SL R5: Midtjylland - Nordsjælland
Re: SL R5: Midtjylland - Nordsjælland
JBT, så du stod simpelthen ude på stadion og skrev et indlæg på +300 ord 20 minutter efter kampen var slut eller hvad? Hatten af for dig som fan, hvis du virkelig har gjort det...
Enig og noget flottere skrevet mouse. Bring in the grenades. Hvor er det skræmmende hvordan nogen mennesker ser og føler fodbold trods det de aldrig har stået nær et 5 mands mål som minimum. Det står ikke til diskussion herinde kan jeg se. Men som forhenværende prof for man syn for sagen blandt de der kalder sig ægte fan debattører. Det sejler i FCM. Til stor ærgelse.
Ja, vi er ærgerligt nok kun en sejr i Helsingør fra førstepladsen. Også derfor den var så mega træls!
MEN MEN MEN. I sidste sæson lavede vi kun 6point i grundspillet mod de øvrige top 6 hold. Hvis vi antager Fcn igen er at finde der når grundspillet er slut i år, hviljet jeg tror de er, så har vi efter idag allerede halvdelen ag pointhøsten for i år efter idag... JA HAT JA TAK
God pointe bmbrandt
Fcn har scoret 3 mål i snit i denne sæson indtil videre. Det understreger hvor flot en første halvleg vi spillede. Jeg vælger at tro, at havde vi ikke skiftet ud havde vi kørt dem helt over og holdt dem fra at score
Fcn har scoret 3 mål i snit i denne sæson indtil videre. Det understreger hvor flot en første halvleg vi spillede. Jeg vælger at tro, at havde vi ikke skiftet ud havde vi kørt dem helt over og holdt dem fra at score
-
Philipjensen
Jeg er totalt enig. Så må jeg også indrømme at jeg er svært betaget af denne unge mand:BMBrandt skrev: ↑13. aug 2017, 19:50MEN MEN MEN. I sidste sæson lavede vi kun 6point i grundspillet mod de øvrige top 6 hold. Hvis vi antager Fcn igen er at finde der når grundspillet er slut i år, hviljet jeg tror de er, så har vi efter idag allerede halvdelen ag pointhøsten for i år efter idag... JA HAT JA TAK
https://www.youtube.com/watch?v=LKQ52n4Evk0
Jeg mener klart at det er det rigtige perspektiv
-
mousebreaker
Vil iøvrigt lige rose Paul for en sjældent set skarphed. Fandme rart at se.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
-
mousebreaker
Selvom jeg har aversioner mod Kasper Hjulmand så må man sige at det er imponerende trænerarbejde han endnu engang har gang i.
Vi møder et underholdende hold med max point efter fire runder, men flere tomme sæder end fyldte på stadion. Noget siger mig at man ikke er tilfredse i det midtjyske
Vi møder et underholdende hold med max point efter fire runder, men flere tomme sæder end fyldte på stadion. Noget siger mig at man ikke er tilfredse i det midtjyske
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Som vi spiller i 1. halvleg burde vi spille i hver eneste kamp. Vi virker tændte og skaber en stor føring på de chancer vi har. Men gud hvor er der langt mellem vores top og bundniveau. Det er jo helt grotesk at vi skal i problemer i denne kamp. Jeg havde en anelse om kaos da FCN kom på 4-1 for efter det sejlede vi rundt endnu engang. Vi havde ikke styr på noget som helst. Hvorfor formår vi ikke at spille bolden rundt og køre den sikkert hjem. Det er efterhånden pissetræls at se på at vi ikke kan spille til nul, og det lader til at det osse går spillerne på.
Det ville have hjulpet både på målscore og selvtillid i bagkæden, men vi har jo desværre en træner der ikke er så taktisk klog. Han skifter vores 2 ringeste defensive kanter og midt ind, og ydermere præsterer Poulsen og især Sparv ikke særlig godt idag. Så skal det sgu da gå galt, men vores reserver såsom Wikheim, Duelund og Kroon yder ikke en acceptabel defensiv indsats når de endelig får chancen, og dem har de da fået nogle stykker af.
Det er bare ikke godt nok, og en tilsvarende sølle defensiv indsats på torsdag så er vi og Thorup ilde ude.
Det er da ikke i orden at vi idag scorer 4 mål, og så bagefter står med den tanke at vi sagtens kunne have tabt for FCN havde sgu da chancerne.
Det ville have hjulpet både på målscore og selvtillid i bagkæden, men vi har jo desværre en træner der ikke er så taktisk klog. Han skifter vores 2 ringeste defensive kanter og midt ind, og ydermere præsterer Poulsen og især Sparv ikke særlig godt idag. Så skal det sgu da gå galt, men vores reserver såsom Wikheim, Duelund og Kroon yder ikke en acceptabel defensiv indsats når de endelig får chancen, og dem har de da fået nogle stykker af.
Det er bare ikke godt nok, og en tilsvarende sølle defensiv indsats på torsdag så er vi og Thorup ilde ude.
Det er da ikke i orden at vi idag scorer 4 mål, og så bagefter står med den tanke at vi sagtens kunne have tabt for FCN havde sgu da chancerne.
Jeg mener nu at vi havde flere store chancer end FCN , og var tættere på flere mål end de var.
Det var en sikker sejr i går, også selvom FCN scorer til 4-3 i sidste sekund.
tatoo skrev: ↑14. aug 2017, 00:21
Han skifter vores 2 ringeste defensive kanter og midt ind, og ydermere præsterer Poulsen og især Sparv ikke særlig godt idag. Så skal det sgu da gå galt, men vores reserver såsom Wikheim, Duelund og Kroon yder ikke en acceptabel defensiv indsats når de endelig får chancen, og dem har de da fået nogle stykker af.
Tatoo. Bare lige for at forstå dig rigtig. Så vi den samme kamp? Han skiftede ikke Kroon ind men derimod Sørloth.
Jeg kan godt følge Thorup i disse indskiftninger. At det så ikke lykkes særlig godt med en usynlig Wikheim og en duelund der virkede tung og ikke klar er en anden sag.
Jeg mener det er rigtig af ham at prøve at få duelund igang efter en skades periode. Og også vigtig at få Sørloth og Poul prøvet sammen så meget som muligt.
Er sikker på at hvis vi havde beholdt opstillingen var resultatet også blevet bedre. Men hvis man ikke skal prøve at lave lidt ændringer og få spillet folk sammen når man føre 4-0. Ja hvornår skal man så??
Jeg er skuffet over due og Wikheims indhop men mener det er rigtig gjort af Thorup.
Due skrev: ↑14. aug 2017, 06:45Ja vi så den samme kamp, og jeg ved også godt at Kroon ikke kom på banen, men med Kroon mener jeg at han har fået chancer og han arbejder overhovedet ikke nok defensivt som Duelund og Wikheim heller ikke gør. Vi har bare ikke råd til at have disse 3 på banen samtidig, og som Nissen siger er det hele holdet der skal forsvare.tatoo skrev: ↑14. aug 2017, 00:21
Han skifter vores 2 ringeste defensive kanter og midt ind, og ydermere præsterer Poulsen og især Sparv ikke særlig godt idag. Så skal det sgu da gå galt, men vores reserver såsom Wikheim, Duelund og Kroon yder ikke en acceptabel defensiv indsats når de endelig får chancen, og dem har de da fået nogle stykker af.
Tatoo. Bare lige for at forstå dig rigtig. Så vi den samme kamp? Han skiftede ikke Kroon ind men derimod Sørloth.
Jeg kan godt følge Thorup i disse indskiftninger. At det så ikke lykkes særlig godt med en usynlig Wikheim og en duelund der virkede tung og ikke klar er en anden sag.
Jeg mener det er rigtig af ham at prøve at få duelund igang efter en skades periode. Og også vigtig at få Sørloth og Poul prøvet sammen så meget som muligt.
Er sikker på at hvis vi havde beholdt opstillingen var resultatet også blevet bedre. Men hvis man ikke skal prøve at lave lidt ændringer og få spillet folk sammen når man føre 4-0. Ja hvornår skal man så??
Jeg er skuffet over due og Wikheims indhop men mener det er rigtig gjort af Thorup.
Rilwan havde lidt de samme defensive problemer på et tidspunkt, men han har da lært det.
Synes også at Duelund, Wikheim og Kroon har problemer med at de meget hurtigt kommer til at spille for sig selv istedet for at se sine holdkammerater, men det må trænerteamet jo så forklare dem.
- UlvenFraNord
Det er ikke holdbart at vi skal score fire mål, for at vinde med et mål. Der er noget helt galt, når vi kan falde sammen på den måde.
Man skulle tro at en 4-0 føring ville give selvtillid og give de sidste procenter der skulle til, men ikke engang det er nok til at stabilisere os. Hvad pokker skal der så til?
Man skulle tro at en 4-0 føring ville give selvtillid og give de sidste procenter der skulle til, men ikke engang det er nok til at stabilisere os. Hvad pokker skal der så til?
-
Steffen am
Lige for at smide en sidste krølle på kampen.
I bruttotruppen blev udtaget 20 mand, hvoraf Riis og Rømer blev siet fra, en time før kampstart (som bekendt for at nå et antal på 18)
Hvilket kunne være et tegn på Kian og Novak var tvivlsom.
Hvis det ikke havde været for Kian kunne kampen i hvert fald godt være endt anderledes, så godt at han blev klar. Endnu vigtigere er dog at han klar til på torsdag.
Men ja, FANTASTISK første time, mens den sidste halve godt nok var ganske uduelig. Som dag og nat, men forhåbentlig det har givet trænerteamet nogle svar i forhold til hvad der fungerer og hvad der ikke fungerer.
Ifølge "Tap in fodbold",
ville 3-2 have været fair, så der kan man da sige 4-3 ikke er langt fra.
xG pr. halveg
1.: 2-0,5
2.: 0,6-1,3
Så i øvrigt en der havde bettet "2,5 mål", han vandt i hvert fald.

I bruttotruppen blev udtaget 20 mand, hvoraf Riis og Rømer blev siet fra, en time før kampstart (som bekendt for at nå et antal på 18)
Hvilket kunne være et tegn på Kian og Novak var tvivlsom.
Hvis det ikke havde været for Kian kunne kampen i hvert fald godt være endt anderledes, så godt at han blev klar. Endnu vigtigere er dog at han klar til på torsdag.
Men ja, FANTASTISK første time, mens den sidste halve godt nok var ganske uduelig. Som dag og nat, men forhåbentlig det har givet trænerteamet nogle svar i forhold til hvad der fungerer og hvad der ikke fungerer.
Ifølge "Tap in fodbold",
ville 3-2 have været fair, så der kan man da sige 4-3 ikke er langt fra.
xG pr. halveg
1.: 2-0,5
2.: 0,6-1,3
Så i øvrigt en der havde bettet "2,5 mål", han vandt i hvert fald.