Årets spiller og årets fund

Om FC Midtjylland og Black Wolves
SorteUlve

Årets spiller og årets fund

Indlæg af SorteUlve »

Hvert år kåres årets spiller og årets fund. Det samme sker sandsynligvis igen i morgen, hvorfor jeg tænker at det kunne være sjovt at se, hvad fansene tænker kontra hvad trænerteamet tænker.

Årets spiller:

Mit kriterium:
Minimum 2/3 af kampene spillet. Jeg synes, at man skal have været en afgørende faktor over hele sæsonen for at kunne komme i betragtning som årets spiller, hvorfor jeg har sat kriteriet, at man skal have spillet minimum 2/3 af kampene svarende til 22 kampe i superligaen. Hvad I andre lægger til grund, må I naturligvis selv om.
Dette giver følgende kandidater:
- Mikkel Duelund
- Daniel Royer
- Filip Novak
- Paul Onuachu
- Martin Pusic
- Kristoffer Olsson
- André Rømer
- Kian Hansen
- Pione Sisto
- Mikkel Andersen
- Tim Sparv
- Jakob Poulsen

Egentlig synes jeg ikke rigtig, at der er nogen der virkelig skiller sig ud. På mange punkter synes jeg egentlig, at det har været en profilløs sæson, med undtagelse af Erik Sviatchenko i dele af efteråret og Rasmus Nissen i dele af foråret.
I en sæson, der lige nu ser ud til at blive vores næstbedste rent defensivt nogensinde, falder mit valg dog på Kian Hansen. Han havde et fantastisk makkerskab med Sviatchenko i den første 1/3 af sæsonen, og derudover synes jeg, at han har holdt højt niveau gennem meget af turneringen. Meget bedre argumenter har jeg egentlig ikke, da jeg også synes, at han har været ringe i flere kampe. Alligevel føler jeg dog, at han har holdt det højeste niveau af alle gennem hele sæsonen.

Årets fund:
Årets fund står for mig klart mellem Mikkel Duelund og Rasmus Nissen. Mikkel Duelund imponerede mig meget i efteråret, mens Rasmus Nissen har været fortræffelig i foråret. Mit valg falder dog endegyldigt på Rasmus Nissen, da han fra dag ét har taget ejerskab på backpladsen, og har vist klasse, energi og vindervilje i nærmest hver kamp. Det er sjældent at en 18-årig på den måde går ind og slår en ældre konkurrent af fra den ene dag til den anden. Ligepludselig er folk også stoppet med at snakke om, at vi skal have en ny højre back.
Kristoffer Olsson kunne også være et bud, hvis man skal tolke "årets fund" som "årets unge spiller", som det blev gjort sidste år, da Sisto vandt prisen.

Brugeravatar
Ravnen

Re: Årets spiller og årets fund

Indlæg af Ravnen »

Kian er et godt bud på årets spiller.

Mener det må være Duelund der er årets fund, han gennem længere tid momentvis leveret fine præstationer.

Vijen

Indlæg af Vijen »

Årets spiler: kian eller Novak, de har begge holdt et godt niveau i hele sæsonen. Ihvertfald er det en fra bagkæden. Bodurov kunne også være et bud, vi har haft rigtig fine stats efter han lige havde fået et par kampe.

Årets fund/talent/unge spiller: olsson eller Nissen. Jeg har fravalgt duelund fordi de to andre har tilkæmpet sig en fast plads i startopstillingen.

Marzower

Indlæg af Marzower »

Årets spiller: der er ingen åbenlyse kandidater, som virkelig har brændt igennem i denne sæson. Er enig i at Kian er det bedste bud, som en del af ligaens vel nok bedste stopperduo i efteråret. Også et stabilt niveau i foråret.

Årets fund: duelund. Synes at han har vist, at potentialet er der. Nissen må så tage den næste år, hvor han forhåbentlig har vist klassen over længere tid.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Det blev Kian og Olsson.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Kent skrev:Det blev Kian og Olsson.
Ganske velfortjent. To bærende spillere. Særligt Kian har haft en meget flot sæson.

Olsson er jeg lidt mere i tvivl om. Ikke ifht. denne sæson og denne award. Men det spændende om han kan bygge på sit spil. Han har nogle fremragende kvaliteter, når han er på sit bedste.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Ja Olsson kan blive rigtig rigtig god. Han mangler dog slutprodukt ifht den rolle han indtager. Der skal simpelthen komme flere assists og mål fra ham. Det samme kan siges om Royer og nåja... Sisto

Kian er et valg jeg kun kan bifalde. Nr 2 på min liste er Pusic som har haft et svært år, specielt med Thorup, men han har virkelig været en afgørende faktor for at sæsonen ender som godkendt. 13 mål, langt de fleste i slutfasen og han er blandt de spillere der løber flest meter. Han har også tilbragt det meste af efteråret på bænken da JT jo som bekendt valgte Duncan
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Christian

Indlæg af Christian »

Olsson ER allerede rigtig rigtig god, og har stor indflydelse på vores spil. Og i de sidste par kampe er han begyndt også at være mere aggressiv offensivt, med flere afgørende afleveringer og gode skud på mål.

Han oversatser defensivt engang imellem, men de episoder bliver mere og mere sjældne, og hvis han fortsætter med at stige i niveau som han har gjort indtil nu, så tror jeg at han højst spiller 1 sæson mere for FCM - desværre.

Jeg håber på at Duelund får overbevist Thorup om at han skal være starter i næste sæson, så vi får en hurtig og kreativ midtbane der både selv kan score og sætte angriberne op til mange chancer.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Havde egentlig tænkt Olsson var "for etableret" til at være et "fund", men hvis han indgår i kategorien, er der vist ikke meget tvivl om det er de rigtige kårringer.

Tillykke til dem :)

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Christian skrev:Olsson ER allerede rigtig rigtig god, og har stor indflydelse på vores spil. Og i de sidste par kampe er han begyndt også at være mere aggressiv offensivt, med flere afgørende afleveringer og gode skud på mål.

Han oversatser defensivt engang imellem, men de episoder bliver mere og mere sjældne, og hvis han fortsætter med at stige i niveau som han har gjort indtil nu, så tror jeg at han højst spiller 1 sæson mere for FCM - desværre.

Jeg håber på at Duelund får overbevist Thorup om at han skal være starter i næste sæson, så vi får en hurtig og kreativ midtbane der både selv kan score og sætte angriberne op til mange chancer.
Det er jeg uenig i. Han er god, men mangler assist og mål for at træde et skridt op. Han har også en tendens til at forsvinde ud af visse kampe.

Derudover er jeg enig i din analyse af hans fornuftige defensive udvikling.

Christian

Indlæg af Christian »

Stoffer skrev:Det er jeg uenig i. Han er god, men mangler assist og mål for at træde et skridt op. Han har også en tendens til at forsvinde ud af visse kampe.
Derudover er jeg enig i din analyse af hans fornuftige defensive udvikling.
Jeg ser ham også gerne med flere mål og assists, men jeg tror det afhænger meget af hvor Thorup placerer ham på banen.
Frit fra hukommelsen, har han været placeret længere fremme på banen i de sidste kampe, hvor jeg også synes han har bidraget mere offensivt, end han var i starten af sæsonen. Hans primære rolle, som jeg har set det, har været at stå langt tilbage og være med i opbygningen af spillet. Det har betydet, igen frit fra hukommelsen, at han måske har haft 3. eller 4. sidste fod på bolden når vi har scoret. Jeg synes jeg husker en kamp, hvor Jakob Poulsen var placeret længere fremme end Olsson, blot som eksempel, og at den opstilling kom meget bag på mig.
Jeg har ingen stats til at underbygge min påstand, men mit indtryk i kampene har været, at bolden næsten altid går gennem ham i det opbyggende spil. Mit gæt er at han er den spiller på holdet, som har haft bolden flest gange i løbet af kampene, men at hans kontakt med bolden er har været tidligt i det opbyggende spil.
Jeg har været begejstret for ham stort set siden han kom, og jeg kan ikke udelukke at jeg er lidt farvet i forhold til hans præstationer. Lige som jeg til tider kan have svært ved at se hvad Pusic bidrager med, fordi min grundlæggende holdning til ham har været negativ :oops: (dog stor ros til Pusic for indsatsen mod FCN, hvor jeg synes han både bidrager med mål og indgår positivt i opspillet)

Olsson er ikke Christian Eriksen endnu, men han er på vej derhen ad ;)

Besvar