Fcm5600 skrev: ↑18. dec 2017, 13:15
Stoffer skrev: ↑18. dec 2017, 08:49
Fcm5600 skrev: ↑16. dec 2017, 17:00
Det er mere spændende end giftigt. Det er som om slutspillet starter med det samme. Så længe vi er i front vil uafgjorte kampe være til vores fordel. Det er mere de andre der er tvunget til at hente 3 point i indbyrdes kampe. Når man tænker på at Fcn vil være mærkbart svækket, og hvordan Bif har spillet over evne. Så kan man næsten ikke vente til 9/2
Hvad baserer du vurderingen, at BIF har spillet over evne, på?
I øvrigt så burde FCN også have været mærkbart svækket efter sommervinduet med tabet af store profiler. Det er ikke ligefrem sket. Hvis de har flere spillere bare i nærheden af Mathias Jensen på hylderne, der kan træde inde for Marcondes et al., så tror jeg ikke, at vi skal gøre os alt for store forventinger om et svagere FCN.
Med hensyn til Brøndby har de kæmpet virkelig godt men uden et decideret angreb. Kun Pukki har i perioder præsteret. Det tror jeg ikke holder over en hel sæson. Det er tro på tingene og energi, men uden den sidste kvalitet til at toppe over en hel sæson.
Fcn har imponeret spillemæssigt efter 3 store profiler stoppede, men nu siger man så farvel til superliga topscoreren med 17 mål. Det kommer til at koste noget, selvom de måske har endnu en kanin, de kan smide ind.
Til gengæld har Fcm bredden til at holde hele foråret.
Der er jeg faktisk knap så optimistisk, må jeg indrømme.
Brøndby har spillet fremragende, selvom Pukki og Mukthar ikke har spillet op til deres bedste.
De kan lige så godt få gang i dem 2, og så ser de aldeles kompetente ud.
FCN har vist det så mange gange nu, at ved profilafgang er der bare andre der træder ind og tager over.
Marcondes forsvinder tror jeg faktisk ikke kommer til at gøre ondt, men måske Mitiligas afgang gør.
Det kan dog være til FCN's ulempe at forårssæsonen starter tidligt med dårlige baner, og hvis de rammer en dårlig stime.
Men virkelig et hold der kan gå begge veje, og ikke et hold, som jeg ser det, som man kan afskrive.
FCK er så langt bagefter, at de ikke 'burde' få en rolle,
men mesterskabsslutspillet er stadig ukendt størrelse, med mange indbyrdes opgør. Og selvom FCK måske ikke vinder mesterskabet kan de måske komme til at blande sig og direkte afgør mesterskabet, mellem de overstående hold.
Samtidig, er det måske FCM der har det sværeste program i runde 20-26.
Et parameter, jeg synes der er interessant i det her.
FCN kommer givetis til at blive svækket i vinter vinduet. (selvom det som sagt, ikke er sikkert det kommer til at ramme dem)
FCM kommer måske til at blive svækket. Mister formentlig Novak (og så med Sanneh ind)
Mens både FCK og BIF formentlig kommer til at være styrket på den anden side af vintervinduet.
Og hvad kommer det til at betyde.
Med pointhøsten indtil videre, kunne både FCM, BIF og FCN bliver mestrer, i en almindelig sæson.
Dette ser dog ikke ud til at blive en almindelig en af slagsen.