Arff skrev: ↑29. jan 2017, 17:29
Jesper BW1100 skrev:7,5 mio er eddersmaske mig dyrt for Kroon og så Dal Hende og Drachmann i foråret...
Nu er der også både nævnt 5,5 og 6 mio, så pas nu på med at tro på alt du læser. Ekstra Bladet skrev 5,5 og har kilder i Midtjylland, mens Nordschleswiger melder 6, og de må trods alt have deres kilder i SønderjyskE, så hvor bold.dk har 7,5 mio fra er et godt spørgsmål.
Men for at sætte de 7,5 du nævner i perspektiv, så har vi hentet TRE profiler i SønderjyskE for det samme som vi gav for Pusic. Esbjerg betalte 5 mio for Bjørn Paulsen, så jeg synes ikke de priser der er nævnt er utopi.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Nu er det ikke udelukkende prisen og om det er 5,5, 6, eller 7,5 mio kr. man skal kigge på. Videresalgsklausuler og øvrige klausuler har også en værdi i denne sammenhæng. Hvis jeg var Sønderjyske ville nok hellere sælge for 6 mio. kr. og med en videresalgsklausul på 10, 15 eller 20 % end et salg på 7,5 og ingen klausuler. Der Nordschleswiger beretter om videresalgsklausul (hvilket må være ift. Kroon).
"SønderjyskE kassiert nach Informationen des Nordschleswigers für das Trio eine Ablösesumme in Höhe von rund sechs Millionen Kronen und hat sich bei einem möglichen Weiterkauf Prozente gesichert."
Simon Kroon er bestemt en spændende offensivspiller, der både kan lave mål og assists. Han har gjort det godt i SE, og blevet en profil, der har potentiale for videresalg til udlandet. Han ligner en spiller, der kan bringe noget mere kreativitet på den sidste tredje del af banen, hvilket har manglet i efteråret. Får vi gang i en forhåbentlig skadesfri Wilkheim i foråret (og evt. signer ham permanent til sommer) og Kroon, så ser det interessant ud på de offensive midtbanepladser med nogle spillere, der går ind i deres bedste år. Dog har begge spillere døjer med skader på det seneste, men det er forhåbentlig en enlig svale. Derudover har vi spændende unge talenter som Andersson og Duelund i næste række samt naturligvis Rilwan.
Dog må denne handel desværre betyde, at Olsson ryger videre en af de kommende dage, hvilket vil ærgre mig. Jeg håber ikke, at vi lader den svenske U-21 landsholdsanfører gå billigt (en lejekontrakt med en svensk klub kan sikkert også komme på tale) for der er så meget uforløst potentiale i ham. Olsson er sikkert på en noget bedre kontrakt end f.eks. Kroon, så det kan sikkert også spille ind i, hvad der sker de kommende dage.
Indkøbet af Kroon er vel også en erkendelse af, at Borring ikke for alvor har slået til og at man max ser ham som reserve og lærermester for de unge talenter (Anderson, Tychosen m.v.), der kommer op i disse år?
Med udlejning af Pusic, og spørgsmålstegn ved Bruninho form/skader, så bliver det spændende at se, hvad der sker på angrebsfronten. Jeg gætter på, at vi henter en udenlandsk angriber ind på et halvt års leje i slutningen af transfervinduet. Jeg kan ikke basere det på noget, men det er bare en opskrift vi har set før (f.eks. Bruninho, Bødvarsson, Bodurov, Urena, Olsson + vi havde en aftale om leje af Kadlec i sommeren 2015 på plads, hvis Sisto var blevet solgt til West Ham).
Der er langt op til, at vi som altid er aktive lige til det sidste i vinduet, og man kan naturligvis håbe på, at CS disker op med et "skulp" som f.eks. Abderrazak Hamdallah, men jeg frygter, at han kan tjene flere penge i andre ligaer, end hvad vi kan være med på.