Jess Thorup.
Re: Jess Thorup.
Lad nu være...
fyringssnak er naturligvis relevant når man som træner udstiller sig så inkompetent overfor eksempelvist brøndbys træner... og så med et på papiret bedre hold... Det er ENDNU en stor koger at undervurdere BIF så meget at man holder 6 spillere ude...! Hvorfor er det ulovligt at kritisere JT, når han fejler?? Og det gør han altså jævnligt...! Det er jo en minimum en gang i måneden vi præsterer en skandalekamp af en anden verden!!
fyringssnak er naturligvis relevant når man som træner udstiller sig så inkompetent overfor eksempelvist brøndbys træner... og så med et på papiret bedre hold... Det er ENDNU en stor koger at undervurdere BIF så meget at man holder 6 spillere ude...! Hvorfor er det ulovligt at kritisere JT, når han fejler?? Og det gør han altså jævnligt...! Det er jo en minimum en gang i måneden vi præsterer en skandalekamp af en anden verden!!
Spillerne i FCM må være ligeså ringe og opføre sig så usportsligt som de vil... Der er ikke ÉN der tager fat i dem eller straffer dem, hvis de ikke præsterer som en prof... Heller ikke træneren er der et kritisk øje på...
Jeg tror det er hele indstillingen den er gal med!!! Al den der "det skal nok gå, table of justice etc..." Det er SÅ ødelæggende!!
Det er curlingdrenge hele bundtet!
Jeg tror det er hele indstillingen den er gal med!!! Al den der "det skal nok gå, table of justice etc..." Det er SÅ ødelæggende!!
Uanset indstillingen og Thorups indflydelse på den så opstiller du en falsk sammenhæng her. Ideen om en "table of justice" er ikke, at "det skal nok gå". men at man prøver at gennemskue et resultat som mod Brøndby, forstået som: Burde holdet egentlig have tabt med mere? Eller spillede holdet bedre end resultatet indikerede?HKP skrev: ↑17. jul 2017, 15:12Spillerne i FCM må være ligeså ringe og opføre sig så usportsligt som de vil... Der er ikke ÉN der tager fat i dem eller straffer dem, hvis de ikke præsterer som en prof... Heller ikke træneren er der et kritisk øje på...
Som Lupus skriver, så har jeg taget udgangspunkt i en hel sæson og starten af denne.. Det er ikke et øjebliks billede. Jeg tror ikke vi definere "offensivt" fodbold ens og det er helt i orden. Blot fordi vi scorer mange mål mod knap så gode modstandere, så betyder det ikke vi spiller offensivt. Jeg har lagt mærke til, at vi ofte starter meget afventende i kampene og lader modstanderen tage initiativet. Vi forsøger at spille cool og stille op men ender ofte med, at blive stressede og efterfølgende taber vi bolden. Den fremadrettede og direkte spil kommer dog i perioder medgiver jeg, men det er næsten altid efter vi er nede med en eller to pinde og der er det for sent!!!!Steffen am skrev: ↑17. jul 2017, 01:02Vil ikke ind i en større spillemæssig analyse nu, men vil sige så meget at det er indiskutabelt at vi har spillet offensivt.Sahl skrev: ↑17. jul 2017, 00:41Jeg vil igen (har gjort det mange gange) smække RA egne ord op om hvordan FCM skal spille. "FCM skal spille fremadrettet, direkte og offensivt fodbold, og det må I gerne holde os op på" Mener du det passer på Thorup Steffen ?? i så fald kunne jeg godt tænke mig, at høre argumentationen herom.
En fyreseddel til Thorup nu er ikke pga. et øjebliks billede, men snarer et alt alt for langt bekendtskab. Det kommer aldrig til at gå godt før, at vi får en træner der passer til vores spil filosofier, værdier, kultur og samtidigt kan finde ud af at motivere.. Thorup har aldrig og kommer heller aldrig til, at passe på nogle af disse punkter. Det er jo ikke noget nyt, at gode hold med gode spillere der har den forkerte "træner" først viser deres sande potentielle når de får en der passer til klubben og spillerne.. Tag blot et kig på aftenens modstander og tænk nogle år tilbage.
Så kan vi snakke om vi skulle have gjort det bedre, lukket bedre af osv. Men vi har altså en rigtig høj målscore. Den får man ikke af en David Nielsen strategi.
Svært at diskutere imod Brøndby og Zorninger er et godt match med det de har præsteret spille- og resultatsmæssigt,
men vil bare tilføje at det altså også sker efter 12 år hvor Brøndby har big time underpræsteret, og at Brøndby under Zorninger har solgt deres sjæl i forhold til at spille med egne spillere.
Jeg kunne godt tænke mig, at høre din argumentation om hvordan Thorup spiller offensivt, fremadrettet og direkte? mener du også det taktiske lægger op til dette? Ser du dette i kampende?
Jeg var faktisk en af de få synes jeg selv, der sagde "rolig nu" til folk der skrev Thorup skulle fyres i starten af sidste sæson, det gjorde jeg fordi han var i gang med en opbygningsfase ikke blot taktiske men også relations mæssig. Der vil jeg bare sige, at han i mine øjne har dumpet med et brag. Thorup er højst sandsynlig en god træner, men han passer simpelthen ikke ind hos os.
Jeg vil også sige, at jeg normalt intet har i mod at vi taber nogle gange, det gør alle hold!! Jeg er frustreret over vores taktiske og spillemæssige tiltag, da jeg mener de er dræbende for den type spillere vi har og når man så ser et fuldstændigt umotiveret hold langt de fleste kampe som ikke spiller samme, så er det svært at være positiv. Jeg støtter dog spillerne og håber ligesom de fleste at det hele vender, men inderst inde tror jeg ikke på vi kommer videre før Thorup er væk.
Tror du kan have fat i noget og hvis bare nogle af dine postulater er rigtige, så er det jo decideret uprofessionelt. Jeg anser det i øvrigt ikke som et nederlag hvis de fyrer Thorup, de har jo ansat ham i troen om, at han kunne passe ind og løfte holdet. Alle kan tage fejl. Jeg tror faktisk, at man taber mere ansigt ved ikke at tage handling.Konsulen skrev: ↑17. jul 2017, 11:52Jess Thorup bliver ikke fyret, og det er der flere gode grunde til:
- man fyrer ikke en træner der præsterer som man ønsker
- hvis man fyrer en træner, erkender man samtidig, at resultaterne ikke er tilfredsstillende
- FCM skal ikke længere vinde titler (som hovedformål), men derimod være rugekasse for unge talenter, og her passer Thorup glimrende ind, da han ikke stiller spørgsmålstegn.
- hvis RA og Steinlein fyrer Thorup, ser de endnu dårligere ud, da de har forsvaret ham hele tide, også selvom hans resultater har været ringe
- hvis Thorup fyres, skal der findes en bedre træner, der så er pisket til at gøre det bedre - og hvor skulle de finde denne træner henne? Spillermaterialet er ikke til mere end resultaterne viser nu, da der købes for bredt ind, i stedet for at købe ind til startformationen
Som jeg ser det, så skriver de fleste ikke de helt negative indlæg på baggrund af en tabt kamp, men snarer en længere forløb. Det er jo ikke fordi vi ikke har givet ham chancen! tværtimod.Fcm5600 skrev: ↑17. jul 2017, 15:00Vi tabte en kamp. Klart. 3 dage efter en hård kamp i Ungarn, og efter 6 ændringer i start opstillingen. Og ja det er jeg skuffet over, men slap nu af med jeres fyringssnak, det gavner ikke Fcm at fyre træneren på nuværende tidspunkt. Lad ham nu arbejde, jeg tror stadig det bliver en god sæson.
Jeg tror du rammer hovedet på sømmet her! Lige pt. ser det nærmere ud til at vi spiller for at være med, i stedet for at spille for at vinde.HKP skrev:Spillerne i FCM må være ligeså ringe og opføre sig så usportsligt som de vil... Der er ikke ÉN der tager fat i dem eller straffer dem, hvis de ikke præsterer som en prof... Heller ikke træneren er der et kritisk øje på...
Der er for mange forbandede prinsesser som skaber sig, når tingene ikke lige går deres, eller holdets vej - her tænker jeg på folk som Duelund, Rafa, Olsson (da han var her) osv. Så snart vi møder det mindste modstand slår alt for mange spillere op i banen og forfalder til at spille individuelt, fremfor at tage arbejdshandskerne på og spille som et hold. Hvem var lederen(e) i går da lokummet begyndte at brænde? Der var absolut ingen - det var 11 individualister fremfor ét hold.
Så kan man begynde at analysere på det, og hvad det skyldes. Som jeg ser det - og her ved jeg godt, at jeg bliver upopulær blandt mange - så har man fejlet big time ved at ansætte Bak som assistenttræner. Man var godt klar over at han trænermæssigt kom med en tom værktøjskasse, og det var måske kalkuleret. Det betyder, at man ansatte ham for at bidrage med noget andet. Det man sagde dengang var at han skulle videreføre kulturen og sørge for at FCM dna'en blev videreført - altså, han skulle være en stor faktor i at få holdet til at fremstå på den rette måde, og her har både FCM og Bak fejlet, for det er tydeligt at vi ikke har det ønskede udtryk længere.
Men ift. dit indlæg HKP, så er jeg enig - der er ingen direkte konsekvenser ved at levere så ligegyldig en indsats som spillerne gjorde mod Brøndby. Jeg savner at man i pressen kalder det, hvad det var - en ordentlig omgang lort, og siger at spillerne måske skal kigge sig efter et nyt job, hvis det er sådan de har tænkt sig at spille. Der skal stilles strenge krav, og det gælder både i kamp og træning - lever man ikke op til de krav er der plads på tribunen. Jeg er træt af halvhjertet alibi fodbold, fra spillere som virker oprigtig ligeglade, og håber snart det får konsekvenser!
Jeg fratager ikke Jess fra sit ansvar, for i sidste ende er det hans ansvar at holdet vinder, hvilket vi bestemt ikke gør nok - mit spørgsmål er bare om man har givet Jess og truppen de rette forudsætninger?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Vi kan tabe, men aldrig besejres
Godt indlæg. Jeg er meget enig.Arff skrev: ↑18. jul 2017, 00:51Jeg tror du rammer hovedet på sømmet her! Lige pt. ser det nærmere ud til at vi spiller for at være med, i stedet for at spille for at vinde.HKP skrev:Spillerne i FCM må være ligeså ringe og opføre sig så usportsligt som de vil... Der er ikke ÉN der tager fat i dem eller straffer dem, hvis de ikke præsterer som en prof... Heller ikke træneren er der et kritisk øje på...
Der er for mange forbandede prinsesser som skaber sig, når tingene ikke lige går deres, eller holdets vej - her tænker jeg på folk som Duelund, Rafa, Olsson (da han var her) osv. Så snart vi møder det mindste modstand slår alt for mange spillere op i banen og forfalder til at spille individuelt, fremfor at tage arbejdshandskerne på og spille som et hold. Hvem var lederen(e) i går da lokummet begyndte at brænde? Der var absolut ingen - det var 11 individualister fremfor ét hold.
Så kan man begynde at analysere på det, og hvad det skyldes. Som jeg ser det - og her ved jeg godt, at jeg bliver upopulær blandt mange - så har man fejlet big time ved at ansætte Bak som assistenttræner. Man var godt klar over at han trænermæssigt kom med en tom værktøjskasse, og det var måske kalkuleret. Det betyder, at man ansatte ham for at bidrage med noget andet. Det man sagde dengang var at han skulle videreføre kulturen og sørge for at FCM dna'en blev videreført - altså, han skulle være en stor faktor i at få holdet til at fremstå på den rette måde, og her har både FCM og Bak fejlet, for det er tydeligt at vi ikke har det ønskede udtryk længere.
Men ift. dit indlæg HKP, så er jeg enig - der er ingen direkte konsekvenser ved at levere så ligegyldig en indsats som spillerne gjorde mod Brøndby. Jeg savner at man i pressen kalder det, hvad det var - en ordentlig omgang lort, og siger at spillerne måske skal kigge sig efter et nyt job, hvis det er sådan de har tænkt sig at spille. Der skal stilles strenge krav, og det gælder både i kamp og træning - lever man ikke op til de krav er der plads på tribunen. Jeg er træt af halvhjertet alibi fodbold, fra spillere som virker oprigtig ligeglade, og håber snart det får konsekvenser!
Jeg fratager ikke Jess fra sit ansvar, for i sidste ende er det hans ansvar at holdet vinder, hvilket vi bestemt ikke gør nok - mit spørgsmål er bare om man har givet Jess og truppen de rette forudsætninger?
Jeg husker en situation fra sidste sæson med Brøndby, hvor zorninger nærmest blev bedt om at hylde en af sine spillere efter en super kamp. Det ville zorninger ikke, hans svar var iskoldt at spilleren kun havde gjort sit job som forventet.
Den holdning, så jeg også gerne noget mere i FCM.
Jeg er enig med jer begge. Vores udmeldinger til pressen og offentligheden stemmer ikke overens med præstationerne på banen, se bare dette link hvor Jess udtaler sig om Sørloths fantastiske præstation mod Brøndby:Vijen skrev:Godt indlæg. Jeg er meget enig.Arff skrev: ↑18. jul 2017, 00:51Jeg tror du rammer hovedet på sømmet her! Lige pt. ser det nærmere ud til at vi spiller for at være med, i stedet for at spille for at vinde.HKP skrev:Spillerne i FCM må være ligeså ringe og opføre sig så usportsligt som de vil... Der er ikke ÉN der tager fat i dem eller straffer dem, hvis de ikke præsterer som en prof... Heller ikke træneren er der et kritisk øje på...
Jeg husker en situation fra sidste sæson med Brøndby, hvor zorninger nærmest blev bedt om at hylde en af sine spillere efter en super kamp. Det ville zorninger ikke, hans svar var iskoldt at spilleren kun havde gjort sit job som forventet.
Den holdning, så jeg også gerne noget mere i FCM.
Thorup: Skal hive os op til torsdag
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/thor ... l-torsdag/
Der er noget riv rav ruskende galt!
Sørloth var bestemt ikke alene om at være dårlig, nej det var over hele linjen. Men at man som træner går ud og fortæller at præstationen var fantastisk er en falliterklæring!
Sandor Clegane aka The Hound: "Fuck the King!" 
Jeg er egentlig meget enig med jer, men lige Sørloth spillede faktisk en rigtig god kamp. Men det er selvfølgelig ret ligegyldigt, når vi taber 4-0.
Amen! Der er simpelthen for meget familie-klub over tingene. Hvor vi dog trænger til at der kommer nogen udefra til at ruske op i tingene. Der er ALT for meget intern rygklapperi.Arff skrev: ↑18. jul 2017, 00:51Jeg tror du rammer hovedet på sømmet her! Lige pt. ser det nærmere ud til at vi spiller for at være med, i stedet for at spille for at vinde.HKP skrev:Spillerne i FCM må være ligeså ringe og opføre sig så usportsligt som de vil... Der er ikke ÉN der tager fat i dem eller straffer dem, hvis de ikke præsterer som en prof... Heller ikke træneren er der et kritisk øje på...
AZ fra Brøndbys filosofi om et mødetidspunkt men ikke en bagkant, kan jeg sgu godt lide. "Vi bliver her til I kan det, drenge".
/Cortez
Cortez det er ikke et must at lave ekko på arfs indlæg igen og igen. Vi har forstået du godt kan lide hans holdning mere end din egen oftest. Sagt i ro og mag : )
Ved du hvad, jeg skriver hvad jeg vil og holder med hvem jeg vil. Så hvis du passer dit, så passer jeg mit. Sagt i ro og mag.
/Cortez
Faldt lige over et link på EB. http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... il/6747704
Jeg er ved at være træt af, at på Thorup og inden længe må det vel også gå op for ledelsen i FCM at der er noget galt.. Det er surt som fan, at skulle have negative briller på oftere end positive... Jeg håber spillerne kan finde et eller andet i Thorups taktiske rod og spille en god kamp på torsdag, men ender det med at vi falder sammen og mister point søndag, så må det være farvel..
Jeg er ved at være træt af, at på Thorup og inden længe må det vel også gå op for ledelsen i FCM at der er noget galt.. Det er surt som fan, at skulle have negative briller på oftere end positive... Jeg håber spillerne kan finde et eller andet i Thorups taktiske rod og spille en god kamp på torsdag, men ender det med at vi falder sammen og mister point søndag, så må det være farvel..
Han gør det ikke nemmere for sig selv. Den med om holdet er god nok til de store kampe har han brugte før. Det samme gælder adskillige andre termer i stilen "det er vi ikke tilfredse med". EB, Tøfting, fansene har altid ret. Selvfølgelig skal man have kritik i mod gang. Men til sidst må det høre op. Thorup kan ikke blive ved med at stå i stampe og sige det samme hver gang. Der er intet der har rykket sig siden dag 1 med ham ved roret. Det ved alle. Det ser alle. På nær dem selv og et få tal herinde og i remolade land. Nationen er kolde og kyniske i deres vurdering - ligesom tøffe. De giver ikke en skid for Big data. Det handler om dobbelt stregen under facit. Pokaler i skabet.
Spillerudviklingen i FCM har været minimal. En Matias Jensen i FCN er et eksempel på en der allerede er forbi Duelund, i forløb. Hvis Due som nogle skriver er 30-35 mio hvorfor blev odgaard så holdt for 10 plus variabler. Faldt nu ned mand. Selvom det et et semi sidespor. Man kan blive ved, men det lander altid på træner teamet. Selvom det bornholmske fedte hår og uni Rasmus nu bære den reelle del af skylden.
Der er for fanden en grund til folk ikke viser sig længere.
Spillerudviklingen i FCM har været minimal. En Matias Jensen i FCN er et eksempel på en der allerede er forbi Duelund, i forløb. Hvis Due som nogle skriver er 30-35 mio hvorfor blev odgaard så holdt for 10 plus variabler. Faldt nu ned mand. Selvom det et et semi sidespor. Man kan blive ved, men det lander altid på træner teamet. Selvom det bornholmske fedte hår og uni Rasmus nu bære den reelle del af skylden.
Der er for fanden en grund til folk ikke viser sig længere.