Transfer vinter 2018

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Jesper BW1100

Re: Transfer vinter 2018

Indlæg af Jesper BW1100 »

Acebone skrev:
3. feb 2018, 17:32
Men Brøndby vil selvfølgelig ikke hjælpe Lyngby, for de kan komme til at drage fordel af en skrivebordssejr over dem senere.

Lige før vi burde give Lyngby lidt af Sørloth-millionerne for at holde snuden oven vande til slutspillet.
Du behøver blot hjælpe dem med næste uges løn. De starter mod Lyngby ;-)

Noerum

Indlæg af Noerum »

Hvis Lyngby ender med at gå konkurs, ville Mikkel Rygaard så ikke være interessant for os? Han er utrolig dygtig med bolden og har et godt blik for spillet. Kunne han være den langsigtede afløser for Jakob Poulsen? Han er kun 27 år gammel, så der burde være mange år i ham endnu.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Noerum skrev:
5. feb 2018, 17:04
Hvis Lyngby ender med at gå konkurs, ville Mikkel Rygaard så ikke være interessant for os? Han er utrolig dygtig med bolden og har et godt blik for spillet. Kunne han være den langsigtede afløser for Jakob Poulsen? Han er kun 27 år gammel, så der burde være mange år i ham endnu.
Har i hvert fald set tidligere flere andre, der deler tanke med dig.
Så kunne måske godt være interessant.

Umiddelbart tænker jeg at hvis Lyngby går konkurs, håber jeg mere på at FCM signer Jonathan Hartmann (u17 træner i Lyngby og ekspert på Mediano), til akademiet. Han virker kompetent og med en god tilgang :)

Er faktisk ikke helt klar over hvem der er på u17 nu efter Graversen blev ansat som sportschef, udover Mads Buttgereit som flyder lidt og hjælper både u17, u19 og liga.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Hvad med Stephen Foyston?

Flodisar
Geografisk sted: Eslöv, Sverige

Indlæg af Flodisar »

Skriver "Halstihörnan" för MFF:s fansida Himmelriket http://www.svenskafans.com/fotboll/mff - en serie texter där jag följer Markus Halstis karriär. Följde därför FC Midtjylland i 2år.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Flodisar skrev:
10. feb 2018, 09:38
Lite rykten kring Sparv:
http://www.fotbolldirekt.se/2018/02/09/ ... um=twitter
Hvilken troværdighed har mediet?

Flodisar
Geografisk sted: Eslöv, Sverige

Indlæg af Flodisar »

Stoffer skrev:
10. feb 2018, 10:26
Flodisar skrev:
10. feb 2018, 09:38
Lite rykten kring Sparv:
http://www.fotbolldirekt.se/2018/02/09/ ... um=twitter
Hvilken troværdighed har mediet?
Helt ok. Så pass att de större tidningarna direkt tagit upp det. Vore ganska logiskt också om vi är intresserade - vi kan vara lite tunna på innermittfältet, i alla fall till sommaren när Europaspelet börjar. Det ska bli spännande att följa.
Skriver "Halstihörnan" för MFF:s fansida Himmelriket http://www.svenskafans.com/fotboll/mff - en serie texter där jag följer Markus Halstis karriär. Följde därför FC Midtjylland i 2år.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Godt nok har Sparv ikke været i nærheden af sit niveau i mesterskabsæsonen. Han har været ude af balance efter min mening og hans aggressivitet sat sammen med at han ikke er helt på forkant med situationerne som tidligere, har skabt flere muligheder for et katastrofalt rødt kort. For stor risiko at have på banen som han spillede i efteråret. Når det er sagt så kan en Sparv tilbage i balance og på et niveau i nærheden af mesterskabsæsonen være den forskel der giver guld. Så er han med stor afstand den bedste 6`er vi har i truppen.
Hvis man sælger Sparv nu skal det være fordi han selv VIL væk. Vi kan ikke gøre truppen smallere med de muligheder der ligger forude
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Det skulle ligne Sparv meget dårligt at trumfe et skifte igennem nu, hvor vi ikke kan hente en erstatning. Han har altid været professionel og en rollemodel.

Nej, hvis han skal skifte, bliver det til sommer. Måske vil tiden da også være moden med de unge midtbanetalenter, vi har på spring. Men en forlængelse vil heller ikke gøre mig noget.

Noerum

Indlæg af Noerum »

Det ville give bedre mening at forlænge med ham. Han er stadig en god spiller og vi har haft rigelig udskiftning. Kunne man forlænge med 1-1,5 år ville det være fint.

974

Indlæg af 974 »

ja for os - men næppe for Sparv
Og mon det ikke er derfor at der måske forhandles om et skifte :-)

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

mousebreaker skrev:
10. feb 2018, 11:06
Godt nok har Sparv ikke været i nærheden af sit niveau i mesterskabsæsonen. Han har været ude af balance efter min mening og hans aggressivitet sat sammen med at han ikke er helt på forkant med situationerne som tidligere, har skabt flere muligheder for et katastrofalt rødt kort. For stor risiko at have på banen som han spillede i efteråret. Når det er sagt så kan en Sparv tilbage i balance og på et niveau i nærheden af mesterskabsæsonen være den forskel der giver guld. Så er han med stor afstand den bedste 6`er vi har i truppen.
Hvis man sælger Sparv nu skal det være fordi han selv VIL væk. Vi kan ikke gøre truppen smallere med de muligheder der ligger forude
Jeg er helt enig i dine tanker.

Min holdning er, at kun JP er mere afgørende for truppen med tanke på alternativer i truppen. Jeg mener, at det vil være meget, meget problematisk ikke at forlænge med Sparv og at klubben bare har at gøre deres ypperste for at forlænge.

Benzo

Indlæg af Benzo »

Jeg synes ikke man skal gøre alt for at holde på Sparv, på et tidspunkt skal vi alligevel have spillet nogle af de unge ind, og vi har Drachmann til at lette transitionen. Tror der kommer en stor udskiftning i truppen til sommer, og det vil være et oplagt tidspunkt at udvælge dem man vil satse på frem mod næste gang vi får en chance for at nuppe et mesterskab, og tvivler på at Sparv vil være her længe nok til at han skal være en af dem man satser på.

Synes dog helt sikkert man skal beholde Sparv indtil sommer.

THenry

Indlæg af THenry »

Acebone skrev:
10. feb 2018, 11:44
Det skulle ligne Sparv meget dårligt at trumfe et skifte igennem nu, hvor vi ikke kan hente en erstatning. Han har altid været professionel og en rollemodel.

Nej, hvis han skal skifte, bliver det til sommer. Måske vil tiden da også være moden med de unge midtbanetalenter, vi har på spring. Men en forlængelse vil heller ikke gøre mig noget.
Ja. Det vil være håbløst at sælge ham til Malmö. Vi har brug for hans vindermentalitet, erfaring og professionalisme i guldkampen. Det er mere vigtigt for os end lidt håndøre fra Malmö, hvis han skulle ende med at skrive kontrakt med dem fra sommerferien.

De to første sæsoner i klubben var Sparv sublim og måske vores vigtigste mand i 6-rollen i 4-5-1, men et interessant spørgsmål er vel, om han passer lige så godt ind i det nye system som i det gamle?

Med 3 midtstoppere har vi måske mindre behov for en decideret sekser, og kan måske spille med 2 mere dynamiske og bevægelige box-til-box spillere centralt, eller hvad tænker I om det?

admin 3

Indlæg af admin 3 »

Jeg ser absolut ingen argumentation for at fcm skule være interesseret i sådan en transfer.

De beløb som Malmø, skulle kunne eller ville betale, opvejer på ingen måder det aportslige tab.

Personlig holdning

Låst