Transfer sommer 2016
Re: Transfer sommer 2016
Glem Bendtner - han gider da overhovedet ikke Jylland, og han tager i alle tilfælde ikke selv kontakt til os som en vis vDv gjorde, men det kan jo være Bendtner også finder en model i omegnen af Herning !!!!!!!
m.h.t. midterforsvarer skal vi have en med hurtige fødder og god boldomgang. Bodurov er dårlig med bolden, og så er han langsom (men det opvejes af hans forudseenhed. De hurtigste er Lasse Nielsen og Gomez. Sanneh i Horsens skiller sig ikke ud på et middelmådigt Horsens hold, så ikke ham.
Hvis der skal kigges på nogle af disse hælder jeg til Gomez som kan det meste - fysisk stærk, godt hovedspil og hurtige og gode fødder.
m.h.t. midterforsvarer skal vi have en med hurtige fødder og god boldomgang. Bodurov er dårlig med bolden, og så er han langsom (men det opvejes af hans forudseenhed. De hurtigste er Lasse Nielsen og Gomez. Sanneh i Horsens skiller sig ikke ud på et middelmådigt Horsens hold, så ikke ham.
Hvis der skal kigges på nogle af disse hælder jeg til Gomez som kan det meste - fysisk stærk, godt hovedspil og hurtige og gode fødder.
-
Densestar7430
Nu var det ikke VdV selv der henvendte sig til FCM, men derimod nogle agenter, der fik en vanvittig ide 
Ift. Bendtner tænker jeg at det i øjeblikket er så urealistisk, at jeg ikke vil bruge noget krudt på det.
Mht. Budorov har jeg lidt blandede følelser. Manden har som den eneste fodboldspiller jeg nogensinde har set, formået at være dårligere på bolden end Banggaard! Dog er hans duelstyrke exceptionel! Meget tydeligt at den mand har Championship kampe på bagen!
Endnu en bekymring ift. Budorov, mener jeg er kommunikationen. Jeg mindes at vi lukkede forholdsvis mange dumme mål ind grundet miskommunikation i forsvaret. Dette bør self blive bedre med tiden..
Når alt kommer til alt heldet jeg stadig mest til Sanneh eller Fenger.
Ift. Bendtner tænker jeg at det i øjeblikket er så urealistisk, at jeg ikke vil bruge noget krudt på det.
Mht. Budorov har jeg lidt blandede følelser. Manden har som den eneste fodboldspiller jeg nogensinde har set, formået at være dårligere på bolden end Banggaard! Dog er hans duelstyrke exceptionel! Meget tydeligt at den mand har Championship kampe på bagen!
Endnu en bekymring ift. Budorov, mener jeg er kommunikationen. Jeg mindes at vi lukkede forholdsvis mange dumme mål ind grundet miskommunikation i forsvaret. Dette bør self blive bedre med tiden..
Når alt kommer til alt heldet jeg stadig mest til Sanneh eller Fenger.
- DenStolteJyde
Wolanski har vel mildest talt ikke helt været det man håbede på da man købte ham.. Altså tanken var vel at han skulle købes og slå igennem i Vejle for så at blive solgt videre.. Han var jo til at begynde med ikke tiltænkt en rolle i midtjylland som sådan.. Da han så alligevel er havnet i midtjylland og ikke rigtig har været i nærheden af spilletid så er det vel også oplagt at ophæve.. Håber da for ham at han finder en klub i polen og får gang i at spille noget bold..Steffen am skrev:Wolanski ophævet. Ikke super overraskende.
Så rykker Raahauge i hvert fald op som 3. målmand.
http://www.fcm.dk/nyheder/klubben/fc-mi ... d-wolanski
@Kent
Spændende forslag og relevante kommentar til, bl.a. med hvor realistiske de er.
Thumbs up herfra
Er overbevist om at de alle 5 ville kunne klæ' holdet.
Lasse Nielsen kan dog næppe være imponeret af at have fået af vide af en computer han ikke er god nok,
så det næppe gensidigt, og umiddelbart den mindst realistiske af de 5.
Med en landsholdsudtagelse (igen) kan han nok også skifte til en større klub.
-
Badcompany
Nogen der har et bud på hvilke af vores spillere vi har købt er igennem smartodds systemet?
Det gælder alle også spillere der ikke længere er at finde i klubben.
-
mousebreaker
Hvis du tænker på spillere som er fundet gennem smartodds og ikke blot godkendt, så var Daniel Royer den første og Awer Mabil den anden. Vi havde nogle på lejeaftaler i sidste sæson som jeg også formoder var "opfundet" af smartodds. Med andre ord er smartodds kommet skidt fra land, dermed ikke sagt at det ikke virker. Der skal en meget længere tidsramme og mange flere spillere igennem før man kan komme med en endelig dom. Jeg vil også blive forbavset hvis ikke smartodds løbende evaluerer og forbedrer deres systemer ud fra de erfaringer de får.Badcompany skrev:Nogen der har et bud på hvilke af vores spillere vi har købt er igennem smartodds systemet?
jeg kan beklageligvis ikke komme op med en liste, men det er der nok andre der kan
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- DenStolteJyde
Var wolanski ikke også den vej igennem?
-
mousebreaker
Er de tal offentliggjorte?Lupus1999 skrev:EL millionerne gør at vi gik i plus 2 millioner i sidste regnskabsår og Sisto millionerne gør det samme i indeværende regnskabsår.
Det er derfor at EL gruppespil frigør penge til spillerkøb.
Alle der har fulgt FCM ved at indtægter og udgifter aldrig har fulgtes ad. Vi har haft et setup, som krævede indtægterne fra Europa for at kunne løbe rundt.
Lad os antage at det er korrekt at vi har et snævert plus to regnskabsår i træk, hvor vi har EL og store transfer indtægter deriblandt et Sisto salg der i sig selv var et EL gruppespil værd. Så er det på overfladen måske meget fint - det er jo plus, ikke?!?!
Jeg synes det er temmelig katastrofalt. Gode år skal dække for dårlige år, sådan er det. Et år uden et Sisto salg eller Europa vil altså give et underskud som det vil tage 20-25 gode år at få få i nul. Det holder jo ikke. Nu kommer der en masse sparede lønkroner via de afgange vi har haft - når det slår igennem i regnskabet, så giver det forhåbentlig et lidt sundere billede. Hvis jeg var Benham og så at et EL eventyr med en 1/8 finale mod selveste Manchester United kun kunne kaste et regnskab i balance af sig - så ville jeg for alvor begynde at overveje hvad jeg egentlig har investeret i. At smække kassen i kunne være et udslag af sådanne overvejelser.
Da Benham kom til var hans strategi at vi skulle styrkes sportsligt fra start, fordi vi skulle være med i Europa hvert år - ikke nødvendigvis via mesterskabet. Det krævede dog en investering i spillertruppen og derfor skød han en del penge i foretagendet fra start og udtalte at alle penge fra spillersalg blev geninvesteret i truppen.Vijen skrev: Men skulle indtægter fra spillersalg ikke geninvesteres i truppen?
Hvis dette er blevet ændret er det gået min næse forbi.
Hvis det er blevet ændret burde klubben straks komme med en ny målsætning istedet for 2 gruppespil mere inden 2020. Eller håber klubben på at 97'erne er klar om 2 år til at spille topfodbold med kval til Europa og første udfordre til FCK?
Nu er han måske af den opfattelse at vi har det sportslige niveau til - via vores seedning som vi næsten har sikret de næste 4 år - at kunne komme i gruppespillet med tilstrækkelig frekvens til at vi kan holde forretningen kørende. Man kan sige at vi i årets lodtrækning har været ret uheldig. Vaduz var uheldig (Videoton egentlig også) og Osmanlispor var et af 2 hold i en pot på 5, som vi helst ikke ville trække. Man kan heller ikke sige at vi er overmatchede mod de her hold som var de dårligste trækninger for os, heller ikke efter gårsdagens kamp, så det er ikke urealistisk at tro på at vi kan nå 2 af de næste 5 gruppespil, men vi er ikke i en matematisk favorabel position til at gøre det.
Vores mandskab burde også kunne levere bedre end det de gør i øjeblikket, det er først og fremmest trænerens ansvar. Jess Thorup skal have mere ud af det materiale han har til rådighed.
Men glem alt om at kunne konkurrere om et mesterskab de næste år, dertil er FCK for stærke og vi bliver kun dårligere herfra hvis ikke vores indkøbsstop ændres. Vi skal selvflg gøre alt hvad vi kan for at være der hvis/når chancen skulle opstå for at være med.
Hvem ved, måske benham blot har villet se de unge spillere med salgpotentiale få spilletid. Måske smartodds mener at der er krummer i de knægte og de ikke skal kvæles med spillerindkøb. Næste år kan det være han åbner for indkøb igen
-
Steffen am
Nu var der lidt snak om smart-odds og i forbindelse med FCK kampen var der lidt snak om hvor gode de har været til at hente spillere.
Det har de sikkert også, det vil jeg ikke forholde mig til,
I hvert fald har de lavet en bette fejl på niveau med Fagerberg, ca. 15 mio. ud af vinduet.
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fck- ... de-ridder/
EDIT:
Ser Fagerberg 'kun' var 10 millioner, beklager.
Det har de sikkert også, det vil jeg ikke forholde mig til,
I hvert fald har de lavet en bette fejl på niveau med Fagerberg, ca. 15 mio. ud af vinduet.
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fck- ... de-ridder/
EDIT:
Ser Fagerberg 'kun' var 10 millioner, beklager.
-
mousebreaker
Der var også noget med småfed dyr argentiner de længe hang på som aldrig blev superliga spiller. Der har været rigtig mange dyre fejlindkøb i FCK. I øjeblikket har de haft god succes med alle de seneste, og det er både dygtigt og heldigt.
Indtil videre har smartodds ikke leveret et køb hvor jeg står tilbage og siger at det skulle vi ikke have gjort. Jeg har til gengæld heller ikke været begejstret.
Hvis vi tager Royer og Mabil som nu er væk, så mener jeg ikke at vi kan sige at Royer var et dårligt køb. Mabil var åbenlyst en chancetagning og man kan godt se hvorfor man tog den. Han var en udviklingsspiller. Noget der er svært/umuligt at scoute er hvor godt en spiller er i stand til at udvikle sig fodboldtaktisk. At man henter en god spiller ind er aldrig en garanti for at han slår til.
Jeg ved faktisk ikke om Kadlec var en smartodds spiller, men hvis han var så er han den der har størst risiko for at få prædikatet fejlindkøb som jeg ser det.
Indtil videre har smartodds ikke leveret et køb hvor jeg står tilbage og siger at det skulle vi ikke have gjort. Jeg har til gengæld heller ikke været begejstret.
Hvis vi tager Royer og Mabil som nu er væk, så mener jeg ikke at vi kan sige at Royer var et dårligt køb. Mabil var åbenlyst en chancetagning og man kan godt se hvorfor man tog den. Han var en udviklingsspiller. Noget der er svært/umuligt at scoute er hvor godt en spiller er i stand til at udvikle sig fodboldtaktisk. At man henter en god spiller ind er aldrig en garanti for at han slår til.
Jeg ved faktisk ikke om Kadlec var en smartodds spiller, men hvis han var så er han den der har størst risiko for at få prædikatet fejlindkøb som jeg ser det.
Jeg synes det er en skam med Mabil, han havde noget unikt over sig, jeg er skuffet over man lejer ham ud med en købsoption inden man rigtigt har forsøgt at få ham i gang. Men trænerne har nok set noget, der har afgjort sagen.
-
mousebreaker
Helt enig. Jeg synes det er meget (for) tidligt man har taget dette valg. Han har været her i et års tid af de 5 år kontrakten varer, hvis jeg husker rigtigt. Lyder bare som dårligt arbejde af Steinlein og Co efter min mening.Ravnen skrev:Jeg synes det er en skam med Mabil, han havde noget unikt over sig, jeg er skuffet over man lejer ham ud med en købsoption inden man rigtigt har forsøgt at få ham i gang. Men trænerne har nok set noget, der har afgjort sagen.
Han må virkelig slet ikke være i stand til at fatte noget som helst taktisk. Tænk på at Paul får alle chancer for at slå til og han har virkelig ikke meget forståelse for hvad fodbold er for noget. Hans spilintelligens kan ligge på et meget lille sted. Ud fra de forudsætninger gør han det jo meget godt alligevel. Kan være at han trods alt lærer noget når de siger noget til ham mens Awer Mabil bare slet ikke suger noget til sig. Hvis det forholder sig sådan så er det min erfaring at det langt oftest er læreren der er noget galt med og ikke eleven.
Kunne være sjovt at høre lidt insider viden omkring ham. Jeg har iøvrigt heller ikke set noget officielt på at der var en købsoption med i handlen - kan det være en vandrehistorie her på dette forum ?? Det håber jeg da det er.
-
Kongeren82
- Geografisk sted: Aalborg
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... oldspillermousebreaker skrev: Kunne være sjovt at høre lidt insider viden omkring ham. Jeg har iøvrigt heller ikke set noget officielt på at der var en købsoption med i handlen - kan det være en vandrehistorie her på dette forum ?? Det håber jeg da det er.
Tror den er god nok - desværre
Medmindre den er rigtig rigtig høj, er det svært at forstå. Høj kan den næppe være, for Esbjerg har ikke den slags penge.
Har vi efterhånden for lidt tålmodighed med vores indkøb? Pusic, Royer, Urena og Mabil? Vurderer vi dem forkert eller er de bare ikke gode nok? Tager Pusic med fordi han ikke helt får de kampe han egentlig burde i sammenligning med Onuachu. Caster vi dem forkert?
Har vi efterhånden for lidt tålmodighed med vores indkøb? Pusic, Royer, Urena og Mabil? Vurderer vi dem forkert eller er de bare ikke gode nok? Tager Pusic med fordi han ikke helt får de kampe han egentlig burde i sammenligning med Onuachu. Caster vi dem forkert?
-
Steffen am
Synes egentlig det er 4 forskellige historie, så svært at tage over en kam.
- Pusic startede i skyggen af Duncan, var jo en lidt overraskende lav frikøbsklausul der gjorde han kom til klubben. Siden Duncan er solgt har han jo stort set vlret fast starter. Nu her han har været ude er pga skade.
- Royer kom til med rette attitude og har vel egentlig gjort det fornuftig. Måske manglet lidt offensivt, men kan sagtens se handlen gav mening. Slutningen på historien er vi vel alle lidt undrende overfor.
- Urena har vist niveau, man kan så diskutere om strategien med at få en anden type ind til en anden spillestil var korrekt. I bagklogskabens klare lys, ligner det selvfølgelig et nej.
- Mabil var lidt en lottokupon. Man vidste han havde fart og teknik, men har så ikke kunne fylde det nødvendige taktiske på. Svært 100 % at scoute på talenter.
Omvendt kan man sige positivt Olsson virkelig har overrasket mig, og er vel den i samtoige kampe der løber længst og kæmper over hele banen.
Novak synes jeg er ved at komme i gang og er ligeledes spændende positivt.
Kadlec er lidt tidlg at bedømme, mangler forståelsr med de andre spillere og måske lidt selvtilllid, men har vist i glimt hvad han kan.
Halsti også lidt tidlig at bedømme, men har i hvert fald vist noget fight, glæder mig til at se ham npr han er spillet mere ind.
VdV er selvfølgelig lidt en lottokupon, men kan godt blive ret spændende
I øvrigt synes jeg det er fedt nok vi er nede på 9 spillere udefra.
Ikke at det skal være et mål i sig selv, men 9 spillere udefra, 4 fra (andre klubber i) landet og 17 egne talenter, mener jeg det er.
Deraf er Kairinen en af de 9 og er så ung, han godt kan nå at blive 'klubuddannet'
- Pusic startede i skyggen af Duncan, var jo en lidt overraskende lav frikøbsklausul der gjorde han kom til klubben. Siden Duncan er solgt har han jo stort set vlret fast starter. Nu her han har været ude er pga skade.
- Royer kom til med rette attitude og har vel egentlig gjort det fornuftig. Måske manglet lidt offensivt, men kan sagtens se handlen gav mening. Slutningen på historien er vi vel alle lidt undrende overfor.
- Urena har vist niveau, man kan så diskutere om strategien med at få en anden type ind til en anden spillestil var korrekt. I bagklogskabens klare lys, ligner det selvfølgelig et nej.
- Mabil var lidt en lottokupon. Man vidste han havde fart og teknik, men har så ikke kunne fylde det nødvendige taktiske på. Svært 100 % at scoute på talenter.
Omvendt kan man sige positivt Olsson virkelig har overrasket mig, og er vel den i samtoige kampe der løber længst og kæmper over hele banen.
Novak synes jeg er ved at komme i gang og er ligeledes spændende positivt.
Kadlec er lidt tidlg at bedømme, mangler forståelsr med de andre spillere og måske lidt selvtilllid, men har vist i glimt hvad han kan.
Halsti også lidt tidlig at bedømme, men har i hvert fald vist noget fight, glæder mig til at se ham npr han er spillet mere ind.
VdV er selvfølgelig lidt en lottokupon, men kan godt blive ret spændende
I øvrigt synes jeg det er fedt nok vi er nede på 9 spillere udefra.
Ikke at det skal være et mål i sig selv, men 9 spillere udefra, 4 fra (andre klubber i) landet og 17 egne talenter, mener jeg det er.
Deraf er Kairinen en af de 9 og er så ung, han godt kan nå at blive 'klubuddannet'
-
mousebreaker
Jeg synes bare at de har givet tidligt op, ifht at de gav i omegnen af 6-7 mio kroner for ham og straks gav ham en 5 års kontrakt. Jeg undrer mig, men er også på det rene med at det sagtens kan være det rigtige valg at de har givet op. Ikke nogen grund til at kaste gode penge efter dårlige.Steffen am skrev: - Mabil var lidt en lottokupon. Man vidste han havde fart og teknik, men har så ikke kunne fylde det nødvendige taktiske på. Svært 100 % at scoute på talenter.
Jeg synes da også det er fedt at vi har en del akademi spillere med, men jeg synes det er endnu federe at komme i et europæisk gruppespil og være med helt fremme hvor man seriøst er titeludfordrer. De to ting passer ikke sammen. Det ville ikke gøre mig noget at have 3-4 spillere mere udefra.Steffen am skrev: I øvrigt synes jeg det er fedt nok vi er nede på 9 spillere udefra.