Transfer vinter 2016

Om FC Midtjylland og Black Wolves
christian1DK

Re: Transfer vinter 2016

Indlæg af christian1DK »

Vijen skrev:
22. jan 2017, 00:18
Nogen der kan fortælle om Mike der er på prøvetræning fra Cheetah FC.
Har ikke selv kunne finde så meget infomation, men ser ud til han er midtbanespiller:
https://www.facebook.com/cheetahfootbal ... =3&theater

Men ellers prøv at følge: https://twitter.com/CHEETAH_FC/status/8 ... 6296964096

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Et lidt andet perspektiv på den udvikling der er i gang.
Med de 3 danskere der har skrevet med FCM fra sommer, har truppen igen et noget dansk/nordisk præg.

Jeg har bestemt ikke noget imod internationale spillere, men synes ikke det gør noget at en fodbold klub bærer et hvis lokal/regional præg og kultur, og må da indrømme der var en periode hvor jeg var ved at tænke på om vi var ved at gå for vidt, i øvrigt cirka samme tidspunkt som Hobro måske blev ramt på at glemme den lokale kultur.
(I øvrigt også lidt spændende at se om Esbjerg fortsætter med at have danske/nordiske spillere.)

Men for at kigge på FCM.
Vi har i A-truppen
- 3 fra Nigeria, der som bekendt har været i truppen siden akademiet (hvoraf en snart er dansker) (+2 talenter)
- 1 fra DR Congo, der har været i Danmark i 6 år (og snart kan søge dansk statsborgerskab?)
- Filip Novak der siges senest at være væk til sommer
- Bruninho og Pusic der med høj sandsynlighed begge er væk til sommer.
(Der hentes dog formentlig en international i stedet for disse 2)
- Van der Vaart

Ellers er resten af truppen nordisk. Så efter sommer er det nok maks 2 "ikke-nordiske".
VdV og en angriber
Det synes jeg faktisk er lidt bemærkelsværdigt og lidt fedt :D

For ordkløverne er der af "andre-nordiske spillere":
2 etableret og 2 talenter fra Sverige
2 etableret og 1 talent fra Finland
1 etableret fra Norge
1 talent fra Færørne

Danmas

Indlæg af Danmas »

Jeg læste godt Graulunds kritik af Esbjerg, som jo især gik på, at deres bærende danske kræfter nu var væk.
Hvor mange danske (og nordiske) spillere der skal til for at udgøre en god stamme af hjemlige spillere, ved jeg ikke. Men jeg tænker også, at FCM er dækket ind.
Vi har trods alt Dahlin, Kian, Poulsen, Borring, Banggaard, NK, Sparv (Hassan) som ret fast inventar.

For mig at se er de mest spændende danske spillere dem, som har en lokal baggrund. Med andre ord dem, som vi nærmest er umulige at købe, men som vi selv finde i Brande, Kibæk, Tjørring osv.

Noget helt andet - nogen der ved noget om ham Mike, som er til prøvetræning?
Jeg kan ikke gennemskue, om det er et taktisk træk fra FCM's side, at de sjældent fortæller noget, når der er prøvespillere på besøg. Det kunne da få fans til at troppe op til træning eller i det mindste bare give os en illusion af, at der sker en smule her i de noget lange måneder.. Ville elske at vide lidt mere, når vi endelig har folk, der træner med.

Nogen der kan gøre os klogere på Mike og på FCM's stille taktik?

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Har hørt han skulle være en offensiv midt og at han er en 99'er, så kan være en man har ventet på at få her op til det er lovligt.
Det er måske stadig lige knap han er 18, så man kan skrive kontrakt med ham.

Ved det ikke, men kan være grunden.

Noerum

Indlæg af Noerum »

Han spiller i den tredje bedste ghanesiske række..

974

Indlæg af 974 »

Noerum skrev:
24. jan 2017, 16:33
Han spiller i den tredje bedste ghanesiske række..
men trods alt i et land med omkring 27 millioner mennesker, så måske det godt kan lade sig gøre at finde et interessant talent alligevel :-)

Sander

Indlæg af Sander »

Jeg tror ikke at der bliver købt nye spillere, trods tidligere udmeldinger om det modsatte. Det lyder til at ejeren har lukket for kassen. Der er ikke den store succes med brentford, trods dansk sportschef og assistent træner. Der er tilbagegang med den nuværende 15. plads. Vores formand tror jeg ikke har den store interesse mere for fcm. Han har vel nok at gøre i brentford. Fcms ejer bruger nok rigtig mange midler på sit hold i http://mobil.bold.dk/fodbold/england/championship/
og på sit kommende stadion.
Jeg tror at ejeren har fået det ud af fcm han ønskede, og at han vil afhænde klubben inden for 18 måneder.

Der er ingen kække udmeldinger mere. Vi høre heller ikke om der er succes med salgsafdelingen i København.

Det er nogle tanker, som er baseret på iagttagelser igennem et stykke tid. Håber ikke der er hold idet.

974

Indlæg af 974 »

1. Sådan som jeg kan huske det, så er det ikke mere end 2½ sæson siden at Brentford tog et godt spring op i Championship, hvor de endda i den første sæson præsterede rigtigt flot. Uanset store drømme osv., så synes jeg nu at de gør det ganske fornuftigt, og det taget i betragtning af ret "store" hold i den række.
2. Om Benham vil afhænde FCM inden for 18 måneder kan vi naturligvis ikke spå om - tror dog næppe at han ligger vågen om natten over hans investering her :-)
3. Man skal vel ikke komme med kække udmeldinger bare for at gøre det? Signingen af van der Vaart var vel også lidt af et statement :-)
Jeg mener ikke at man har nogen afdeling i København længere... http://aoh.dk/artikel/fcm-drosler-ned-i-kbenhavn

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Sander skrev:
24. jan 2017, 23:00
Jeg tror ikke at der bliver købt nye spillere, trods tidligere udmeldinger om det modsatte. Det lyder til at ejeren har lukket for kassen. Der er ikke den store succes med brentford, trods dansk sportschef og assistent træner. Der er tilbagegang med den nuværende 15. plads. Vores formand tror jeg ikke har den store interesse mere for fcm. Han har vel nok at gøre i brentford. Fcms ejer bruger nok rigtig mange midler på sit hold i http://mobil.bold.dk/fodbold/england/championship/
Jeg tror at ejeren har fået det ud af fcm han ønskede, og at han vil afhænde klubben inden for 18 måneder.

Der er ingen kække udmeldinger mere. Vi høre heller ikke om der er succes med salgsafdelingen i København.

Det er nogle tanker, som er baseret på iagttagelser igennem et stykke tid. Håber ikke der er hold idet.
Jo men hvis han vil afhænde det, er der jo nogle der skal købe FCM *-) synes det er lidt for pessimistisk.

Brentford er jo ved at sælge en angriber for op til 125 mill kr, nu nævnes der godt nok 100 mill kr. men ja ?

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/sky- ... -angriber/

Jeg ved ikke om min teori er rigtig, men hvis brentford får de penge, så har de jo netop de 20-25 mill kr. til Novak ?

THenry

Indlæg af THenry »

Sander skrev:
24. jan 2017, 23:00

Jeg synes ikke der er noget odiøst i, at Brentford bruger penge på et nyt stadion, der er klar om 3 sæsoner e.l. Har hørt, at de skulle have de laveste Match Day Revenue i The Championship. Selv "storholdet" fra Burton Albion skulle angiveligt tjene bedre...en stor engangsinvestering i et nyt stadion kan formentlig give bedre indtægter på den lange bane.

Det er ingen tvivl om, at Benham har skruet ned for bluset (jf. tidligere udmelding om overskud i budgettet over 3 år) og risikoprofilen er også mindre risikabel sammenlignet med MBs første år i klubben, men jeg tror ikke, at han er på vej ud af klubben. Han var med til at ligge en ambitiøs strategi frem til 2020 med europæisk gruppespil hvert andet år, så det vil være skuffende , hvis han trækker sig ud af klubben inden.

Mig bekendt er "ambassaden" i KBH inaktiv.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Noget tyder på at Pusic og Novák bliver i Fcm. Dog kan der stadigvæk ske noget på transfersiden.

Kongeren82
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Kongeren82 »

TrueWolfMidt skrev:
26. jan 2017, 11:28
Noget tyder på at Pusic og Novák bliver i Fcm. Dog kan der stadigvæk ske noget på transfersiden.
Er det din egen konklusion eller har du lyttet på vandrørene? ;)

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

Kongeren82 skrev:
26. jan 2017, 12:24
TrueWolfMidt skrev:
Egen konklusion.

Kongeren82
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Kongeren82 »

TrueWolfMidt skrev:
26. jan 2017, 12:37
Kongeren82 skrev:
26. jan 2017, 12:24
TrueWolfMidt skrev:
Egen konklusion.
Kunne tyde på at du kan få ret mht. Novak - http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... og-klubben

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

Mon ikke man kan leje ham billigt i 18 måneder, hvor Forrest betaler det meste af hans løn og Fcm resten.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... er/6506886

Låst