SL R5: Midtjylland - Nordsjælland
Re: SL R5: Midtjylland - Nordsjælland
Til gengæld skandaløs anden halvleg, og synes du ikke første halvleg var noget specielt heller. Det er simpelthen ikke for at være på tværs, men vi er jo elendige. Komisk man kan blive ved med at skrive det samme til folket herinde. Havde håbet FCN havde scoret til 4-4 så vi officielt havde være færdige med at se på Jess Thorup bitre ansigt. Intet fungere igen ikke i dag efter min mening, vi er blot heldige med at score 4 mål, mere eller mindre ud af ingenting eller standarder. FCN derimod har en spilkoncept uanset hvilke spiller de har på banen er det altid det samme der skal foretage. Ekstremt flot. Flere spiller igen i dag under evne især Jakob P, Duelund, Dal Hende, Janus D, Wikheim. Problemet er som vi kender det, forsvaret i det store hele. Utroligt man skal score 4 mål hver gang for at vinde en fodbold kamp. Helt vildt skuffende man ikke kan spille til 0 mod nogle hold overhovedet. Europa slutter om få uger, og så handler det ellers om overlevelse i top 6 samt en ny træner til næste sommer. Håber dog snart ledelsen viser nogle nosser, så det sker meget før. Der er massere af træner derude, og mange af dem bedre end Thorup og Bach Bak i et team set up. Men ren skandale det vi ser i 2. halvleg i dag. absolut intet har ændret sig siden Helsingør (eller for den sags skyld det sidste 1,5 år) selvom man skifter 6 mand. Så ud til at være skræmmende få folk på stadion. Det giver sgu desværre god mening efterhånden. Steinlein lignende også en til sidst der godt viste han er i knibe. Fis nu af med dig og tag uni Rasmus med i faldet. Jeg vil personligt gerne have det gamle FCM tilbage som vi kender det.
-
Steffen am
Ved ikke om det er for nemt at sige Drachmann vs. Duelund, og at vi fik svar på hvorfor at Thorup har foretrukket konstelationen med Drachmann,
men håber i hvert fald at Drachmann er klar igen til torsdag.
men håber i hvert fald at Drachmann er klar igen til torsdag.
-
mousebreaker
Jeg skal starte med at sige at jeg intet så af kampen, hørte det i radioen mens jeg arbejdede.
Fedt med en sejr og 4 mål. Afslutningen fik mig til at tænke på Ulrik Wilbek. Mere om det senere.
@JBT
jeg ved ikke hvordan du ville gribe en kamp an mod et hold som FCN taktisk. Jeg ville forsøge at få kampen spillet på de præmisser hvor vi er mest overlegne ifht til dem. Det er i det fysiske. Jeg ville ikke satse for meget frem i banen men forsøge at stå nogenlunde kompakt og jeg synes faktisk at den forhadte Paul-bold kommer meget til sin ret i en kamp mod FCN. De har slet ikke fysikken til at stå imod ham. Derfor vil en masse bolde med et hårdt pres på andenboldene være meget fornuftigt. Forsøge at skabe dødboldsituationer på deres banehalvdel og undlade at sætte bolden for meget på spil i det flade spil op af banen. Det burde betyde at vi tager FCNs farligste våben ud (kontraerne) og også betyde at vi mister en del boldbesiddelse, men til gengæld gør det svært for dem at udnytte deres raketter.
Med andre ord: Når man er så fysisk overlegen at det er mænd mod drenge så skal man undgå løbeduellerne og søge nærkampene.
At man foran 4-0 lukker 3 mål er hovedrystende. Det fik mig til at tænke på dengang Ulrik Wilbek overtog håndboldherrerne. Det første han ville var at afvikle taberkulturen og fremme vinderkulturen. Noget af det første var at hvis vi var foran med 10 så ville vi vinde med 11 - det var ikke ok at vinde med 5. En føring måtte aldrig blive en sovepude. Fodbold er naturligvis en smule anderledes men det mentale koncept er det samme
Det giver bare rigtig god mening for hvis man tillader sig at slække på det i en kampsituation hvor man er stort foran så er det en mental ting man accepterer og som på et eller andet tidspunkt også vil indfinde sig når situationen ikke er så komfortabel. Man skal simpelthen stræbe efter at holde koncentrationen hele tiden og det er bestemt ikke nemt og netop derfor er det skadeligt hver gang.
Hvis man kigger på hvor svage vi har været i forsvaret i lang tid så var en 4-0 føring på hjemmebane en kærkommen øvelse i at bevare det mentale fokus. Ud fra resultatet at dømme dumpede vi med et brag på den front. Ærgeligt, for det var en god mulighed for at komme fra banen med en masse tanket selvtillid. Nu står man og tænker - ja vi vandt, men for fanden hvor er der en masse spørgsmål vi skal have besvaret.
Jeg håber ikke de festede voldsomt i omklædningsrummet bagefter, dertil kom der for meget malurt i bægeret til slut. De har selvfølgelig lov til at være glade for sejren, men bør have en professionel skepsis også.
Fedt med en sejr og 4 mål. Afslutningen fik mig til at tænke på Ulrik Wilbek. Mere om det senere.
@JBT
jeg ved ikke hvordan du ville gribe en kamp an mod et hold som FCN taktisk. Jeg ville forsøge at få kampen spillet på de præmisser hvor vi er mest overlegne ifht til dem. Det er i det fysiske. Jeg ville ikke satse for meget frem i banen men forsøge at stå nogenlunde kompakt og jeg synes faktisk at den forhadte Paul-bold kommer meget til sin ret i en kamp mod FCN. De har slet ikke fysikken til at stå imod ham. Derfor vil en masse bolde med et hårdt pres på andenboldene være meget fornuftigt. Forsøge at skabe dødboldsituationer på deres banehalvdel og undlade at sætte bolden for meget på spil i det flade spil op af banen. Det burde betyde at vi tager FCNs farligste våben ud (kontraerne) og også betyde at vi mister en del boldbesiddelse, men til gengæld gør det svært for dem at udnytte deres raketter.
Med andre ord: Når man er så fysisk overlegen at det er mænd mod drenge så skal man undgå løbeduellerne og søge nærkampene.
At man foran 4-0 lukker 3 mål er hovedrystende. Det fik mig til at tænke på dengang Ulrik Wilbek overtog håndboldherrerne. Det første han ville var at afvikle taberkulturen og fremme vinderkulturen. Noget af det første var at hvis vi var foran med 10 så ville vi vinde med 11 - det var ikke ok at vinde med 5. En føring måtte aldrig blive en sovepude. Fodbold er naturligvis en smule anderledes men det mentale koncept er det samme
Det giver bare rigtig god mening for hvis man tillader sig at slække på det i en kampsituation hvor man er stort foran så er det en mental ting man accepterer og som på et eller andet tidspunkt også vil indfinde sig når situationen ikke er så komfortabel. Man skal simpelthen stræbe efter at holde koncentrationen hele tiden og det er bestemt ikke nemt og netop derfor er det skadeligt hver gang.
Hvis man kigger på hvor svage vi har været i forsvaret i lang tid så var en 4-0 føring på hjemmebane en kærkommen øvelse i at bevare det mentale fokus. Ud fra resultatet at dømme dumpede vi med et brag på den front. Ærgeligt, for det var en god mulighed for at komme fra banen med en masse tanket selvtillid. Nu står man og tænker - ja vi vandt, men for fanden hvor er der en masse spørgsmål vi skal have besvaret.
Jeg håber ikke de festede voldsomt i omklædningsrummet bagefter, dertil kom der for meget malurt i bægeret til slut. De har selvfølgelig lov til at være glade for sejren, men bør have en professionel skepsis også.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- UlvenFraNord
Godt at der ikke var fem minutter tilbage da FCN kommer på 4-3, for så tror jeg at vi havde tabt 
Jeg sidder med en meget underlig fornemmelse efter kampen. Vi overlod meget af initiativet til FCN, men på 4-0 må man bare klappe i hænderne. Men vorherre til hest en udvikling derfra, det er det vi desværre har set alt for meget af, et hold som pludselig bare nedsmelter og glemmer alt.
Det bedste i dag var de tre point, for afslutningen på kampen ødelagde da godt nok indtrykket..
Jeg sidder med en meget underlig fornemmelse efter kampen. Vi overlod meget af initiativet til FCN, men på 4-0 må man bare klappe i hænderne. Men vorherre til hest en udvikling derfra, det er det vi desværre har set alt for meget af, et hold som pludselig bare nedsmelter og glemmer alt.
Det bedste i dag var de tre point, for afslutningen på kampen ødelagde da godt nok indtrykket..
Rigtig fin første time, hvorefter vi desværre helt unødvendigt lukker FCN ind i kampen. Endnu en gang ser vi problemer med breddespillerne. Alle 3 udskiftninger svækker defensiven og det bliver tydeligt for meget. Vi hænger ikke sammen, løber ikke tilstrækkelige defensive meter og forsømmer at holde bolden i holdet. I stedet bliver det en omstillingskamp, hvilket vi var gode til at undgå i første halvleg.
Vi fik (endnu) en påmindelse om, at vi skal være der 100%.
Vi fik (endnu) en påmindelse om, at vi skal være der 100%.
Jeg synes det var tydeligt, at en spiller som Duelund ikke styrker holdet. Han er individuelt en god spiller, men han gør ikke medspillerne bedre - og han er hovedrystende ringe defensivt. Jeg forstår til fulde hvis Thorup til enhver til foretrækker en spiller som Drachmann, uanset modstanderen. Jeg synes også det er tydeligt, at den start-elver vi havde i dag, er så meget bedre end de næstbedste - så spørgsmålet er jo egentlig, hvor bred vores trup reelt er?
-
mousebreaker
Jeg synes ikke man kan sætte spørgsmålstegn på bredden i vores trup og kvaliteten af den - med undtagelse af de to pladser i centerforsvaret.
Tværtimod synes jeg spørgsmålet er hvorfor de ikke præsterer når de kommer ind. Er den daglige træning forkert indrettet så 2/3. valget på de respektive pladser ikke er nok i fokus? Idk, men jeg ser det i høj grad som mest sandsynligt at det er et ledelsesproblem, ikke kun fra trænerstaben men også fra de rutinerede spillere som er på banen og skal yde 5% mere, specielt vokalt.
Jeg er stor fan af at rotere, bare ikke overdrevent rotation. 2-3 pladser i hver kamp, med få undtagelser. En undtagelse var Helsingør kampen hvor jeg mener det er helt fint at tro på at vi kan vinde med stor udskiftning
Tværtimod synes jeg spørgsmålet er hvorfor de ikke præsterer når de kommer ind. Er den daglige træning forkert indrettet så 2/3. valget på de respektive pladser ikke er nok i fokus? Idk, men jeg ser det i høj grad som mest sandsynligt at det er et ledelsesproblem, ikke kun fra trænerstaben men også fra de rutinerede spillere som er på banen og skal yde 5% mere, specielt vokalt.
Jeg er stor fan af at rotere, bare ikke overdrevent rotation. 2-3 pladser i hver kamp, med få undtagelser. En undtagelse var Helsingør kampen hvor jeg mener det er helt fint at tro på at vi kan vinde med stor udskiftning
Thorup havde for alvor vist sine inkompetente trænerevner i dag, hvis ikke havde satset på at slå FCN med fysik. Selv en lilleputræner kunne se, at det var måden, at slå det U-19 hold, som gæsterne stillede op med. Det virkede og de led sæsonens første pointtab. Så synes kritikken af træneren er malplaceret i dag.JBT skrev: ↑13. aug 2017, 15:16Til gengæld skandaløs anden halvleg, og synes du ikke første halvleg var noget specielt heller. Det er simpelthen ikke for at være på tværs, men vi er jo elendige. Komisk man kan blive ved med at skrive det samme til folket herinde. Havde håbet FCN havde scoret til 4-4 så vi officielt havde være færdige med at se på Jess Thorup bitre ansigt. Intet fungere igen ikke i dag efter min mening, vi er blot heldige med at score 4 mål, mere eller mindre ud af ingenting eller standarder. FCN derimod har en spilkoncept uanset hvilke spiller de har på banen er det altid det samme der skal foretage. Ekstremt flot. Flere spiller igen i dag under evne især Jakob P, Duelund, Dal Hende, Janus D, Wikheim. Problemet er som vi kender det, forsvaret i det store hele. Utroligt man skal score 4 mål hver gang for at vinde en fodbold kamp. Helt vildt skuffende man ikke kan spille til 0 mod nogle hold overhovedet. Europa slutter om få uger, og så handler det ellers om overlevelse i top 6 samt en ny træner til næste sommer. Håber dog snart ledelsen viser nogle nosser, så det sker meget før. Der er massere af træner derude, og mange af dem bedre end Thorup og Bach Bak i et team set up. Men ren skandale det vi ser i 2. halvleg i dag. absolut intet har ændret sig siden Helsingør (eller for den sags skyld det sidste 1,5 år) selvom man skifter 6 mand. Så ud til at være skræmmende få folk på stadion. Det giver sgu desværre god mening efterhånden. Steinlein lignende også en til sidst der godt viste han er i knibe. Fis nu af med dig og tag uni Rasmus med i faldet. Jeg vil personligt gerne have det gamle FCM tilbage som vi kender det.
Jeg tror alle er skuffet over de sidste 30 minutter, hvor vi holder op med at spille, og ser ud til at have tankerne på torsdagens vigtige kamp, men vi fik i det mindste 3 meget vigtige points (jeg er i hvert glad for at vi fik 3 og ikke 1 point) inden sæsonens vigtigste kamp på torsdag. Jeg synes i øvrigt vi spiller årets bedste 1. havleg, hvor vi også afgør kampen og spiller topholdet ud af brættet.
Total uenig Henry, mener heller ikke du har ret i det du siger, men sådan er der så meget. Der ingen grund til at modagumentere hvad jeg mener alle kunne se. Jess udtalelser efter kampen viser også han er helt væk
Spændende debatstil. "Du har ikke ret, alle kan se det, jeg behøver ikke argumentere."
Hvor er det helt præcist, THenry tager fejl?
Håller helt med. Tycker FCM spelade riktigt bra i första halvlek, där var jag helt övertygad om att det skulle rinna iväg och bli en riktigt stor seger.THenry skrev: ↑13. aug 2017, 16:59Thorup havde for alvor vist sine inkompetente trænerevner i dag, hvis ikke havde satset på at slå FCN med fysik. Selv en lilleputræner kunne se, at det var måden, at slå det U-19 hold, som gæsterne stillede op med. Det virkede og de led sæsonens første pointtab. Så synes kritikken af træneren er malplaceret i dag.JBT skrev: ↑13. aug 2017, 15:16Til gengæld skandaløs anden halvleg, og synes du ikke første halvleg var noget specielt heller. Det er simpelthen ikke for at være på tværs, men vi er jo elendige. Komisk man kan blive ved med at skrive det samme til folket herinde. Havde håbet FCN havde scoret til 4-4 så vi officielt havde være færdige med at se på Jess Thorup bitre ansigt. Intet fungere igen ikke i dag efter min mening, vi er blot heldige med at score 4 mål, mere eller mindre ud af ingenting eller standarder. FCN derimod har en spilkoncept uanset hvilke spiller de har på banen er det altid det samme der skal foretage. Ekstremt flot. Flere spiller igen i dag under evne især Jakob P, Duelund, Dal Hende, Janus D, Wikheim. Problemet er som vi kender det, forsvaret i det store hele. Utroligt man skal score 4 mål hver gang for at vinde en fodbold kamp. Helt vildt skuffende man ikke kan spille til 0 mod nogle hold overhovedet. Europa slutter om få uger, og så handler det ellers om overlevelse i top 6 samt en ny træner til næste sommer. Håber dog snart ledelsen viser nogle nosser, så det sker meget før. Der er massere af træner derude, og mange af dem bedre end Thorup og Bach Bak i et team set up. Men ren skandale det vi ser i 2. halvleg i dag. absolut intet har ændret sig siden Helsingør (eller for den sags skyld det sidste 1,5 år) selvom man skifter 6 mand. Så ud til at være skræmmende få folk på stadion. Det giver sgu desværre god mening efterhånden. Steinlein lignende også en til sidst der godt viste han er i knibe. Fis nu af med dig og tag uni Rasmus med i faldet. Jeg vil personligt gerne have det gamle FCM tilbage som vi kender det.
Jeg tror alle er skuffet over de sidste 30 minutter, hvor vi holder op med at spille, og ser ud til at have tankerne på torsdagens vigtige kamp, men vi fik i det mindste 3 meget vigtige points (jeg er i hvert glad for at vi fik 3 og ikke 1 point) inden sæsonens vigtigste kamp på torsdag. Jeg synes i øvrigt vi spiller årets bedste 1. havleg, hvor vi også afgør kampen og spiller topholdet ud af brættet.
Sista halvtimman rasar allt. Kombination av att man slappnar av och tappar fokus och att det kommer in spelare som inte alls tänker lag utan bara jag. (tänker främst på Duelund).
Men även om det såklart är skit att se laget tappa så mycket på slutet tycker jag det är viktigt att ta tillvara på det positiva. Laget kan spela bra mot bra motstånd och det blev en seger och tre viktiga poäng.
Skriver "Halstihörnan" för MFF:s fansida Himmelriket http://www.svenskafans.com/fotboll/mff - en serie texter där jag följer Markus Halstis karriär. Följde därför FC Midtjylland i 2år.
Ja, lad os da konkurrere på piruetter, når den kongelige ballet er på besøg. Jess er i givet fald ikke den eneste, der er helt væk.
Nej, det er du tydeligvis også Noe. Start med komme på stadion hvor, som FCM selv siger det, man ser fodbold bedst. Tal herefter din helt egen vurdering. Simpelthen et torske dumt indlæg du kommer med der, men det er typisk en snæversynet såkaldt ulvefan.
Lækkert med de 3 point, men en meget ambivalent fornemmelse jeg står med her efter kampen.
Det positive er at vi fungerer rigtig godt når vi står kompakt, som i første halvleg, og at det ville kunne virke på Cypern og måske endda som vores standard startopstilling indtil vi er mere sikre i vores bagsæde.
Havde vi vundet kampen i Helsingør havde vi haft en rigtig god start på sæsonen. Særligt når vi ser at både FCK og Brøndby også mister mange point.
Det positive er at vi fungerer rigtig godt når vi står kompakt, som i første halvleg, og at det ville kunne virke på Cypern og måske endda som vores standard startopstilling indtil vi er mere sikre i vores bagsæde.
Havde vi vundet kampen i Helsingør havde vi haft en rigtig god start på sæsonen. Særligt når vi ser at både FCK og Brøndby også mister mange point.
-
mousebreaker
Når man skriver en sætning som denne på et debatforum
"Ingen grund til at modargumentere hvad JEG mener alle kan se"
Så må man finde sig i at få nogle over nakken
"Ingen grund til at modargumentere hvad JEG mener alle kan se"
Så må man finde sig i at få nogle over nakken