CL Q2: Ludogorets - Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am

CL Q2: Ludogorets - Midtjylland

Indlæg af Steffen am »

Så starter den nye sæson, efter en laaaang pause. :lol:

Ludogorets (Bul) vandt som bekendt 3-1 over Buducnost (Mne),
der dermed bestemmer Ludogorets er modstanderen i Champions League kval runde 2.

Og som nok de fleste ved, spilles kampen over bare et opgør.
Ligeledes er de fleste nok klar over at vinderen selvfølgelig går videre til CL kval runde 3,
og taberen glider i EL kval runde 3 (Som seedet).
I begge tilfælde bestemmes modstanderen ved lodtrækning, som er henholdsvis 31. august og 1. september

Men kampen.

Det Praktiske:
Tid: Onsdag d. 26/08 kl. 20:30 (19:30 dansk tid)
Sted: Huvepharma Arena (Razgrad, Bulgarien)
Dommer: TBD
Medie: Viaplay og Viasat (formentlig)

Karantæner:
Ludogorets: Ingen
Midtjylland: Ingen

Skader:
Ludogorets: Pas
Midtjylland: Riis, O. Olsen skadet og Evander tvivlsom

Bud på start XI'er
En af de sværere, et bud

Jesper Hansen
Joel, Scholz, Erik, Paulinho
Frank, Jens-Lys
Mabil, Kraev, Dreyer
Kaba

Bænk: Andersen, Cools, Nicolaisen, Madsen/Torp, Isaksen, Vibe, Brumado

Hvordan tror i vi stiller op,
og hvad er jeres tanker, forventninger og forudsigelser?

God Kamp

Steffen am

Re: CL Q2: Ludogorets - Midtjylland

Indlæg af Steffen am »

Omkring Ludogorets' forfatning.
Læste at spillerne var gået ned i løn, og klubben var finansielt hårdt ramt af Covid-19 nedlukningen.

Har så siden læst at det ikke er tilfældet.
Tror begge dele er rigtigt, men altså siden Covid 19, trådte ind, har ejeren opjusteret hans engagement, så klubben vist har ok med penge, og også laver signings. Klubben har kun sagt farvel til 2 spillere på fri transfer og så 2 spillere der er udlejet med købsoptioner, samtidig med at jeg mener de har hentet 5 spillere ind.
https://www.transfermarkt.co.uk/pfk-lud ... rein/31614

I hvert fald lidt om deres økonomiske situation.
https://www.sportlive.bg/bgfootball/lud ... 87940.html
(Kræver nok lidt oversættelse)

Kim

Indlæg af Kim »

Det er svært at spå om kampen, men et par faktorer er svære at komme uden om:

Ludo er i kampform, og møder i weekenden rækkes nummer 1 (på udebane)
De har hjemmebane (godt nok uden tilskuere
De har spillet 12 ud af de sidste 13 år i Europa gruppespil
Har væsentlig større opnbudget end os

Fandt lige deres kamp fra i går (målene)
https://youtu.be/8uArogryH7I

for mig at se har de en del spillere med fart, og her skal vi have lagt på. Jeg kan. Godt forstå vi lader op mod to udenlandske modstandere, men træningskampe får aldrig samme intensitet som turneringskampe, så jeg håber virkelig vi er der, og det skal til på dagen for at skabe overraskelsen.. jeg spår en 35/65 i bulgarenes favør med ovenstående i mente, og faens osse hvis Evander ikke bliver klar. Ved vi har vundet et par superliga kampe uden ham, det her er bare noget andet...

/Kim

Eponaj

Indlæg af Eponaj »

Ifølge denne artikel så er det FCM der bliver taberdømt, hvis vi ikke kan rejse til Bulgarien, fordi vi ikke kan acceptere at hele truppen skal i 14-dages karantæne.
Alternativet er selvfølgelig at Ludo går med til at flytte kampen - men hvorfor skulle de dog det...
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/europa- ... dighederne

EsbenVest

Indlæg af EsbenVest »

Eponaj skrev:
20. aug 2020, 20:28
Ifølge denne artikel så er det FCM der bliver taberdømt, hvis vi ikke kan rejse til Bulgarien, fordi vi ikke kan acceptere at hele truppen skal i 14-dages karantæne.
Alternativet er selvfølgelig at Ludo går med til at flytte kampen - men hvorfor skulle de dog det...
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/europa- ... dighederne
Der burde ikke været noget til hinder for, at vi tager til Bulgarien og spiller mod Lydogorets onsdag. For det første er udenrigsministeriets rejsevejledninger kun vejledninger, og man må derfor godt rejse til Bulgarien. Man “opfordres” desuden til 14 dages karantæne efter hjemkomst fra Bulgarien, men igen er dette kun en opfordring. Det eneste, der kan komme i vejen, er vel, hvis Divisionsforeningen kræver, at spillerne går i karantæne i 14 dage, når de kommer hjem, før de må spille Superliga. Men så må vi jo spille med reserverne og u-19 i de første par kampe (og da første kamp i suppen først er 11. september, burde det heller ikke være et problem).

Ift “ikke-nødvendige rejser”. Her fra UMs hjemmeside:
“Erhvervsrejser anses derimod ofte for at være nødvendige rejser, hvorfor erhvervsrejsende som udgangspunkt godt kan rejse i den aktuelle situation.

Det er derfor op til den enkelte virksomhed at vurdere, hvorvidt en rejse er en nødvendig rejse. Hvis virksomheden vurderer, at en konkret rejse er en nødvendig rejse, er det vigtigt, at der også foretages en konkret og individuel risikovurdering af rejsen i dialog med den enkelte medarbejder.“

THenry

Indlæg af THenry »

Vi stiller naturligvis op til CL-kamp i Bulgarien i næste uge, og når hele Fodbold-Danmark mener, at vores hold skal i 14 dages karantæne efterfølgende, og at vi skal spille med U-19 i denne periode, så henviser til præcedens fra foråret. Hedlund undgik karantæne, selvom han var i Sverige i forbindelse med sit bryllup.

Jeg kan virkelig ikke se, at vi skulle løbe ind i problemer, selvom Ekstra Bladet gerne vil lave en historie (Og få deres klik) ud af det. Ingen grund til panik.

https://indkast.dk/nyhed/186009/ingen-c ... by-spiller

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Men det er en meget speciel situation.
AGF burde jo så ifølge UEFA's regler selv bestemme om de vil spille i et 3. land eller om de vil vinde på skrivebordet. Speciel situation at sætte et hold i.

I forhold til 14 dages karantæne, bliver holdene vel netop testet hele tiden, så giver jo ikke mening at gå i isolation, når de bliver testet hele tiden (såfrem de viser negativ selvfølgelig)

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Steffen am skrev:
20. aug 2020, 21:59
Men det er en meget speciel situation.
AGF burde jo så ifølge UEFA's regler selv bestemme om de vil spille i et 3. land eller om de vil vinde på skrivebordet. Speciel situation at sætte et hold i.

I forhold til 14 dages karantæne, bliver holdene vel netop testet hele tiden, så giver jo ikke mening at gå i isolation, når de bliver testet hele tiden (såfrem de viser negativ selvfølgelig)
Negativt er positivt ifht den slags tests - og omvendt ;)
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Ludogorets bliver ved med at signe - Ny signing, hollandske Elvis Manu

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Jeg kan simpelthen ikke få mig selv til at tro på, at vi klarer den i et gruppespil. I kan ikke bruge det her opslag til noget som helst, og jeg beklager at jeg spreder negativitet, jeg har bare brug for at lufte min bekymring.

Sahl

Indlæg af Sahl »

Det er en 50/50 kamp i mine øjne, men vil man i CHL eller EL gruppespil er det den slags modstandere man skal slå ud. For mig gør det ikke noget de køber spillere nu, de kommer ikke i kamp mod os.

Stoffer det er vel helt naturlig med den hetz den danske presse har kørt mod FCM og de resultater vi tidligere har lavet. Men der er tydeligvis sket udvikling og vi har ikke solgt nøglespillere endnu. Kigger du på hvad Ludogorets fans skriver, så frygter de os og håber er bange for de ryger ud.

Jeg overvejer om man skulle starte med Brumado i stedet for Kaba, det sker nok ikke, men synes faktisk man har kunne se en del udvikling hos ham og han presser efter min mening ret godt, han kan godt gå hen og blive en nøglespiller hvis udviklingen forstætter. Ellers er jeg meget enig i den opstilling der er skrevet

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Sahl skrev:
22. aug 2020, 13:47
Det er en 50/50 kamp i mine øjne, men vil man i CHL eller EL gruppespil er det den slags modstandere man skal slå ud. For mig gør det ikke noget de køber spillere nu, de kommer ikke i kamp mod os.

Stoffer det er vel helt naturlig med den hetz den danske presse har kørt mod FCM og de resultater vi tidligere har lavet. Men der er tydeligvis sket udvikling og vi har ikke solgt nøglespillere endnu. Kigger du på hvad Ludogorets fans skriver, så frygter de os og håber er bange for de ryger ud.

Jeg overvejer om man skulle starte med Brumado i stedet for Kaba, det sker nok ikke, men synes faktisk man har kunne se en del udvikling hos ham og han presser efter min mening ret godt, han kan godt gå hen og blive en nøglespiller hvis udviklingen forstætter. Ellers er jeg meget enig i den opstilling der er skrevet
Du må heller ikke høre mig være uenig i, at Ludo er nogle, man er nødt til at kunne slå ud. Og mit opslag er ikke ansporet af deres indkøb. Det er mere en generel pointe, der formet af 1) ærgelsen over hvad vi har bragt os selv ud i med senere års dårlige præstationer og 2) den lange vej selv hvis vi slår Ludo.

Det er fint, at vi har holdt på nøglespillere (jeg tænker egentlig bare på Frank). Jeg har bare ikke været imponeret i testkampene over de spillere, som skal skabe et resultat. Vores offensiv ser tandløs ud. Som du selv er inde på, så bør der være en reel overvejelse om, Kaba eller Brumado skal starte - i al fald baseret på indtryk fra kampene både i foråret og tests.

Det er godt, at klubben ikke har sårn nogle negative elementer som mig i klubben.. Gør mine bekymringer til skamme, gutter!

UlveLars

Indlæg af UlveLars »

Jeg synes, du er hård i din kritik, Stoffer!
I mine øjne har vi været bedst i de 2 1. halvlege, vi har spillet som optakt (a-kæden). Jeg siger ikke at det har været perfekt og vores problem er fortsat - som du skriver - at vi mangler en målscore. Det bandede vi også over sidste sæson, men endte alligevel med flest scorede mål i ligaen.
Husk på, at det ikke er et CL gruppespil vi træder ind i (endnu😉). Af det jeg har set til Ludogorets, så synes jeg ikke, vi behøver at skamme os. Jeg ser os bestemt som ligeværdige (de spiller igen i aften kl 20 - mon ikke den kamp kan streames)
Og klarer vi Ludo - hvad jeg tror vi gør - så er vi trods alt kun en sejr fra et gruppespil (med to forsøg), så vejen til et gruppespil er altså ikke så lang igen.

974

Indlæg af 974 »

Jeg tror at det er meget normalt at man bruger en pessimistisk tilgang i rent forsvar for at det rent faktisk sagtens kan gå galt i den kamp :)

Det er ikke nogen nem modstander vi skal møde - det bekræfter deres tidligere resultater!
Det er et relativt "nyt" hold rent præstationsmæssigt , som os selv - deres 9 mesterskaber er kommet de sidste 9 år i træk, og de ranker da også noget bedre europæisk end vi gør (40 pladser over)
Fordelen kan dog være at det er over 1 kamp, og det er uden tilskuere, og vi har kunnet sætte alt ind på lige præcis denne første kamp i forberedelsen

Forberedelseskampe skal man desuden typisk ikke lægge så pokkers meget i :)

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Stoffer skrev:
22. aug 2020, 14:11
Sahl skrev:
22. aug 2020, 13:47

Du må heller ikke høre mig være uenig i, at Ludo er nogle, man er nødt til at kunne slå ud. Og mit opslag er ikke ansporet af deres indkøb. Det er mere en generel pointe, der formet af 1) ærgelsen over hvad vi har bragt os selv ud i med senere års dårlige præstationer og 2) den lange vej selv hvis vi slår Ludo.

Det er fint, at vi har holdt på nøglespillere (jeg tænker egentlig bare på Frank). Jeg har bare ikke været imponeret i testkampene over de spillere, som skal skabe et resultat. Vores offensiv ser tandløs ud. Som du selv er inde på, så bør der være en reel overvejelse om, Kaba eller Brumado skal starte - i al fald baseret på indtryk fra kampene både i foråret og tests.

Det er godt, at klubben ikke har sårn nogle negative elementer som mig i klubben.. Gør mine bekymringer til skamme, gutter!
Jeg er meget enig. Min tiltro til at vi klarer den hele vejen til et gruppespil, kan ligge på et meget, meget lille sted. Vi har et meget uerfarent hold fra midtbanen og fremefter. Tillige spiller vi groft sagt med 10 mand og potentielt med 9, hvis Kraev bringer det samme som han gjorde, da han var her sidst.
Man kan dog håbe, at Kaba finder de takter frem, som han havde, da vi mødte Rangers. Det er stort set de eneste kampe vi har set, hvor man forstod hvorfor han blev købt. Kommer den version af Kaba frem, så er vi pludselig en mand mere på banen og så kan det faktisk godt blive godt. Det tror jeg bare ikke på.

Det er op ad bakke hele vejen, og det er vi selv skyld i.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Besvar