Transfer sommer 2021

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Gubbi77

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af Gubbi77 »

Jeg synes at det er en fejl at sælge Dreyer på nuværende tidspunkt. Vi har allerede solgt en del af stammen på holdet fra sidste sæson. Vi står foran et europæisk gruppespil, hvor Dreyers værdi kan stige endnu mere.

Derudover så hænger sådanne spillere som ham, der både kan drible, afslutte og score mål altså ikke på træerne. Så vil nogle argumentere for at Isaksen overtager - men jeg ser hverken ham eller andre i superligaen, havde de samme færdigheder som Dreyer.

Hans kvaliteter er sådan nogle der vinder mesterskaber - Hvis 52.5mio kr. står til trone, så synes jeg de sælger ham alt for billigt.

UlveLars

Indlæg af UlveLars »

FCM2000 skrev:
25. aug 2021, 15:12
Steffen am skrev:
25. aug 2021, 14:53

Sisto
Isaksen
Mabil
Lind
Simsir

Tænker egentlig det er ok også.
Og så har vi jo Marrony, Brumado og Hansen (og Heiselberg (og Pfeiffer)) til toppen,
hvor selvfølgelig mest oplagt med Marrony til siden og Brumado på toppen, hvis det skulle brænde på.

Samlet set må de 8, være nok til de 3 forreste pladser.

Til gengæld de 8 til de 5 bagerste, kunne være fint med en enkel supplering.
Du er helt galt på den, Sisto er p.t. den eneste med klasse til et tophold, de andre er der ikke endnu, skal man steppe op efter hvert vindue som ledelsen selv har sat som mål, så er man nød til at hente 1-2 spillere som afløser for Drejer og en angriber, og man er nød til at hente ham Rodriques til bagkæden.

Ingen tænker på, at de her salg kan indbringe op til 300 mill kroner eller mere, Frank, Drejer, Jens, Kabe + det løse (Priske, David, Hansen, schultz mv), plus man er i EL gruppespil, plus man havde mange penge i banken fra sidste år fra CHL gruppespil, plus hvis Paul sælges for et stort beløb, her får FCM 15 pct plus udd. penge.

FCM kan komme til at betale et stort beløb i skat hvis man kun vil kapitalisere de her spillere, noget Klaus Egelund selv har berørt tidligere.
I forhold til det her med SKAT, så kan man vel også investere pengene i byggeprojekter (som vi jo gør) og få de samme fradrag, eller hvordan?
Er der nogle revisorkyndige som kort kan ridse de mekanismer op?

SimonH

Indlæg af SimonH »

UlveLars skrev:
25. aug 2021, 15:57
FCM2000 skrev:
Steffen am skrev:
25. aug 2021, 14:53

Sisto
Isaksen
Mabil
Lind
Simsir

Tænker egentlig det er ok også.
Og så har vi jo Marrony, Brumado og Hansen (og Heiselberg (og Pfeiffer)) til toppen,
hvor selvfølgelig mest oplagt med Marrony til siden og Brumado på toppen, hvis det skulle brænde på.

Samlet set må de 8, være nok til de 3 forreste pladser.

Til gengæld de 8 til de 5 bagerste, kunne være fint med en enkel supplering.
Du er helt galt på den, Sisto er p.t. den eneste med klasse til et tophold, de andre er der ikke endnu, skal man steppe op efter hvert vindue som ledelsen selv har sat som mål, så er man nød til at hente 1-2 spillere som afløser for Drejer og en angriber, og man er nød til at hente ham Rodriques til bagkæden.

Ingen tænker på, at de her salg kan indbringe op til 300 mill kroner eller mere, Frank, Drejer, Jens, Kabe + det løse (Priske, David, Hansen, schultz mv), plus man er i EL gruppespil, plus man havde mange penge i banken fra sidste år fra CHL gruppespil, plus hvis Paul sælges for et stort beløb, her får FCM 15 pct plus udd. penge.

FCM kan komme til at betale et stort beløb i skat hvis man kun vil kapitalisere de her spillere, noget Klaus Egelund selv har berørt tidligere.
I forhold til det her med SKAT, så kan man vel også investere pengene i byggeprojekter (som vi jo gør) og få de samme fradrag, eller hvordan?
Jeg ved ikke hvad du mener med fradrag. Men det er sandsynligt, at mange af udgifterne til byggeprojekter bliver rykket frem, for ikke at betale for meget i skat.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Jeg vil godt nok gerne snart se et salg (til en fornuftig pris) af Kaba og Cajuste. Lige nu handler rygterne om alle mulige andre end dem, som har været mest oplagte salgsemner.

Konsulen

Indlæg af Konsulen »

Man straksafskriver ikke anlægsaktiver, så det vil være minimalt hvad det give i skattebesparelse at fremrykke bygningernes opførsel.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

SimonH skrev:
25. aug 2021, 15:59
UlveLars skrev:
FCM2000 skrev:

Jeg ved ikke hvad du mener med fradrag. Men det er sandsynligt, at mange af udgifterne til byggeprojekter bliver rykket frem, for ikke at betale for meget i skat.
Mig bekendt skød en rig mand 125 mill kroner ind som egenkapital til netop byggeprojekter og man har en del penge i forvejen fra de forrige år, hvis man vil have fradrag for byggeprojekter, skal byggekontrakten underskrives i år og betales, men normalt tager man et byggelån til netop byggeprojekter *-) om man kan få lån afhænger oftest af ens formue og indtægter, og afdrag og renter trækkes fra årligt i 20-30 år.

MFKM

Indlæg af MFKM »

FCM2000 skrev:
25. aug 2021, 16:15
SimonH skrev:
UlveLars skrev:

Mig bekendt skød en rig mand 125 mill kroner ind som egenkapital til netop byggeprojekter og man har en del penge i forvejen fra de forrige år, hvis man vil have fradrag for byggeprojekter, skal byggekontrakten underskrives i år og betales, men normalt tager man et byggelån til netop byggeprojekter *-) om man kan få lån afhænger oftest af ens formue og indtægter, og afdrag og renter trækkes fra årligt i 20-30 år.
Nu er jeg ikke regnskabskyndig, men hvordan du finansiere dine byggeprojekter likviditetsmæssigt, rykker vel ikke ved hvordan byggerierne afskrives? Uanset om de 125 millioner tages op af kassen af AHP penge, eller om det finansieres med 30 års belåning, så er jeg ret overbevist om, at afskrivningerne på bygningerne fortsat vil være 4 % om året (fuldt afskrevet efter 25 år).

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

MFKM skrev:
25. aug 2021, 17:15
FCM2000 skrev:
SimonH skrev:

Nu er jeg ikke regnskabskyndig, men hvordan du finansiere dine byggeprojekter likviditetsmæssigt, rykker vel ikke ved hvordan byggerierne afskrives? Uanset om de 125 millioner tages op af kassen af AHP penge, eller om det finansieres med 30 års belåning, så er jeg ret overbevist om, at afskrivningerne på bygningerne fortsat vil være 4 % om året (fuldt afskrevet efter 25 år).
lige netop, men afdrag og renter ville være årligt i 20-30 år, men det er også en udgift årligt

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

UlveLars skrev:
25. aug 2021, 14:51
SimonH skrev:
25. aug 2021, 12:01
Ravnen skrev:
25. aug 2021, 11:56
Dreyer skal ikke koste mindre end Daramy.

De her danske profiler er også sværere for os at erstatte, vi kan ikke hente en brasilianer hver eneste gang.
Du forstår tydeligvis ikke transfermarkedet. Sorry.
Men Daramy er 4 år yngre. 4!!!
Det betyder sindssygt meget.
Dreyer til 60 mio er bedre solgt end Daramy til 100. Ingen tvivl.
Enig. Og så har Daramy den spidskompetence i speed, som bare koster kassen.
Dreyer er dygtig, men jeg er meget enig i at han bedre kan erstattes end Evander og Erik. Nu skal der jo også gøres plads til Marrony, og skal vi fortsat spille med Sisto (som vel er selvskreven langt hen af vejen) og Brumado, så skal der jo frigøres noget plads. Isak står på tærsklen til sit store gennembrud (som forudsætter spilletid) og vi har gode unge talenter som skal snuse.
Det kan være Daramy er yngre og har mere fart, men i mine øjne er Dreyer noget mere målfarlig og gennembrudsfarlig i sit spil, to ting som er guld værd på spillermarkedet. Jeg synes Dreyer er en bedre og mere komplet spiller, som stadig er ung.

Vi har rigtignok flere spillere at vælge mellem på kanterne. Det var dog mit indtryk at Mabil var på vej væk.

Brugeravatar
Saemala
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Saemala »

Ravnen skrev:
25. aug 2021, 17:42
UlveLars skrev:
25. aug 2021, 14:51
SimonH skrev:
25. aug 2021, 12:01

Du forstår tydeligvis ikke transfermarkedet. Sorry.
Men Daramy er 4 år yngre. 4!!!
Det betyder sindssygt meget.
Dreyer til 60 mio er bedre solgt end Daramy til 100. Ingen tvivl.
Enig. Og så har Daramy den spidskompetence i speed, som bare koster kassen.
Dreyer er dygtig, men jeg er meget enig i at han bedre kan erstattes end Evander og Erik. Nu skal der jo også gøres plads til Marrony, og skal vi fortsat spille med Sisto (som vel er selvskreven langt hen af vejen) og Brumado, så skal der jo frigøres noget plads. Isak står på tærsklen til sit store gennembrud (som forudsætter spilletid) og vi har gode unge talenter som skal snuse.
Det kan være Daramy er yngre og har mere fart, men i mine øjne er Dreyer noget mere målfarlig og gennembrudsfarlig i sit spil, to ting som er guld værd på spillermarkedet. Jeg synes Dreyer er en bedre og mere komplet spiller, som stadig er ung.

Vi har rigtignok flere spillere at vælge mellem på kanterne. Det var dog mit indtryk at Mabil var på vej væk.
Daramy har næsten 100 kampe for FCK i en alder af 19 år. Det tåler slet ingen sammenligning med Dreyer. Daramy bliver købt primært for hans potentiale, oven i det stærke niveau han har vist her i starten.
Høvdingen af Herning

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Jeg tror, Mabil bliver. Han havde en sløj sidste sæson; men det ser for mig ud til, at Bo gerne vil bruge ham, og at hans formkurve er opadgående. Han er en spiller, folk er hurtige til at sable, når tingene ikke lykkes, men til gengæld får han ting til at ske.

Gense evt. målene fra seneste mesterskab og læg mærke til, hvor meget Mabil egentlig er indblandet i. Hvis Bo kan få ham i hopla igen, er det en god disposition at beholde ham.

https://youtu.be/OzNGZrq2VjE

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

FCM2000 skrev:
25. aug 2021, 17:42
MFKM skrev:
25. aug 2021, 17:15
FCM2000 skrev:

lige netop, men afdrag og renter ville være årligt i 20-30 år, men det er også en udgift årligt
Er i stadig helt med på hvad i selv mener. Jeg bliver næsten lidt forvirret over at læse med.

Men en ting er afskrivninger, den anden er likvider i kassen, penge ind og penge ud. Mon man ikke let kan aftale med dem der står for byggeriet, at man tidligt laver den første store del af betalingen.

Husk at FCM stadig kører med et driftsunderskud, og trods alt stadig har været ramt af Corona, selvom FCM er kommet relativ mildt igennem, i forhold til mange andre klubber.
Og der går jo netop en del penge til de byggeprojekter. Hvorfor der selvfølgelig ikke kan købes ind for samme beløb, som der kan sælges for.

Og jo, skat er træls. Men det er altså stadig ikke dumt at tjene penge og konsolidere forretningen.

I forhold til det sportslige. Altså man kan jo forstærke sig udefra, og man kan forstærke sig på træningsbanen, eller mere konkret fra akademiet. Hvis Isaksen, Lind, Simsir osv. kan være lige så gode som Dreyer eller måske endnu bedre, bliver det jo en forstærkning. Måske ikke her og nu, men hvis Isaksen er 5 % bedre end Dreyer efter 15-20 kampe. Så er det jo.

Plus, vi skal huske hvor vi er i fødekæden. Og en del af klubbens tiltrækningskraft, er også bestemt af hvilke salg klubben kan lave. Klubben er afhængig af at spillere kan se klubben som et ambitiøst "stepping stone". Hvis man kun vil være en købeklub, kan man bare holde med PSG eller Real Madrid ;)

Fodboldfan

Indlæg af Fodboldfan »

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Acebone skrev:
25. aug 2021, 17:59
Jeg tror, Mabil bliver. Han havde en sløj sidste sæson; men det ser for mig ud til, at Bo gerne vil bruge ham, og at hans formkurve er opadgående. Han er en spiller, folk er hurtige til at sable, når tingene ikke lykkes, men til gengæld får han ting til at ske.

Gense evt. målene fra seneste mesterskab og læg mærke til, hvor meget Mabil egentlig er indblandet i. Hvis Bo kan få ham i hopla igen, er det en god disposition at beholde ham.

Mabil var rigtig god, lige indtil han indgik i en bromance med Kaba. Derfra gik det kun een vej
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Saemala
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Saemala »

mousebreaker skrev:
25. aug 2021, 19:33
Acebone skrev:
25. aug 2021, 17:59

Mabil var rigtig god, lige indtil han indgik i en bromance med Kaba. Derfra gik det kun een vej
Hans største problem var nedlukningen. Fast mand på Daisy hver weekend. Han mistede spilleglæden da det ikke var en mulighed mere!
Høvdingen af Herning

Låst