Transfer vinter 15/16

Om FC Midtjylland og Black Wolves
mnm123

Re: Transfer vinter 15/16

Indlæg af mnm123 »

FCM2000 skrev:
Ravnen skrev:En skam, men ikke den store overraskelse. Jeg troede faktisk han ville smutte allerede i sommerpausen. Det er en kapacitet vi mister, en klar svækkelse af holdet, så forhåbentlig kommer der en afløser ind.
Hmmm

Efterhaanden lang tid siden vi har set potentialet.

Saa hvor stor en svaekkelse ?
Hans fravær kan vel både ses og mærkes på spillet og på medspillere, hans drive og fanden i voldskhed er en af grundene til vi ikke producere nok fem ad banen.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

mnm123 skrev:Hans fravær kan vel både ses og mærkes på spillet og på medspillere, hans drive og fanden i voldskhed er en af grundene til vi ikke producere nok fem ad banen.
Det er nemlig rigtigt. Petter har et helt fantastisk drive med bolden. Vi ville producere langt mere offensivt hvis Petter var klar. Der findes ikke mange af hans type, nogen vil måske sige Olsson, men i mine øjne er han stadig for stationær, han laver ikke de løbende gennembrud ind igennem midten af banen og så afhænger det hele af vores kantspillere.

Noerum

Indlæg af Noerum »

Hmmm

Efterhaanden lang tid siden vi har set potentialet.

Saa hvor stor en svaekkelse ?
Man så det vel senest for alvor mod Southampton. Nå det er sagt, så synes jeg det er fair nok. Han har jo aldrig lagt skjul på, at han gerne ville hjem til Bajen engang. Jeg mener vi bør hente minimum en central midtbanespiller til januar. Måske endda to. Mange nævner Olsson som erstatningen for Petter, men jeg synes ikke han er samme type. Jeg ser mere Olsson som playmaker, lidt som en Jacob Poulsen. Petter er mere en boks til boks spiller.

Uldkraemmeren

Indlæg af Uldkraemmeren »

En erstatning afhænger af om man vil satse på 4-4-2 fremover eller den klassiske 4-1-4-1. Er det sidstnævnte skal der en ny spiller ind på Anderssons niveau.
Jeg synes det er meget tydeligt at vi mangler Andersson, især nu. Han var banens bedste mod Southampton og er fortsat den spiller i truppen der betyder mest for det offensive spil. Hvis ikke dødboldene eller Sisto fungerer, har vi kæmpe problemer med at score fordi spillere som Rømer, Royer, Duelund og Olsson (de to sidste er delvist undskyldt fordi de ikke har spillet så mange kampe) ikke skaber lige så meget som Andersson gør.
Holdet er 50 % farligere når Bak og Andersson er med som når de ikke er. Så vigtige er de to, så at Andersson ryger bliver et kæmpe tab.

SorteUlve

Indlæg af SorteUlve »

Petters skifte har vel i lang tid været uundgåeligt. Da han kom til klubben, kan jeg huske at han udtalte, at han gerne ville lave et skifte ala Jakob Poulsen, der på daværende tidspunkt lige var skiftet til Monaco. Dette har skaderne dog sat en alvorlig stopper for. For havde han holdt sit niveau fra især sin første forårssæson, havde han kunne komme til en relativt stor klub uden problemer. Den halvsæson plus en del af den næste, viste Petter noget af det med afstand bedste fodbold der er set i FCM. Jeg får næsten gåsehud når jeg tænker på HVOR god han egentlig var, WOW.
Men med skaderne, tror jeg også Petter er begyndt at se realistisk på sin karriere. Han har i en længere periode givet udtryk for, at han gerne vil hjem til Hammarby på et tidspunkt. Ydermere har han nok også indset at han, sin fysiske tilstand taget i betragtning, ikke spiller til han er 35, hvorfor det giver god mening, at skifte hjem nu, hvor han stadig kan nå at få et par gode sæsoner i sin hjerteklub.

Jeg er selvfølgelig ærgerlig over, at vi nok ikke kommer til at tjene mere end et par håndøre på Petter, hvis han skifter til vinter, og intet hvis han skifter til sommer. Men mest af alt er jeg brandærgerlig over, at vi ikke får en Petter i topform at se igen på MCH Arena. Spørgsmålet er selvfølgelig om han nogensinde finder den igen, hvilket også lidt har været min anke med Petter de seneste år. Han har haft rigtig mange præstationer under niveau, men har haft uendelig med tålmodighed fra både trænerstab og fans, fordi alle har set HVOR god han rent faktisk kan være, og vel hele tiden har håbet på, at han kunne genfinde det niveau, for der er han, efter min mening, den klart bedste midtbanespiller i superligaen.

Uldkraemmeren

Indlæg af Uldkraemmeren »

Måske man skulle bytte rollerne om så Jakob Poulsen spiller 8er og Olsson 6er? Jakob Poulsen er om nogen en boks til boks spiller. Jeg har flere gang tænkt at man ser alt for få langskud fra Poulsen, måske fordi han altid skal ned at sætte spillet langt nede i banen.
Hvis man skal have en erstatning ind, ikke satser på Duelund på 8er positionen, og ikke kan Smartodds'e sig frem til én, kunne man måske trække Mads Albæk hjem den anden vej fra på en lejeaftale. Med tanke på at IFK missede mesterskabet og så fremt det lykkes at gå videre fra EL gruppespillet, bør FCM være mere interessant for Albæk i foråret end IFK.
Han var god da han forlod MCH Arena i 2013, spillede i en periode en del kampe i Ligue 1 men er lidt i tvivl om hans nuværende niveau.

SorteUlve

Indlæg af SorteUlve »

Mads Albæk har vidst gjort det ganske godt i Göteborg. Mit bud er, at han tager endnu en sæson der med henblik på at skifte til en større udenlandsk klub. Jeg tror på ingen måde FCM og Danmark er aktuelt for ham lige nu.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Kan heller ikke lige se kombien, Mads Albæk, FCM, FCM fans efter hans seneste udtalelse, så tror godt i kan sende en hvid pil efter den 'drøm'

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Steinlein afviser at Petter er på vej væk.

Steinlein afviser Andersson-exit i FC Midtjylland
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... idtjylland

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

I dagens HF siger Steinlein:

Dickoh: Farvel ved kontraktudløb. Vil i stedet satse på talenter.
Rilwan: Farvel ved kontraktudløb til sommer. Rilwan vil videre.
Hedi: Ikke afgjort endnu. Taler sammen efter sidste kamp.
Duncan og Jim: Ikke afgjort endnu, men er i positiv dialog.
Petter: Ikke afgjort endnu, men forventer ikke afgang til vinter. Afviser ikke forlængelse.

Meget kan naturligvis ændre sig og udmeldingen vedr. Petter kan jo sagtens være forhandlingstaktik, hvis man gerne vil have Hammerby til at hoste op med en transfer.

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

hvad angår Dickoh og rilwan er det jo ikke overraskende..

IMO er der heller ikke nogen grund til at forlænge med Hedi.. Medmindre han kommer tilbage SNART og virkelig viser at vi ikke kan undvære ham..

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Kent skrev:I dagens HF siger Steinlein:

Dickoh: Farvel ved kontraktudløb. Vil i stedet satse på talenter.
Rilwan: Farvel ved kontraktudløb til sommer. Rilwan vil videre.
Hedi: Ikke afgjort endnu. Taler sammen efter sidste kamp.
Duncan og Jim: Ikke afgjort endnu, men er i positiv dialog.
Petter: Ikke afgjort endnu, men forventer ikke afgang til vinter. Afviser ikke forlængelse.

Meget kan naturligvis ændre sig og udmeldingen vedr. Petter kan jo sagtens være forhandlingstaktik, hvis man gerne vil have Hammerby til at hoste op med en transfer.
Skuffende hvis endnu een af vores afrikanske venner smutter uden transfer. Nu ved jeg godt at skaderne på både Izunna og Hassan har gjort et salg svært - specielt timingen af deres skader. Men alligevel ser det ikke godt ud
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Noerum

Indlæg af Noerum »

Lyder fint. Der er ingen grund til, at forlænge med Rilwan. Han er god når han er i top form, men han er alt for meget skadet. Men det undre mig, at man overhovedet overvejer at forlænge med Hedinsson. Jeg er også lidt lunken ved tanken om, at forlænge med Jim Larsen. Hvor længe har han ikke lige været ude? :?

Duncan skal der bare forlænges med!

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Duncan og Petter skal der forlænges med, medmindre Paul er ved at være helt klar.
Petter er det værd på trods af mange skader.

Jim Larsen burde man forlænge med, medmindre man har en anden klar på samme niveau.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

De sidste 5 kampe viser at FCM skal handle i det her vindue og få gjort op hvem af de skadede de tror på frem over.

Den offensive midt skal styrkes

Låst