SL R28: Esbjerg - FCM
Re: SL R28: Esbjerg - FCM
Det er nok desværre Evander som er "problemet". For hans tilstedeværelse på banen sammen med Jakob Poulsen destruerer den taktik som vi i lang tid har haft så stor succes med. Nu forsøger man jo så at lappe problemet med Onyeka som skal rykke rundt mellem flere positioner, han gør det bravt, men det ødelægger simpelthen hele det system som vi har indarbejdet. Der skal simpelthen være to kantspillere foran de to backs så de kan overlappe, og der skal simpelthen være en defensiv midtbanespiller til at skabe balance. For mig at se må Evander og Jakob kæmpe om en plads, og så skal vi tilbage til det der virkede.
- DenStolteJyde
Tilbage til 4-1-4-1 så har vi backs der kan overlappe, vi har 3 mand centralt på midten og vi har stadig 2 kantspillere..
Jeg er enig i at Evander for tiden kan være den spiller, der "ødelægger", vores spil og mest også derfor jeg i mit tidligere indlæg nævner en mulig 4 3 3 med en Def. midt - eksempelvis en Sparv, Okoson el. Helt 3 spiller og så med en Evander/ Poulsen og Onyeka på midt, da vi mod FCN og Esbjerg mister midtbanen fuldstændig. Hælder mest til Evander over Jacob og det er jeg egentlig uenig med mig selv i, men som nævnt i det tidligere indlæg , virker det til at modstanderen også har opdaget at det er godt at lægge et stort pres på vores midtbane og desværre især JP, så uanset hvor vigtig han er, så er han også tæt på at være det fysiske svage led.
2 uafgjorte (med en flot sejr i en vigtig kamp i mellem) og så skal vi til at skifte formation? - Arh, venner.
Vi er enige om, at noget skal rettes til, men lad os nu lige holde fast i, at vi ikke smider barnet ud med badevandet. Der kan laves mange interessante ændringer indenfor den nuværende taktisks ramme. Kampen mod Esbjerg er den mest bekymrende siden vinterpausen. Det skal der naturligvis komme en reaktion på, men i min optik handler det mere om, KA og trænerteamet skal have fat i det mentale.
I øvrigt forstår jeg ikke helt jeres kritik - i al fald ikke med et længere lys på, end blot Esbjerg kampen. Vi har skabt en masse chancer, som ikke er blevet omsat til mål siden vinterpausen, det må være fokus at komme tilbage på sporet til chanceskabelsen og så få de mål. Da der har været skabt chancer, så har jeg svært ved at se, hvad Evander og JP skal gøre anderledes. Chancerne, der bliver skabt imod i tiden, hviler på, at vi gerne vil dominere på bolden og stå højt med baglinen, det er da positivt og ambitiøst. Hvis kritikken skal rettes mod nogen på nuværende tidspunkt, så er det i min optik spillerne på de forreste pladser, der mangler kynisme foran mål.
Vi er enige om, at noget skal rettes til, men lad os nu lige holde fast i, at vi ikke smider barnet ud med badevandet. Der kan laves mange interessante ændringer indenfor den nuværende taktisks ramme. Kampen mod Esbjerg er den mest bekymrende siden vinterpausen. Det skal der naturligvis komme en reaktion på, men i min optik handler det mere om, KA og trænerteamet skal have fat i det mentale.
I øvrigt forstår jeg ikke helt jeres kritik - i al fald ikke med et længere lys på, end blot Esbjerg kampen. Vi har skabt en masse chancer, som ikke er blevet omsat til mål siden vinterpausen, det må være fokus at komme tilbage på sporet til chanceskabelsen og så få de mål. Da der har været skabt chancer, så har jeg svært ved at se, hvad Evander og JP skal gøre anderledes. Chancerne, der bliver skabt imod i tiden, hviler på, at vi gerne vil dominere på bolden og stå højt med baglinen, det er da positivt og ambitiøst. Hvis kritikken skal rettes mod nogen på nuværende tidspunkt, så er det i min optik spillerne på de forreste pladser, der mangler kynisme foran mål.