Jess Thorup.

Om FC Midtjylland og Black Wolves
SimonH

Re: Jess Thorup.

Indlæg af SimonH »

ben2han skrev:
12. dec 2017, 16:36
Skal man forlænge med Thorup så max 1 år.

Holdets succes pt., skyldes det alene Thorups evner ? ET KLART NEJ

Enhver elite træner vil kunne få en vis succes med den trup, som er bedre end Riddersholms guldhold i 2015.

AT FCM HAR VENTET INDTIL NU, skyldes alene ledelsens tvivl på Thorup, ellers havde man da forlænget, det er jo logisk.

For mig har Thorup mangler, han kan finde på at fryse en spiller ud, det er ikke særlig konstruktivt, han har en evne til at lægge sig ud med stjerner det har man set i FCM og på U-21 landsholdet, manglende kommunikation kan være årsagen til dette.

Han har svært ved at få stjernerne til at peak, det har man set i FCM og på U-21 landsholdet, Sisto et godt eksempel, bliver Paul den næste ? en hurtig afstemning var at ønske, når der er krise mangler han evnen til at handle hurtigt.

Thorup har måske en styrke som også er en svaghed, nemlig stædighed.

Har Thorup opfundet nogen spiller i sin tid i FCM ? Sisto, Erik, Paul, RNK, Hassan, Sly og Duelund var opfundet af Riddersholm, Thorup mislykkedes med Riis og Nicolaisen, en masse er sendt udenbys på udleje.

Hvis jeg nu siger paul, hvad siger du så?
Hvis jeg siger nissen, hvad siger du så?
Hvis jeg siger Sørloth, hvad siger du så?
Hvis jeg siger..., hvad siger du så?

ben2han

Indlæg af ben2han »

SimonH skrev:
12. dec 2017, 16:40
ben2han skrev:

Enhver elite træner vil kunne få en vis succes med den trup, som er bedre end Riddersholms guldhold i 2015.

AT FCM HAR VENTET INDTIL NU, skyldes alene ledelsens tvivl på Thorup, ellers havde man da forlænget, det er jo logisk.

For mig har Thorup mangler, han kan finde på at fryse en spiller ud, det er ikke særlig konstruktivt, han har en evne til at lægge sig ud med stjerner det har man set i FCM og på U-21 landsholdet, manglende kommunikation kan være årsagen til dette.

Han har svært ved at få stjernerne til at peak, det har man set i FCM og på U-21 landsholdet, Sisto et godt eksempel, bliver Paul den næste ? en hurtig afstemning var at ønske, når der er krise mangler han evnen til at handle hurtigt.

Har Thorup opfundet nogen spiller i sin tid i FCM ? Sisto, Erik, Paul, RNK, Hassan, Sly og Duelund var opfundet af Riddersholm, Thorup mislykkedes med Riis og Nicolaisen, en masse er sendt udenbys på udleje.

Paul var spottet af Riddersholm, nissen var spottet af Riddersholm, Sørloth var spottet i Norge ellers røg han vel ikke til Gronningen i holland, han havde haft landsholdsdebut ?

Med opfundet mener jeg, at hive en frem fra det ukendte.

SimonH

Indlæg af SimonH »

ben2han skrev:
12. dec 2017, 16:44
SimonH skrev:
12. dec 2017, 16:40
ben2han skrev:

Paul var spottet af Riddersholm, nissen var spottet af Riddersholm, Sørloth var spottet i Norge ellers røg han vel ikke til Gronningen i holland, han havde haft landsholdsdebut ?

Med opfundet mener jeg, at hive en frem fra det ukendte.

Det der er så åndsvagt som noget kan være, du udstiller dig selv ved at mene at riddersholm har opfundet nissen, paul mm.

Desuden så er Thorup netop ikke stædig, han ændrede vel formation?? Lidt underlige holdninger du har, især hvis du ikke vil argumentere på en saglig måde for dem.

Brugeravatar
Jacob

Indlæg af Jacob »

ben2han skrev:
Det er fedt med forskellige meninger og vinkler, men det der er bare dumt.

Hvis du ikke vil kreditere Thorup for spillere der fik debut før hans tid, så kan du heller ikke give Riddersholm æren for Sviatchenko, Hassan og Sly som alle fik debut under Allan Kuhn.

Desuden fik NK først debut under Thorup.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Kan bidrage med at Paul kun har startet i en(!!) superliga kamp under Riddersholm. Ellers var han kun indskifter i nogle få kampe.

Ben2han, jeg hader at gå efter manden, i stedet for efter bolden. Men synes du udstiller du mere er en troll, end seriøs debattør.

For at hive snakken lidt tilbage på sporet.
For at citere formand Ankersen, bliver træneren generelt tillagt for stor værdi, specielt i krisetider. Det er selvfølgelig også gældende i succestider.

Det er langt fra kun Thorup der skal have skylden/ros'en for at det for tiden går godt. Der er klart nuancer, sådan er det jo også.
Medvirkende, men ikke ene ansvarlig.

ben2han

Indlæg af ben2han »

Jacob skrev:
12. dec 2017, 16:56
ben2han skrev: Har Thorup opfundet nogen spiller i sin tid i FCM ? Sisto, Erik, Paul, RNK, Hassan, Sly og Duelund var opfundet af Riddersholm, Thorup mislykkedes med Riis og Nicolaisen, en masse er sendt udenbys på udleje.
Det er fedt med forskellige meninger og vinkler, men det der er bare dumt.

Hvis du ikke vil kreditere Thorup for spillere der fik debut før hans tid, så kan du heller ikke give Riddersholm æren for Sviatchenko, Hassan og Sly som alle fik debut under Allan Kuhn.

Desuden fik NK først debut under Thorup.
ja du har delvis ret med de 3 du nævner, men de var ikke spottet af Kuhn, men spottet Erik R/Thomasberg, men Riddersholm var jo hjælptræner under de 2 sidstnævnte 8-) Nissen havde trænet og spillet med A-truppen, han var spottet.

Men 1 stk spiller skal ikke skille os, det er relativ få over 3 år. Dermed er der mange af de spillere der er spottet som ikke har slået igennem under Thorup, mange har derfor været sendt udenbys, og de kan selvfølgelig nå det endnu, eller bare enkelte af dem, mennnnnn

SimonH

Indlæg af SimonH »

Det handler jo ikke om at spotte spillere, men om at udvikle dem.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

ben2han skrev:
12. dec 2017, 17:06
ja du har delvis ret med de 3 du nævner, men de var ikke spottet af Kuhn, men spottet Erik R/Thomasberg, men Riddersholm var jo hjælptræner under de 2 sidstnævnte 8-) Nissen havde trænet og spillet med A-truppen, han var spottet.

Men 1 stk spiller skal ikke skille os, det er relativ få over 3 år. Dermed er der mange af de spillere der er spottet som ikke har slået igennem under Thorup, mange har derfor været sendt udenbys, og de kan selvfølgelig nå det endnu, eller bare enkelte af dem, mennnnnn
Ikke spilet nej, men trænet ja.

Men altså, så kan du jo blive ved.

Hvad med Andreas Poulsen, er det Thorup eller?

Alle spillerne har jo haft ungdomstrænere, så det er vel ungdomstrænernes fortjeneste.
Og hva så med alle de unge, hvis Riis, Nicolaisen, Munksgaard, Oliver Ottesen, Frank, Torp, Kaan, Vang, Buch, Damkjær osv. får succes, så er det Thorups skyld, fordi han har trænet med dem, uanset om de får spilletid eller ej?

Det bliver sku hurtig en dum sort/hvid diskussion.

Må da i hvert fald konkludere at der er en række spillere under Thorup som er integreret og har fået tillid og ansvar under Thorup. Som i hvert fald tæller. Hvem der så har scoutet osv. Det bliver sku lidt dumt/unuanceret.

ben2han

Indlæg af ben2han »

Steffen am skrev:
12. dec 2017, 17:01
Kan bidrage med at Paul kun har startet i en(!!) superliga kamp under Riddersholm. Ellers var han kun indskifter i nogle få kampe.

Ben2han, jeg hader at gå efter manden, i stedet for efter bolden. Men synes du udstiller du mere er en troll, end seriøs debattør.

For at hive snakken lidt tilbage på sporet.
For at citere formand Ankersen, bliver træneren generelt tillagt for stor værdi, specielt i krisetider. Det er selvfølgelig også gældende i succestider.

Det er langt fra kun Thorup der skal have skylden/ros'en for at det for tiden går godt. Der er klart nuancer, sådan er det jo også.
Medvirkende, men ikke ene ansvarlig.
Jeg skal ikke kommentere hvad du så er Steffen Am, men Paul var spottet før Thorups tid, Paul har faktisk en guldmedalje derhjemme.

Det er guddømme ringe, at Thorup ikke har fået nogle af dem der var spottet bryde igennem for alle vinduer, han mislykkedes med Riis, Nicoliesen, Andersson, vang, de to i thisted, en i Ringkøbing, en i Horsens osv.

ben2han

Indlæg af ben2han »

SimonH skrev:
12. dec 2017, 17:14
Det handler jo ikke om at spotte spillere, men om at udvikle dem.
det er ikke rigtigt det du skriver, rækkefølgen er spottet, udvikle, kom på holdet, bide sig fast og slå igennem for alle vinduer, Riis er et godt eksempel på en spiller der faldt på det sidste punkt.

ben2han

Indlæg af ben2han »

uanset hvor meget I vender og drejer det, Thorups kontrakt udløber til sommer og p.t. er han ikke på kontrakt længere, hvis ledelsen vidste at Thorup var den rigtige at forsætte med, havde man forlænget i sommers eller i sidste vinter.

Der er eller har været en tvivl om Thorup var den rigtige mand at forsætte med

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

ben2han skrev:
12. dec 2017, 17:17
Jeg skal ikke kommentere hvad du så er Steffen Am, men Paul var spottet før Thorups tid, Paul har faktisk en guldmedalje derhjemme.

Det er guddømme ringe, at Thorup ikke har fået nogle af dem der var spottet bryde igennem for alle vinduer, han mislykkedes med Riis, Nicoliesen, Andersson, vang, de to i thisted, en i Ringkøbing, en i Horsens osv.
Jo jo, men læs hvad der bliver skrevet.
Paul fik kun en ligastart under Riddersholm, ellers var han indskifter.

NK spillede slet ikke.

Under Thorup er Hansen, Hansen, Zsolt, Novak, NK, Duelund, Dal Hende, Drachmann, Gustav, Sørloth, Mikkel Andersen, Borring, Andreas Poulsen alle nogen spillere som er enten blevet integreret flot eller har løftet sig under Thorup.
Og glæd dig til Frank og Torp som bliver nogen af de næste.

Så kan du sætte Olsson og VdV på minuslisten hvis du har lyst.
Det ændrer ikke på at der er masser af navne på pluslisten.

Sisto er blevet fyret af for over 50 mill. Det sker altså heller ikke med en uduelig træner.
Hvis man tæller Kadlec og Erik med er det nærmere omkring de 100 mio.

Riis, Nicolaisen og de andre du snakker om, er jo langt fra fortabt. De er stadig unge og har masser af muligheder foran sig. Flere af dem har endda været forbi ungdimslandsholdene.

ben2han

Indlæg af ben2han »

Steffen am skrev:
12. dec 2017, 17:26
ben2han skrev:
12. dec 2017, 17:17

Jo jo, men læs hvad der bliver skrevet.
Paul fik kun en ligastart under Riddersholm, ellers var han indskifter.

NK spillede slet ikke.

Under Thorup er Hansen, Hansen, Zsolt, Novak, NK, Duelund, Dal Hende, Drachmann, Gustav, Sørloth, Mikkel Andersen, Borring, Andreas Poulsen alle nogen spillere som er enten blevet integreret flot eller har løftet sig under Thorup.
Og glæd dig til Frank og Torp som bliver nogen af de næste.

Så kan du sætte Olsson og VdV på minuslisten hvis du har lyst.
Det ændrer ikke på at der er masser af navne på pluslisten.

Sisto er blevet fyret af for over 50 mill. Det sker altså heller ikke med en uduelig træner.

Riis, Nicolaisen og de andre du snakker om, er jo langt fra fortabt. De er stadig unge og har masser af muligheder foran sig. Flere af dem har endda været forbi ungdimslandsholdene.
Sisto var bedre under Riddersholm og var kendt i Europa.

Alle de spillere du nævner, det er jo spillere der lønmæssigt hører til i top3.

ja du nævner 2 spillere, hvad med Pusic ? hvad med spillere som pierre emil Højbjerg, Fischer, Lasse Vigen Christensen m.fl. som blev bænket på U 21 landsholdet ? spillere som Thorup ikke formåede at få til at performe, og som kommunikerede gennem pressen til Thorup.

Selvfølgelig har Thorup nogle evner som træner, men jeg ser dog to væsentlige minus, det er at han er mislykkedes med mange af de lovende unge spillere og han har en tendens til at lægge sig ud med spillere og har det svært med stjerner, og det kan skabe uro, som det gjorde på u21 landsholdet. Og vi har set uro i FCM med vdv, olsson, Pusic og sidste er Simon Kroon begyndt at udtale sig i svensk presse omkring vdv.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

ben2han skrev:
12. dec 2017, 17:38
Ja, gad vi havde Ståle,
Så vi kunne have købt Kusk, Lüftner, Adu, Steve de Ridder, Marvin Porurie, Zeca, Matic, Pavlovic, Okore osv.

ben2han

Indlæg af ben2han »

Steffen am skrev:
12. dec 2017, 17:56
ben2han skrev:
12. dec 2017, 17:38
Ja, gad vi havde Ståle,
Så vi kunne have købt Kusk, Lüftner, Adu, Steve de Ridder, Marvin Porurie, Zeca, Matic, Pavlovic, Okore osv.
ah hold nu op, FCM har det 2-3 dyreste hold, men du ser forskellen, Kusk m.fl. der er sat uden for, der er ingen larm på i pressen, heller ikke i Brøndby.

Låst