Transfervinduet sommer 2017

Om FC Midtjylland og Black Wolves
WBW

Re: Transfervinduet sommer 2017

Indlæg af WBW »

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... idtjylland

En artikel baseret på indslaget jeg omtaler.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Ja ok.
Rilwan, Borring, Mabil, Kroon, Anderson og Thycosen.
Det er jo heller ikke skidt.
Men synes måske det er en anelse tyndt i toppen hvis vi skal spille europæisk og Rilwan ryger til vinter.
Men ok, hvis der så kommer en ny ind når/hvis Rilwan ryger, er det måske ok. Dunno.

Men tak for updaten, ikke desto mindre :)

WBW

Indlæg af WBW »

Steffen am skrev:
17. maj 2017, 23:32
Ja ok.
Rilwan, Borring, Mabil, Kroon, Anderson og Thycosen.
Det er jo heller ikke skidt.
Men synes måske det er en anelse tyndt i toppen hvis vi skal spille europæisk og Rilwan ryger til vinter.
Men ok, hvis der så kommer en ny ind når/hvis Rilwan ryger, er det måske ok. Dunno.

Men tak for updaten, ikke desto mindre :)
Et bud (ud fra min egen mening, og ikke noget Steinlein har sagt) kunne også være at den angriber der bliver hentet ind til sommer, er en spiller ala Bruninho/Kadlec, der både kan dække frontpladsen og kanterne.

På den måde kunne vi helgardere os mod skader på kanterne.

Ved dog ikke om jeg håber på dette, da jeg ønsker endnu en fuldblodsangriber til at supplerer Paul.

Fcm5600

Indlæg af Fcm5600 »

Kom nu Steinlein. Efter den kamp af Wikheim idag, så giver det da mening at signe ham, selvom han er dyr.

Cortez

Indlæg af Cortez »

Fcm5600 skrev:
18. maj 2017, 00:16
Kom nu Steinlein. Efter den kamp af Wikheim idag, så giver det da mening at signe ham, selvom han er dyr.
Enig i at Wikheim spiller en ok kamp i går, men synes generelt at han har været alt for ustabil og er faldet ud af mange kampe, hvor han egentlig har fået chancen. Derudover mangler han (som Duelund også har kæmpet med) "output" i sit spil - altså afslutninger men også afleveringer/indlæg til medspillere, der bliver farlige.

Derfor forstår jeg godt, at ledelsen har valgt at sige nej tak (selvom om jeg indrømmer, at jeg ikke kender prisskiltet). Det kunne også være forhandlingstaktik, men det tror jeg faktisk ikke det er.

/Cortez

Spicker

Indlæg af Spicker »

Fcm5600 skrev:
18. maj 2017, 00:16
Der vil jeg gerne være uenig, vi skal ikke have en så dyr spiller der performer i hver 3. kamp, det skal være hver gang. Så mener jeg vi i stedet skal give spilletid til dem vi har i truppen i forvejen.

Brugeravatar
levis

Indlæg af levis »

I princippet er jeg ret glad for Wikheim. Han har været alt for svingende i foråret(pånær de første par kampe), men han har også bare nogle spidskvaliteter, som er ret unikke. Eksempelvis er han vel den spiller i truppen, som har de største kvaliteter i mand mod mand situationer. Det er bare for sjældent, at han dominerer en kamp. Hvis han for alvor skal slå igennem, så skal bundniveauet hæves og der skal tilføjes mål og assist.
På et tidspunkt snakkede han selv om, at han ikke behøvede at tage ekstra kilo på i muskler. Der syntes jeg nu godt, at man kunne kritisere ham.

Et af problemerne med lejemål er, at nu har vi brugt en sæson på at introducere Wikheim og Bruninho, men det arbejde er jo i bund og grund spildt, hvis vi ikke forlænger med dem(og siden deres bidrag på banen ikke har været større). Det er selvfølgelig rent hypotetisk hvad der ville ske, hvis vi beholdte dem, men lige i tilfældet med Wikheim, ville jeg være positiv hvis han blev.
Nu skal vi så ud og finde en ny kant+angriber, hvilket kræver endnu en ny tilvænningsperiode.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Bruninho var spild, ja. Det var et sats, og det fejlede. Man kan ikke bebrejde ham alt for meget, men jeg tror, Kina-kontrakten har slukket gnisten hos ham.

Wikheim har tydeligvis talent, og jeg ville egentlig gerne se ham fortsætte, men når Borring, der formentlig er noget billigere i drift, faktisk præsterer mere stabilt, så er det svært at retfærdiggøre en stor transfer.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Spørgsmålet er om ikke Steinlein skal videre evt. sammen med Jes T ?

Når man har set videoen med CS og canal 9, så kan man kun sige det samme som Flemming Poulsen, hvad er det dog for en mandskabsbehandling CS står for ???

Tror tiden er til at sige, at for både FCMs og CS egen udvikling, så vil det være en gevinst for ham selv og FCM hvis han forlod FCM.

Jeg er normalt ikke kritisk over for CS, men efter at have set det interview, så giver jeg Flemming Poulsen fuld ret i hans kritik af CS.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

FCM2000 skrev:
18. maj 2017, 11:00

Når man har set videoen med CS og canal 9, så kan man kun sige det samme som Flemming Poulsen, hvad er det dog for en mandskabsbehandling CS står for ???

Tror tiden er til at sige, at for både FCMs og CS egen udvikling, så vil det være en gevinst for ham selv og FCM hvis han forlod FCM.

Jeg er normalt ikke kritisk over for CS, men efter at have set det interview, så giver jeg Flemming Poulsen fuld ret i hans kritik af CS.
1. Skal vi flytte det over i en anden tråd?
2. Hvad har FP dog sagt, der fik dig til at dreje rundt på tallerknen?
Den her, fordi CS bruger store ord? http://www.bold.dk/video/?id=26928

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Steffen am skrev:
18. maj 2017, 11:27
FCM2000 skrev:
18. maj 2017, 11:00

1. Skal vi flytte det over i en anden tråd?
2. Hvad har FP dog sagt, der fik dig til at dreje rundt på tallerknen?
Den her, fordi CS bruger store ord? http://www.bold.dk/video/?id=26928
"Man skal bakke op om sine spillere siger FP i sin kritik af CS, og at CS udtalelser ikke er optimerende for et godt samarbejde".

Det er ikke kun denne video men hele interviewet med canal 9, CS står og signalere noget halvt vag med en Lindegaard, og ja den kan Dahlin og Falkesgaard så tykke på, Falkesgaard der lige har skrevet kontrakt med FCM. :twisted:

Man kan vende den mod det almindelige erhvervsliv, tænk hvis man som arbejdstager skulle stå og hører sin arbejdsgiver i tv, der står og signalere noget om at man er på vej ud eller indirekte på vej ud, det er kraft-dejme dårlig ledelse og skaber et dårligt miljø.

Nu har CS så valgt at føre personalepolitik for åben skærm, så kan man jo vende den mod ham selv, CS har været i FCM i mange år og lavet et kæmpe arbejde, men det kan være usund for alle parter, det kan sætte en udvikling i stå både for FCM og CS selv, jeg tager den dag i dag hatten af for Jens Ørgaard, som selv valgte at gå.

Et af de tegn man ser i det private erhvervsliv er ledere der mister respekten for omgivelserne, det er gerne første tegn på, at tiden er moden til forandring.

Jeg kan i øvrigt ikke se hvad en Lindegaard kan gøre for FCM, han har jo ikke spillet i mange år, og landsholdet er langt væk.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Synes måske det er en lidt lille ting i forhold til at sige at han ikke længere er den bedste sportsdirektør for FCM, men det er så det.
Til de lidt mere konkrete ting.
VdV: Han har selv udtalt sig med store ord, så synes jeg faktisk det er fair nok med store ord retur
Lindegaard: Tja.. det er jo ikke fordi at han sælger eller slagter Falkesgaard eller Dahlin.
Han åbne en lille smule op for hvad han har i skuffen og at Dahlin har ytrer ønske om at komme hjem på et tidspunkt.
Og så meget havde han jo så faktisk ikke sat sig ind i Lindegaards situation og performances. Så hvis du bliver offended på Dahlins vegne, tror jeg godt du kan slappe af igen :)

hviid
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Indlæg af hviid »

Steinlein er som altid meget åben og ærlig, men er enig med FCM2000 i, at han dummer sig her. Der er ingen grund til den bemærkning om van der Vaart på plejehjem, selvom den er sagt i spøg. Den kommer helt sikkert til at blive gengivet i diverse medier, og så læser Rafa den selv på et tidspunkt. Det øger næppe hans motivation til at give den en skalle til at komme i form, specielt efter endnu en kamp med ham på bænken i 90 minutter.

Personligt kan jeg godt lide Steinleins stil, og han er generelt et meget sympatisk menneske, men ikke særlig smart kommunikation her. Det indser han nok også selv i løbet af dagen.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

hviid skrev:
18. maj 2017, 12:22
Steinlein er som altid meget åben og ærlig, men er enig med FCM2000 i, at han dummer sig her. Der er ingen grund til den bemærkning om van der Vaart på plejehjem, selvom den er sagt i spøg. Den kommer helt sikkert til at blive gengivet i diverse medier, og så læser Rafa den selv på et tidspunkt. Det øger næppe hans motivation til at give den en skalle til at komme i form, specielt efter endnu en kamp med ham på bænken i 90 minutter.

Personligt kan jeg godt lide Steinleins stil, og han er generelt et meget sympatisk menneske, men ikke særlig smart kommunikation her. Det indser han nok også selv i løbet af dagen.
FCM har hyret et verdensnavn, så må de lære at håndtere sådan et navn, det synes jeg ikke man har gjort på nogen måde, jeg er tæt på at være der, at man faktisk ydmyger vdv og sig selv også.

Hvis vdv bare er på 80 pct af det bedste man har set fra ham af nogensinde, så er han en forstærkning for FCM.

Og så kommer vi til skades farcen med Sparv, Bruninho, Wilkheim, vdv og Dahlin, ja det peger på fysio og den fysiske træner i en grad.

Man kan sige, at man faktisk først nu er ved at have fået spillet Wilkheim form, 1 år !!

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Det er da et eller andet sted også latterligt at vi har en verdensstjerne, den største nogensinde i ligaen, siddende kampklar på bænken. Hvad var så ideen med at hente ham? Måske er det kamptræning han skal have, for at komme rigtig i gang, han sad jo også meget på bænken i Spanien.

At Steinlein så vælger at more sig på bekostning af det, er helt tosset, det er jo Steinlein den her situation falder tilbage på i den sidste ende.

Jeg synes Rafael skal have chancen for at starte inde i de to sidste kampe. Vi skal simpelthen forsøge at få noget ud af ham.

Låst