Økonomien

Om FC Midtjylland og Black Wolves
SimonH

Re: Økonomien

Indlæg af SimonH »

Vi har iflg. steinlein investeret ca. 12 mio. Kr. i bedre baner og træningsfaciliteter til den kommende sæson.

CasperBW

Indlæg af CasperBW »

SimonH skrev:
13. jul 2018, 09:32
Vi har iflg. steinlein investeret ca. 12 mio. Kr. i bedre baner og træningsfaciliteter til den kommende sæson.
Har du et link til en artikel el. Lign?

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Jeg har været en af de største kritikere af Steinleins kommunikation, og jeg må bare sige, at her gør han det virkelig godt. Ligefrem kommunikation med sans for både ydmyghed og ambitioner. Det er lige i øjet imo.

Vijen

Indlæg af Vijen »

Det er jo en katastrofe, der er blevet brugt penge på at opgradere faciliteter og vi kommer med et fornuftigt 2 cifret million overskud. Nu er alle pengene spildt fordi skat tager dem ;)

oros

Indlæg af oros »

Steinlein lover et tocifret overskud. Altså max 99 kr,- :lol:
Nå, flot, direkte kommunikation og målsætninger indenfor realistisk rækkevidde. Tak for det, Steinlein. :fcm:

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Ja, også ros herfra. Dejligt med kommuniktion og så specielt noget godt af slagsen.

Vi ved ikke noget om hvordan pengene er brugt vel?
2 nye græsbaner må da lige knap koste 12 millioner.

Er kunstgræsbanen med i det beløb? (forstået som i om det er samme periode)

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Det bliver gentaget i kampoptakten til AGF kampen, at der er brugt 12 millioner på faciliteter (herunder græsbaner),
samt at der er investeret i sundhedssektoren, uden at det bliver konkretiseret nærmere.

Med FCM's skadehistorik virker det som en god ide at investere her, men nogen der ved noget om hvordan eller i hvilken form der er investeret her?

EsbenVest

Indlæg af EsbenVest »

Lige til de interesserede i FCMs økonomi kan det anbefales at følge FCMs kommercielle direktør Jacob Jørgensen på LinkedIn.
Her lidt om gentegningen af sponsorer. https://www.linkedin.com/feed/update/ur ... 6396940288

974

Indlæg af 974 »

EsbenVest skrev:
14. aug 2018, 13:15
Lige til de interesserede i FCMs økonomi kan det anbefales at følge FCMs kommercielle direktør Jacob Jørgensen på LinkedIn.
Her lidt om gentegningen af sponsorer. https://www.linkedin.com/feed/update/ur ... 6396940288
Fedt link Esben ! :-)

Kim

Indlæg af Kim »

Hej alle,

EsbenVest: Tak for linket til Jacob's LinkedIn profil. Det er stærkt - har nu set Jacob bidrag omkring hvordan det går på økonomi siden i fcm, samt den film der er lavet om FCM Business - kendte ikke denne side af FCM, som alm. privat fan :)

Jeg faldt netop over en DR artikel, hvor de har gennemgået de 14 superliga klubbers økonomi, de seneste år.

Artiklen er ganske interessant, selvom vores massive spillersalg det seneste halve år på igen måde er regnet ind.

https://www.dr.dk/nyheder/penge/superli ... gnskabsaar

Artiklen stater at vi har haft godt 190 mio. kroner underskud de seneste 9 regnskabsår, og så synes jeg faktisk det er ret vildt at vi næste har solgt spillere for et næsten lige så stort beløb de sidste 9 måneder.

Vil nogle hjælpe mig med en liste af spillere og de cirka priser vi kender?

Philip Novak(jan18): 19 mio.
Sørloth(jan18): 75 mio + 22 mio for CP's overlevelse i PL
Andreas Poulsen (jun18): 34 mio.
Rasmus Nissen (jan18): 34 mio.
Dominik Drexler(juli18)33,5-18,5=15 mio.

i alt 199 mio - hvem har jeg glemt

disclaimer: jeg er opmærksom på at spillerkøb ikke er indregnet.... :)

Xinx
Geografisk sted: København

Indlæg af Xinx »

Kim skrev:
30. aug 2018, 14:23
Hej alle,

EsbenVest: Tak for linket til Jacob's LinkedIn profil. Det er stærkt - har nu set Jacob bidrag omkring hvordan det går på økonomi siden i fcm, samt den film der er lavet om FCM Business - kendte ikke denne side af FCM, som alm. privat fan :)

Jeg faldt netop over en DR artikel, hvor de har gennemgået de 14 superliga klubbers økonomi, de seneste år.

Artiklen er ganske interessant, selvom vores massive spillersalg det seneste halve år på igen måde er regnet ind.

https://www.dr.dk/nyheder/penge/superli ... gnskabsaar

Artiklen stater at vi har haft godt 190 mio. kroner underskud de seneste 9 regnskabsår, og så synes jeg faktisk det er ret vildt at vi næste har solgt spillere for et næsten lige så stort beløb de sidste 9 måneder.

Vil nogle hjælpe mig med en liste af spillere og de cirka priser vi kender?

Philip Novak(jan18): 19 mio.
Sørloth(jan18): 75 mio + 22 mio for CP's overlevelse i PL
Andreas Poulsen (jun18): 34 mio.
Rasmus Nissen (jan18): 34 mio.
Dominik Drexler(juli18)33,5-18,5=15 mio.

i alt 199 mio - hvem har jeg glemt

disclaimer: jeg er opmærksom på at spillerkøb ikke er indregnet.... :)
Kroon for ??
Drachmann for 2-3 mio

Kim

Indlæg af Kim »

Hej Xinx,

Jeg tænker mere på de store transfer +10 mio - jeg er med på at vi har nogle småtterier til et par mio. her og der :)

/Kim

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Interessant at OB har en langt større omsætning end både os og Brøndby. Samt at vi næsten har samme som Brøndby.

OB får dæleme ikke meget ud af den omsætning som vel giver et indblik i fx spillerlønninger?

Xort
Geografisk sted: Herning

Indlæg af Xort »

Ravnen skrev:
30. aug 2018, 14:54
Interessant at OB har en langt større omsætning end både os og Brøndby. Samt at vi næsten har samme som Brøndby.

OB får dæleme ikke meget ud af den omsætning som vel giver et indblik i fx spillerlønninger?
Uden lige at have kigget analysen, så hænger det vel sammen med at OB er den del af en større koncern med Messecenter?

Besvar