U19 og U17

Om FC Midtjylland og Black Wolves
THenry

Re: U19 og U17

Indlæg af THenry »

Flot sejr. Det så godt ud både som hold og på det individuelle plan. Talentmassen er rigtig fin på akademiet, så fremtiden den er vor :D

Gustav Isaksen har X-faktor og store individuelle kvaliteter, og var fremragende i 1. halvleg. Nicolas Madsen styrer midtbanen som en garvet veteran. Flot debut til Patrick, der ligner en klippe på U-19 niveau...men 16-årige Oliver Sørensen (U-17 spiller) var nok den, der imponerede mig mest blandt mange flotte individuelle præstationer.

Glæder mig allerede til fredagens lodtrækning!

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Jeg synes jo at italienerne lignede et hold bestående af spillere der var mindst to år ældre end vores drenge, målt på fysik og udseende. De så slet ikke så drengede ud som vores, men det er jo bare de sydlandske gener og et ubarberet look der snyder tænker jeg. Jeg synes det er imponerende at drengene mentalt er så hurtige til at komme sig over den chokstart med det møgmål (afrettet skud). De dominerer jo ret kraftigt den sidste halve time af første halvleg. Fed kamp. Er glad for at jeg havde fri i dag - god timing :)
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

THenry skrev:
20. feb 2019, 13:04
THenry skrev:
19. feb 2019, 20:54
Truppen til kampen mod Roma: https://www.fcm.dk/nyheder/akademi/uyl- ... od-as-roma

Det mest interessante er, at Patrick kan få debut :D
Patrick får debut. Start 11 er:

Olafsson
O. Olsen-J.Larsen-Patrick-Dyhr
N. Madsen-Martis-O. Sørensen
Tengstedt-Jibril-G. Isaksen
Nu har jeg fået set kampen. Flot indsats af hele banden mod en dygtig modstander. Respekt for det.

Sådan nogle sejre her gør absolut ikke akademinet mindre populært, når unge spillere skal afgøre, hvor i Danmark de gerne vil have deres fodbold uddannelse.

Spiller man ikke normalt 3-4-3 ligesom første holdet i u19 ligaen? - Det synes jeg, at KA nævnte, da han var i sort snak(?)

Brugeravatar
Jacob

Indlæg af Jacob »

Vi er kommet i flot selskab. Mulige modstandere i næste runde:
🇪🇸 At. Madrid, Real Madrid
🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿 Manchester United, Liverpool, Chelsea
🇩🇪 Hoffenheim, Hertha
🇫🇷 OL, Montpellier
🇵🇹 Porto
🇳🇱 Ajax
🇺🇦 Dinamo Kyiv
🇭🇷 Dinamo Zagreb

THenry

Indlæg af THenry »

Stoffer skrev:
20. feb 2019, 20:04
THenry skrev:
20. feb 2019, 13:04
THenry skrev:
19. feb 2019, 20:54
Truppen til kampen mod Roma: https://www.fcm.dk/nyheder/akademi/uyl- ... od-as-roma

Det mest interessante er, at Patrick kan få debut :D
Patrick får debut. Start 11 er:

Olafsson
O. Olsen-J.Larsen-Patrick-Dyhr
N. Madsen-Martis-O. Sørensen
Tengstedt-Jibril-G. Isaksen
Nu har jeg fået set kampen. Flot indsats af hele banden mod en dygtig modstander. Respekt for det.

Sådan nogle sejre her gør absolut ikke akademinet mindre populært, når unge spillere skal afgøre, hvor i Danmark de gerne vil have deres fodbold uddannelse.

Spiller man ikke normalt 3-4-3 ligesom første holdet i u19 ligaen? - Det synes jeg, at KA nævnte, da han var i sort snak(?)
Det er helt sikkert en stor faktor for rekruttering af de næste talenter til fødekæden. Både danske og udenlandske. Mener det var Baidoo, der har fortalt, at han så FCM spillede mod Barcelona i YL for et par år siden, så det er jo en fin måde at blive kendt på :D
Det er i hvert fald med til at bringe FCM på fodboldlandkortet. Jeg gad godt at vide, om det er et kort, der har værdi for salgspriser af akademispillere for det er jo ikke ligefrem nogle små og ligegyldige hold, som vi slår i internationale U-turneringer?

Jeg tror 4-3-3 er den normale opstilling. Det er sådan, de har spillet de gange, jeg har set U-19 i denne sæson, herunder i bl.a. efteråret, da KA var chef for U-19.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Jacob skrev:
20. feb 2019, 21:55
Vi er kommet i flot selskab. Mulige modstandere i næste runde:
🇪🇸 At. Madrid, Real Madrid
🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿 Manchester United, Liverpool, Chelsea
🇩🇪 Hoffenheim, Hertha
🇫🇷 OL, Montpellier
🇵🇹 Porto
🇳🇱 Ajax
🇺🇦 Dinamo Kyiv
🇭🇷 Dinamo Zagreb
Bestemt grund til at du har udeladt Barcelona og Tottenham?

I øvrigt interessant her i play-off runden. De 8 vinderen af Domestic champ-path og 2'erne fra gruppespillet.
Er godt klar over domestic champs. har haft hjemmebane. Men 6 domestic champ. vindere og 'kun' 2 vindere fra gruppespillet.
https://en.wikipedia.org/wiki/2018%E2%8 ... uth_League

Har i nogen favoritter, når der skal trækkes lod i bowlen fredag kl. 14? :)
Håber bare på hjemmebane.

Træneren Claus Therkildsen siger:
- Jeg håber på, at vi trækker én af de helt store, og det kunne være særligt fedt med et af de engelske hold. Det er kampe som den i dag og det som venter os, vi går og ønsker at være en del af uge efter uge. Det er fodbold på absolut højeste niveau, slutter en stolt cheftræner.
https://www.fcm.dk/nyheder/akademi/--fa ... raestation
Er det mig der lægger for meget i det, eller er det lidt mærkeligt. Det er vel ikke en stor oplevelse. Det handler vel om at vinde og gå i finalen?

Flemse

Indlæg af Flemse »

Steffen am skrev:
21. feb 2019, 14:26
I øvrigt interessant her i play-off runden. De 8 vinderen af Domestic champ-path og 2'erne fra gruppespillet.
Er godt klar over domestic champs. har haft hjemmebane. Men 6 domestic champ. vindere og 'kun' 2 vindere fra gruppespillet.
Når man tænker lidt over det, synes jeg egentlig ikke, at det er så overraskende. Klubberne i gruppespillet var der jo udelukkende pga., at klubbens seniorhold havde kvalificeret sig til Champions League, og altså ikke pga. ungdomsholdets styrke. Vinderne fra Domestic Path derimod var jo til gengæld kvalificeret, pga. at holdet havde vundet det nationale mesterskab.

Densestar7430

Indlæg af Densestar7430 »

Flemse skrev:
21. feb 2019, 14:47
Steffen am skrev:
Når man tænker lidt over det, synes jeg egentlig ikke, at det er så overraskende. Klubberne i gruppespillet var der jo udelukkende pga., at klubbens seniorhold havde kvalificeret sig til Champions League, og altså ikke pga. ungdomsholdets styrke. Vinderne fra Domestic Path derimod var jo til gengæld kvalificeret, pga. at holdet havde vundet det nationale mesterskab.
Lige nøjagtigt. Derfor synes jeg også det virker helt naturligt. Roma som vi slog ud blev f.eks. "kun" nr 3 i den italienske u19 liga og tabte i første runde af play off kampene. De ligger igen i år på en 3. plads.

Kiggede også kort på den spanske liga, som dog er mere indviklet da den er delt op i en masse grupper og i England der vidst kun u18 liga.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Densestar7430 skrev:
21. feb 2019, 15:20
Flemse skrev:
21. feb 2019, 14:47
Steffen am skrev:
Lige nøjagtigt. Derfor synes jeg også det virker helt naturligt. Roma som vi slog ud blev f.eks. "kun" nr 3 i den italienske u19 liga og tabte i første runde af play off kampene. De ligger igen i år på en 3. plads.

Kiggede også kort på den spanske liga, som dog er mere indviklet da den er delt op i en masse grupper og i England der vidst kun u18 liga.
Landende bestemmer nogenlunde selv hvilken turnering der skal give adgang.
Rigtig nok i England er det deres u18 turnering og i Spanien har de en u19 cup turnering, da deres u19 liga er regionalt inddelt.

Jeg køber præmissen, og et godt spørgsmål er om man skulle ændrer i formatet så man sidestillede de 2 "paths".
Salzburg har godt nok vundet en gang. Og ellers Chelsea 2 gange og Barcelona 2 gange. I år er Chelsea så med via domestic champ. er jeg i tvivl om de har været de andre år.

Men det er jo i høj grad Champions League-path, som dominerer og jo også nogle klubber der har mange flere ressourcer.
Men glæder mig at se at man ikke har et godt ungdomshold, bare fordi man har mange peneg. :)

THenry

Indlæg af THenry »

Jeg tog lige et kig på det U-19 hold, der 23. februar 2016 knebent tabte til Barcelona i Youth League efter bl.a. at have elimineret Atletico Madrid. https://www.transfermarkt.com/fc-barcel ... ht/2665865

Her 3 år senere har vi fået følgende værdi:

Førsteholdsminutter i FCM: 18.097 min. (Superliga, pokal og europæiske kampe) = ca. 201 hele fodboldkampe (Fordelt på NK, Duelund, Andreas Poulsen, Frank, Mads Døhr og Mikael Anderson).

Anslåede transferindtægter: Ca. 100-110 mio. kr. (NK, Duelund, Andreas Poulsen).

Spillere på kontrakt d.d i FCM: 7

3 i den nuværende førsteholdstrup (Frank, Døhr og Oliver Ottesen) og 4 på udleje (Kirk, Anderson, J. Thomsen og Gloire).

Jeg håber ikke, at jeg har glemt nogen :D, men jeg synes akademiet har bevist sin værdi (Hvis vi antager, at det koster ca. 15 mio. årligt at drive det) og U-19-kuldet fra 2016 har i særdeleshed allerede klart været en meget fin business case for klubben, selvom der er rigtig mange, der ikke slår igennem hos os.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

En lille apropro.
Chelsea er netop blevet straffet under FIFA's "FCM-kapitel" med at skrive med spillere under 18 år.
Som bl.a. Barcelona i øvrigt også blev omkring det tidspunkt hvor vi spillede mod dem,
og deres 'ulovlige' koreaner gjorde ondt på os.

https://www.theguardian.com/football/20 ... 00-players

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Husk i øvrigt lodtrækning her kl. 14.00
Der bliver trukket lod til alle de resterende runder.

https://www.uefa.com/uefayouthleague/se ... d=2001053/

Flemse

Indlæg af Flemse »

Manchester United hjemme!! :P

THenry

Indlæg af THenry »

Haha. Vi slår altid United hjemme. Det er et historisk fact :D

Anyway. Jeg er bare glad for, at vi trak hjemmebane. Det var det vigtigste for mig.
Senest rettet af THenry 22. feb 2019, 14:13, rettet i alt 1 gang.

hviid
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Indlæg af hviid »

Den ender 2-1 til os og Jibril scorer sejrsmålet :-D

Besvar