Trænerjagt, igen
Trænerjagt, igen
Tanker, rygter og spekulationer her
- DenStolteJyde
Re: Trænerjagt, igen
Vi er nok (desværre) så meget familieklub efterhånden at hvis Priske og KBB gør det bare sådan nogenlunde fornuftigt, så får det team lov at fortsætte, ellers går man sikkert efter noget vildt så bliver det sikkert Jonas Dal fra fc Fredericia.
Jeg håber dog at man henter en træner der rent faktisk har prøvet at spille europæisk fodbold på seniorniveau.
Jeg håber dog at man henter en træner der rent faktisk har prøvet at spille europæisk fodbold på seniorniveau.
Jeg håber, at vi får en, som har erfaring fra Tyskland, Østrig eller Schweiz. Jeg tænker særligt på en træner med erfaring fra RB klubberne eller Young Boys. De står for en type fodbold og moderne tilgang i disse år, som passer perfekt med vores identitet. Basel er også en veldrevet klub. Jeg tror, at en træner fra en af disse land vil komme med en personlighed, som kunne være interessant ifht. at "tage næste skridt", og det er den baggrund, som gør, at jeg tror mindre på trænere fra andre lande, for der sker også interessante ting i andre lande(!).
På twitter er Ronny Deila nævnt. Han er ikke uinteressant.
På twitter er Ronny Deila nævnt. Han er ikke uinteressant.
Hvis Priske gør det godt i efteråret, er jeg sikker på, at han får jobbet permanent, hvilket nok er det som klubben også håber på.
Jeg kunne bare godt savne, at vi går ud og henter en træner, som har bevist sig selv på et højt internationalt niveau, som også kunne komme med friske øjne på det hele. Ledelsen siger altid, at kulturen i klubben er enorm stærk, og hvis den virkelig er det, så burde en træner udefra ikke kunne ødelægge det med nogle nye tanker og idéer.
Jeg kunne bare godt savne, at vi går ud og henter en træner, som har bevist sig selv på et højt internationalt niveau, som også kunne komme med friske øjne på det hele. Ledelsen siger altid, at kulturen i klubben er enorm stærk, og hvis den virkelig er det, så burde en træner udefra ikke kunne ødelægge det med nogle nye tanker og idéer.
Det kan ikke andet end, at skulle være en træner udefra denne gang. Har som sådan intet i mod priske, men det er en klar lappeløsning, da han allerede har været en del af dårligdommene gennem længere tid. Så man har lov at håbe på at det faktisk kommer til at gå mindre godt, og man bruger halvsæsonen på genopbygning af spillerne, så man er klar til nye ideer fra næste år. Det var virkelig et historisk lavpunkt, man på alle parametre nåede, mod Hobro i går.
Jeg håber også at vi henter en udenlandsk træner.
Hvis vi absolut skal have en fra Dk, så må jeg sige at jeg synes Jacob Michelsen er den eneste mulige. Han er et taktisk geni, og det har jeg på fornemmelsen at vi har brug for, modsat de seneste år, hvor de har virket som om, at vi bare har haft bedre spillere end modstanderen, og så til gengæld er blevet udstillet når vi har mødt ligeværdige hold (Rangers, FCK, Astana, Malmø, (Brøndby)
Hvis vi absolut skal have en fra Dk, så må jeg sige at jeg synes Jacob Michelsen er den eneste mulige. Han er et taktisk geni, og det har jeg på fornemmelsen at vi har brug for, modsat de seneste år, hvor de har virket som om, at vi bare har haft bedre spillere end modstanderen, og så til gengæld er blevet udstillet når vi har mødt ligeværdige hold (Rangers, FCK, Astana, Malmø, (Brøndby)
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Hvad med Jon Dahl Thomasson kunne han ikke være et godt valg.
-
Steffen am
Jon Dahl smutter næppe inden EM, men selvfølgelig hvis Priske kan være caretaker ind til jul, kan han vel også indtil sommer.
Kunne han dobbeltjobbe et halvt år? Måske, ser dog ikke det sandsynligt.
Ellers hvis det skal være en dansker der er ledig, er der lige de navne jeg kan finde.
Michael Hemmingsen
Christian Lönstrup
Mark Strudal
Rasmus Monnerup
Michael Laudrup
Thomas Nörgaard
Allan Kuhn
Jens Berthel Askou
John "Faxe" Jensen
Og mon ikke David Nielsen er ledig inden jul?
Og så er det vel nærmest obligatorisk en der skal nævne Ove P. som en mulighed?
Baseret på de overnævnte navne er det vel snart mere realistisk at købe en ud af kontrakt, eller finde en ledig udlænding.
Hvis der er åbne bets, vil jeg dog sætte pengene på Priske og så finder en ny assistent eller roterer Duncan eller JP ind som 2. assistent.
Tænker i hvert fald at Priske er ledelsens førstevalg, og nu får han så et halvt år til at bevise sig.
Kunne han dobbeltjobbe et halvt år? Måske, ser dog ikke det sandsynligt.
Ellers hvis det skal være en dansker der er ledig, er der lige de navne jeg kan finde.
Michael Hemmingsen
Christian Lönstrup
Mark Strudal
Rasmus Monnerup
Michael Laudrup
Thomas Nörgaard
Allan Kuhn
Jens Berthel Askou
John "Faxe" Jensen
Og mon ikke David Nielsen er ledig inden jul?
Og så er det vel nærmest obligatorisk en der skal nævne Ove P. som en mulighed?
Baseret på de overnævnte navne er det vel snart mere realistisk at købe en ud af kontrakt, eller finde en ledig udlænding.
Hvis der er åbne bets, vil jeg dog sætte pengene på Priske og så finder en ny assistent eller roterer Duncan eller JP ind som 2. assistent.
Tænker i hvert fald at Priske er ledelsens førstevalg, og nu får han så et halvt år til at bevise sig.
-
Densestar7430
Sådan læser jeg det slet ikke.bifr05t skrev: ↑19. aug 2019, 15:19Vi kan vel lige så godt sløjfe denne tråd:
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/ste ... t-traener/
Jeg tænker tværtimod, at det er positivt at ledelsen nu vil ud og finde en kandidat, som de så kan sammenligne med Priske til vinter.
Så må man jo håbe, at de faktisk også er klar til at trykke på aftrækkeren, hvis de står med en mere egnet kandidat på hånden
Der ligger et interview med CS på tv3sport.dk.
Som jeg hører CS
Priske bliver træner medmindre, at vi får en ekstraordinær mulighed.
Der kommer ikke en ekstern leverpostejstræner til fcm, som jeg hører det.
Som jeg hører CS
Priske bliver træner medmindre, at vi får en ekstraordinær mulighed.
Der kommer ikke en ekstern leverpostejstræner til fcm, som jeg hører det.
Med mindre Priske laver en revolution og vi kommer til at spille pisse godt, så virker det dumt. Alt det familieklub vås er noget ledelsen siger, fordi de helst vil have en nikkedukke som træner.
Store virksomheder henter også folk udefra i ny og næ. Ellers bliver det for indespist. Nogen gange er det sgu en fordel at få en ind der IKKE kender klubben.
Håber virkelig det bliver en med erfaring fra europæisk fodbold
Store virksomheder henter også folk udefra i ny og næ. Ellers bliver det for indespist. Nogen gange er det sgu en fordel at få en ind der IKKE kender klubben.
Håber virkelig det bliver en med erfaring fra europæisk fodbold
Det er ellers stik modsat, som bliver benævnt på pressemødet i dag. Her tales der fra CS om, at man kigger efter en ekstern kandidat, men at det ligeså vel kan forsætte med priske, hvilket de håber (sikkert fordi det er det de håber, men også fordi de skal sige det)
Jeg tror helt bestemt, at der ligger muligheder udenfor ledelsens komfort zone denne gang, især pga øget pres og krav, både til dem selv, men selvfølgelig også i stigende grad fra omverdenen, om at man ligesom prøver noget nyt, i en anden eller nyere retning. Jeg mener ikke at nogen indlands danskere pt. vil kunne magte opgaven, overhovedet.
Jeg tror helt bestemt, at der ligger muligheder udenfor ledelsens komfort zone denne gang, især pga øget pres og krav, både til dem selv, men selvfølgelig også i stigende grad fra omverdenen, om at man ligesom prøver noget nyt, i en anden eller nyere retning. Jeg mener ikke at nogen indlands danskere pt. vil kunne magte opgaven, overhovedet.
Jeg kan godt lide Priske, men jeg synes egentlig det her er korrekt: https://www.bt.dk/blogs/b.t.s-fodboldko ... idtjylland
Vi har brug for en cheftræner som kommer med det, som vi mangler. Hvis vi skal noget som helst internationalt så skal vi have et lag mere på nogle steder, for det er de samme fejl vi begår år efter år.
Vi har brug for en cheftræner som kommer med det, som vi mangler. Hvis vi skal noget som helst internationalt så skal vi have et lag mere på nogle steder, for det er de samme fejl vi begår år efter år.
Lidt mere brænde (og inputs) til bålet, men den havde de fleste nok regnet ud, og er enig med tøffe i…
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... ng/7756344
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... ng/7756344