Royer som højre back

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Mathias

Royer som højre back

Indlæg af Mathias »

Det ligger efterhånden fast, at vi skal have fundet en løsning på vores højre back situation, som er mere holdbar end den nuværende, hvor Rømer ikke har niveauet, og hvor Kristian Bak ikke kan spille kontinuerligt.

I truppen har vi pt Daniel Royer, som er købt ind som kantspiller, men som virker et stykke fra fast spilletid. Kigger man på Royers styrker er hurtighed og defensivt hårdt arbejdende to af dem. Derudover kan han sætte en mand 1-1 og slå et godt indlæg. Alle disse egenskaber, er kvaliteter, der ofte søges/kræves af en moderne back....og nu kommer vi så til spørgsmålet:

Ville vi - med succes - kunne lave en "Simon Poulsen" omskoling (fra kant til back) af Royer og på den måde få noget fart ned på højre back, som vi I den grad savner/mangler? Det ville spare os at skulle ud og handle en ny dyr spiller, som skulle tage kampen op med Rømer og KBB...

Steffen am

Re: Royer som højre back

Indlæg af Steffen am »

Interessant idé. Jeg vil i hvert fald klart foretrække det over endnu en ny spiller udefra, umiddelbart tror jeg sagtens han kan spille positionen.
Og det virker lidt fjollet at så dygtig en spiller skal være ude at truppen, men der er der selvfølgelig nogle der skal være.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Jeg synes det er en fremragende ide og godt tænkt.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Noerum

Indlæg af Noerum »

Rasmus Nissen er fremtiden på backen!

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Rasmus Nissen er primært venstre back, men ja, han kan og har spillet højre backen også.

Munksgaard er til gengæld primært højreback hvor han også har spillet 2-3 kampe og også spiller højrebacken på u19 landsholdet.

Chiquizito92

Indlæg af Chiquizito92 »

Jeg synes det lyder som en fremragende og yderst spaendende idé. Royer har mange af de egenskaber, som en FCM-back skal have. Haaber Throup laeser med herinde ;)

Tror ikke laengere paa 32, desvaerre. Han kommer efter alt at doemme ikke tilbage i topform.

Rasmus Nissen er helt sikkert en fremtidens mand i allerehoejeste grad. Men ikke noedvendigvis paa hoejre back (selvom han ogsaa kunne vaere det dér -Det er netop en af de ting, der viser, at han bliver en rigtig god spiller)

fcmguld2015

Indlæg af fcmguld2015 »

Der er jo mulighed for, at prøve ideen af på resserveholdet!
For bevares han har da nogle, af de rette kompetencer.

Men kan han placere sig rigtigt? - kan han 'holde' linien i forsvaret(off side)?
Kan han arbejde med resten af forsvaret - hvornår skubber man op og hvornår falder man.

Med andre ord - har han den spilforståelse, det kræver at være forsvarer.
Der er IKKE en gardering bag dig, når du spiller back.

Og han virker bestemt heller ikke videre god i hovedspillet!

Men som nævnt i starten - så har man jo en fin mulighed for, at prøve det af i
reserveligaen. Hvilket man jo også burde gøre på andre pladser.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Hvis man skal tale lidt imod også, kan man sige med Munksgaard på vej på højre back og når/hvis Urèna og Sisto er væk til sommer.
Er der mere brug for Royer på kanten.

Christian

Indlæg af Christian »

Spændende med en omskoling af royer hvis der ikke længere er brug for ham på kanten.
Men at konkludere at Rømer ikke er god nok, er jeg slet ikke enig i.
Bortset fra united-kampen på old trafford synes jeg han har spillet et godt stykke over forventning.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg vil også lige forsvare Rømer. Han har vist gode takter i mange andre kampe. Det sidste vi har brug for, er at skille os af med endnu flere spillere...

Mathias

Indlæg af Mathias »

Rømer...ingen tvivl om at han er en god og reel fyr, men et førstevalg på en højre back I en mesterklub bør han aldrig blive...Om Royer så er et bedre alternativ skal jeg ikke kunne sige inden han er prøvet af på pladsen.

Rømer spiller (forståeligt nok) uden selvtillid og engagement. Han mangler fart og træffer tit og ofte forkerte beslutninger (senest eksemplificeret ved gårsdagens hjerneblødning af en tackling). Vi skal ikke træde på en mand der ligger ned, men jeg tror ikke det bliver bedre (eller at han får det bedre) ved at blive ved med at bruge ham på den position.

Nissen bliver spændende at følge...men om han skal være back eller DM som han vist var/er det på U19 I youth league er så spørgsmålet.

Besvar