Jess Thorup.

Om FC Midtjylland og Black Wolves
O

Re: Jess Thorup.

Indlæg af O »

pr0j3ct skrev:http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcm- ... ed-thorup/

Har han mon læst med herinde? :)
Det har han åbenlyst. Det er da heller ikke et rent tilfælde, at Thorup dagen efter, at bølgerne er gået højt herinde, nomineres til årets træner - med begrundelsen om, at det er for hvad han "præsteret" med U21. Den lader vi lige stå lidt for sig selv.

Har man kontakterne i orden, så kan det meste lade sig gøre ;)

Jeg tror i øvrigt, at Hameet Singhs hjemvé, kan have noget med mandskabsbehandlingen at gøre. Han holdte, i en langt yngre alder, 74 uger i Holland - her holder han 6. Den med, at det skyldes noget i familien, køber jeg ikke, når der samtidig på rygtebasis menes, at han skifter til Molde igen.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

O skrev: Var det ikke 3+ der udtalte, at Sisto ikke kunne spille en fuld kamp og derfor var bænket, hvorefter Sisto udtaler, at det ikke har noget på sig?
Nu ved jeg ikke om jeg blander 2 diskussioner sammen,
men omkring Sisto var humlen netop at Thorup udtalte til tv3+ at Sisto ikke kunne/skulle spille en hel kamp og havde talt med Sisto om netop dette. Sisto udtalte (kan ikke huske til hvem) at det vidste han ikke noget om og var fit.

I min optik og overbevisning er det Thorup der kommer til at se dum ud her.

Ydermere er det brænde på bålet for de/os der vil mene der er tegn på Thorup er ved at tabe omklædningsrummet.
Glæder mig til at se det (forhåbentlig) bliver modbevist mod Hobro.

O

Indlæg af O »

pr0j3ct skrev:
O skrev:[I øvrigt, til dem som nævner, at vi spillede som en pose nødder under Glen. Vores målregnskab lød sidste sæson på +30 efter 33 kampe. Nu lyder den på +10 efter 20. Det bør dog tages med i den betragtning, at vi sidste år havde en giftig angriber, som blev ligaens topscorer, som ikke sad på bænken.
Vi havde også Duncan, Sly og Sisto med på topscorer listen. Poulsen, Sly m.f. på assist listen. Begge lister stort set uden Fcm spillere imellem på nuværende tidspunkt

Derud over burde også tages med i betragtningen at vi scorede en ret stor del af vores mål på dødbolde og ikke ligefrem spillede fremragende angrebsspil, tvært imod.
THenry skrev:
FCK: Pusic skulle have startet inde, men blev syg, hvorfor Paul var med fra start.

FCN: Paul starter, men Pusic kunne sikkert ikke spille en hel kamp alligevel grundet sygdommen?

Var Pusic ikke blevet syg mod FCK, så ville han sandsynligvis have startet de sidste to kampe, og så ville man ikke bruge ord som Pusic-gate"...
Jeg er faktisk ikke så sikker på at Pusic stod til at skulle starte inde hvis ikke han var blevet syg. Thorup hentydede kraftigt at han så Paul som første angriber og at han skulle have chancen for at bevise at han kunne bruges til andet end indskifter.
I forhold til vores ringe målscoringsevne, så er alt du siger jo faktuelt korrekt, hvilket blot understøtter, at den er helt gal. Jeg er græsk katolsk over, om vi scorer på dødbolde, saksespark eller noget tredje, så længe vi bare scorer. Vi har under Thorup, med samme spillermateriale (minus Sly) ikke været i nærheden af, at præstere som sidste år. Sidste år var en brandsæson, men denne er så langt fra forrige sæson, at pilen peget ét sted hen.

At Ankersen ser en stor stjerne og en masse perspektiv i Thorup, til trods for at vi spiller ringere og ringere, findes der nok ingen passende ord for. Det er vel det politiske spil om, at man nægter at erkende sine fejl.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Nu er en sportsdirektør eller formands udtalte opbakning til træneren ikke ALTID af det gode.
Og jeg kan ikke se Ankersen kan udtale sig anderledes end han har gjort.

Det er jo ikke Brøndby eller AGF det her.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

pr0j3ct skrev:
THenry skrev:Jeg tror, det er er ret sikkert at Pusic havde startet inde, hvis han ikke ar blevet syg. Det var, hvad 3plus (der havde kampen) meddelte i deres optakt. Jeg har læst det samme andre steder. Muligvis var det i HF.
Fair nok. Jeg deler jo så bare ikke din mening, for til trods for hvad 3plus og andre medier siger/gætter på, så vælger jeg at tro på hvad Thorup selv siger og det er jo så min mening.
Så skal du i det mindste være sikker på hvad han siger. Thorup udtalte i optakten til sponsorerne inden FCK-kampen at planen var, at Pusic (og Kian) skulle være startet inde. Da Pusic så blev syg fik Paul muligheden for at vise, at han var klae til at starte inde og ikke kun være indskifter. Så der er ingen som helst tvivl om, at Pusic var tiltænkt startpladsen.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

THenry skrev:Det er helt fair. Man vælger selv, hvilke medier man har tiltro til, og hvem man ikke mener er troværdige.

Har du et link til Thorups udtalelse, eller har du selv snakket med ham?
Nej det har jeg ikke.
Kent skrev:Så skal du i det mindste være sikker på hvad han siger. Thorup udtalte i optakten til sponsorerne inden FCK-kampen at planen var, at Pusic (og Kian) skulle være startet inde. Da Pusic så blev syg fik Paul muligheden for at vise, at han var klae til at starte inde og ikke kun være indskifter. Så der er ingen som helst tvivl om, at Pusic var tiltænkt startpladsen.
Fair nok. Nu hørte jeg ikke optagten til sponsorerne så kan selvfølgeligt ikke udtale mig derom. Jeg hørte interviewet som jeg mener var med Werge og som jeg forstod det, var det ikke sikkert med Pusic. Tvivlen ændrer sig ikke fordi en har hørt noget et sted.

Men uanset så tror jeg stadig på at Thorup har Paul over Pusic i hirakiet.
Steffen am skrev:Nu er en sportsdirektør eller formands udtalte opbakning til træneren ikke ALTID af det gode.
Og jeg kan ikke se Ankersen kan udtale sig anderledes end han har gjort.
Enig og der skal selvfølgeligt bakkes op til det sidste, uanset om de så mener at de tænker langsigtet eller ej.

THenry

Indlæg af THenry »

[/quote]Beklager - det virkede i øjeblikket jeg skrev det, indlysende at det var sagt med et glimt i øjet. Hvordan ved du i øvrigt, at han var tiltænkt startelleveren? Var det ikke 3+ der udtalte, at Sisto ikke kunne spille en fuld kamp og derfor var bænket, hvorefter Sisto udtaler, at det ikke har noget på sig?[/quote]

Jeg har det fra optakten på 3Plus. Herning Folkeblad skrev også d. 4 marts (dagen efter kampen) følgende:

"Københavnerne havde også godt styr på de utallige høje bolde, som »ulvene« formålsløst pumpede op i hovedet på lange Paul Onuachu, der var med i stedet for en sygdomsramt Martin Pusic".

tubbe93

Indlæg af tubbe93 »

pr0j3ct skrev:
THenry skrev:Det er helt fair. Man vælger selv, hvilke medier man har tiltro til, og hvem man ikke mener er troværdige.

Har du et link til Thorups udtalelse, eller har du selv snakket med ham?
Nej det har jeg ikke.
Mener det var i optakten til FCN kampen, hvor han sagde til TV, at han så Paul som førstevalg efter han havde startet de to tidligere SL kampe.
FCM!
FCM!
FCM!

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Noerum skrev:Den eneste jeg ville foretrække over Jess Thorup lige nu, er Jonas Dal. Nå det er sagt, så støtter jeg Thorup!
Dejligt at der findes nogen derude der har tro på manden....
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Christian

Indlæg af Christian »

Jeg mener også Thorup bør have sæsonen ud før klubben eventuelt skifter ham ud men en anden. Glen, og sikkert også mange andre trænere, har haft en dårlig periode før det blev rigtig godt.

Og så synes jeg i øvrigt det er fantastisk med alle de ulykker og dårligdomme, visse medlemmer af Ulvegraven kan begrunde med Thorups dårlige mandskabsbehandling. De må have en helt særlig indsigt i forholdene i klubben.

Vijen

Indlæg af Vijen »

Ud med Thorup.

3 sejre i 17 kampe er bare ikke acceptabelt, spillet er smadret, ingen selvtillid, ingen plan

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Helt enig.

Nu må nok være nok.

Han lever på EL, men ret beset ville enhver træner kunne det, da motivationen hos spillerne giver sig selv i de kampe.

Klovn af en træner.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Vijen skrev:Ud med Thorup.

3 sejre i 17 kampe er bare ikke acceptabelt, spillet er smadret, ingen selvtillid, ingen plan
Enig. Dagens kamp var af monumental betydning for næste sæson. De må meget gerne smide Steinlein med ud og i stedet får et professionelt udenlandsk setup ind som erstatning.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

De to sejre klubben har fået i Superligaen i de seneste mange kampe er mod Hobro, som har opgivet og mod et kriseramt EfB hold i efteråret. Hold kæft det er en skandale.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Det eneste Thorup skulle, var at sige til sine spillere, at i de næste 45 + minutter, skal i bare sørge for, at sønderjyske kommer til at løbe efter bolden og når de så er trætte så slår i til, men ingen gang det kan de finde ud af. At smide en føring på 0-2 og tabe 3-2 er totalt latterligt.

Låst