Transfer vinter 15/16
Re: Transfer vinter 15/16
Sanneh er hovedstødsstærk og målfarlig, men nok næppe den komplette pakke, Erik er.
Jeg kan ikke se Banggaard tage over. Ham og Kian vil være det tavseste midterforsvar. Uden Bak og Erik, hvor er den ledertype, der pisker holdet frem så?
Jeg kan ikke se Banggaard tage over. Ham og Kian vil være det tavseste midterforsvar. Uden Bak og Erik, hvor er den ledertype, der pisker holdet frem så?
-
Steffen am
Det er rigtig forstået at BT skriver der forhandles med Celtic og DR at der forhandles med en storklub. Ingen andre medier har selv præsenteret historien?
Ja, selvfølgelig et stort skifte økonomisk, sportsligt noget til siden. Siden Glasgow Rangers gik konkurs har Celtic heller ikke klaret sig godt i Europa.
Ja, selvfølgelig et stort skifte økonomisk, sportsligt noget til siden. Siden Glasgow Rangers gik konkurs har Celtic heller ikke klaret sig godt i Europa.
-
mousebreaker
Helt enig i det med Erik. Kan ikke se han har brug for et mellem step. I hvert fald ikke når vi snakker om Skotland som er røv og nøgler. I mine øjne et underligt valg. Jeg kan godt se eks. Kents argument for, at der ikke er mange der bare lige tager springet fra suppen til PL. Hvis en mellemstation er påkrævet for Erik, så burde det jo netop være en mellemstation og ikke bare status quo. Den skotske liga forekommer ikke mig at være bedre end den danske. Nærmere omvendt. Bevares - Celtic har mere klasse end holdene i suppen formodentlig, men hvor er modstanden?Cortez skrev:Jo, den er jeg med på, men synes bare at Erik som menneske og fodboldspiller har signaleret helt andre prioriteter end mammon. Troede oprigtigt at han gerne ville prøve sig af på så højt et niveau som muligt - og han har efter min mening niveauet til en engelsk Premier League-midter-/subbundklub eller Bundesliga ditto.Lupus1999 skrev:Penge..
Jeg forstår ganske enkelt ikke hvad han sportsligt vil i Celtic, men hey fattede heller ikke Laudrups valg dengang til Rangers og det gik jo meget godt![]()
/Cortez
Det eneste fornuftige argument jeg kan finde for Skotland er at der bliver spillet en anden type fodbold i Skotland som for specielt forsvarspillere er mere lig PL.
Vedr Brian Laudrups uforståelige valg af Rangers. Det var jo kun fordi han var tryghedsnarkoman. Han havde aldrig psyken til at spille i en topklub i de store ligaer. Talentet var til at spille fast i samtlige klubber på planeten, han havde bare ikke den samme psyke som storebror. Tror nedturen i Fiorentina hvor han måtte smugles væk fra stadion i baggage rummet på en bil, var det der knækkede ham endegyldigt.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
EB har også selvstændig historie om det nu, så der er vist ikke så megen tvivl: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... ub/5911794Steffen am skrev:Det er rigtig forstået at BT skriver der forhandles med Celtic og DR at der forhandles med en storklub. Ingen andre medier har selv præsenteret historien?
-
Steffen am
Modtaget, mon så ikke den er sikker.Kent skrev:EB har også selvstændig historie om det nu, så der er vist ikke så megen tvivl: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... ub/5911794Steffen am skrev:Det er rigtig forstået at BT skriver der forhandles med Celtic og DR at der forhandles med en storklub. Ingen andre medier har selv præsenteret historien?
Han snakker meget om at blive matchet, Celtic er måske en bedre klub, men er resten af den skotske liga da ikke.
De har selvfølgelig en let vej til europa, meeen.
Så på Twitter, at prisen skulle være 2,5 millioner Euro, altså ikke de 1,5 som klausen eftersigende skulle være på.
Tyder på, at Steinlein talte sandt, da han afviste klausulen.
Mener det var en BT-journalist der skrev det.
Tyder på, at Steinlein talte sandt, da han afviste klausulen.
Mener det var en BT-journalist der skrev det.
FCM!
FCM!
FCM!
FCM!
FCM!
Det lader til, at Erik snart er Celtic spiller. 2 mio. euro er ca. 14-15 mio. kr., så det kunne vel passe meget godt med den efterhånden berømte frikøbsklausul. En ting er en frikøbsklausul, men det udelukker vel ikke, at vi kan forhandle vedr. videresalgsklausul og evt. yderligere bonusser, hvis Erik spiller XX kampe eller Celtic bliver mester, kvalificere sig til CL m.v.?
Scotsman Verified account @TheScotsman 1h1 hour ago
Erik Sviatchenko, 24, reported to be joining Celtic from Midtjylland, is a centre back http://bit.ly/1PhQfU7
Chris McLaughlin Verified account @BBCchrismclaug 9m9 minutes ago #Celtic close to signing Danish international defender Erik Sviatchenko. Fee of around €2 million. #bbcsportscot.
Superscoreboard @ClydeSSB 8m8 minutes ago Erik Sviatchenko will complete a move to #Celtic today. 24 y/o Danish centre back currently at FC Midtjylland
Sky Sports News HQ Verified account @SkySportsNewsHQ 21m21 minutes ago
BREAKING: FC Midtjylland defender, Erik Sviatchenko, is having a medical at Celtic today.
Det er ærgerligt, at vi mister Erik, men han har helt klart fortjent at komme videre i karrieren. 24 år, landsholdsspiller og ganske enkelt for god til at spille i Superligaen og gode præstationer i EL, så det er naturligt, at han flyver fra reden.
Jeg tænker faktisk, at Celtic er et godt valg. Der burde være god mulighed for fast spilletid, og gør han det godt, så får han sikkert realiseret et skifte til Premier League indenfor 2 år(hvorfor en videresalgsklausul er meget interessant for os!). Celtic har solgt en masse spillere til PL bl.a. Wanyama og Van Dijk til Southampton indenfor de senere år. Derudover ligger Celtic til at blive mestre, og taget i betragtning af at de skulle møde Malmö i CL kval. kampen(som de bekendt kiksede), så har de sikkert en fornuftig seedning/fornuftig chance for at spille sig i CL.
Scotsman Verified account @TheScotsman 1h1 hour ago
Erik Sviatchenko, 24, reported to be joining Celtic from Midtjylland, is a centre back http://bit.ly/1PhQfU7
Chris McLaughlin Verified account @BBCchrismclaug 9m9 minutes ago #Celtic close to signing Danish international defender Erik Sviatchenko. Fee of around €2 million. #bbcsportscot.
Superscoreboard @ClydeSSB 8m8 minutes ago Erik Sviatchenko will complete a move to #Celtic today. 24 y/o Danish centre back currently at FC Midtjylland
Sky Sports News HQ Verified account @SkySportsNewsHQ 21m21 minutes ago
BREAKING: FC Midtjylland defender, Erik Sviatchenko, is having a medical at Celtic today.
Det er ærgerligt, at vi mister Erik, men han har helt klart fortjent at komme videre i karrieren. 24 år, landsholdsspiller og ganske enkelt for god til at spille i Superligaen og gode præstationer i EL, så det er naturligt, at han flyver fra reden.
Jeg tænker faktisk, at Celtic er et godt valg. Der burde være god mulighed for fast spilletid, og gør han det godt, så får han sikkert realiseret et skifte til Premier League indenfor 2 år(hvorfor en videresalgsklausul er meget interessant for os!). Celtic har solgt en masse spillere til PL bl.a. Wanyama og Van Dijk til Southampton indenfor de senere år. Derudover ligger Celtic til at blive mestre, og taget i betragtning af at de skulle møde Malmö i CL kval. kampen(som de bekendt kiksede), så har de sikkert en fornuftig seedning/fornuftig chance for at spille sig i CL.
Vi kommer til at spille færre kampe i foråret, og såfremt Jim er fit, så kan det muligvis betyde, at vi kører videre med Jim, Erik og Banggard med Bak og Sparv som back up til midterforsvaret i foråret.Kent skrev:Med 3 centerforsvarere ud i dette vindue, burde vi nok være på udkig efter en ny. Er der nogen, som kender til ham Horsens-knægten Bubacarr Sanneh som der er så meget hype om? Er han noget værd eller er det bare Bo Henriksen, der som sædvanligt taler i for store vendinger?
En interessant smart odds-spiller kunne måske være Jan Baranek fra Viktoria Plzen: http://www.transfermarkt.com/jan-barane ... ler/260017
Han var med i den tjekkiske U-21 trup i sommers (Kadlec kunne måske lave lidt lobbyarbejde
Derudover har han kun spillet 1 år i Plzen, og er på kontrakt med dem 2,5 år endnu.
-
Steffen am
Celtic har gjort det godt, men deres koefficient point er under pres. De har ikke præsteret vel siden 12/13 sæsonen
Celtic Sco
11/12 - 12/13 - 13/14 - 14/15 - 15/16 - Total
5.5500 - 16.8600 - 6.6500 - 7.8000 - 3.6000 - 40.460
Ja, 3 CB'er væk på et vindue. Mon ikke der kommer en enkelt ny en ind, ellers må man virkelig tro på Jim Larsen og Rasmus Nicolaisen.
Hvis nogen er til væddemål, vil jeg godt sætte en øl på at der kommer en ny CB'er ind dette vindue.
- Endnu en bekræftelse ( http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/bbc- ... iatchenko/ )
I øvrigt genitalt THenry, et link med skotsk vært
Hvis Eriks motivation er at lære at snakke rigtig skotsk, er det sku' et stærkt argument
Celtic Sco
11/12 - 12/13 - 13/14 - 14/15 - 15/16 - Total
5.5500 - 16.8600 - 6.6500 - 7.8000 - 3.6000 - 40.460
Ja, 3 CB'er væk på et vindue. Mon ikke der kommer en enkelt ny en ind, ellers må man virkelig tro på Jim Larsen og Rasmus Nicolaisen.
Hvis nogen er til væddemål, vil jeg godt sætte en øl på at der kommer en ny CB'er ind dette vindue.
- Endnu en bekræftelse ( http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/bbc- ... iatchenko/ )
I øvrigt genitalt THenry, et link med skotsk vært
Hvis Eriks motivation er at lære at snakke rigtig skotsk, er det sku' et stærkt argument
-
Steffen am
Mon ikke du mener Kian i stedet for ErikTHenry skrev:Vi kommer til at spille færre kampe i foråret, og såfremt Jim er fit, så kan det muligvis betyde, at vi kører videre med Jim, Erik og Banggard med Bak og Sparv som back up til midterforsvaret i foråret.Kent skrev:Med 3 centerforsvarere ud i dette vindue, burde vi nok være på udkig efter en ny. Er der nogen, som kender til ham Horsens-knægten Bubacarr Sanneh som der er så meget hype om? Er han noget værd eller er det bare Bo Henriksen, der som sædvanligt taler i for store vendinger?
Kan godt være enig hvis du mener den nuværende priotering kunne være
1. Kian
2. Jim (fit?)
3. Banggard
4. KBB (fit?)
5. Sparv (kan ikke undværes på 6'eren)
6. Rasmus Nicolaisen
Ved ikke om Novak eller Lauridsen kan spille den centrale plads?
Tror ikke helt på den, men i værste fald kunne man vel tegne en ny kontrakt med Dickoh for at have en stabil 4. valg og træningsspiller.
Tror nu mest på der kommer en ny CB til start 11'eren.
Synes også at Celtic er et fint nok sted for Erik at komme til!
Tror godt at han kan få stor succes der, og hvis han gerne vil til PL på et tidspunkt, så tror jeg i hvert fald at der er fin opmærksomhed på den skotske liga fra PL- klubberne
Tror godt at han kan få stor succes der, og hvis han gerne vil til PL på et tidspunkt, så tror jeg i hvert fald at der er fin opmærksomhed på den skotske liga fra PL- klubberne
Ja. Der skulle naturligvis stå Kian i stedet for Erik, og ja såfremt Jim er fit, så vil rangering se nogenlunde sådan ud.
Vi er ude af pokalen, og sandsynligheden for videreavancement i EL er lille, så ret beset har vi nok kun 15 kampe i superligaen i foråret, hvor der vil være en uge mellem langt de fleste kampe. Det kunne tale for, at det bliver Jim og Kian som starter med Banggaard som direkte back up. Viser det sig i løbet af foråret, at Jims krop er for smadret og Banggaard og evt. Nicolaisen ikke viser de fornødne fremskridt, så kan vi hente en stopper i sommerens transfervindue, hvor det typisk er lettere at handle end i vintertransfervinduer. Dog bliver det interessant at ser, hvad der sker, da vi også mangler en back up på sekseren, så det vil give god mening at hente en defensivorienteret spiller ind enten i dette vindue eller senest til sommer.
Som jeg husker det, så blev Kian købt delvist som gardering på sekseren og som erstatning for Erik, da man vidste, at han snart skulle videre.
Mange danske spillere har i øvrigt haft fin succes i Celtic, så det kunne også tale for, at det er et godt sted at komme hen for Erik. Derudover er det næppe skidt for ham, at de har en norsk træner og flere skandinaver i truppen.
Vi er ude af pokalen, og sandsynligheden for videreavancement i EL er lille, så ret beset har vi nok kun 15 kampe i superligaen i foråret, hvor der vil være en uge mellem langt de fleste kampe. Det kunne tale for, at det bliver Jim og Kian som starter med Banggaard som direkte back up. Viser det sig i løbet af foråret, at Jims krop er for smadret og Banggaard og evt. Nicolaisen ikke viser de fornødne fremskridt, så kan vi hente en stopper i sommerens transfervindue, hvor det typisk er lettere at handle end i vintertransfervinduer. Dog bliver det interessant at ser, hvad der sker, da vi også mangler en back up på sekseren, så det vil give god mening at hente en defensivorienteret spiller ind enten i dette vindue eller senest til sommer.
Som jeg husker det, så blev Kian købt delvist som gardering på sekseren og som erstatning for Erik, da man vidste, at han snart skulle videre.
Mange danske spillere har i øvrigt haft fin succes i Celtic, så det kunne også tale for, at det er et godt sted at komme hen for Erik. Derudover er det næppe skidt for ham, at de har en norsk træner og flere skandinaver i truppen.
Bliver godt nok trist at se Erik i Viborg-farver 
Haha, den del tror jeg nok, jeg kommer mig over. Celtic er da en fin klub. Selve afsavnet bliver værre. Som en nævner tidligere, er det ved at være endegyldigt farvel til stammen på det mesterhold, der blev bygget op over årene.hviid skrev:Bliver godt nok trist at se Erik i Viborg-farver
-
Steffen am
Mere bekymrende med en talent klub med talenter....hvor henne?Acebone skrev:Haha, den del tror jeg nok, jeg kommer mig over. Celtic er da en fin klub. Selve afsavnet bliver værre. Som en nævner tidligere, er det ved at være endegyldigt farvel til stammen på det mesterhold, der blev bygget op over årene.hviid skrev:Bliver godt nok trist at se Erik i Viborg-farver
Dahlin
KBB - Kian - Jim - Novak
Sparv
Sisto - JP - Olsson - Royer
Kadlec
Bænk:
Andersen, Duncan, Duelund og Pusic
Sisto kan være på vej væk, så har vi en egen udviklet spiller, som var fra før akademiet i start 11'eren. Det synes jeg er bekymrende.
Mesterskabs start 11'er baseret på antallet af spillede kampe
http://www.superstats.dk/hold/sason?id= ... 014%2F2015
Haugaard
Rømer - Bangaard - Erik - Lauridsen
Sparv
Rilwan - JP - Andersson - Sly
Duncan
Bænk:
Sisto, Izuna, Urena og KBB
Immervæk en forskel på akademi år.