Preseason '17

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Re: Preseason '17

Indlæg af Arff »

Arff skrev:
Kent skrev:Kan købes for 99 svenske kroner, men er geoblokeret, så det skal man lige omgå.
https://www.cmore.se/signup/asset/37580 ... idtjylland
Hvis nogen finder et andet stream må I meget gerne dele det den herinde :-)
Det gjorde FCM selv. Det kræver dog at man enten betaler 50,- for dagens kamp, eller smider 75,- og kan se alle vores kampe dernede fra.

Link: https://www.footballtv.org/football-tv/ ... 0060cd6c42

Sent from my iPhone using Tapatalk
Vi kan tabe, men aldrig besejres

Dondinho

Indlæg af Dondinho »

Så er Rafael skadet igen igen, mon han overhovedet kommer til at spille i foråret?

Beklager negativt indlæg, men er lidt skuffet pt.

WBW

Indlæg af WBW »

Nogen der gider lave et lille indlæg omkring dagens kamp og hvordan de forskellige spillere gjorde det.

Personligt er jeg især interesseret i hvordan Paul, Bruninho, Riis og Duelund gjorde det. Samt om Sparv ligner en mand på vej tilbage i storform.

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

WBW skrev:
8. feb 2017, 15:02
Nogen der gider lave et lille indlæg omkring dagens kamp og hvordan de forskellige spillere gjorde det.

Personligt er jeg især interesseret i hvordan Paul, Bruninho, Riis og Duelund gjorde det. Samt om Sparv ligner en mand på vej tilbage i storform.
Første halvleg var fornuftig ift. presspillet og den defensive organisation (bortset fra ved udligningen). Offensivt prøvede de tre offensive midtbanefolk (Duelund, Wikheim og Rilwan) en del, og var godt bevægelige, men det førte desværre ikke til ret meget, da spillet havde en tendens til at gå lidt for langsomt.

Anden halvleg var usammenhængende, både med bold, og i presspillet som aldrig blev kollektivt og sammenhængende. Vi skabte en enkelt nævneværdig chance efter en dødbold, hvor afslutningen (ved ikke af hvem) blev reddet på stregen. Ellers skabte vi ingenting, mod et defensivt indstillet AIK mandskab, som stod kompakt og tæt i kæderne.

Generelt var der optakt til nogle fine omstillinger kampen igennem, men det blev ved lige ved og næsten. Men jeg synes det var tydeligt at se, at der er blevet brugt tid på dem. Generelt var spillet lidt for langsomt, og vi havde problemer med at komme frem til chancer i åbent spil, så jeg håber det er her fokusset ligger fremadrettet.

For lige at runde individuelle præstationer, vil jeg på en pæn måde sige, at Paul spillede bestemt ikke sin bedste kamp, og formåede ikke at holde fast i noget som helst - han ville end ikke kunne tæmme en pude liggende i sofaen! Samtidigt tabte han stortset alle sine dueller.
Riis og Kian klarede det ganske fornuftigt defensivt, og fejlede vel kun ved 1-1 målet, hvor Riis måske kommer for langt ud, hvilket får flyttet Kian ud af position som gav plads mellem ham og NK, hvor AIK så fik en fri header.

mnm123

Indlæg af mnm123 »

Arff skrev:
8. feb 2017, 15:10
WBW skrev:

Første halvleg var fornuftig ift. presspillet og den defensive organisation (bortset fra ved udligningen). Offensivt prøvede de tre offensive midtbanefolk (Duelund, Wikheim og Rilwan) en del, og var godt bevægelige, men det førte desværre ikke til ret meget, da spillet havde en tendens til at gå lidt for langsomt.

Anden halvleg var usammenhængende, både med bold, og i presspillet som aldrig blev kollektivt og sammenhængende. Vi skabte en enkelt nævneværdig chance efter en dødbold, hvor afslutningen (ved ikke af hvem) blev reddet på stregen. Ellers skabte vi ingenting, mod et defensivt indstillet AIK mandskab, som stod kompakt og tæt i kæderne.

Generelt var der optakt til nogle fine omstillinger kampen igennem, men det blev ved lige ved og næsten. Men jeg synes det var tydeligt at se, at der er blevet brugt tid på dem. Generelt var spillet lidt for langsomt, og vi havde problemer med at komme frem til chancer i åbent spil, så jeg håber det er her fokusset ligger fremadrettet.

For lige at runde individuelle præstationer, vil jeg på en pæn måde sige, at Paul spillede bestemt ikke sin bedste kamp, og formåede ikke at holde fast i noget som helst - han ville end ikke kunne tæmme en pude liggende i sofaen! Samtidigt tabte han stortset alle sine dueller.
Riis og Kian klarede det ganske fornuftigt defensivt, og fejlede vel kun ved 1-1 målet, hvor Riis måske kommer for langt ud, hvilket får flyttet Kian ud af position som gav plads mellem ham og NK, hvor AIK så fik en fri header.
Meget god analyse af kampen, det eneste jeg vil tilføje er at jeg syntes Polle viser noget vilje og fanden i voldskhed i spillet som ellers er lidt for langsomt i flere tilfælde.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Kun mig der hører, Thorup synes det var en fin tennis kamp? :lol: :lol:

https://www.youtube.com/watch?v=kRbGZaI4Xfs

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

Steffen am skrev:
8. feb 2017, 20:29

Det lyder unægteligt sådan.. Men det er da også en interessant konklusion..

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

DenStolteJyde skrev:
8. feb 2017, 22:26
Steffen am skrev:
8. feb 2017, 20:29

Det lyder unægteligt sådan.. Men det er da også en interessant konklusion..
Hehe, bestemt :)

Men lidt sjovt vi kun havde 5 på bænken, og AIK havde 10.

VdV, Halsti, Drachmann, Dal Hende, Kroon, Kairinen, A. Poulsen (og Rutikanga?) skadet. 7-8 skader, er da også noget.
Godt Bruninho, Sparv og Wikheim er blevet klar igen, men mon ikke de hurtig blive klar igen, de 7-8 overstående.

Og så kommer selvfølgelig flere af de unge til næste kamp.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Så lige lidt af genudsendelsen af kampen på C-more.

Bare en fornøjelse at se David give den gas.
Han kan uden tvivl lægge på, speciel taktisk, men når han giver den gas, er det ikke for sjov at han er i top 4 af ligaens hurtigeste.
Han kan godt blive god, som en "late bloomer"

http://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/ny ... r-10-meter

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

og så lige for at poste den VIGTIGE stilling.
Vi kan stadig nå alt mellem 1. og 6. pladsen, men altid lidt fryd at være sikker på at ende over FCK. :mrgreen:
http://www.dubai-internationalcup.com/fixtures/2017

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Arff skrev:
8. feb 2017, 15:10
WBW skrev:

Mange tak for dit referat.

Det er bekymrende, da det netop har været den gennemgående tendens for vores spil, og det som har gjort at vi er gået over til de lange dumme bolde frem på en Paul, som - udfra vurderingen - ikke ser ud til at gå et stort forår i møde.

Det er kun et kampbillede, men jeg håber virkelig, at det bliver fokusset ligesom Arff siger.

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Steffen am skrev:
9. feb 2017, 00:31
Så lige lidt af genudsendelsen af kampen på C-more.

Bare en fornøjelse at se David give den gas.
Han kan uden tvivl lægge på, speciel taktisk, men når han giver den gas, er det ikke for sjov at han er i top 4 af ligaens hurtigeste.
Han kan godt blive god, som en "late bloomer"

http://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/ny ... r-10-meter
Jeg ved vi har haft debatten før, du og jeg, men jeg tror ikke på at David får et gennembrud i FCM. Han kan én ting, og det er at løbe stærkt, og kun ligeud. Jeg tror han kan blive en fin Superliga-spiller, men jeg tror ikke, det bliver i hos os.

Brugeravatar
Jacob

Indlæg af Jacob »

Tror desværre heller ikke han har en fremtid hos os. Han var vel også AIKs farligste mand i anden halvleg. Hans dårlige placeringer og tekniske fejl efter vores egne dødbolde, var flere gange ved at koste.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

7 af de unge spillere er stødt til

https://www.instagram.com/p/BQSR0iQgYz7 ... idtjylland
http://www.fcm.dk/nyheder/superliga/fre ... til-kl--12

Men for at være lidt på tværs, vælger jeg at fokuserer på dem der ikke er der.
Ottesen, Jürgensen, Olsen, Aziz, Frank og Samson kan man måske diskutere frem og tilbage?
Men hvor f... er Thycosen?

Besvar