Optakt: Mini Man U Vs. MIGHTY FCM.

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Mike80

Re: Optakt: Mini Man U Vs. MIGHTY FCM.

Indlæg af Mike80 »

Så sluttede et fantastisk Europa eventyr for denne gang. Alt muligt grund til at være glade og stolte over vores præstationer selvom det desværre sluttede grimt med en lektion på Old Trafford! Vi tabte i den grad til et bedre hold og selvom cifrene for igår nok ærligt var et retvisende resultat kan ingen tage fra os at vi i 176 minutter mod et af verdens største fodboldklubber var én scoring fra videre avancement! Det kalder på respekt så husk det midt i ærgelser og trangen til at skyde på den ene og den anden.

Mht. Kampen mener jeg Thorup fejlede i sin satsning med Urena fra start. Vi kom under et gavnligt pres og formåede ikke at komponere os ud af dette og når vi samtidig manglede en Pusic eller Poul til at holde fast i de lange befriende bolde vi sparkede frem var der ikke meget tid til at komme på plads og samle kræfter. På positiv siden fik Sisto igen vist sig frem i en sådan grad at der vist ikke er nogen tvivl om det ikke kun er West Ham som til sommer er villig til at ligge de ca. 50 mio. FCM kræver.

Nu gælder det superligaen og titelforsvaret! Jeg håber vi kan samle os og vise AaB allerede på mandag at vi ikke har ladet os slå ud af en kæmpe oplevelse som kampene mod Manchester men istedet kan bruge dette positivt.

Mike
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Cortez

Indlæg af Cortez »

Er meget enig i kommentaren omkring Urena. Det var en fejl og jeg synes efterhånden at Urena har fået lang snor nok. Han har ikke niveau.

Derudover en kæmpe tak til alle medfans. Hold nu kæft hvor var der fedt på Old Trafford selvom vi fik en fodboldlektion. En tur jeg gerne tager en anden gang.

/Cortez

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

At Ureña var fejlcastet er ikke det samme som ikke at have niveau. Jeg synes, Ureñas niveau er fint, men han er bare en type, vi sjældent bruger og/eller har megen gavn af. Jeg mener dog, at Ureña (ligesom Paul) er god som indskifter. Det er bare lidt meget at have to angribere, der er bedst sådan.

Chiquizito92

Indlæg af Chiquizito92 »

Acebone skrev:At Ureña var fejlcastet er ikke det samme som ikke at have niveau. Jeg synes, Ureñas niveau er fint, men han er bare en type, vi sjældent bruger og/eller har megen gavn af. Jeg mener dog, at Ureña (ligesom Paul) er god som indskifter. Det er bare lidt meget at have to angribere, der er bedst sådan.
Det, der kunne vaere interessant at se mht. Ureña (og Paul) er, hvordan de ville fungere i et tomandsangreb fra start.

Det er en god mulighed at have taktisk til nogle kampe (og passer ogsaa fint med Thorups lidt "skiftende" traener-natur)

----------------------------

og saa et lille link, der saetter Roemers kamp lidt i perspektiv:

http://tipsbladet.dk/nyhed/premier-leag ... idtjylland

Selv om det ikke skal retfaerdiggoere 100% en temmelig skidt kamp - Roemers niveau paa dagen var trods alt ogsaa medvirkende til at memphis Depay lykkedes med saa meget, men det saetter dog alligevel kommentarerne efter kampen lidt i relief (det er altsaa ikke paa baggrund at denne kamp at Roemers niveau skal bedoemmes .... )

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Chiquizito92 skrev:
Acebone skrev:At Ureña var fejlcastet er ikke det samme som ikke at have niveau. Jeg synes, Ureñas niveau er fint, men han er bare en type, vi sjældent bruger og/eller har megen gavn af. Jeg mener dog, at Ureña (ligesom Paul) er god som indskifter. Det er bare lidt meget at have to angribere, der er bedst sådan.
Det, der kunne vaere interessant at se mht. Ureña (og Paul) er, hvordan de ville fungere i et tomandsangreb fra start.

Det er en god mulighed at have taktisk til nogle kampe (og passer ogsaa fint med Thorups lidt "skiftende" traener-natur)

----------------------------

og saa et lille link, der saetter Roemers kamp lidt i perspektiv:

http://tipsbladet.dk/nyhed/premier-leag ... idtjylland

Selv om det ikke skal retfaerdiggoere 100% en temmelig skidt kamp - Roemers niveau paa dagen var trods alt ogsaa medvirkende til at memphis Depay lykkedes med saa meget, men det saetter dog alligevel kommentarerne efter kampen lidt i relief (det er altsaa ikke paa baggrund at denne kamp at Roemers niveau skal bedoemmes .... )
Flest driblinger? Gætter på at historien er taget fra en anden artikel og oversat dårligt.

Skidt hvis det er en rekord at have 15 driblinger over en kamp.

Chiquizito92

Indlæg af Chiquizito92 »

Steffen am skrev:
Flest driblinger? Gætter på at historien er taget fra en anden artikel og oversat dårligt.

Skidt hvis det er en rekord at have 15 driblinger over en kamp.
Ja, der maa vaere et eller andet med definitionen af begrebet "driblinger" der ikke reflekteres i den artikel, det tror jeg saa, at du har ret i ;)

Cortez

Indlæg af Cortez »

Vi kan fint være uenig om Urenas niveau. Jeg mener bare ikke han har vist, at han er berettiget til at spille i Superligaen. Det er rigtigt, at det kan diskuteres hvor mange og hvor lange chancer han har fået og det har muligvis også indflydelse på det samlede billede. MEN tilbage står der for mig en spiller, som udelukkende lever af sin hurtighed. Hans teknik kan ikke følge med hans hurtighed, hans afslutninger er på ingen måde kliniske og hans taktiske forståelse samt placeringsevner lader også meget tilbage at ønske. Derfor er min dom klar: Han har ikke niveau.

Igen: fint vi er uenige, men nu har du lidt mere kød på min holdning :) .

/Cortez

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Cortez skrev:Vi kan fint være uenig om Urenas niveau. Jeg mener bare ikke han har vist, at han er berettiget til at spille i Superligaen. Det er rigtigt, at det kan diskuteres hvor mange og hvor lange chancer han har fået og det har muligvis også indflydelse på det samlede billede. MEN tilbage står der for mig en spiller, som udelukkende lever af sin hurtighed. Hans teknik kan ikke følge med hans hurtighed, hans afslutninger er på ingen måde kliniske og hans taktiske forståelse samt placeringsevner lader også meget tilbage at ønske. Derfor er min dom klar: Han har ikke niveau.

Igen: fint vi er uenige, men nu har du lidt mere kød på min holdning :) .

/Cortez
Fuldstændig enig.

THenry

Indlæg af THenry »

Trods et klart nederlag, så har det været en forrygende rejse i Europa, herunder til Manchester.

Det var fedt at se ca. 1000 FCM fans feste inden kampen. Derudover var det et smukt syn, at se så mange på udebaneafsnittet. Vi fyldte et stort udebaneafsnit på et ikonisk stadion ud på flotteste vis. En ting er sikkert vi overmatchede hjemmepublikummet. Man U vandt på banen, men vi tog en klart sejr på tribunen!

Jeg glæder mig allerede til næste efterår, hvor vi forhåbentlig skal på tur igen!

Fodboldmæssigt var det ikke prangende, men spændingen havde vi næsten helt til slut, hvilket var flot taget modstanderen i betragtning. Miraklet udeblev, men Piones markedspris i engelske pund steg vel lige med 2-3 mio med det mål ;-) Så må vi se, om han vil til UK til sommer eller destinationen er sydover.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Enig. Sikke en EL kampagne vi har haft denne sæson, det har overgået alle forventninger og håb! Vi har gjort det fremragende og repræsenteret dansk fodbold på bedste vis. Det er slapt så travlt fans af andre danske hold har med at pege fingre, fordi vi taber stort på Old Trafford. Hvor var I?? Get real!

Jess Thorup fik ros for hans taktik da vi slog United på hjemmebane. Tilsvarende må han så få ris for taktikken i vores nederlag. Jeg har svært ved at se hvad meningen var med Urena i front. Det er uforståeligt at Jess ikke handler og udskifter Rømer, alle kan jo se at det er helt galt, sådan noget skal træneren altså reagere på når det trækker hele holdet ned. Det er ikke Rømers skyld af Depay har en dag hvor hele talentet folder sig ud, nogle gange bliver man bare overmatchet eller har en dårlig dag, så skal træneren reagere.
Jeg er meget tilfreds med at vi var "med" resultatmæssigt så længe, det var vel kun de sidste 10 minutter vi ikke længere havde en chance for at gå videre. Det er altså en præsentation i sig selv, vi taler om MANCHESTER UNITED, en af verdens vel fem bedste klubber og vi er lillebitte uerfarne FC Midtjylland som ingen før havde hørt om. Det kalder altså på respekt uanset hvad!

Nu vender vi fokus 100% mod Superligaen. I efteråret har vi haft så mange kampe og deltaget i tre turneringen. Det har kostet i ligaen. Nu skal vi bruge den indtjente europæiske erfaring og gå målrettet efter guldet ;-)

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

Det var stort at se FCM spille på Old Trafford.... Men når det så er sagt, må vi bare sige at hele holdet underpræsterede og den der helt klart må stå i kritik for dette, er Thorup.

Det er intet mindre end en hån mod holdet, tv-seere, spillere og ikke mindst medrejsende fans, at forsøge at gøre en SÅ VIGTIG KAMP (vi får ikke en lignende modstander de næste 15 år) til en intellektuel diskussion med overdrevet taktisk tilgang. Du kan ikke lege football manager med det ansvar der ligger. Jeg taler selvfølgelig om at starte med en elendig angriber i front.... Noget der ødelagde kampen fra første minut. Det er simpelthen fuldstændigt utilgiveligt og noget han ikke kan gøre godt igen. Det er at svine spillere og fans at lave et sats af de dimensioner! Fuldstændig håbløst!! Ak ak ak.... Middelmådighed må være Thorups varemærke nu.

Næste kritikpunkt er selvfølgelig at Thorup vel som den eneste ud af 5 mio tv-seere og 59.000 tilskuere på stadion, ikke kunne få øje på at Rømer skulle flåes af banen med lynets hast. Han var totalt væk!! Resultatet blev en pinlig optræden for FCM over hele linjen og en mentalt knust fodboldspiller. Han var allerede smadret mentalt efter 1. Halvleg, men senest i 60' skulle han selvfølgelig have været ude. Erstattet af anybody!!! Sisto, bodorow, Bach bak, anybody. Kære Thorup det er en skandale at du kan træne et mesterhold og være SÅ BLANK! På den her baggrund duer dine trænerevner ikke i min verden....

Hilsen en meget meget skuffet ( og chokeret ) fan, der brugte to dage på denne kamp.

974

Indlæg af 974 »

Tak for at berige os med endnu et af dine negative indlæg HKP....

Det er altid rart at du kan komme af med din galde her engang i kvartalet

Vi var mange andre der også var i Manchester, men alligevel er glade for at vi "brugte" 2-3 dage derovre

Jeg håber at du med din fantastiske viden kunne hjælpe med at give beskeden videre til Thorup, Steinlein, Ankersen, når du næste gang fiser rundt oppe i sponsorloungen

Jeg må på samme måde som du beskriver eks. Thorup som blank, tillade mig at sende samme svale tilbage i hovedet på dig selv!

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

Tror du misforstår mig lidt 974.... Jeg nød skam også turen ovre i Manchester... Rigtigt meget endda. Og ku da osse sagtens håndtere 1-5. Det det handler om for mig er, at det var totalt unødvendigt den måde Thorup agerede på... Og enormt skuffende....

Sorry hvis jeg kommer med galde herinde en gang i kvartalet.... problemet er at jeg jævnligt mister mit password og så bliver det til lange pauser. Jeg er ikke generelt negativ, men synes det er ok at kritisere, når kritikken er på sin plads. Jeg ved godt at Thorup gjorde hvad han troede var bedst... Han demonstrerede sig desværre bare som lidt inkompetent efter min mening....

Sjovt nok at du skriver at jeg fiser rundt oppe i sponsorloungen....:-) jamen det gør jeg da af og til;-)

Christian

Indlæg af Christian »

For mig var det en virkelig spændende kamp, selvom det var lidt frustrerende at vi ikke kunne holde fast i bolden, men det er vel mere hele holdets skyld end at det er Urenas.

Mod United, på udebane, er man nødt til at tage en chance. Nogle gange går det godt, andre gange ikke.
Jeg havde på ingen måde forudset Urena som starter, men tanken bag var jo god nok synes jeg. Det virkede så bare ikke, men det ved man jo aldrig på forhånd.
At kloge sig efterfølgende er jo vores ret, og fint med noget kritik af Thorup for et sats som ikke lykkes.
Men ellers kan jeg godt li en træner som tør tage en chance. Urena blev jo også pillet ud i halvlegen som konsekvens af at det ikke virkede.
Som jeg husker det var både Paul og Pusic sendt til opvarmning allerede efter 6 minutter, så Thorup kunne jo godt fornemme at det ikke virkede som han havde tænkt.

Og så vandt United jo lige 3-2 over Arsenal i weekenden, så den med at sige at det er et historisk dårligt United, synes jeg ikke helt holder.

Besvar