Europa League 19/20

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Europa League 19/20

Indlæg af Steffen am »

bifr05t skrev:
22. jul 2019, 14:49
Jeg tænker at det er en kamp, der virkelig kommer til at teste om KA er god nok til at være træner for en klub som vores, med den målsætning vi har. Jeg vil se det som en falliterklæring, hvis han stadig er træner skulle det glippe. Men 7-9-13, jeg håber og beder for et europæisk gruppespil!
Hvis du tror en FCM træners skæbne afgøres i 2 isolerede kampe, har du ikke fulgt meget med ;)

JBT skrev:
22. jul 2019, 14:42
Fin lodtrækning, det gir Steinlein mulighed for en undskyldning til at vi igen, ikke kommer i gruppespillet. Desværre for ham, har glasset alt for længe været fyldt op med Europa undskyldninger.

Rangers gir sig selv, chancerne er vel 5-10% sådan som målene pisser ind. Ubehageligt sted at spille på udebane også.

Det mest ærgerlige, er på de danske klubbers vegne, hvor det ser svært ud for alle i år, og vi risikerer ganske få lande point sammenlagt.
Nu må du bestemme dig. Du kan ikke sige at det ville være en dårlig undskyldning, og så bagefter sige at FCM kun har 5 % chance.

Matjavsen skrev:
22. jul 2019, 14:50
Vi er enige om at næste sæson er vores sidste med de 7 point vi fik år tilbage?
Er vi enige om, men det er ikke sikkert det kommer til at betyde det store. Det fede ville være at være seedet igennem hele kvalifikationen, men efter seneste reformering af kvalifikations systemet, er det endog meget svært at blive seedet i kvalifikations runde 4.

Et lille tragikomisk eksempel er også, at nu har Brøndby som useedet i runde 3 trukket Braga, og hvis de vinder der, vil de være seedet i runde 4 (fordi de vil overtage Braga's seedning)
Vi har som seedet i runde 3 trukket Glasgow, og vil være være useedet i runde 4.

Koeffecienter er vigtigere, specielt hvis vi kan komme over 15-16 stykker, men lodtrækningen er bare endnu vigtigere.

bifr05t
Indlæg: 365
Tilmeldt: 1. dec 2016, 19:27

Re: Europa League 19/20

Indlæg af bifr05t »

Acebone skrev:
22. jul 2019, 21:20
bifr05t skrev:
22. jul 2019, 14:49
Jeg tænker at det er en kamp, der virkelig kommer til at teste om KA er god nok til at være træner for en klub som vores, med den målsætning vi har. Jeg vil se det som en falliterklæring, hvis han stadig er træner skulle det glippe. Men 7-9-13, jeg håber og beder for et europæisk gruppespil!
Om vi kommer i EL-gruppespil eller ej i år, så er det ikke det, der afgør Kenneth Andersens videre skæbne i FCM. Der er for mange tilfældigheder, der spiller ind, og det hænger altså ikke alt sammen på ham. Klubbens ledelse har direkte sagt, at de bagvedliggende stats og den overordnede udvikling og performance over tid er langt mere væsentlig end enkeltstående resultater, og at trænerens betydning i øvrigt er voldsomt overvurderet. En smule utur under knockoutkampe i et low-scoring game som fodbold, og så er du ude. Eller omvendt.

Hvis vi skal være tro mod hele grundtanken i vores nuværende setup, så fyrer vi naturligvis ikke KA på baggrund af, om vi kvaller eller ej. Til gengæld kan dårlige dispositioner og præstationer i disse og andre kampe være med til at afgøre det. Lige nu vil jeg tro, at KA sidder endog meget sikkert i sædet.

Overordnet er det mest realistiske scenario i mine øjne, at vi ikke kommer i gruppespil, og at KA fortsætter som træner. Så bered dig på "falliterklæringen".
Jeg vil egentligt gerne vide, hvilke tal Midtjylland er i besiddelse af, fordi jeg synes bestemt ikke at de reflektere en positiv fremgang i spillertruppen som helhed. Vi har igennem de sidste to kampe været snublende tæt på henholdsvis at tabe mod Esbjerg og vel egentligt også i nogen grad mod Nordsjælland. Tre point er selvføgelig tre point, men med det i mente, så synes jeg ikke at spillet har flyttet sig nævneværdigt fra det katastrofale forår sidste sæson.

Som jeg skrev i Esbjerg-kamptråden i forgående spillerunde, så synes jeg egentligt ikke at vi på nuværende tidspunkt har implementeret et egentligt koncept. Vores, på papiret, positive resultater kan, i min optik, også kun krediteres til individuelle præstationer. Der mangler spilforståelse spillerne imellem, og alt for potentielt gode omstillinger går i stå i forbindelse med opspillet.
Samtidig er defensiven også blevet markant ringere med tiden. Hver gang modstanderen spiller bolden i dybden mod baglinjen holder jeg vejret i spænding, da det er en af de absolut hyppigste måder modstanderen scorer mod os.

Men jeg har også generelt en kritisk tilgang til mange ting, og jeg tager hyppigt fejl, så jeg prøver lige at klappe ulven :)

bifr05t
Indlæg: 365
Tilmeldt: 1. dec 2016, 19:27

Re: Europa League 19/20

Indlæg af bifr05t »

Steffen am skrev:
22. jul 2019, 21:41
bifr05t skrev:
22. jul 2019, 14:49
Jeg tænker at det er en kamp, der virkelig kommer til at teste om KA er god nok til at være træner for en klub som vores, med den målsætning vi har. Jeg vil se det som en falliterklæring, hvis han stadig er træner skulle det glippe. Men 7-9-13, jeg håber og beder for et europæisk gruppespil!
Hvis du tror en FCM træners skæbne afgøres i 2 isolerede kampe, har du ikke fulgt meget med ;)
Jeg tænker at Hessels tålmodighed på et tidspunkt må være opbrugt. Samtidig har Steinlein lovet guld og grønne skove, og hvis det ikke har konsekvenser ikke at opnå målsætningen om europæisk gruppespil, så aner jeg ikke hvorfor målsætningerne blev etableret i første omgang :)?

Matjavsen
Indlæg: 1217
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Europa League 19/20

Indlæg af Matjavsen »

bifr05t skrev:
22. jul 2019, 22:07
Steffen am skrev:
22. jul 2019, 21:41
bifr05t skrev:
22. jul 2019, 14:49
Jeg tænker at det er en kamp, der virkelig kommer til at teste om KA er god nok til at være træner for en klub som vores, med den målsætning vi har. Jeg vil se det som en falliterklæring, hvis han stadig er træner skulle det glippe. Men 7-9-13, jeg håber og beder for et europæisk gruppespil!
Hvis du tror en FCM træners skæbne afgøres i 2 isolerede kampe, har du ikke fulgt meget med ;)
Jeg tænker at Hessels tålmodighed på et tidspunkt må være opbrugt. Samtidig har Steinlein lovet guld og grønne skove, og hvis det ikke har konsekvenser ikke at opnå målsætningen om europæisk gruppespil, så aner jeg ikke hvorfor målsætningerne blev etableret i første omgang :)?

Jeg tror ikke Hessel bestemmer særlig meget over Ankersen og benham.

Som jeg husker er det altid Ankersen der har sagt at de kigger mest på tallene som en har nævnte tidligere

henker
Indlæg: 1124
Tilmeldt: 13. sep 2009, 09:35

Re: Europa League 19/20

Indlæg af henker »

Matjavsen skrev:
22. jul 2019, 15:16
henker skrev:
22. jul 2019, 15:13
Matjavsen skrev:
22. jul 2019, 14:50
Vi er enige om at næste sæson er vores sidste med de 7 point vi fik år tilbage?
Hvad mener du med det?
Koff points.
De glæder kun for de seneste 5 sæsoner.
Så vidt ved jeg at jeg huskede at havde hørt er sted, at denne koefficient vi har nu er vor sidst chance at bygge videre. Hvis vi er ud med europæiske turnering.. Så må vi forfra og bygge op med koefficient point..

Men jeg kan jo tage fejl.. Men huskede bare at havde læst et eller andet sted..

Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1047
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: Europa League 19/20

Indlæg af Administrator »

Esbjerg kampen. Vi vinder knebent, men har gennem hele kampen haft overtaget:

https://twitter.com/tapinfodbold/status ... 93/photo/2

Afventer Fcn kampen, men forventer nogenlunde samme billede.

Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1047
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: Europa League 19/20

Indlæg af Administrator »

Der er en anden side som tapinfodbold på twitter, tysk eller hollandsk. Er der nogen der kender den?

Jesper BW1100
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: Europa League 19/20

Indlæg af Jesper BW1100 »

bifr05t skrev:
22. jul 2019, 22:07
Steffen am skrev:
22. jul 2019, 21:41
bifr05t skrev:
22. jul 2019, 14:49
Jeg tænker at det er en kamp, der virkelig kommer til at teste om KA er god nok til at være træner for en klub som vores, med den målsætning vi har. Jeg vil se det som en falliterklæring, hvis han stadig er træner skulle det glippe. Men 7-9-13, jeg håber og beder for et europæisk gruppespil!
Hvis du tror en FCM træners skæbne afgøres i 2 isolerede kampe, har du ikke fulgt meget med ;)
Jeg tænker at Hessels tålmodighed på et tidspunkt må være opbrugt. Samtidig har Steinlein lovet guld og grønne skove, og hvis det ikke har konsekvenser ikke at opnå målsætningen om europæisk gruppespil, så aner jeg ikke hvorfor målsætningerne blev etableret i første omgang :)?
Jeg tænker ikke Hessel har det store at skulle have sagt. Så hvad han måtte mene er ret irrelevant i forhold til trænersituationen.
Målsætninger sættes op som pejlesnor for hvad man gerne vil nå som klub. Og i FCM sættes de altid rigtig ambitiøst, for at sørge for at “the sky is the limit”. Når man så ikke sit mål evalueres der på årsagerne hertil. Man går ikke ud og fjerner træneren i bedste Palermo/FM-stil.
Og de tal/statistikker som FCM er i besiddelse af er dem der har gjort Benham milliardær i egenskab af professionel gambler. Så mon ikke de statistikker og tal kan bruges til et eller andet....
Uanset hvad er det i hvert fald ikke 2 EL-kampe der bestemmer en træners skæbne. Det er det i øvrigt ikke i ret mange klubber, men da især ikke i en statistik-baseret klub som vores.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Europa League 19/20

Indlæg af Steffen am »

Administrator skrev:
22. jul 2019, 22:56
Der er en anden side som tapinfodbold på twitter, tysk eller hollandsk. Er der nogen der kender den?
Måske det er hollandske 11tegen11 du tænker på?

De har også været med til at lave between the posts.

og så er der selvfølgelig statsbomb som nogen gange har noget lækkert

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Europa League 19/20

Indlæg af Steffen am »

bifr05t skrev:
22. jul 2019, 22:07
Steffen am skrev:
22. jul 2019, 21:41
bifr05t skrev:
22. jul 2019, 14:49
Jeg tænker at det er en kamp, der virkelig kommer til at teste om KA er god nok til at være træner for en klub som vores, med den målsætning vi har. Jeg vil se det som en falliterklæring, hvis han stadig er træner skulle det glippe. Men 7-9-13, jeg håber og beder for et europæisk gruppespil!
Hvis du tror en FCM træners skæbne afgøres i 2 isolerede kampe, har du ikke fulgt meget med ;)
Jeg tænker at Hessels tålmodighed på et tidspunkt må være opbrugt. Samtidig har Steinlein lovet guld og grønne skove, og hvis det ikke har konsekvenser ikke at opnå målsætningen om europæisk gruppespil, så aner jeg ikke hvorfor målsætningerne blev etableret i første omgang :)?
Som andre nævner, har Benham aktiemajoritet, og kan vist bestemme pænt meget selv, hvis han skulle vælge at slå i bordet (tror jeg dog ikke at han gør). Og FCM har altid sat høje og ambitiøse mål, men ikke ladet sig forblinde af det, og holder mere en fast kurs end f.eks. AGF og Brøndby som med års mellemrum skifter mellem en kort sigtet og en lang sigtet strategi. Kenneth Andersen kan ikke få skylden for præsationerne tidligere år, og som sagt kan hans præstation ikke blot konkluderes over 2 kampe.
bifr05t skrev:
22. jul 2019, 22:03
Jeg vil egentligt gerne vide, hvilke tal Midtjylland er i besiddelse af....
Det tror jeg vi er mange, der gerne vil ;)

Men det vi ved er at de har et mere omfattende data sæt, og at de blandt andet kigger på nogle trends, hvor 2 kampe ikke giver nogen mening at analyser selvstændigt, i forhold til hvorvidt træneren er den rigtige eller ej.
Så at analyser på de 2 kampe i denne sæson om Kenneth Andersen er den rigtige træner, giver ikke mening. Hvis du inddrager forårssæsonen, kan det godt give mening, og jeg har ikke noget data belæg for at udtale mig om det ene eller det andet.

Men man kan i hvert fald sige resultatmæssigt har vi underpræsteret systematisk i august måned, den måned hvor europa gruppespillet afgøres, hvilket er super nederen og meget beklageligt. Men generelt set har vi faktisk haft rigtig gode resultater ellers. 2 mesterskaber og en pokaltitel på 4 år, og øvrige ganske fornuftige resultater, og vel den danske klub der har præsteret bedst, hvis du bare kigger nationalt de seneste 4 år, det er altså ret godt af en klub af Midtjyllands størrelse, og der er 2 klubber i hovedstaden der naturligt er større.

Det er sådan det jeg mener, der er det faktelle. Hvis jeg skal give mine egne 2 cents, kan jeg ingenlunde se hvorfor Kenneth Andersen skulle være fyrringtruet, omend at jeg ikke er uenig i at analysen at vores offensive output nogen gange kan virke lidt for tilfældigt og båret af individuelle præstationer, fremfor et hold præstation. Men det tror jeg godt man kan finpudse med den nuværende træner setup.
Bl.a. Mads Davidsen har flere gange rost for Midtjyllands data og strategi tilgang til spillerrekruttering, men kritiseret at vi ikke har brugt mere data og strategi mere til vores organisering på banen.
Nu har vi også fået en ny angribstræner, som måske kan give noget, selvom jeg stadig regner med at den offensive organisation falder under Priskes område. Men må vi følge med at se, spændende.

TrueWolfMidt
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Europa League 19/20

Indlæg af TrueWolfMidt »

TrueWolfMidt skrev:
22. jul 2019, 15:37
Dem som prøver at snakke sig til spilletid i medierne, giver jeg ikke meget for, det skal dog siges, at jeg beundrer Jacob Poulsen og hans spil, men hvis Kenneth af en eller anden grund foretrækker en anden spiller i en eller flere kampe og vi ikke kender begrundelsen derfor, ja så skal vi ikke blande os. Han træffer de valg han skønner er rigtige i den givne kamp og pt. har han ikke fejlet. Ved godt vi er mange trænere herinde, med hver vores mening, men mediestunt hvor man prøver at snakke sig til spilletid er en NO go. Det burde Jacob også vide, men han ved også hvordan han skal få medierne til at sluge hans udtalelser og lave røre i andedammen. Hvis spillere har et problem, så gå da til træneren og prøv at forklare / få en snak om hvorfor tingene nu er som de er.

Det skal lige med, at jeg var iblandt dem der klappede da Jacob kom på banen i Fcn kampen, men mener stadigvæk at mediestunt er NO go og skal være det for alle i truppen, det burde være en aftale spillerne og trænere imellem.
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... or/7722063

Endnu en som puster til ilden, og ikke overrasket over at det er Tøfting eller Gravlund.

Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 976
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: Europa League 19/20

Indlæg af tatoo »

Er der ikke et par indlæg her der ikke har noget med Europa League at gøre ?

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Europa League 19/20

Indlæg af 974 »

tatoo skrev:
23. jul 2019, 10:13
Er der ikke et par indlæg her der ikke har noget med Europa League at gøre ?
JO - jeg sad sgu da også lige og blev lidt forvirret :lol: :?:


Nu må de endelige kamptidspunkter da godt snart blive meldt ud idag, så der kan arrangeres AWAY-tur :fcm: 8-) :P

TrueWolfMidt
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Europa League 19/20

Indlæg af TrueWolfMidt »

Ups. Sorry. Må naturligvis gerne flyttes til Superligaen eller Kenneth Andersen tråden.

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 864
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Europa League 19/20

Indlæg af Saemala »

974 skrev:
23. jul 2019, 10:40
tatoo skrev:
23. jul 2019, 10:13
Er der ikke et par indlæg her der ikke har noget med Europa League at gøre ?
JO - jeg sad sgu da også lige og blev lidt forvirret :lol: :?:


Nu må de endelige kamptidspunkter da godt snart blive meldt ud idag, så der kan arrangeres AWAY-tur :fcm: 8-) :P
Det bliver først når Celtic har spillet deres runde færdig. Ryger de (sensationelt) ud, skal de spille samme dag i Glasgow. Da de så er i Champions Path, vil det være vores kampe mod Rangers der bliver byttet om. Sådan har jeg i hvertfald forstået det.
Høvdingen af Herning

Besvar