Transfer sommer 2021

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3814
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af Kent »

SimonH skrev:
27. jul 2021, 01:26
85 Serie A kampe som 22-årig.
Vurderet til 3,8 mio euro på et marked hvor spillerne ikke vurderes ligeså højt som i Europa.

Han er glad for at drible, men han ser på videoer ud til at ligge mellem Evander og Brumado i speed. Det er jeg ikke imponeret over. Vi mangler speed i det angreb - ikke teknikere.
Beskrives som en med masser af fart - lidt som den brasilianske Uhre: https://twitter.com/peterarnholdt/statu ... 58849?s=21

SimonH
Indlæg: 1193
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af SimonH »

Kent skrev:
27. jul 2021, 08:29
SimonH skrev:
27. jul 2021, 01:26
85 Serie A kampe som 22-årig.
Vurderet til 3,8 mio euro på et marked hvor spillerne ikke vurderes ligeså højt som i Europa.

Han er glad for at drible, men han ser på videoer ud til at ligge mellem Evander og Brumado i speed. Det er jeg ikke imponeret over. Vi mangler speed i det angreb - ikke teknikere.
Beskrives som en med masser af fart - lidt som den brasilianske Uhre: https://twitter.com/peterarnholdt/statu ... 58849?s=21
Tak for svar. Han virker bare mere sisto-hurtig end Brumado/Uhre hurtig på de klips jeg har set, men kan selvfølgelig tage fejl.

JBT
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af JBT »

Brasilianske uhre?forhåbentlig meget bedre end ham

Det ser ud til han har en mindre god skadeshistorik trods den unge alder, nogle der kan sætte et par ord på det

TrueWolfMidt
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af TrueWolfMidt »

Han virker da betydelig mere løbevillig end Kaba og også hurtigere og så kan han score i åbent spil. Ikke værst.

Sahl
Indlæg: 938
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af Sahl »

Jeg håber der er hold i rygterne om at vi forhandler om ham!
Det er en vild handel, det kunne blive rigtig stort, hvis FCM :fcm: kunne blive en mellem station for de store Brasilianske talenter, inden de skal til den helt store liga. Synes dog det virker som en lidt for vild pris vi skulle give.. det ville jo nok blive en transferrekord.
Det ser ud til han godt kunne spille som indvending angriber ude på kanten også! det kunne være rigtig spændende.

Sahl
Indlæg: 938
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af Sahl »

JBT skrev:
27. jul 2021, 09:10
Brasilianske uhre?forhåbentlig meget bedre end ham

Det ser ud til han har en mindre god skadeshistorik trods den unge alder, nogle der kan sætte et par ord på det
Jeg kan ikke finde så meget om det, men vi får jo ikke spillere af høj kaliber, hvis de har fundet deres potentiale og ingen skader har haft, for så var de med stor sandsynlighed allerede kommet videre. De 30 millioner der er snakket om lyder af meget, men der skal jo bruges/geninvesteres nogle penge. Tænker smartodds og almindelige scouts må have set noget end det vi blot ser på youtube, for ellers var vi nok ikke i forhandlinger. Skader kan være pga. mange ting, er det slemme tacklinger? er det små skader?.. det må vi jo se på.

Benzo
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. jun 2017, 00:00

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af Benzo »

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... antspiller

David sendt til Tyrkiet på en permanent aftale. FCM har ikke selv meldt noget ud endnu, og der står ikke noget om prisen, men mon ikke det er i størrelsesordenen 0,5-1 million euro.

Sahl
Indlæg: 938
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af Sahl »

Benzo skrev:
27. jul 2021, 13:45
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... antspiller

David sendt til Tyrkiet på en permanent aftale. FCM har ikke selv meldt noget ud endnu, og der står ikke noget om prisen, men mon ikke det er i størrelsesordenen 0,5-1 million euro.
Virker fornuftigt at komme af med ham og 1 mil euro er vel godkendt hvis det er prisen man har solgt for.
Det ser i øvrigt ud til, at mange fans fra Atlético Mineiro mener vi skal punge over 40 millioner ud for Marrony, som jeg læser det er han deres bedste backup og har stort potentiale. Det bliver spændende at se om Cajuste snart ryger eller Kaba. Godt der bliver ryddet lidt ud og så ved man bare der kommer en masse transfers til sidst.

MFKM
Indlæg: 628
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af MFKM »

Benzo skrev:
27. jul 2021, 13:45
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... antspiller

David sendt til Tyrkiet på en permanent aftale. FCM har ikke selv meldt noget ud endnu, og der står ikke noget om prisen, men mon ikke det er i størrelsesordenen 0,5-1 million euro.
Skrev følgende tidligere i tråden:

"Ifølge Twitter skulle Adana Demnispor (oprykker til Süper lig), være nået til enighed med David. Mangler kun enighed mellem klubberne.

Adana byder 600.000 euro, vi forlanger 1 million.

Kilde Twitter profil med tyrkisk klingende navn, der udgiver sig for at være TV-reporter med 153.000 følgere på twitter."

Så vi ligger nok hvertfald over de 500.000 euro for transferen, men med ret stor sikkerhed i det leje du nævner.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af Steffen am »

Hvad tænker i omkring en evt. 6. Brasilianer i truppen?

Ved selvfølgelig ikke hvor gode engelsk kundskaberne er, og vi ved ikke hvor mange danskere/skandinavere der er i truppen, når vinduet lukket.
Men tænker der i hvert fald må være en pointe omkring at hvis vi ønsker at være en lokal forankret familie klub, skal man passe på med at få alt for mange udefra der ikke kan dansk/engelsk/skandinavisk.

Ved ikke hvor grænsen er, men tænker den er vigtig at have for øje.


Tænker også der kan være en selvstændig pointe om ikke at hente for mange spillere til bænken, når vi nu selv har et stærkt akademi, der sagtens kan udgøre bredden. Men den prisklasse, der bliver snakket om, er det selvfølgelig ikke 'bare' en trupspiller.

FCM2000
Indlæg: 2523
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af FCM2000 »

Steffen am skrev:
27. jul 2021, 15:09
Hvad tænker i omkring en evt. 6. Brasilianer i truppen?

Ved selvfølgelig ikke hvor gode engelsk kundskaberne er, og vi ved ikke hvor mange danskere/skandinavere der er i truppen, når vinduet lukket.
Men tænker der i hvert fald må være en pointe omkring at hvis vi ønsker at være en lokal forankret familie klub, skal man passe på med at få alt for mange udefra der ikke kan dansk/engelsk/skandinavisk.

Ved ikke hvor grænsen er, men tænker den er vigtig at have for øje.


Tænker også der kan være en selvstændig pointe om ikke at hente for mange spillere til bænken, når vi nu selv har et stærkt akademi, der sagtens kan udgøre bredden. Men den prisklasse, der bliver snakket om, er det selvfølgelig ikke 'bare' en trupspiller.
Problemet er at hvis man skal vokse, så ændres DNA også, ja det er nærmest en forudsætning, historien med akademiet er sød, men det er jo klart, at skal man være i top 50 i europa, så er det begrænset hvor mange man kan hente ind fra akademiet.

TrueWolfMidt
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af TrueWolfMidt »

FCM2000 skrev:
27. jul 2021, 15:12
Steffen am skrev:
27. jul 2021, 15:09
Hvad tænker i omkring en evt. 6. Brasilianer i truppen?

Ved selvfølgelig ikke hvor gode engelsk kundskaberne er, og vi ved ikke hvor mange danskere/skandinavere der er i truppen, når vinduet lukket.
Men tænker der i hvert fald må være en pointe omkring at hvis vi ønsker at være en lokal forankret familie klub, skal man passe på med at få alt for mange udefra der ikke kan dansk/engelsk/skandinavisk.

Ved ikke hvor grænsen er, men tænker den er vigtig at have for øje.


Tænker også der kan være en selvstændig pointe om ikke at hente for mange spillere til bænken, når vi nu selv har et stærkt akademi, der sagtens kan udgøre bredden. Men den prisklasse, der bliver snakket om, er det selvfølgelig ikke 'bare' en trupspiller.
Problemet er at hvis man skal vokse, så ændres DNA også, ja det er nærmest en forudsætning, historien med akademiet er sød, men det er jo klart, at skal man være i top 50 i europa, så er det begrænset hvor mange man kan hente ind fra akademiet.
Tænker at Kabas ageren har fået klubben til at handle asap. Hvis vi vinder imod Celtic og er sikret et EL gruppespil skal vi have alternativer til angrebet inclusiv vores unge upcomming. De unge tidligere u-19 spillere skal nok blive en del af klubbens dna, især når vi både vil spille med om mesterskabet og pokalen, samt deltage i europa hvert år. Tænker at de fleste får indhop og kampe, alt efter hvor godt de viser sig frem til træning og i kampe. Alternativt sælges de til udlandet for priser vi ikke kan modstå. Tænker også det bliver vores sidste brassilianske signing hvis den sker.

Sahl
Indlæg: 938
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af Sahl »

Steffen am skrev:
27. jul 2021, 15:09
Hvad tænker i omkring en evt. 6. Brasilianer i truppen?

Ved selvfølgelig ikke hvor gode engelsk kundskaberne er, og vi ved ikke hvor mange danskere/skandinavere der er i truppen, når vinduet lukket.
Men tænker der i hvert fald må være en pointe omkring at hvis vi ønsker at være en lokal forankret familie klub, skal man passe på med at få alt for mange udefra der ikke kan dansk/engelsk/skandinavisk.

Ved ikke hvor grænsen er, men tænker den er vigtig at have for øje.


Tænker også der kan være en selvstændig pointe om ikke at hente for mange spillere til bænken, når vi nu selv har et stærkt akademi, der sagtens kan udgøre bredden. Men den prisklasse, der bliver snakket om, er det selvfølgelig ikke 'bare' en trupspiller.

Jeg tænker det er fornuftigt. Vi har allerede en lille gruppe der er integreret og det gør hele processen nemmere. Der er selvfølgelig altid en risici for at de så holder sig mere i deres egen lille gruppe, men sådan havde det jo også været med andre spillere anyway, det er en naturlig del af at være menneske, så lange de går lidt med i fællesskabet og spiller med hjertet mens de er her, så er jeg tilfreds.

Som jeg kan se det, så har Marrony spillet en del kampe som både højre og vestre kant, det for mig til at tro han måske kunne være et alternativ eller start på en af kanterne også. Det giver også super god mening at hente på et marked der har så mange store talenter og ofte med uforløst potentiale. Alt i alt vil jeg hellere have 6 Brasilianere end 6 Tyskere eller Øst europæere.

Der er ikke nok spillere for os at købe på det skandinaviske marked og de koster 10x så meget hvis de har potentiale.. Et eksempel. Hvilken anden CB ville vi kunne have fået som havde vores Brasilianske vens rutine og niveau? jeg ser ingen muligheder udover meget unge talenter og dem køber vi jo aft og til eller selv udvikler.

Vi har i mange år haft en ganske fin Afrikansk forbindelse og det har jo virket meget godt hvis du spørger mig. Så længe vi stadigvæk giver nogle af vores bedste talenter chancen og satser på akademiet, så ser jeg intet negativt i at kunne hente Brasilianske talenter også, mon ikke alle kan få noget ud af hinanden også både spillemæssigt og personligheds mæssig.


Hvis vi henter Marrony, så er det ikke en "trupspiller" så er det et sats på en kommende storspiller, det er lidt et sats, men potentialet er der også til at sætte os på verdenskortet. Synes faktisk der er lidt FM over vores tendens, det er jo sådan mange spiller det, sælg Kaba, ind med en ung Brasiliansk talent.

Sniper
Indlæg: 388
Tilmeldt: 11. jul 2014, 11:59

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af Sniper »

Jeg kan heller ikke se det store problem i endnu en brasilianer i truppen, tværtimod. Det er en potentiel “guldmine” vi er ved at træde ind i ved at blive anerkendt på det brasilianske marked. Tror vi alle kan se potentialet i de brassere vi allerede har i truppen. Nu køber vi altså på en hylde eller to højere. Vi har før haft en stor gruppe af nigerianere som ikke voldte problemer, jeg tror disse brassere ser en kæmpe chance for at åbne større døre for sig selv og så snart vi laver det første store salg med én af dem vil vi se flere spændende signings fra den side af kloden … jeg ser ligesom flere andre hellere brassere end polakker og andre østeuropæer

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af Steffen am »

Lige for en god ordens skyld mener jeg ikke, og har ikke set nogen mene, noget omkring antallet af specifikt brasilianere.

Min pointe var mere om det samlede antal af udlændinge eller måske rettere den samlede mængde af lokal/regional/skandinavisk forankring, og at vi ikke skal glemme rødderne fordi der er nye muligheder, der har åbnet sig op.

Er heller ikke urolig for denne signing, men mere bare lige for at hejse flaget om man ikke skal glemme rødderne, bare fordi man har succes ;)
Der er før nogen der har fløjet for tæt på solen. Som alt her i livet, gælder det om en form for balance ;)

Låst