SDR. VI FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
tubbe93

Re: SDR. VI FCM

Indlæg af tubbe93 »

Arff skrev:
tubbe93 skrev:
Arff skrev: Hvad tror du første prioriteten er? At vinde én ud af 33 kampe i Superligaen, eller vinde en knald eller fald kamp hjemme mod APOEL for at komme i CL?
Jeg synes den giver sig selv, at kampen mod APOEL er den vigtige kamp i denne "uge", og derfor SKAL vi selvfølgelig spare.
Vi har bare tidligere set, at det kan give bagslag at spare spillere. Jeg husker stadig en pokal-semi mod BIF, hvor vi sparede spillere til ligaen, for efterfølgende at gå ned. Det kan ødelægge en del rytme, hvis vi skifter spillere, der ikke har behov for det.
Jeg er dog helt enig i, at vi skal spare spillere, hvis de er det mindste tvivlsomme. Der bør dog ikke være behov for at spare spillere grundet udmattelse. Sæsonen er lige startet, og spillerne bør være i form til at spille flere kampe om ugen.
Ja, selvfølgelig kan det give bagslag? Det er logisk, at det kommer til at påvirke præstationen, men det kan ligeså godt være til det positive. Nogle af dem der får chancen i dag, har ikke før haft mulighed for at vise sit værd overfor Jess Thorup, og så har de intet at tabe. Og selvfølgelig skal vi skifte spillere, det er 4. kamp på 14 dage, så hvis vi vil undgå skader og udkørte spillere om to måneder, så er det nu man skal starte. Den eneste måde reserverne finder rytmen på er også ved at spille, så selvfølgelig skal der roteres.
Når jeg skriver bagslag, mener jeg ikke kun i nederlag til SønderjyskE, men også at det kan give problemer, der kan føre videre ind til kampen mod Apoel.
Jeg er helt enig i, at der skal spares, men hvis HF har ret i deres opstilling er jeg urolig. Det tyder på, at man er villig til at give kampen væk i aften og så satse alt mod Apoel. Ifølge HF stiller vi med fem reserver, og de normale startere er ikke engang på bænken.
Jeg synes som sagt, at man skulle give pause til de spillere der går rundt med mindre skavanker, men som normalt ville kunne spille.
Vi har indtil videre haft problemer med vores offensiv, og vi burde vel forsøge at få opbygget kontinuitet, som jeg vil mene vil give mere inden kampen mod Apoel end at blive sparet.

Jeg stoler dog på Thorup, og hvis vi ender med at slå Apoel ud grundet de sparinger der sker i aften, så er det fantastisk taktisk! Og så vil jeg lette på hatten for ham.
FCM!
FCM!
FCM!

THenry

Indlæg af THenry »

Ja. Der er lagt op til mange reserver i aften, men vi spiller 3 kampe om ugen i øjeblikket, så på et eller andet tidspunkt skal vi sætte en række profiler på bænken, og spille nogle af dem, der er yderst i truppen. Fredag aften møder vi OB, og derefter APOEL tirsdagen derefter, og jeg ved ikke, om det vil være meget bedre at spare en bunke spillere mod OB?

Jeg er også meget mere urolig end normalt ift. dagens kamp med så mange nye, men jeg kan sgu godt lide at vi tager shot på CL, og giver os selv de bedste betingelser op til en utrolig vigtig kamp tirsdag. Vi taler altid i DK om at det kræver lodtrækningsheld for danske hold, hvis de skal slå sig i gennem til gruppespillet, og alle er vist enige om at APOEL er en fornuftig lodtrækning, hvor vi har en reel mulighed for videre avancement, og med sejr over dem, så er første del af klubbens målsætning opnået. Det er ikke hvert år vi bliver mestre og får muligheden i CL kval, så vi skal imo gå all-in på denne mulighed, og så må det evt. koste point mod SE.

Kan vi få et godt europæisk run, så kan det blive nemmere at tiltrække (og fastholde nuværende profiler) gode og bedre spillere, vi vil blive mere interessant for nye sponsorer og hvis vi skal i gruppespil hvert andet år, så skal vi have skovlet europæiske point på kontoen, så vi fremadrettet kan opnå en bedre seedning. Derudover er der gode pengen i disse europæiske kampe. De kommercielle perspektiver og indtjeningsmulighederne er meget interessante, hvis vi kommer forbi APOEL.

Lund7400

Indlæg af Lund7400 »

Det er i min optik indiskutabelt den rigtige disposition. Endelig(!) har vi chancen for CL, så kan en udekamp i Haderslev altså være ret ligegyldig i den sammenhæng.

Jeg er faktisk mere rolig i forhold til aftnens kamp, fordi det immervæk sænker forventningerne hos både jeg og andre. Derudover bliver det meget spændende at se folk som Duelund, Gemmer, Møller og Munksgaard. Mon ikke vi fredag mod OB så sparer de, som ikke spares i dag, som fx Sviatchenko, Andersson og Sparv - jeg håber det (self. hvis der er perspektiver i resultatet tirsdag).

Jeg tror at de nye brænder igennem, og at vi vinder 2-1. Kom så FC!

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

er du gal mand hvor har Thorup dog skiftet ud i dag! Har er ikke bange for at lave svingdør i den - som til EM.

Ikke min smag må jeg sige. Men op til CL kval kamp så kan det undskyldes. Jeg så dog helst at han sparede 3-4 pladser og så sparede andre 3-4 pladser næste gang. Man kan vel sige at dette er straffen for at vi spillede så skidt hjemme mod Lincoln og derfor ikke kunne stille dette hold på Gibraltar.

En sejr i dag vil virkelig vise bredden i truppen. Bliver fedt at se de unge drenge - trods alt :)
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

puha skræmmende dårlig første halve time. Bærer virkelig præg af at vi stiller med et B-hold. Mælketænder mod mænd. Håber vi kan ride stormen af til halvleg. Hænger slet slet ikke sammen. Sjældent vi har bolden 15 sekunder i rap.

Kan ikke lade være med at tænke på at FCK altid har haft en rimelig smal trup, men fyldt med kvalitet. De trak store veksler på stamspillerne i europa cup tider. Og det er da gået meget for dem, set over de sidste 10 år. Liiiidt for meget rotation efter min smag.

loool lige som jeg skrev det fik vi frispark uden for feltet. 1-0 Duelund.

Håber det kan give ro og lidt momentum
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Haha, fandme klasse mål af Duncan. Tror Sønderjyske skal hjem og træne lidt kommunikation :P

SorteUlve

Indlæg af SorteUlve »

Er jeg den eneste der synes, at Alexander Munksgaard so far (75 min) faktisk har gjort det rigtig fint?

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Stærkt at eksperimentet lykkedes! Dejlige point på en tricky udebane.

Thorup har meget at leve op til endnu, men han sikrer sig gode arbejdsbetingelser med fire sejre i fire kampe.

Klasse! :)

Lund7400

Indlæg af Lund7400 »

Spændende perspektiver i Munksgaard, enig, omend jeg synes han er for febrilsk i sin boldomgang, og desuden også koster målet med en markeringsfejl (det koster dog så sjældent et mål - så ret uheldigt for ham). Absolut en tilnærmelsesvis fuldgod erstatning for Rømer, men dog stadig niveauer op til Bak. Møller gjorde det egentlig også fint, selvom det er svært at bedømme det offensive givet presset fra SønderjyskE. Sparv spiller igen igen en fantomkamp, hvor han vinder stort set alle lange udspark og derudover fordeler spillet glimrende.

Fantastisk indhop af både Sisto men især Paul, han bliver enormt spændende at følge, og det bør betyde en udlejning af Urena som virker fejlcastet.

Noerum

Indlæg af Noerum »

Okay, trækker min kritik tilbage! Stærkt fightet af de unge. Munksgaard gør det rigtig fint på højreback, og Duelund scorer og lave nogle gode ting. Vi er så også heldige, men det følger jo med! :D

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Plejer altid at sidde på nåle når vi ikke er foran med mere end een. Men i dag vær særlig slem :lol:

Vigtigt at stjæle 3 point på en svær udebane - og så med et væld af mælketænder på banen. Ufortjent, javist. Men stor rutine af Duncan der udnytter en børnefejl af modstandernes to mest rutinerede ...

Jeg synes vi sejlede rundt i første halvleg og efter min mening begyndte der først at komme lidt ide over vores spil da Paul og i særdeleshed Pione kom ind. Jeg kunne slet ikke forstå indskiftningen af Paul, ville hellere have haft Jacob Poulsen ind for at få lidt mere boldfasthed på midtbanen. Lidt mere styr på det. Men må sige at Paul gjorde det rigtig rigtig godt.

Tillykke til Thorup med de 3 point.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Jeg har set dele af kampen på en lidt tvivlsom billedmæssigt forbindelse, så vil lige høre jer hvad i synes.

"onde tunger" ville påstå at sejren kom i hus på baggrund af en god portion held, men er det "terning-held" eller den slags held man får mere af, jo mere man træner?

Bolden er rund eller heldet forfølger de dygtige?

Lund7400

Indlæg af Lund7400 »

En blanding. Frisparket vil jeg sige er et spørgsmål om, at heldet forfølger de dygtige.

I øvrigt vanvittig redning Dahlin præsterer på Absas kanon. Dét var en kampafgørende redning, og det er præcis hvad vi håbede at få med Dahlin.

SorteUlve

Indlæg af SorteUlve »

@Stennef am Det var sindssygt heldigt vi vinder i dag. Vi har vel ret beset kun 1 chance udover de 2 mål. Begge mål er desuden også piv heldige. Vi skal være LYKKELIGE for de 3 point i dag.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Lund7400 skrev:Spændende perspektiver i Munksgaard, enig, omend jeg synes han er for febrilsk i sin boldomgang, og desuden også koster målet med en markeringsfejl (det koster dog så sjældent et mål - så ret uheldigt for ham). Absolut en tilnærmelsesvis fuldgod erstatning for Rømer, men dog stadig niveauer op til Bak. Møller gjorde det egentlig også fint, selvom det er svært at bedømme det offensive givet presset fra SønderjyskE. Sparv spiller igen igen en fantomkamp, hvor han vinder stort set alle lange udspark og derudover fordeler spillet glimrende.

Fantastisk indhop af både Sisto men især Paul, han bliver enormt spændende at følge, og det bør betyde en udlejning af Urena som virker fejlcastet.
Enig. Urena synes jeg har vist, at han har de kvaliteter der skal til - blot ikke lige til vores måde at spille fodbold. Så fejlcastet er vist det rigtige ord. Tror aldrig vi kan få ham omskolet til kant. Måske Thorup kan finde en måde at bruge ham på. Han sagde til Morten Bruun før kampen at han ikke vil udelukke at spille med både Pusic og Duncan når han får tid til at lægge mere af sit eget aftryk på spillet. Det kunne i givet fald også åbne for Urena

Besvar