Jeg siger jo så faktisk også INDEN kampen, at jeg synes det er en korrekt opstilling. Ellers kan jeg blot referere til mit indlæg herover.mousebreaker skrev:Jeg mener sagtens at vi kan spille 3 turneringer med den bredde og kvalitet vi har i truppen, med et normalt skadesniveau. Bredden skal dog bruges rigigt. At sætte et hold som Thorup gjorde i fredags hvor han skifter ud på 9 pladser i startopstillingen ifht Gibraltar er efter min mening alt for voldsomt. Det er at sælge vores muligheder i superligaen. Nu var vi vildt heldige i Sønderjyske - vildt heldige. Det er tilladt - men fru Fortuna har det med at være en lunefuld kælling. Bliver han ved på den måde kommer det til at koste mange point.Lund7400 skrev:Ærlig talt forstår jeg ikke din argumentation Mouse. Du siger, at det var for mange udskiftninger, dvs. for meget anvendelse af bredden, men alligevel plæderer du for at bredden bør være stærk nok til tre turneringer? Hvilken bredde er det du snakker om, som er stærk nok til tre turneringer, men åbenbart ikke stærk nok til at forsøge sig mod SDR?
Jeg synes det var den rigtige opstilling. Selvfølgelig påvirket af de 3 point, men også fordi de unge fik hår på brystet, kampe i benene og selvtillid i hovedet. Det er fantastisk at spillere som Duelund, Munksgaard og Gemmer virkelig får chancen for minutter, og jeg håber ikke JT tøver et sekund med at prøve dem igen mod fx OB fredag. Som tidligere beskrevet tror og håber jeg dog, at det er andre der spares fredag - herunder Sviat, Andersson og Sparv.
Selvflg skal vi satse på Europa. Også selvom det "kun" bliver EL. Stille i Europa med det absolut stærkeste vi har til rådighed. Men jeg mener ikke vi behøver slække så markant på kvaliteten i startopstillingen som vi gjorde mod Sønderjyske. Skift på en 3-4 pladser. Næste gang på andre 3-4 pladser. Den måde synes jeg klart er at foretrække. Jeg synes da også at det er fedt at bruge de helt unge. Men du behøver ikke bruge dem alle på een gang. Slet ikke mod et fysisk stærk hold. Nu er der så heller ingen der siger at JT forsøger at gøre det samme igen. Det tror jeg ikke han gør. Tror kun han gjorde det fordi vi ikke fik sparet mod Lincoln.
Jeg er nervøs for den indstilling "Jeg synes det var den rigtige opstilling. Selvfølgelig påvirket af de 3 point,". Vi skal ikke lade os påvirke af resultatet men mere af hvordan kampen rent faktisk blev spillet. Og så bare være lykkelige for at vi fik 3 point. Jeg synes Kent siger det helt rigtigt i en tidl post i denne tråd.
-----------------------------------------------------------------
ok ser bagefter Mazters post. Så kunne jeg have sparet noget tid
SDR. VI FCM
Re: SDR. VI FCM
@lund
Jeg tænkte primært på Møller, Munksgaards + Gemmer og tildels Duelund, som jeg mener "sænker" niveauet mest. Men derudover skal man heller ikke glemme, at det er en helt ny rytme, der skal spilles ind, når så mange er "nye".
Jeg tror også det er derfor vi nærmest ikke er med i størstedelen af kampen.
Jeg kan dog godt forstå startopstillingen - især da det i sæsonen er lige på og hårdt med to kampe pr. uge før spillerne er bare tæt på topform.
Men jeg synes det er meget farligt at gøre det med så mange spillere, og håber rotationen kan gøres meget mere flydende fremover.
Jeg er ikke så nervøs for bredden som Kent, så længe rotationen gøres "rigtigt"
Men det er jo let for os at være mandagstrænere
Jeg tænkte primært på Møller, Munksgaards + Gemmer og tildels Duelund, som jeg mener "sænker" niveauet mest. Men derudover skal man heller ikke glemme, at det er en helt ny rytme, der skal spilles ind, når så mange er "nye".
Jeg kan dog godt forstå startopstillingen - især da det i sæsonen er lige på og hårdt med to kampe pr. uge før spillerne er bare tæt på topform.
Men jeg synes det er meget farligt at gøre det med så mange spillere, og håber rotationen kan gøres meget mere flydende fremover.
Også bare i orden. Jeg er så ikke af den overbevisning at de sænker niveauet så meget, at det alene kan være forklaringen på kampforløbet. Men enig, fremover bør det være, og bliver det givetvis også, en mere glidende rotation med færre udskiftninger.Mazter81 skrev:@lund
Naturligvis svækker vi holdet markant, når vi lader Pione og Poulsen starte ude, samt sparer vores to backer. Det er altså svært at argumentere for, at vi har nogle ungdomsspillere i truppen, der var uden videre kan erstatte vores bedste spiller og vores midtbanegeneral. For mig handler det om mængden af ændringer. En enkelt eller to rokeringer betyder måske ikke noget, men når det er det halve hold, så er det ikke noget, som bare kan ignoreres. Når det er sagt, så spiller alle hold grimme kampe mod SE, og det er ikke sikkert, at spillet var blevet mere flydende af at stille stærkeste. Men sandsynligheden for sejren havde været større.
Jeg er helt enig i, at vi endte i denne situation pga det spinkle udgangspunkt mod Lincoln, men det ændrer ikke på, at det var et stort sats.
Jeg håber ikke, at vi gør det samme mod OB.
Jeg er helt enig i, at vi endte i denne situation pga det spinkle udgangspunkt mod Lincoln, men det ændrer ikke på, at det var et stort sats.
Men hej, vi vandt! Ergo var det, det rigtige at gøre.
Det er jo lige nøjagtig den type tankegang, som Benham gerne vil gøre op med i fodbold. At man bliver forblændet af resultatet, der i meget høj grad er påvirket af tilfældigheder. Det er vigtigt, at være opmærksomme på, hvornår vi vinder (eller taber) pga held og hvornår vi gør det grundet dygtighed. Det er det sidste, som vi skal arbejde på - ikke det første.PH1978 skrev:Men hej, vi vandt! Ergo var det, det rigtige at gøre.
spaendende at se on Bif & Fck gor set samme.Kent skrev:Naturligvis svækker vi holdet markant, når vi lader Pione og Poulsen starte ude, samt sparer vores to backer. Det er altså svært at argumentere for, at vi har nogle ungdomsspillere i truppen, der var uden videre kan erstatte vores bedste spiller og vores midtbanegeneral. For mig handler det om mængden af ændringer. En enkelt eller to rokeringer betyder måske ikke noget, men når det er det halve hold, så er det ikke noget, som bare kan ignoreres. Når det er sagt, så spiller alle hold grimme kampe mod SE, og det er ikke sikkert, at spillet var blevet mere flydende af at stille stærkeste. Men sandsynligheden for sejren havde været større.
Endnu mangler FCM J.larsen, Hassan, Bak.
Spillere som vil pynte gevaldigt, hvis set er det nye FCM hvor man korer med 2 hold.
-
Jesper BW1100
Jeg ser Thorup som en rigtig intelligent fyr. Han gør ikke noget der ikke er gennemtænkt.
Jeg er overbevist om han gerne ville sælge kampen i fredags for at give de optimale betingelser for kampene mod Apoel. Kommer vi videre derfra er vi altså i et europæisk gruppespil!
Mængden af rotation mod OB kommer både til at afhænge af spillernes forfatning men også af resultatet på tirsdag.
Men jeg nægter at tro Jess er så naiv at han sparer 6-7 mand igen.
Forestiller mig at han måske kan spare en Sparv, Petter og måske Sisto hvis han er for ramt
Jeg er overbevist om han gerne ville sælge kampen i fredags for at give de optimale betingelser for kampene mod Apoel. Kommer vi videre derfra er vi altså i et europæisk gruppespil!
Mængden af rotation mod OB kommer både til at afhænge af spillernes forfatning men også af resultatet på tirsdag.
Men jeg nægter at tro Jess er så naiv at han sparer 6-7 mand igen.
Forestiller mig at han måske kan spare en Sparv, Petter og måske Sisto hvis han er for ramt