sådan en lav frikøbskausul.
Dreyer er blevet 24 og har måske ikke helt fart og fysisk til at blive en profil i de allerstørste ligaer. Jeg synes ikke at en frikøbsklausul på et par og 30 mil er "så lavt". Derudover genererede vi jo også et pænt overskud på ham efter første salg.
Men nu var det så også efter det første halve år - hvor vi alle var blæst bagover - at den nye kontrakt skulle forhandles. Udviklingen derfra kunne man jo ikke forudse på det tidspunkt. Det synes jeg er svært at bebrejde klubben i dag. Dengang ville vi alle gå meget langt for at signe Dreyer - og han stod omvendt med meget stærke kort på hånden i en forhandlingssituation.FCM2000 skrev: ↑13. jan 2023, 17:22jeg vil give dig ret, ja han var god første halve år, men har ikke været ret god i efteråret, og han var elendig i EL, ved godt han scorede 2 mål, men de mål kunne jeg også have lavet, specielt det sidste mål.UlveLars skrev: ↑13. jan 2023, 17:04Dreyer var fremragende det første halve år tilbage fra Rusland. Da vi derefter skulle lave en permanent kontrakt med ham stod valget mellem at give ham en lav frikøbsklausul (som han insisterede på) eller lade handlen (som alle vi fans dengang skreg på) glippe. Hvad mener du, man skulle have gjort? Jeg mener klubben handlede korrekt!Gubbi77 skrev: ↑13. jan 2023, 16:50
Hvis FCM gerne vil de store armbevægelser, som de konstant ikke er blege for at råbe højt om og de gerne vil blive på det niveau, hvis de engang når derop fx top 50 i Europa, så kræver det meget større lønkroner til både start 11, men også til bænken. Ingen hold har nogensinde kunne holde sig i top 50, uden løbende konstant at investerer massivt i truppen. At de giver Dreyer en kontrakt med en lav frikøbskausul er ikke holdbar og min pointe er, at sådan en aftale gør ikke noget godt for holdets udvikling. Jeg er faktisk overrasket over, han ikke røg videre i sommers med sådan en lav frikøbskausul.
Jeg synes han virkede tung i benene i efteråret, og hans hurtighed var væk. den kan komme igen, men ja, Gustav var bedre hans plads i efteråret, og ja der mangler en til bredden i truppen. Som angriber dumpede han i efteråret, så det er en helt anden type der skal hentes, når træneren vil have flere mand ind i feltet.
Gigovic har angiveligt skrevet kontrakt med fcm
Officielt indenfor et af de næste 2 døgn
Officielt indenfor et af de næste 2 døgn
Senest rettet af JBT 14. jan 2023, 15:34, rettet i alt 1 gang.
Link: https://fotbolldirekt.se/2023/01/14/avs ... -storklubb
Umiddelbart fin tilføjelse til midtbanen.
/ ABT

ser ud til at det er en lejeaftale på et 1/2 år, formentlig med forkøbsret, ellers giver det ikke nogen mening,ABT skrev: ↑14. jan 2023, 15:34Link: https://fotbolldirekt.se/2023/01/14/avs ... -storklubb
men der synes at være en retning på at FCM går mere og mere efter at leje først før køb.
Måske fornuftig strategi, havde man gjort det med marrony, bromado, kaba, charles, chili, m.fl. havde man
nok ikke valgt dem alle.
Seks måneders leje og derefter retur til Rostov, hvis det står til troende.ABT skrev:Link: https://fotbolldirekt.se/2023/01/14/avs ... -storklubb
Det er forsat uafklaret hvor de russiske hold står til næste sæson, og om der er mulighed for at tilknytte ham på lang sigt.
Pt. kan vi risikere at spille en spiller interessant for andre klubber uden at få noget ud af det.
Pt. er jeg undervældet ..
Sent from my iPhone using Tapatalk
Endnu en lejeaftale.
Nu ved vi jo ikke om der er en købsoption, ellers vil det være første gang at fcm lejer uden option mig bekendtPH1978 skrev: ↑14. jan 2023, 16:57Seks måneders leje og derefter retur til Rostov, hvis det står til troende.ABT skrev:Link: https://fotbolldirekt.se/2023/01/14/avs ... -storklubb
Det er forsat uafklaret hvor de russiske hold står til næste sæson, og om der er mulighed for at tilknytte ham på lang sigt.
Pt. kan vi risikere at spille en spiller interessant for andre klubber uden at få noget ud af det.
Pt. er jeg undervældet ..
Sent from my iPhone using Tapatalk
Der var vel ikke købsoption på Max Meyer?
Nogen der kan fortælle lidt om hvilken type spiller han er?
Der var snak om at de skulle evaluere i løbet af foråret om en forlængelse af leje eller køb.
Det virker, som om folk herinde har lidt svært ved at forstå, hvorfor vi købte Dreyer i Rubin og udstyrede ham med en forholdsvis lav frikøbsklausul.
Sorgenfri forklarer det meget godt: https://www.nordicbet.dk/da/blog/transf ... nderlecht/
Sorgenfri forklarer det meget godt: https://www.nordicbet.dk/da/blog/transf ... nderlecht/