Transfer vinter 2016

Om FC Midtjylland og Black Wolves
TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Transfer vinter 2016

Indlæg af TrueWolfMidt »

Hvis vi ender med at sælge Pusic og får Drachman og Dal Hende og Kroon med på træningslejr / og i superliga truppen, så er det genialt gjort af Fcm. Så tror jeg virkelig på, at vi kan fastholde minimum en 3 plads i slutspillet. Venter spændt på om handlen effektueres hen over weekenden, hvilket jeg håber.

Brugeravatar
PH1978

Indlæg af PH1978 »

tatoo skrev:
Kent skrev:
28. jan 2017, 07:31
Simon Kroon oveni Dal Hende og Drachmann: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... er/6509967
Mangler stadig en angriber og midterforsvarer....
Dette må absolut betyde at vi har en del der er på vej til at blive solgt/udlejet. De 3 er spillere til start 11, så Sparv, Halsti, Novak og en kant Olsson/Duelund kan vel tænkes på vej væk.
Hvordan får du Sparv ind i den ligning?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

PH1978 skrev:
28. jan 2017, 11:07
tatoo skrev:
Kent skrev:
Simon Kroon oveni Dal Hende og Drachmann: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... er/6509967
Dette må absolut betyde at vi har en del der er på vej til at blive solgt/udlejet. De 3 er spillere til start 11, så Sparv, Halsti, Novak og en kant Olsson/Duelund kan vel tænkes på vej væk.
Hvordan får du Sparv ind i den ligning?
Det kan vel ligeså godt være ham som alle andre. Alt er jo til salg til den rigtige pris. Nu har vi jo 2 der har døjet med springerknæ, og ikke har spillet for fuld kraft endnu i denne sæson. Kunne det ikke tænkes at vi har fået bud på nogle af alle de som vi kalder "skadede" eller småskadede. Hvis der ankommer 3 nye nu så har vi en alt for stor trup som jo også betyder at Thorup skal tilgodese alles interesser m.h.t. spilletid, og det er sgu svært.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Kent skrev:
Kroon hvilken plads spiller han på ?

Han er jo langt fra formen, han var jo væk hele efteråret stort set.

tubbe93

Indlæg af tubbe93 »

JBT skrev:
28. jan 2017, 08:37
974 skrev:
28. jan 2017, 00:25
JBT skrev:
27. jan 2017, 21:21
Åh Steffen "evigt glad" du ved. Elsker mit hold men ikke mekanismerne bag og det over lang tid, hvor galskaben har stået på. Mening mand sidder netop derude og tænker om vi gør det, vi har jo ikke vist noget der retfærdiggør det. Resten af Danmark kan godt se det, hvorfor kan vi ikke selv? Det er sgu trist at også ha fans der udelukkende er så farvet og måske for optimiske, det modsatte er ligeså sundt - igen bare en mening.
Flyt bare indlægget selvom det efterhånden er vigtigere end alt andet i klubben..(:
for mig virker det nu til at det er dig JBT der er lukket inde i en osteklokke og ikke engang vil se ud af den...

du fyrer alle mulige gloser afsted gang på gang om at alt er et faktum - fordi du synes det - eller at resten af Danmark kan godt se det osv

Jeg bor ovre ved København og jeg møder ikke en masse mennesker der siger at FCM ikke ryger i medaljeslutspillet eller er et superdårligt hold!
De fleste udtaler sig med respekt og en generel fodboldviden, der viser at hold kan have op- og nedture, men alle forventer bestemt at FCM blander sig i toppen igen igen, og i hvert fald stadig er en af landets bedste klubber

Så bank lige lidt hårdt på den glasrude, og træd ud i en verden udover din egen :-)

Så møder du måske bare de forkerte hvor du omgås så at sige. Du kender mig ikke så tal for dig selv -
Min og tusinder af andres holdning og faktisk også argument er helt kanon det sgu bare herinde man er så pisse vattet ikke at vil se det. Igen kan jeg kun sige vi må se hvad der sker. Jeg ved sgu godt folk ved, og siger FCM ikke har niveau til mere. Problemet er at De ikke selv ser dette i klubben og lukker al snak ude (fair nok det skal til, men det holder jo ikke i længden, når man skubber sandhed og realisme væk gang på gang).

At vi sælger suppens bedste angriber er for mig en geni streg... eller nej, bare blæst. Hvem skal erstatte ham? Køber vi en i stedet, nogle der ved noget?
Jeg vil gerne høre hvilke argumenter du har for, at vi ikke skulle komme i slutspillet?
Du må have en masse gode argumenter, som jeg ikke kan se, så kom gerne med dine guldkorn.

Der er for mange point og for mange hold mellem os og en 7. Plads til, at jeg kan se det ske, med mindre vi taber de næste fem kampe. Det ser jeg dog ikke ske, og kan heller ikke se nogle tegn på, at vi skulle falde sammen på den måde.
FCM!
FCM!
FCM!

JBT

Indlæg af JBT »

Jamen kort sagt lukker vi for mange mål ind dvs sløjt forsvar hvilket man har videreført i årets to først kampe, derudover score vi ingen mål dvs intet tilstrækkeligt kommer fra de 4 længst fremme på banen, uanset hvem det er der spiller. Vi kan nemt tabe 3 ud af 5 kampe, evt spille en del af dem uafgjort og så ligger vi altså dernede af, alt efter hvem der så begynder at vinde. Vi viser jo ikke fremgang for fanden. Om vores indkøb nu afspejler dette eller om det bare at CS og Jess der forsøger noget andet for så alligevel at forsætte deres norsker bold og håbe på mål ud af tilfældigheder, kan man så dvæle lidt ved. Dermed ikke sagt de spillere der kommer ind kan være fine, selvom januar vinduet altid er et svært tidspunkt for klubber. I princippet har vi alle spillere til salg, da det måske kun er Novak der har været formidabel, hvis man kan tale om det. Det hele er sgu efterhånden et fejlcast. Det skal der ikke megen argument til for selv en blind mand kan se.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

FCM2000 skrev:
28. jan 2017, 12:32
Kent skrev:
Kroon hvilken plads spiller han på ?

Han er jo langt fra formen, han var jo væk hele efteråret stort set.
Kroon er hovedsageligt kant. Han spillede nu det meste af efteråret :-)

http://www.superstats.dk/spillere/spill ... =2016/2017

madsom

Indlæg af madsom »

http://www.fcm.dk/nyheder/superliga/pus ... sk-fodbold

Så er det officielt med Pusic. Det må næsten betyde noget nyt helt i front så :)

tubbe93

Indlæg af tubbe93 »

JBT skrev:
28. jan 2017, 12:51
Jamen kort sagt lukker vi for mange mål ind dvs sløjt forsvar hvilket man har videreført i årets to først kampe, derudover score vi ingen mål dvs intet tilstrækkeligt kommer fra de 4 længst fremme på banen, uanset hvem det er der spiller. Vi kan nemt tabe 3 ud af 5 kampe, evt spille en del af dem uafgjort og så ligger vi altså dernede af, alt efter hvem der så begynder at vinde. Vi viser jo ikke fremgang for fanden. Om vores indkøb nu afspejler dette eller om det bare at CS og Jess der forsøger noget andet for så alligevel at forsætte deres norsker bold og håbe på mål ud af tilfældigheder, kan man så dvæle lidt ved. Dermed ikke sagt de spillere der kommer ind kan være fine, selvom januar vinduet altid er et svært tidspunkt for klubber. I princippet har vi alle spillere til salg, da det måske kun er Novak der har været formidabel, hvis man kan tale om det. Det hele er sgu efterhånden et fejlcast. Det skal der ikke megen argument til for selv en blind mand kan se.
Vi har scoret tredje flest mål, og endda med afstand til holdene under os, så argumentet med vi ikke scorer, det holder ikke.
Det er korrekt vi lukker en del mål ind, men det er kun få flere end de hold under os, men når vi samtidig scorer så mange flere mål, så er det ikke så slemt som du gør det til. Vores målscore hedder +14, mens de hold under os er det bedste er +2 for Randers. De hold uden for slutspillet er det bedste -5, for FCN. Vi er altså samlet set klart bedre end holdene under os.

Venskabskampene ligger jeg ikke meget i, og slet ikke de to første. Formålet med de kampe er ikke at vinde, men at få minutter i benene og trænet kampsituationer. Derfor er resultatet ikke vigtigt og selvom vi taber samtlige kampe, så kan de gældende kampe sagtens blive gode. Det har der tidligere været eksempler på. Både med mange sejre i træningskampe og dårlig start efterfølgende og omvendt.

Jeg er enig i, at der er et problem med vores spillestil, som jeg heller ikke finder interessant. Dog er Thorup hyret til at tilføje noget til vores spil defensivt og kunne præstere europæisk, som vi har gjort under ham, især i sidste sæson, men også en smule i denne, hvor vi dog var meget uheldige med vores lodtrækning. Derfor har det også kostet på vores spillestil.
Derudover har vi været ramt af skader foran til både bruninho og pusic, som har gjort vi skulle spille med Paul, hvor denne stil måske har været at foretrække. Dette tror jeg dog på kan blive bedre i foråret, hvor bruninho forhåbentlig kommer igang og VdV også bliver bedre.

Når man ser på vores kampprogram i de sidste fem kampe i grundspillet, så har vi tre hjemmekampe, som skal give minimum syv point. Det tror jeg også godt, at vi kan få. De to udekampe ser dog svære ud mod AaB og Randers, hvor jeg vil være glad for uafgjort i beggge kampe. Men selvom vi skulle tabe de to kampe, så burde vi hive nok point i de tre hjemmekampe til at sikre os.

Hvis vi ikke skulle ryge i slutspillet kræver det at Horsens, AaB eller FCN henter henholdsvis 7, 8 eller 9 point på os. Derudover skal de også gå forbi tre andre hold, hvor både Lyngby og Sønderjyske ligger. Der er flere af de hold der har overpræsteret i foråret (Lyngby og Horsens) og Sønderjyske og AaB har fået nye trænere, hvilket også kan give udfordringer.

Når man kigger på alt dette, så tror jeg simpelthen ikke på, at der er nogen som helst risiko for at vi ikke skulle komme i slutspillet!

Jeg kan dog godt være i tvivl i, hvordan det bliver i slutspillet og hvorvidt vi kan tage medaljer, med mindre vi øger vores niveau.
FCM!
FCM!
FCM!

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

madsom skrev:
28. jan 2017, 13:29
http://www.fcm.dk/nyheder/superliga/pus ... sk-fodbold

Så er det officielt med Pusic. Det må næsten betyde noget nyt helt i front så :)
Alt andet ville være pligtforsømmelse fra CS. Vi har kun 1 kampklar angriber på SL-niveau lige nu - og det er en ung spiller, der ikke ligefrem er en topangriber i ligaen. Der skal hentes en profil fra en høj hylde ind - og jeg forventer ikke, at det varer længe.

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Det må næsten betyde at den angriber er ved at være på plads. Det bliver spændende. Lyder som en opgradering der vil noget. Hvis det jeg hører er rigtigt. Så mangler vi bare den center back?

mobil

Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Er der nogle der ved noget om ham Bruninho, jeg undre mig over at det kan tage så lang tid, at få en mand i fysisk form, han er da trods alt en ung mand, nuvel han har haft et trælår tilbage i sidst oktober, og som normalt tager 1-2 uger at komme sig helt over, sjældne tilfælde 2 mdr. men så kan der have været givet forkert eller manglende behandling i selve skades øjeblikket.

Det samlede forløb af vdv, gustav W og Bruninho har ikke været optimalt. Det er flot at købe 3 spillere her i sommers og ingen af dem stadig har vist fysisk overskud.

Jeg har aldrig været imponeret af FCMs skades forbyggelse, skadesbehandling og genoptræning, det underlag de træner på, på Ikast stadion, "kunstgræs" her holder man visse spillere væk fra, det er heller ikke optimalt.

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Jeg vil godt vide hvad skades forebyggende skaderbehandling er?

mobil

Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

hviid
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Indlæg af hviid »

JBT skrev:
Vi giver odds 1.01 hos flere bookies for at komme i slutspillet, men de er vel også blinde?

JBT

Indlæg af JBT »

hviid skrev:
28. jan 2017, 15:47
JBT skrev:
Vi giver odds 1.01 hos flere bookies for at komme i slutspillet, men de er vel også blinde?
Tja. Odds er vel også lavet for også at overraske, det har intet at sige. Jeg ser nemt vi taber 7 point som det går pt.. Jeg synes virkelig i gemmer sandheden i madrassen drenge. Lad os nu nu se, jeg ønsker mig et slutspil, men jeg er også den første der banker på døren hvis ikke det sker! At se på CS fjæs i loungen er efterhånden blevet kedeligt, så det er sgu en win win uanset hvad der sker.

Låst