SL (S): Midtjylland vs. FCK

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am

SL (S): Midtjylland vs. FCK

Indlæg af Steffen am »

Runde 34

Sidste 3-points kamp,
inden de to afgørende 6-points kampe mod FCN og LBK.

Det Praktiske:
Tid: Onsdag d. 17/05 kl. 20:00
Sted: MCH Arena
Vejret: 13° grader, 2,0 mm og en lett bris (mellem 20-2)
Dommer: TBD
Medie: Kanal 9, Dplay og Radioens P3
Billet: https://billetsalg.fcm.dk/

Karantæner:
Midtjylland: Halsti og NK
FCK: Ingen

Skader:
Midtjylland: Riis, Sparv, Kian, Kroon, Bruninho
FCK: Høgli, Falk, Thomsen

Bud på start XI'er
4-2-3-1
Billede

Bænk: Andersen, Dal Hende, Rutikanga, Torp, VdV, Wikheim, Thychosen

7 Spillere ude, så begynder det at virke tyndt.
(eller i hvert fald uden megen førsteholdserfaring)

Sidste kamp mod FCK
3-1 til FCK i Parken
http://www.bold.dk/fodbold/kamp/fc-koeb ... /16571431/

God Kamp

Steffen am

Re: SL (S): Midtjylland vs. FCK

Indlæg af Steffen am »

Skal siges, FCK spillere der ryger i karantæne hvis de får gult mod BIF.
Youssef Toutouh,
William Kvist,
Peter Ankersen,
Federico Santander

hviid
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Indlæg af hviid »

Ja, ser godt nok tyndt ud med så mange spillere ude med skader og karantæner.
Med hensyn til midterforsvaret ser det godt nok skidt ud. Tror ikke at Kairinen har spillet meget midterforsvarer til at få chancen der, men du får måske ret. Drachmann kan man måske trække derned, Dal Hende eller Rømer er vel også en mulighed i mangel af bedre.
Viktor Torp var på bænken mod SønderjyskE, han har spillet midterforsvar på U19, så vidt jeg kan se. Kunne også være interessant at se Andreas Murbeck, der spillede sammen med Nicolaisen i kampen mod Benfica og gjorde det fint.

THenry

Indlæg af THenry »

Det ser godt nok skidt ud, hvis både Halsti og NK er i karantæne. Det bevidner, at NKs håbløse overtids gult/rødt er en sand katastrofe, da han alternativt kunne have spillet i midterforsvaret med Rømer på backen.

Jeg tror heller ikke på, at Kaan får startdebut på en uvant plads mod ligaens bedste hold. Det lyder alt for risky i mine øre. Jeg vil kraftigt overveje at smide Novak (eller alternativt Rømer) ind i midterforsvaret med Dal Hende på en back, hvis jeg var træner.

Uanset hvad så ser det godt nok skrøbeligt ud ved mindre vi kan få Kian eller Riis klar til onsdag. Kian blev vist testet om til kampen i Haderslev, og Riis er vist tilbage i træningen. Er der nogen der kan bekræfte det?

974

Indlæg af 974 »

Umiddelbart ser det jo stadig fornuftigt ud i forhold til 3. pladsen

FCN kommer måske nok op og ligger 2 point efter os i den 3. sidste runde, og Lyngby forbliver nok 1 point foran os (de taber i Brøndby)

Dette er såfremt vi taber hjemme mod FCK!

Et absolut godkendt resultat for os vil derfor være uafgjort, hvor vi så er a point med Lyngby, men over pga målscoren, og 3 point foran FCN, hvorfor vi derfor kan tåle at tabe i Farum - igen pga målscoren (og så skal vi slå Lyngby hjemme naturligvis)

Så jeg synes bestemt at vi skal tillade os at have defensive tanker til den kamp - vi må måske også påregne at FCK stiller op lidt alternativt, hvis de gerne vil spare lidt til pokalfinalen.

Kian er forhåbentligt klar
tænker at vi alternativt kan bruge en Jakob Poulsen i midterforsvaret?
Måske en Drachmann endda

Analitico
Geografisk sted: Aalborg / Peru

Indlæg af Analitico »

Når vi nu alligevel har valgt at gå all in på talenterne her i foråret, så kunne det da være spændende at se et talent fra u/19 på enten backen eller i centerforsvaret. Nogen der har et overblik over hvem fra u/19 holdet der kunne være aktuelle i forsvaret og om der "kunne være en fremtid i dem" ? :)

Ellers vil jeg faktisk gerne se Rømer an i midterforsvaret. Hans værdi for holdet er vel netop som allround defensivspiller, der også kan spille cm, så det kunne være interessant at se om han også kan fungere som (yderste) back-up på den plads.

JBT

Indlæg af JBT »

Sæt Dal Hende derind, han har aggressivitet som ingen anden, og fysikken til at matche Corner.
Desuden savner jeg at Thorup får ham i spil, så det vil være en oplagt situation at få det skudt i gang. Nikolajsen virker alt for uklar til dette niveau, og har meget at lære, forståligt selvfølgelig.

Kian må/skal dække den anden plads, mon ikke han bliver klar. Rømer på backen.
Drachman og da slet ikke Poulsen, kan ikke spille midterforsvar.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

hviid skrev:
12. maj 2017, 20:31
Ja, ser godt nok tyndt ud med så mange spillere ude med skader og karantæner.
Med hensyn til midterforsvaret ser det godt nok skidt ud. Tror ikke at Kairinen har spillet meget midterforsvarer til at få chancen der, men du får måske ret. Drachmann kan man måske trække derned, Dal Hende eller Rømer er vel også en mulighed i mangel af bedre.
Viktor Torp var på bænken mod SønderjyskE, han har spillet midterforsvar på U19, så vidt jeg kan se. Kunne også være interessant at se Andreas Murbeck, der spillede sammen med Nicolaisen i kampen mod Benfica og gjorde det fint.
Rømer kan kun spille et sted i hvert fald, tænker det er oplagt at bruges på backen, og Drachmann har hans opgave på 6'eren. Kan ikke se hvem der ellers skulle overtage der.

Mener kun Dal Hende spillede 45 min mod Silkeborg (R) mandag, så ved ikke om han kan spille 90 min, formentlig ikke.
Kaan Kairinen spillede 70 min for u19 holdet i dag, lørdag. Ved ikke om det er det han kan, eller det er med tanke på onsdag. Han har også været skadet.

Murbeck var slet ikke med i dag, ved ikke om han er skadet?
Torp spillede også midterforsvar mod SIF (R), kunne også være en mulighed.

Men hvis det skal være, tænker jeg det er ok i denne kamp.
Tænker det lidt som en 'gratis kamp' hvis noget hedder det. Det er de 2 sidste der er de vigtige.
Jeg skider grønne grise hvis man spiller Kian uden at han er 100 % klar.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Analitico skrev:
13. maj 2017, 17:15
Når vi nu alligevel har valgt at gå all in på talenterne her i foråret, så kunne det da være spændende at se et talent fra u/19 på enten backen eller i centerforsvaret. Nogen der har et overblik over hvem fra u/19 holdet der kunne være aktuelle i forsvaret og om der "kunne være en fremtid i dem" ? :)
I midterforsvaret er der Murbeck (98'er) der blev droppet i Malmø, men har gjort det ret fornuftigt på u19 holdet og i Youth League.
Han ser desværre ud til at være skadet.

Ydermere er Damkjær og Kjeldsen, begge 99'ere. Specielt Damkjær har jeg set fremhævet flere gange og kan blive spændende. Men er helt sikkert ikke et emne til FCK kampen. Hans tid skal nok komme.

På backen,
Har Thycosen (97'er) fået lidt spilletid nu her, og kan godt blive et emne hvis Rømer bliver rykket ind, tror nu ikke det bliver aktuel.
Han har som bekendt lang kontrakt og ham får vi helt sikkert set mere til.

Jürgensen på højre back, skulle også have gjort det ok. Men er vist skadet og har endnu ikke nogen senior kontrakt.

Venstre back er A. Poulsen (99'er), mega spændende. Ham kommer vi helt sikkert også til at se mere til. :)

Ydermere er der en række spillere der har 6'eren som udgangspunkt, men burde kunne dække de centrale pladser og evt. 8'er også.
Rutikanga, (97'er der har lang kontrakt), Karinien (98'er med semi lang kontrakt) og Torp (99'er, stadig uden senior kontrakt, men er sammen med Poulsen blandt de mest spændende spillere i deres årgang)

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Kvist er i karantæne, så han kommer i hvert fald ikke i spil

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Det kunne være så fedt, om vi ødelagde FCKs ubesejrede sæson...!!

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

UlvenFraNord skrev:
14. maj 2017, 23:41
Kunne selvsagt være for fedt, men jeg giver os ikke 5% chance i nuværende defensive forfatning.
Vi er overmatchet på alle parametre i den kamp. Onuachu kan gøre skade på ethvert hold, men vi scorer ikke de 4 kasser som mindst skal til for at få point, medmindre Ståle kommer med ynglingeholdet
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

mousebreaker skrev:
15. maj 2017, 16:06
UlvenFraNord skrev:
Kunne selvsagt være for fedt, men jeg giver os ikke 5% chance i nuværende defensive forfatning.
Vi er overmatchet på alle parametre i den kamp. Onuachu kan gøre skade på ethvert hold, men vi scorer ikke de 4 kasser som mindst skal til for at få point, medmindre Ståle kommer med ynglingeholdet
Jeg er desværre helt enig. Vi er vel det eneste hold, der har været i stand til at score på FCK i alle sæsonens kampe, men det tilfældige sammenrend af defensive spillere vi må smide på banen på onsdag, formår næppe at holde FCK nede på under 3 mål, så det virker ikke realistisk med en sejr.

Fcm5600

Indlæg af Fcm5600 »

Desværre helt enig. Men kan FCK holde motivationen oppe. De spiller ude, og de der rekorder med at gå ubesejret, det er altså ikke noget spillerne går op i. Så hvis man går lidt til dem fysisk, kan det jo være på en god dag. Jeg tror ikke på det, men man kan jo altid håbe. Det ville lune med 3 point.

THenry

Indlæg af THenry »

UlvenFraNord skrev:
Ja. Det var i hvert fald sjovt sidste gang vi gjorde det ;)

Besvar