Foråret 2015 - Vejen mod guldet.
Re: Foråret 2015 - Vejen mod guldet.
Tragisk komisk hvis fck får presset en karantæne igennem til Flint, hvis den så skal afsones mod os
Det så ikke rart ud. Lad os håbe, han kommer over det uden men.Ravnen skrev:Frygteligt, det er en grim skade![]()
Uanset hvad, også en klar svækkelse af FCK i den her guldkamp..
Jeg mener dog ikke, det behøver være en svækkelse for FCK på kort sigt. Cornelius var et prestigeprojekt for dem. En så dyr spiller skulle spille, og han skulle have succes. Det fik han bare ikke, og FCKs angreb led under det. Nu er de nødt til at tænke nyt, og jeg tror desværre, at det betyder at de kommer til at blive styrket på den korte bane. I bredden er de naturligvis svækket.
Ganske enig, Noe.
Andreas Cornelius har ikke været særlig god i et stykke tid. Det bliver næppe den største svækkelse, at FCK nu ikke har en selvskrevet mand ude af form i angrebet. Paradoksalt nok fik både De Ridder og Sigurdarson scoret efter Cornelius' udskiftning (mod Silkeborg, jovist).
Når det så er sagt, er det selvfølgelig rigtig synd for Cornelius.
Andreas Cornelius har ikke været særlig god i et stykke tid. Det bliver næppe den største svækkelse, at FCK nu ikke har en selvskrevet mand ude af form i angrebet. Paradoksalt nok fik både De Ridder og Sigurdarson scoret efter Cornelius' udskiftning (mod Silkeborg, jovist).
Når det så er sagt, er det selvfølgelig rigtig synd for Cornelius.
Jeg synes I undervurderer Cornelius. De har ingen anden med den fysik.
Siden han er kommet "hjem" til FCK, har han desuden scoret 11 mål i 33 kampe. Det må siges at være ok. Inden han blev solgt til Cardiff nåede han 18 mål i 34 kampe.
Men det er da klart, at for dem som står næst i rækken, er det en lejlighed til at slå igennem.
Siden han er kommet "hjem" til FCK, har han desuden scoret 11 mål i 33 kampe. Det må siges at være ok. Inden han blev solgt til Cardiff nåede han 18 mål i 34 kampe.
Men det er da klart, at for dem som står næst i rækken, er det en lejlighed til at slå igennem.
-
Uldkraemmeren
Kigger man isoleret på kampen mod FCM er det en kæmpe svækkelse for FCK at han ikke er med. Jeg kan ikke huske hvornår FCK IKKE har scoret på et hovedstød fra en stærk targetman på MCH Arena.
Fysik er det eneste FCK kan matche FCM på i øjeblikket og der er Cornelius/Augustinsson comboen den mest oplagte variant for en scoring jeg lige kan få øje på, med mindre Nicolai Jørgensen finder på noget.
Jeg tror også at det samlet set vil være en svækkelse for FCK. De har fire kampe på to uger nu, og har ikke ret mange gode offensivspillere og offensiv fysik tilbage at gøre godt med.
Et Silkeborg hold på udebane, med en restitutionsdag mindre og en 0-4 lussing i bagagen, der stiller mod det suveræne tophold med 12 vunde hjemmekampe i træk, bør give tre points til FCM. Så er det min. status quo med kun otte runder tilbage.
Runden efter tror jeg mere på at vi kan hive en sejr i Hobro end at FCK kan det i Randers hvor vi selv havde det meget svært, igen pga. offensiv fysik.
Mon Nicolai Jørgensen kan holde til to kampe om ugen og mon ikke vi omvendt får nogle flere folk klar snart (Petter Andersson, mange tak!!)? Vi har alt topoldets held, statistik og momentum lige nu, og udover det er Jakob Poulsen og Kristian Bak i deres livs form. Derfor tror jeg på at FCM får flere points samlet over de næste to Superliga runder end FCK gør og så er løbet kørt for dem.
Fysik er det eneste FCK kan matche FCM på i øjeblikket og der er Cornelius/Augustinsson comboen den mest oplagte variant for en scoring jeg lige kan få øje på, med mindre Nicolai Jørgensen finder på noget.
Jeg tror også at det samlet set vil være en svækkelse for FCK. De har fire kampe på to uger nu, og har ikke ret mange gode offensivspillere og offensiv fysik tilbage at gøre godt med.
Et Silkeborg hold på udebane, med en restitutionsdag mindre og en 0-4 lussing i bagagen, der stiller mod det suveræne tophold med 12 vunde hjemmekampe i træk, bør give tre points til FCM. Så er det min. status quo med kun otte runder tilbage.
Runden efter tror jeg mere på at vi kan hive en sejr i Hobro end at FCK kan det i Randers hvor vi selv havde det meget svært, igen pga. offensiv fysik.
Mon Nicolai Jørgensen kan holde til to kampe om ugen og mon ikke vi omvendt får nogle flere folk klar snart (Petter Andersson, mange tak!!)? Vi har alt topoldets held, statistik og momentum lige nu, og udover det er Jakob Poulsen og Kristian Bak i deres livs form. Derfor tror jeg på at FCM får flere points samlet over de næste to Superliga runder end FCK gør og så er løbet kørt for dem.
Jeg mener ikke at 11 mål i 33 kampe (hvor mange på straffe, 3-4 stk?) er nok for den primære targetman i et FCK-system, der lever af fysik og indlæg fra backs. Og han har jo heller ikke skabt mål for den anden angriber i deres 4-4-2 (de skulle nok ikke have solgt Vetokele). Jeg har hele tiden troet, at han ville komme efter det. At han ville blive en lysende stjerne i Superligaen og på landsholdet. Men det kom bare aldrig. Han er simpelthen ikke god nok. Og med skaden tvivler jeg på at det (helt) store gennembrud nogensinde kommer.Ravnen skrev:Jeg synes I undervurderer Cornelius. De har ingen anden med den fysik.
Det kommer selvfølgelig an på, hvordan Sigurdarson og De Ridder griber chancen. Og hvordan holdet indstiller sig på en potentiel ændring af spillestilen. Men som udgangspunkt ville jeg klart hellere have, at de havde været "tvunget" til at blive ved med at forsøge Cornelius deroppe.
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Så fed en artikel. Hvis Fcm & Fck begge vinder de næste 4 kampe og Fcm derefter på hjemmebane vinder over Fck er vi mestre. Det er så sød musik i mine ører og så skal der godt nok festes igennem. De resterende 4 kampe er derefter bare en stor fejring og fest.
lålålålålålålå
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Forventer en noget nær fyldt Mch Arena imod Silkeborg. Vi skal selvfølgelig forsøge at udbygge forspringet til FCK som idag skal spille Dbu pokalkamp mod Esbjerg og 3 dage senere spille mod Fcn. Fck er ramt efter Cornelisus's skade og det åbner op for, at det ikke er helt umuligt at Fcn kan vinde eller i det mindste tage point med fra kampen. 3 point er et must imod Silkeborg og håber så Fck kvajer sig. Hvis Fck taber, og Fcm vinder kræver mesterskabet kun yderligere 3 sejre før vi er sikre på at blive danske mestre og kampen mod FCK i Herning er så pludselig ikke en af de afgørende og kan dermed spilles helt uden pres på spillerne. Glæder mig helt vildt til i morgen. Vi ses i loungen og til kampen.
19-3-3. Det er jo helt surrealistisk at se på de tal. Lige nu er vi pointmæssigt det hold, der har fået næstflest point i superligaens historie efter 25 runder: http://www.superstats.dk/bedst-efter-runden?runde=25 Vi har ikke bare en god sæson. Vi har et af de mest overlegne hold, der nogensinde har spillet i Superligaen.
Vi mangler nu 14 point for at sikre det matematisk, men reelt er det selvfølgelig mindre. Holder FCK sit forårssnit på 2 points per kamp, mangler vi nu blot fem points, for at vinde klubbens første titel.
Og lad os så få boldspillerne klar fra skader, så vi kan spille champagnebold hele maj måned
Vi mangler nu 14 point for at sikre det matematisk, men reelt er det selvfølgelig mindre. Holder FCK sit forårssnit på 2 points per kamp, mangler vi nu blot fem points, for at vinde klubbens første titel.
Og lad os så få boldspillerne klar fra skader, så vi kan spille champagnebold hele maj måned
Nå. Tre point og clean-sheet til Haugaard.
Det var så det, videre.
Det var så det, videre.
Det var tre gode point. Ikke nogen god kamp fra os. Rilwan og Duelund stod for meget af det positive, med de få kampe Duelund har synes jeg det var meget imponerende hvad han præsterede!
Sly gjorde det også fint.
Sikke en styrke lige at smide Duncan ind ved siden af Pusic, det var den detalje der vandt kampen for os, SIF fik en del at se til og så var Rilwan pludselig fri.
Det er tydeligt at Duncan ikke er tilfreds med at spille andenviolin, masser af attitude da han kom ind, også overfor Pusic som han mente burde have afleveret til ham i en situation (se billederne på FCM Foto)
Det var det, så skal FCK gerne sætte point til mod FCN
Sly gjorde det også fint.
Sikke en styrke lige at smide Duncan ind ved siden af Pusic, det var den detalje der vandt kampen for os, SIF fik en del at se til og så var Rilwan pludselig fri.
Det er tydeligt at Duncan ikke er tilfreds med at spille andenviolin, masser af attitude da han kom ind, også overfor Pusic som han mente burde have afleveret til ham i en situation (se billederne på FCM Foto)
Det var det, så skal FCK gerne sætte point til mod FCN
Mener du virkelig, at Sly gjorde det fint? Han satte kun en fod rigtigt i aftes, resten af tiden virkede han uengageret, ukoncentreret og ude af form. Han burde bænkes i de næste kampe, så kan det jo være, at han motivationen tilbage..
Ja det synes jeg, prøv at se højdepunkterne på Ekstra Bladet. Sly er med i alt der sker, og er også arkitekten bag Rilwans 1-0 mål
Synes bestemt også at Sly kæmpede for sagen, det var bare ikke altid det gik så godt desværre
Men mener bestemt ikke at han var uengageret!
Men mener bestemt ikke at han var uengageret!