Lejesvende 2015-2016

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am

Re: Lejesvende 2015-2016

Indlæg af Steffen am »

Bestemt interessant, jeg læser i hvert fald gerne med :)

Jeg så kampen Vejle - Horsens i dag. Vanvittig kamp i øvrigt, hvor Vejle (også) oplevede 2-0 som en farlig føring, men kom tilbage i kampen igen.

Marco Larsen er skadet, så det har en naturlig forklaring ;)

Gemmer fik vidst cirka en halv time i dagens kamp.

Ser ud til Skive er kommet mere stabilt ud til foråret, med 1-1 mod både Lyngby og Silkeborg.

Chiquizito92

Indlæg af Chiquizito92 »

Steffen am skrev:Bestemt interessant, jeg læser i hvert fald gerne med :)

Jeg så kampen Vejle - Horsens i dag. Vanvittig kamp i øvrigt, hvor Vejle (også) oplevede 2-0 som en farlig føring, men kom tilbage i kampen igen.

Marco Larsen er skadet, så det har en naturlig forklaring ;)
Ah, okay. Dejligt med en årsag, selvom det selvfølgelig også er skidt for ham at starte lejeopholdet op på den måde.
Steffen am skrev:Gemmer fik vidst cirka en halv time i dagens kamp.
Hov ja - De har en fejl på ACH´s hjemmeside hvor han både figurerer som indskiftet og i startopstillingen. Håber han fortsætter med at tilkæmpe sig vigtig spilletid.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Ja, kunne være fedt. :)
Og kunne være fedt nok at se Gemmer spille fast ved siden af Conor O'Brien (er en spiller jeg selv er lidt fan af, og har gået på skole med)

Desværre er det ikke alle 1. diviosioners hold der har særlig gode hjemmesider. Synes Vejles er i den bedre ende, Horsens og Skive i den anden.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Er det ikke Babe David i nr. 17?
https://www.youtube.com/watch?v=3IwMV8lO8vY

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

God runde i 1. division :)

- Mål til begge vores afrikanske venner i Skive :D
81. Musefiu Ashiro
90. Razak Adebayo
1-3. ude mod Næstved.
(Kan ikke se om de startede inde eller er blevet skfitet ind.)

- Gemmer med fra start igen, spillede 78 min. for Horsens i dag mod Fredericia
3 - 0

- Marco Larsen, formentlig stadig skadet.
Skrivebords sejr (3-0) over Vestsjælland

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

90 Min til Marco Larsen. Så er han frisk igen :)
http://www.vejle-boldklub.dk/index.php? ... ewsId=8366

Troede egentlig han var ældre end 22. Masser af potentiale i ham.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Gemmer scorede til 1-0 for Horsens i dag og vandt 3-0.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Acebone skrev:Gemmer scorede til 1-0 for Horsens i dag og vandt 3-0.
Lækkert :)

Og David scorede også i Thisteds 3-0 sejr over Marienlyst :)

Marco Larsen var rykket op i angrebet og spillede fuld tid i Vejles sejr over Køge.

Skive vandt skrivebordssejr over Vestsjælland :)

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Gemmer fik 68 min i sejren over Thygesen (Roskilde)
Tillykke med landsholdsudtagelsen til ham også :)

Larsen fik 58 min i det ærgerlige nederlag til Helsingør, igen i angrebet med tilsyndeladende gode chancer til følger.

Musefio Ashiru fik 20 min i deres 2-1 sejr over Vendsyssel og er dermed på 9. pladsen i 1. division,
imponerende forår de har haft indtil videre,
ærgerligt for Skive at de skal til at skifte træner igen.

Kan desværre ikke finde ud af at se noget med David, men Thisted tabte 2-1 til AB :/

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

3-0 til Horsens over Vendsyssel, 90 min til Gemmer.
Horsens har da godt nok ramt formen siden Gemmer er kommet til,
5 sejre i træk og sikker kurs mod superligaen.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Det vil da være fedt at få en stærkere Gemmer tilbage. Så har vi måske en egenudviklet rotationsspiller for Sparv.

Chiquizito92

Indlæg af Chiquizito92 »

Så er der nyt om Gemmer: http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcm- ... i-horsens/

Han håber altså selv på at forstætte i ACH næste sæson, fordi han ser bedst muligheder for at fortsætte den positive udvikling dér.

Spørgsmålet er dog om han i givet fald tænker på endnu en udlejning eller et permanent skifte? - Jeg synes han virker spændende i og med at han har gjort det så godt for dem her i foråret, så synes det ville være en skam ikke at satse på ham i en eller anden grad (ikke at det behøver være nu - en videre udlejning kan være fint, da han jo jf. artiklen stadig har 3 år med FCM).

Jeg føler mig dog ikke overbevist om at FCM vil udleje til en superligakonkurrent (vi så det jo med Onuachu og Horsens, der blev til Vejle ... )

Desuden, om en topklub i 1. division ikke er bedre måske? - Man må formode at ACH i nogen grad vil forstærke sig, og det kunne måske gå ud over Gemmer.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Chiquizito92 skrev: Jeg føler mig dog ikke overbevist om at FCM vil udleje til en superligakonkurrent (vi så det jo med Onuachu og Horsens, der blev til Vejle ... )

Desuden, om en topklub i 1. division ikke er bedre måske? - Man må formode at ACH i nogen grad vil forstærke sig, og det kunne måske gå ud over Gemmer.
Helt enig i dine betragtninger.

Tænker dog med det nye format med 14 hold, bør der være mere forskel på top og bund.
Det kan forsvare en yderligere udleje + at vi forhåbentlig vil komme til at møde Horsens 'blot' 2 gange i stedet for 3 som med det gamle format.

Horsens skule stadig være på ret skarp budget, så hvis Horsens kan være fri for at købe spillere, tror jeg gerne de vil det.
Men med de kampe der (forhåbentlig) kommer i efteråret, kan det være fint med en plads mere, ser hellere Gemmer erstatte Singh end en udefra. Rutikanga er nok lige knap klar, evt. kan de da skifte udleje destination ;)

SorteUlve

Indlæg af SorteUlve »

Giv Gemmer et år til i Horsens, og lad ham prøve sig kontinuerligt af på superliga-niveau. Viser han lovende takter, kan vi hente ham hjem om et år. Det næste års tid tænker jeg så at Rømer bliver flyttet op som gardering for Sparv på den defensive midt, med Rutikanga som 3. valg. På højrebacken skal den så efter min mening hedde; Nissen, Bach Bak og Munksgaard, i prioriteret rækkefølge.

Chiquizito92

Indlæg af Chiquizito92 »

SorteUlve skrev:Giv Gemmer et år til i Horsens, og lad ham prøve sig kontinuerligt af på superliga-niveau. Viser han lovende takter, kan vi hente ham hjem om et år. Det næste års tid tænker jeg så at Rømer bliver flyttet op som gardering for Sparv på den defensive midt, med Rutikanga som 3. valg. På højrebacken skal den så efter min mening hedde; Nissen, Bach Bak og Munksgaard, i prioriteret rækkefølge.
Lyder egentlig som en fornuftig idé at gemme Jonas til senere ( ;) ) for at lade ham fortsætte udviklingen, med tanke på at der også er andre, der kan fungere som back-up for Sparv.

Både Kairinen og Rutikanga er vel unge talenter, der kan bruges på den plads.

Ligeledes synes jeg også, at man skal lade NK fortsætte på højrebacken, hvis det fortsætter med at gå så super godt, som det gør nu.

Jeg tænker egentlig at Rømer kan agere 1. back-up på såvel backen som den defensive midtbane, umiddelbart.

Jeg regner ikke med 32, desværre.

Låst