Transfer Vinter 2014/2015

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
DenStolteJyde

Re: Transfer Vinter 2014/2015

Indlæg af DenStolteJyde »

Jesper BW1100 skrev:Nu har vi jo Sisto som om nogen er ægte FCM. Det samme med Jesper Lauridsen :)
Det er rigtigt.. Men det er bare det her med at købe de næsten-færdige talenter jeg synes er lidt problematisk i forhold til det signal det sender til vores "egne drenge". Ved ikke om man kan tillade sig at stoppe Olsson ind i samme kategori, da han vel også er et talent endnu, og så kommer han vel egentlig ind lidt som en konkurrent til Marco Larsen..

Men det handler selvfølgelig om at finde en balance imellem hvem vi køber og hvad vi selv har at gøre med.

Havde egentlig også troet at Isaac Oliseh var Izu's efterfølger på den defensive midt, men det viser sig jo at det ikke er tilfældet..

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

DenStolteJyde skrev:Men det handler selvfølgelig om at finde en balance imellem hvem vi køber og hvad vi selv har at gøre med.
Præcis.

Der er heller ingen garantier for at vi kan stille samme antal (3,5,7,10) talenter hvert år og derfor en imellem, må hente lidt udefra. Derud over er nogle længere tid end andre på at spille sig på holdet osv.

Vi skal selvfølgeligt fortsætte med at udvikle talenter og også gøre brug af dem. Men Fcm er også en foretning, med nogle mål og dertil skal tilføres styrke udefra.

Spicker

Indlæg af Spicker »

http://www.bold.dk/nyt/avis-jim-larsen- ... forlaenger

Det lader til en forlængelse med Jim til 2016 er tæt på.
Helt sikkert vigtigt at få en kontrakt med Jim på plads. Han har helt sikkert været vigtig og bliver rigtigt vigtig i fremtiden.
Artiklen nævner også at Urena for en permanent kontrakt.
Dog nævnes der ingenting om Olsson som jeg helst ser bliver signet asap!

Igboun
Geografisk sted: København

Indlæg af Igboun »

Det er en yderst vanskelig balancegang for FCM at kunne kombinere Skandinaviens bedste Akademi med også at skulle i et Europæisk gruppe spil hvert andet år.

Det første signalerer udvikling og brug af utroligt mange talenter fra Akademiet, mens det andet signalerer en trup der også har rigtig meget erfaring, ellers kan man ikke komme i regelmæssige gruppespil.

Jeg tror at en af løsningerne må blive at vi endnu mere satser på at have endnu flere spillere ude i lejeaftaler inden de er helt klare til 1ste holdet.

F.eks kan et vinterkøb betyde udlejning af en Marco Larsen. Et angrebskøb kan betyde at en Lange Paul skal et halvt år til en anden superliga klub.

Det vil være vigtigt at vi nu kan begynde at tage de spillere der ligger nummer 20-25 i vores hierarki og udleje dem til topklubber i 1ste division. Eller endnu bedre udleje dem til de mindste klubber i superligaen.

Det vil betyde at vi kan bruge vores talenter når de er helt klare. Dvs Akademiet vil forblive en stor succes. Samtidig kan vi stille med en skarp trup der altid er i top 3 og dermed også altid er i Europa.

I øvrigt et spændende tipsblad i dag. Halvdelen er om FCK-FCM. Der er kampoptakt og interview med trænerne og ikke mindst stor fokus på Pione som efterårets profil.

I interviewet med Riddersholm peger han på at FCM vil fastholde truppen, incl de to lejesvende. Samtidig tyder noget på at man er tæt på en enkelt yderligere forstærkning.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Spicker skrev:http://www.bold.dk/nyt/avis-jim-larsen- ... forlaenger

Det lader til en forlængelse med Jim til 2016 er tæt på.
Helt sikkert vigtigt at få en kontrakt med Jim på plads. Han har helt sikkert været vigtig og bliver rigtigt vigtig i fremtiden.
Artiklen nævner også at Urena for en permanent kontrakt.
Dog nævnes der ingenting om Olsson som jeg helst ser bliver signet asap!
Der står i BT's oprindelige artikel at man skal snakke med Kristoffer senere i december, da han lige vil overveje fremtiden først.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Jesper BW1100 skrev: Der står i BT's oprindelige artikel at man skal snakke med Kristoffer senere i december, da han lige vil overveje fremtiden først.
http://www.bt.dk/fodbold/fcm-profil-fik ... -beloennet

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... naeste-uge

Og i følge tipsbladet, er det i næste uge, efter årets sidste kampe snakken foregår ang. Olsson.

Godt med Jim og Urena.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

haugaard er dumpet, han fik chancen men
skal FCM seriost gaa efter guld, saa er det her
Man skal forstaerke sig.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Baseret på de umeldinger der er kommet, er jeg næsten sikker på, at den eneste forstærkning, der kommer, er en kantspiller.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Vi må se, hvad der sker. Jeg er lidt bekymret over målmandsposten også. Det er jeg primært, fordi Heinze ikke lader til at kunne presse Haugaard. Det er jo ikke meget, man har at bedømme Heinze på, men det bekymrer mig med de udtalelser, Heinze har givet til pressen om, at han ikke rigtig har kunnet følge med til tempoet i FCM. Selvom jeg godt kan lide Lasse, lyder han altså lidt som det, man kunne frygte, da vi hentede ham - en færdig mand. Kampen i Esbjerg gjorde ikke ligefrem noget for at ændre det indtryk.

For mig at se kunne det være godt med en virkelig god målmand. En som Karl-Johan Johnsson i Randers. Ikke nødvendigvis ham - det går de nok ikke med til - men én i den klasse. Og så kunne Haugaard være den talentfulde backup. Pt. ligner det lidt, at der ikke er nogen konkurrence til Haugaard. Heinze var en signing til et FCM på lavt blus - ikke til et FCM som mesterskabskandidat.

Et billigt alternativ kunne være Wolanski, men han har vel ikke ligefrem stjålet overskrifter i Vejle.

Vi har et rigtig godt hold, men vi må ikke være blinde for forbedringsmuligheder.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Fra dagens HF:
Steinlein: "- Vi er i de sidste forhandlinger med ham. Det er en spiller, der dækker flere pladser, og som holder et højt niveau. "

Desuden forlyder det, at Izu er fortid enten nu eller til sommer, hvor kontrakten udløber.

Noe

Indlæg af Noe »

Kent skrev:
Desuden forlyder det, at Izu er fortid enten nu eller til sommer, hvor kontrakten udløber.
Jeg undrede mig, da man hentede Sparv. Men 14 kampe til både ham og Izunna vidner om, at 6'eren er en vigtig position at være stærkt dobbeltbesat på (spørg evt. i Brøndby). Hvis Izunna ryger, skal der vel en ny ind, eller skal Poulsen/Olsson dække der?

Fyrsten

Indlæg af Fyrsten »

Acebone skrev: Et billigt alternativ kunne være Wolanski, men han har vel ikke ligefrem stjålet overskrifter i Vejle.
Er ikke helt sikker, men mener han har været skadet det meste af hans tid i vejle. Men ja, det ville være lidt en lottokupon.

oros

Indlæg af oros »

Fyrsten skrev:
Acebone skrev: Et billigt alternativ kunne være Wolanski, men han har vel ikke ligefrem stjålet overskrifter i Vejle.
Er ikke helt sikker, men mener han har været skadet det meste af hans tid i vejle. Men ja, det ville være lidt en lottokupon.
Hvis vi skal have en ny målmand, tror jeg, det bliver én, ingen af os har tænkt på. Scoutingsystemet....

mnm123

Indlæg af mnm123 »

Anders Lindegård agent og vores ejer taler sammen tit om Lindegård er det til Fcm eller den engelske klub som han ejer.

Låst