Transfer vinter 2016

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Re: Transfer vinter 2016

Indlæg af Arff »

Hvis jeg skal komme med et kvalificeret bud på, hvad der sker de næste 2 1/2 døgn, så betyder det farvel til Kristoffer Olsson. Jeg tror også man arbejder på at finde en løsning til Babajide David, som nok ikke får sit gennembrud i FCM - enten salg eller udleje.

Flere af de unge skal også ud og have græs under fødderne, og der vil folk som Hagelskjær, Nicolajsen, Mikael Anderson, Døhr og måske Kaan.

På ind-siden lyder det til at der er en angriber på vej - giver gerne en øl, hvis nogle kan gætte hvem det ender med at blive ;-) Skulle der dukke en midtstopper op, som kan gå ind og blive den leder vi mangler, kan det også ske - jeg tvivler dog på det.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Vi kan tabe, men aldrig besejres

THenry

Indlæg af THenry »

Arff skrev:
29. jan 2017, 17:29
Jesper BW1100 skrev:7,5 mio er eddersmaske mig dyrt for Kroon og så Dal Hende og Drachmann i foråret...
Nu er der også både nævnt 5,5 og 6 mio, så pas nu på med at tro på alt du læser. Ekstra Bladet skrev 5,5 og har kilder i Midtjylland, mens Nordschleswiger melder 6, og de må trods alt have deres kilder i SønderjyskE, så hvor bold.dk har 7,5 mio fra er et godt spørgsmål.

Men for at sætte de 7,5 du nævner i perspektiv, så har vi hentet TRE profiler i SønderjyskE for det samme som vi gav for Pusic. Esbjerg betalte 5 mio for Bjørn Paulsen, så jeg synes ikke de priser der er nævnt er utopi.

Nu er det ikke udelukkende prisen og om det er 5,5, 6, eller 7,5 mio kr. man skal kigge på. Videresalgsklausuler og øvrige klausuler har også en værdi i denne sammenhæng. Hvis jeg var Sønderjyske ville nok hellere sælge for 6 mio. kr. og med en videresalgsklausul på 10, 15 eller 20 % end et salg på 7,5 og ingen klausuler. Der Nordschleswiger beretter om videresalgsklausul (hvilket må være ift. Kroon).

"SønderjyskE kassiert nach Informationen des Nordschleswigers für das Trio eine Ablösesumme in Höhe von rund sechs Millionen Kronen und hat sich bei einem möglichen Weiterkauf Prozente gesichert."

Simon Kroon er bestemt en spændende offensivspiller, der både kan lave mål og assists. Han har gjort det godt i SE, og blevet en profil, der har potentiale for videresalg til udlandet. Han ligner en spiller, der kan bringe noget mere kreativitet på den sidste tredje del af banen, hvilket har manglet i efteråret. Får vi gang i en forhåbentlig skadesfri Wilkheim i foråret (og evt. signer ham permanent til sommer) og Kroon, så ser det interessant ud på de offensive midtbanepladser med nogle spillere, der går ind i deres bedste år. Dog har begge spillere døjer med skader på det seneste, men det er forhåbentlig en enlig svale. Derudover har vi spændende unge talenter som Andersson og Duelund i næste række samt naturligvis Rilwan.

Dog må denne handel desværre betyde, at Olsson ryger videre en af de kommende dage, hvilket vil ærgre mig. Jeg håber ikke, at vi lader den svenske U-21 landsholdsanfører gå billigt (en lejekontrakt med en svensk klub kan sikkert også komme på tale) for der er så meget uforløst potentiale i ham. Olsson er sikkert på en noget bedre kontrakt end f.eks. Kroon, så det kan sikkert også spille ind i, hvad der sker de kommende dage.

Indkøbet af Kroon er vel også en erkendelse af, at Borring ikke for alvor har slået til og at man max ser ham som reserve og lærermester for de unge talenter (Anderson, Tychosen m.v.), der kommer op i disse år?

Med udlejning af Pusic, og spørgsmålstegn ved Bruninho form/skader, så bliver det spændende at se, hvad der sker på angrebsfronten. Jeg gætter på, at vi henter en udenlandsk angriber ind på et halvt års leje i slutningen af transfervinduet. Jeg kan ikke basere det på noget, men det er bare en opskrift vi har set før (f.eks. Bruninho, Bødvarsson, Bodurov, Urena, Olsson + vi havde en aftale om leje af Kadlec i sommeren 2015 på plads, hvis Sisto var blevet solgt til West Ham).

Der er langt op til, at vi som altid er aktive lige til det sidste i vinduet, og man kan naturligvis håbe på, at CS disker op med et "skulp" som f.eks. Abderrazak Hamdallah, men jeg frygter, at han kan tjene flere penge i andre ligaer, end hvad vi kan være med på.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Arff skrev:
29. jan 2017, 19:10
Flere af de unge skal også ud og have græs under fødderne, og der vil folk som Hagelskjær, Nicolajsen, Mikael Anderson, Døhr og måske Kaan.
4 fra Youth League holdet!!??
Det håber jeg da godt nok ikke.

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Steffen am skrev:
Arff skrev:
Hverken Hagelskjær eller Anderson har spillet på Youth League holdet i efteråret :-) Og YL er vigtigt, men at gøre dem førsteholds klar er vigtigere IMO.

Flodisar
Geografisk sted: Eslöv, Sverige

Indlæg af Flodisar »

Vet inte om detta passar bäst in i den här tråden men här är en intervju med Simon Kroon (med en malmötidning) om hur han tänker kring flytten
https://www.sydsvenskan.se/2017-01-29/d ... -karriaren
Skriver "Halstihörnan" för MFF:s fansida Himmelriket http://www.svenskafans.com/fotboll/mff - en serie texter där jag följer Markus Halstis karriär. Följde därför FC Midtjylland i 2år.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Arff skrev:
Hvis jeg skal komme med et kvalificeret bud på, hvad der sker de næste 2 1/2 døgn, så betyder det farvel til Kristoffer Olsson. Jeg tror også man arbejder på at finde en løsning til Babajide David, som nok ikke får sit gennembrud i FCM - enten salg eller udleje.

På ind-siden lyder det til at der er en angriber på vej - giver gerne en øl, hvis nogle kan gætte hvem det ender med at blive ;-) Skulle der dukke en midtstopper op, som kan gå ind og blive den leder vi mangler, kan det også ske - jeg tvivler dog på det.

Er det Hamdallah?

Dame N'doye?

Dondinho

Indlæg af Dondinho »

Kadlec retur? 😂 Hvis man har fundet hans agent?

Ej, Hamdallah ser spændende ud, og som en der kan gøre en forskel fra start, men økonomien? Hmm

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Lupus1999 skrev: Er det Hamdallah?

Dame N'doye?
Dondinho skrev:Kadlec retur? [emoji23] Hvis man har fundet hans agent?

Ej, Hamdallah ser spændende ud, og som en der kan gøre en forskel fra start, men økonomien? Hmm
Hamdallah er for dyr. Jeg spurgte på ham, og blev fortalt "han skal være villig til at gå 27 mio. ned i løn årligt for at være realistisk at hente". Han skulle dog være interesseret i at komme til FCM og dansk fodbold, men tvivler på at enderne kan nå sammen.

Dondinho

Indlæg af Dondinho »

Hvis han vil gå 27 mio ned i løn vil han koste cirka 3 mio om året.?

Så kan der være sign-on fees osv, men det er måske ikke så urealistisk en handel som jeg troede...

Ved du om man forhandler, eller er fokus flyttet til andre emner?

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Dondinho skrev:Hvis han vil gå 27 mio ned i løn vil han koste cirka 3 mio om året.?

Så kan der være sign-on fees osv, men det er måske ikke så urealistisk en handel som jeg troede...

Ved du om man forhandler, eller er fokus flyttet til andre emner?
Ja, lige præcis.

Nej, jeg ved det ikke, men jeg tvivler stærkt. Vi har brug for en angriber nu og her, og han er først ledig til sommer. Han har små 15 mio til gode dernede, så det er urealistisk - desværre.

Han har et rigtig pænt målsnit i samtlige klubber han har været i, og ville helt sikkert kunne forstærke os.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Arff skrev:
29. jan 2017, 20:03
Steffen am skrev:
Arff skrev:
Hverken Hagelskjær eller Anderson har spillet på Youth League holdet i efteråret :-) Og YL er vigtigt, men at gøre dem førsteholds klar er vigtigere IMO.

Anderson har jo været skadet. Han vil helt sikkert spille i foråret, hvis han er i klubben der.

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Steffen am skrev:
Arff skrev:
Steffen am skrev: 4 fra Youth League holdet!!??

Anderson har jo været skadet. Han vil helt sikkert spille i foråret, hvis han er i klubben der.
Muligvis, ja. Men er det værd at holde på en spiller for én kamp? Kan han komme ud og spille 10-15 kampe på Superliga niveau er det klart vigtigere.

madsom

Indlæg af madsom »

http://www.aoh.dk/artikel/flere-handler-p-vej-i-fcm

Nogle med abonnement der kan enten kopiere artiklen ind eller komme med et kort resume af artiklen? :)

WBW

Indlæg af WBW »

madsom skrev:
30. jan 2017, 12:54
http://www.aoh.dk/artikel/flere-handler-p-vej-i-fcm

Nogle med abonnement der kan enten kopiere artiklen ind eller komme med et kort resume af artiklen? :)
Hovedpunkter:

- Steinlein er glad for handlen med SønderjyskE

- Novak er brandvarm blandt andet i PL og Bundesligaen. Men det ligner at han bliver i FCM foråret ud, men Steinlein siger alt kan ske.

- Olsson har bejlere fra Sverige og England. Det vil Steinlien dog ikke kommenterer på.

- Steinlein forventer at der både kommer spillere ind og ud af klubben inden luk.

- Det blev til leje af Pusic, da der ikke kunne findes en ordentlig permanent aftale nogen steder. Rotterdam betaler hele lønnen og har ligeledes betalt et lejegebyr. Steinlein håber han får succes i Holland, så han kan sælges til sommer.

- Steinlein erkender at bredden i angrebet er for tyndt, men der kommer kun en ind hvis man kan finde den rette mand med den rette profil til den rette pris.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Arff skrev:
30. jan 2017, 12:03
Steffen am skrev:
Arff skrev:

Muligvis, ja. Men er det værd at holde på en spiller for én kamp? Kan han komme ud og spille 10-15 kampe på Superliga niveau er det klart vigtigere.

Tja. Det er måske ret,
Til gengæld er der kun 3 kampe inden final four.

Hvor vildt kunnne det ikke være hvis holdet står lige så stærkt og måske kan gå hele vejen.

Jeg tror f.eks. ikke FCM sidste sæson havde tabt til Barcelona hvis Lauritsen ikke var blevet solgt og Gemmer udlejet. Det er naturligvis en påstand, men tror bestemt på det.
Ville være synd hvis man udover Zacharias mister 4 mere. Og Frank (og Torp?) ude med en længere skade (?)
Så bør vi i hvert fald ikke have mange chancer.

Låst