Skadestuen

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am

Re: Skadestuen

Indlæg af Steffen am »

Hvis det er korrekt, virker det ret åndsvagt at det er sat op, eller det har andre formål end præventiv skadebehandling?

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Steffen am skrev:Hvis det er korrekt, virker det ret åndsvagt at det er sat op, eller det har andre formål end præventiv skadebehandling?
Det har andre formål end den præventive skadesbehandling. Det giver mere præcise præstationsmål under kampe.

admin 3

Indlæg af admin 3 »

Bt har hele vores skadesliste med varighed i deres sportssektion

Skagen

Indlæg af Skagen »

Er der ikke en som har købt avisen, som kan sætte navn og antal uger inden de er klar, ind her ? :-).

tubbe93

Indlæg af tubbe93 »

Listen ifølge BT:
Rilwan - brækket lægben - ude til forårssæsonen
Wolanski - Springerknæ - ude til forårssæsonen
Dahlin - Springerknæ - forventes at kunne træne i november, men uvist hvornår han kan spille
Andersson - knæskade - uvist hvor lang tid han er ude
Bak - tåskade - opereres i dag og forventes ude i 3-5 uger. dvs. tidligst 20/11 mod OB og senest 4/12 mod AGF.
Olsson - forstrækning i baglår - forventes tilbage inden 14 dage og håbes at være klar til udekampen mod Napoli.
Urena - forstrækning i forlåret - forventes klar inden 14 dage, forventes klar mod Esbjerg 8/11.
Jim Larsen - overstrukket knæ - kan blive klar til reserveholdet næste uge, derefter tilbage i form. Allertidligst fra 8/11 mod Esbjerg, men sandsynligvis først 20/11 mod OB.
Sviatchenko - blødning i højre fod - håbes at være klar mod Viborg i weekenden.
Pusic - vrid i anklen - håbes at være klar mod Viborg
Paul - overstrækning i knæ - kan blive klar til i morgen eller mod Viborg.
Pione - overbelastet mavemuskel - måske klar til i morgen ellers mod Viborg.

BT har Falkesgaard som kilde, som understreger, at det er noget nært umuligt at forudsige hvornår spillerne er klar. Derfor kan der ske ændringer.
FCM!
FCM!
FCM!

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

tubbe93 skrev:Listen ifølge BT:
Rilwan - brækket lægben - ude til forårssæsonen
Wolanski - Springerknæ - ude til forårssæsonen
Dahlin - Springerknæ - forventes at kunne træne i november, men uvist hvornår han kan spille
Andersson - knæskade - uvist hvor lang tid han er ude
Bak - tåskade - opereres i dag og forventes ude i 3-5 uger. dvs. tidligst 20/11 mod OB og senest 4/12 mod AGF.
Olsson - forstrækning i baglår - forventes tilbage inden 14 dage og håbes at være klar til udekampen mod Napoli.
Urena - forstrækning i forlåret - forventes klar inden 14 dage, forventes klar mod Esbjerg 8/11.
Jim Larsen - overstrukket knæ - kan blive klar til reserveholdet næste uge, derefter tilbage i form. Allertidligst fra 8/11 mod Esbjerg, men sandsynligvis først 20/11 mod OB.
Sviatchenko - blødning i højre fod - håbes at være klar mod Viborg i weekenden.
Pusic - vrid i anklen - håbes at være klar mod Viborg
Paul - overstrækning i knæ - kan blive klar til i morgen eller mod Viborg.
Pione - overbelastet mavemuskel - måske klar til i morgen ellers mod Viborg.

BT har Falkesgaard som kilde, som understreger, at det er noget nært umuligt at forudsige hvornår spillerne er klar. Derfor kan der ske ændringer.
Genialt, lækkert lavet tubbe.

Er det bare mig, eller mangles Hedi?

Der er den her diskussion om hvorvidt vi er uheldige, det er hårdt med mange kampe, om at sundhedssektoren kunne performe bedre og/eller om træner teamet ikke lytter til sundhedssektoren..

Verden er sjældent sort/hvid, og er den nok heller ikke her, men hvis man skulle se på en mulig udviklings punkt, er det vel at forstrækning, overstrækning og overbelastning er områder hvor sundhedssektoren i højere grad har mulighed for at lave magi?

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Flemse

Indlæg af Flemse »

Steffen am skrev: Er det bare mig, eller mangles Hedi?
Han er med i truppen til pokalkampen i dag :D

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Det fedt :D

Jeg ser frem til at der er flere spiller jeg ikke kan finde på skadelisten ;)

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Sisto skadet igen. Godt han fik 20 min i torsdags i en tabt kamp. Synes altså trænerteamet har lavet nogle forkerte prioriteringer i de seneste uger, og dermed ikke er uden skyld i de mange nederlag.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Kent skrev:Sisto skadet igen. Godt han fik 20 min i torsdags i en tabt kamp. Synes altså trænerteamet har lavet nogle forkerte prioriteringer i de seneste uger, og dermed ikke er uden skyld i de mange nederlag.
Hmm synes du er negativ :-)

2015 har ikke vaeret sundhedssektorens aar
.

De er mislykkes med naesten alt.

Dahlin havde knaeproblemer allerede i foraaret.
Derfor var Han en del ude, man starter op med ham efter sommerferien, skaden bryder op igen.

Anderson havde knaeproblemer i foraaret, var ude og blev opereret. Starter op og skaden bryder op igen.

Sisto ude det meste af foraaret, starter op men skaden springer op igen.

Bak problemer sidst I foraaret, sommerforberedelse taaskade.
Springer frem og tilbage mellem ude og inde.

Hassan ude efter at skade springer op I sidste kamp, som havde holdt Ham ude det meste af foraaret. Braekede benet i starten af den nye saeson.

Jim Larsen og Heddison. Uden for kategori.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

En skam, men nu ved vi da, at han er ude indtil sæson opstart 2016.
Citat fra bold.dk
FC Midtjylland må resten af året undvære svenske Petter Andersson, der skal gennem en knæoperation.

Det er ikke meget man har set til Petter Andersson i FC Midtjylland i denne sæson. En drilsk knæskade har i snart to måneder holdt svenskeren ude, og nu står det klart, at han ikke kommer i kamp mere i 2015.

- Jeg skal opereres i knæet, og det betyder desværre, at jeg er ude resten af efteråret, siger Petter Andersson til klubbens hjemmeside.

Petter Andersson har kontraktudløb til sommer, men det tænker han ikke på.

- Lige nu koncentrerer jeg mig bare om at blive klar igen og i stand til at spille efter vinterpausen, siger Andersson.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Rygterne på twitter har i et stykke tid sagt, at operationen betyder at han er ude helt frem til 2017. Så desværre har vi nok set det sidste til Petter.

Uldkraemmeren

Indlæg af Uldkraemmeren »

Mon ikke lægerne og manden selv har mere styr på Petter Anderssons skade end rygterne på twitter har?
Det sagt så får han i snit en operation pr. sæson, så han må være tæt på færdig på dette niveau.
Der er selvfølgelig forskel på eksempelvis at få syet/slebet en menisk til og få fjernet væske fra knæet hvor begge dele kaldes for en knæoperation, men når han selv siger "efter vinterpausen" tyder det på at det ikke er sidstnævnte.

mnm123

Indlæg af mnm123 »

Petters skade betyder efter forlydender og ikke overraskende at han er færdig på top plan, så vi har set det sidste til den bedste midt bane spiller i Fcm og måske i hele ligaen. Han vil selvfølgelig gøre alt for at blive klar, men vil aldrig komme til at holde til belastningen som top spiller, så vi kan godt skyde hm afsted til Sverige.

Låst